Wonen in een chalet op een park

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:18

Bij ons is het dus andersom: ik sta ingeschreven bij mn ouders, maar heb op het park een brievenbus waar ik gewoon post kan ontvangen (de helft komt nog wel bij mn ouders, maar das een ander verhaal :D )

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:20

Het is gewoon zo, dat je niet moet miepen als je uit een recreatiewoning gezet wordt omdat je er permanent woont als er in jouw gemeente gehandhaafd wordt.

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:56

Hier mag je op sommige chaletparken 365 dagen per jaar recreeeren, dus de belangrijke post gewoon bij je ouders laten komen en de rest kan je gewoon op het park laten komen. Let wel op of je grond voor jezelf is, of er niet bepaalde rechten opzitten dat het helemaal niet van jou is als het koopgrond is (volgens mij heet dat appartementsrecht) Ik ben er ook mee bezig geweest een jaar terug dus als je vragen hebt pb me maar want ik heb dit topic verder ook niet gelezen...

Irene_vZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:02

Ik woon samen met mijn vriend in een chaletje. Door ons ook wel liefdevol 'de caravan' genoemd!

In onze gemeente is het een beetje vaag wat nou wel en niet mag, het wordt laten we maar zeggen gedoogd!

Iedereen hier op de 'camping' woont er vrijwel permanent en spookverhalen over uitzettingen zijn hier niet bekend,
we hebben een heerlijk huisje voor met z'n tweetjes wat ook nog eens prima betaalbaar is! Mooie, grote tuin en ontzettend aardige buren!

Het is wat mij betreft zeker aan te raden maar informeer wel even goed bij je gemeente of in de buurt of er wordt gedoogd of niet. Voor de zekerheid zijn mijn vriend en ik nog gewoon bij onze ouders ingeschreven en ontvangen we daar ook onze post. We zijn er beiden toch elke dag en anders komt moeders het wel brengen!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:14

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:45

sans6 schreef:
vaak als je kunt aantonen dat je er ook een periode NIET bent (paar weekjes je laten verwennen bij je ouders/vakantie) is dat al voldoende. Het hangt echter per gemeente af wat wel en niet mag, en hoe streng er gecontroleerd wordt.

Klopt,
werk zelf op een vakantiepark met chalets waar ook mensen wonen.
Hier mag je voortaan permanent wonen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:54

ik woon samen met mn vriend ook in een koopachalet op een camping, wij mogen hier het hele jaar doorbnrengen dus hoeven niet een paar weken weg, we mogen er ons ook niet inschrijven.
Wel mogen we hier ook gewoon huisdieren hebben wat op veel parken niet mag.

Wij hebben er geen hypotheek opzitten maar iets anders een hypotheek kon niet omdat het een recreatie woning is.

Wij hebben wel gewoon kabel tv en normale gasaansluiting. Het electra is over t algemeen wel wat prijziger dan in een woonhuis maaar verder is het goed te betalen, wij zitten direcy aan het bos en vind dit dus vele malen beter dan een apartement of flat of iets dergelijks. Ook hebben wij hratis gebruik van het zwembad etc. Wil je meer weten kan je me pbén

slimmerik

Re: Wonen in een chalet op een park

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:57

Hier http://www.vrom.nl/pagina.html?id=23862 kun je veel info vinden. Altijd vóór je er gaat wonen even informeren bij de gemeente wat hun beleid is zou ik zeggen. Kom je niet voor verrassingen te staan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:09

Ik zit op een recreatiepark waar permanent gewoond mag worden en waar je ook gewoon een hypotheek voor kunt krijgen. Daar zijn er maar weinig van in NL.

Ondanks dat het een vrij klein (houten) huisje is, ben ik hier heel gelukkig. We hebben een grote tuin, die vrij ligt, geen krijsende buurkinderen, geen schutting aan schutting. En een hypotheek waar je amper een huis voor kunt huren 8-) *D

Het huisje heeft me minder dan een ton gekost.

Er staan hier weer twee huisjes te koop, eentje voor 89.000 euro (kan je makkelijk flink wat van afdingen) en een duurdere luxere. Per pb wil ik wel zeggen waar het is, het is in Noord-Holland in elk geval ;-)

Renske_

Re: Wonen in een chalet op een park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:17

Plaatste ik hier vd week nog wat en was ik aan t kijken wat e rhier allemala te koop stond... heb ik nu ineens een leuk huurhuisje mét tuin via de woningstichting :D
Maar als dat niet op korte termijn was gelukt was de camping hier in de straat echt een goede optie geweest!