Ze zijn nu aan het waken bij mijn oma.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:45

pff allebei heel erg gecondoleerd
en hier kan je altijd bij iedereen terecht mee ;)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:46

gecondoleerd en sterkte meid

teziej jij ook sterkte en gecondoleerd

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:49

Gecondoleerd :(:)

ecyoj

Re: Ze zijn nu aan het waken bij mijn oma.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:50

Gecondoleer eem. heel veel sterkte

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:23

Ahh, gecondoleerd.

Wat "fijn" dat ze rustig is ingeslapen. Ik hoop dat je veel mooie herinneringen aan haar hebt :(:)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:25

gecondoleerd, heel erg veel sterkte in deze moeilijke periode!

deel de mooie momenten met elkaar, en blijf praten en uiteraard huil ook lekker uit.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:28

Bedankt voor alle lieve berichtjes!

Ik ben nu ook met me nichtje aan het praten. Die gekke oma, wie had dat gedacht dat ze eerder dan opa zou gaan.
Ik weet nu zeker voor wie ik mijn opleiding doe, voor oma! Ze zei vorige week toen we op bezoek waren: meid, wat ben ik blij dat jij deze opleiding doet, want je bent hard nodig.

Me ouders zijn nu richting het huis van me opa en oma. Me oma komt daar straks aan en zal daar ook blijven liggen. Ze gaan zo praten met de begravenisondernemer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:34

Gecondoleerd.
Wij hebben een paar weken bijna hetzelfde meegemaakt met mijn opa. Ook bij hem was de behandeling gestopt en zijn we gaan waken. Na 3 dagen is hij overleden, wat wel heel mooi was is dat in die tijd alle 5 zijn kinderen één blok van 12 uur hadden gewaakt bij hem.

Fijn dat je oma thuis komt te liggen en sterkte bij het regelen van de begrafenis, er komt een hoop op je af dan in één keer.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:35

Ja idd. Ik heb het ook nog nooit mee gemaakt. Me ene opa is overleden toen ik een half jaar was. Dit is dus de eerste begrafenis die ik mee maak. Best spannend allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:39

Dat was het voor mij ook :j
Mijn andere opa was overleden/begraven toen ik op de basisschool zat en dat heb ik allemaal niet zo bewust meegekregen.

Vanalles meebedenken voor de bloemen, muziek, rouwkaarten, receptie, maar ook hele stomme logistieke dingen:"Als we zo laat bij het crematorium moeten zijn dan moet de kerkdienst om zus en zo laat, maar dan is er geen pastoor beschikbaar, hoe lossen we dat nu weer op...?" etc.

Wij hadden (als kleinkinderen) allemaal een bloem bij de crematie, tijdens de kerkdienst kwamen we dan allemaal samen naar voren om die bloem bij opa's kist te leggen. Dat was wel fijn, omdat je toch iets kon doen zonder echt een "speech" te houden, en je hoefde ook niet in je eentje.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:45

Heel veel sterkte met het verlies van je oma eempiej en ook de andere mensen die net hun oma kwijtraakten! :(:)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:46

Dat laatste is zeker een mooi gebaar! Heb het er nu met me nichtje over!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:53

Gecondoleerd allebei. Je oma of opa verliezen is erg heftig.

En wat mooi dat jou oma je opleiding ook zo goed vond! Toen mijn oma stierf was ik 16, en ik was bezig met mijn MBO-verpleegkundige opleiding. Ze drukte me op het hart dat ik mijn diploma moest halen, en haar laatste woorden naar mij waren dan ook 'dag, zuster sietske'. Mooi dat oma's daar toch hetzelfde over denken ;).

Heel veel sterkte gewenst ;(

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:22

Ik ben net naar me oma geweest. Wat ligt ze er 'skoftig' mooi bij, zoals me opa vanmiddag zei.
Ik wilde haar gewoon bijna knuffelen zo erg was ze zichzelf.
Ik heb denk ik wel 10 zakdoeken vol gejankt magoed het maakt niet uit volgens me tantes :P
We hebben allemaal een hele super mooie kaar gekregen met een heel mooi gedicht erop.
Ook mogen we zelf doen wat ons hart ons ingeeft. Willen we wat voorlezen mag het, willen we wat anders doen mag het ook.
Ik ga morgen een laatste brief aan me oma schrijven. Die gaat in een gesloten envelop met een mooie bloem bij me oma in de kist die donderdag morgen dicht gaat :) Heb ik iets persoonlijks dat niemand anders weet, gewoon tussen me oma en mij!

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:25

Sterkte jij en je familie ,ik heb het een maand geleden meegemaakt met me overgrootoma wij zaten ook bij haar bed te wachten wanneer ze de laatste adem uitblies en dat is echt zo zwaar om mee te maken. :(:)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:43

Meisje, ontzettend veel sterkte de komende tijd :(:)
Lief gebaar dat je een brief aan haar gaat schrijven! Veel succes op de begrafenis..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:44

wat een mooi gebaar, een brief en dan in de kist doen. Gewoon lekker je verhaal vertellen en vooral de "geheimpjes" erin zetten.
Heb ik ook gedaan toen ik jong was en mijn opa overleed. heb ook een brief geschreven had plezier van het schrijven maar ook veel verdriet. de lol om de geheimpjes die mijn opa en ik hadden en het verdriet en boosheid dat hij zo verd*mde eigenwijs was. ik durde destijds de brief niet aan mijn opa te "geven" mijn oma heeft de brief nog steeds en ook nog steeds ongeopend. de brief staat bij de foto van mijn opa bij oma in de kamer. zo denk ik elke keer weer aan de speciale momenten die ik had met mijn bijzondere opa.

heel veel sterkte meid en geef het de tijd! en ook al zegt je tante dat huilen (veel huilen) niet helpt, het lucht wel op. gewoon doen je oma was en is het zeker waard!
Doe wat je hart en je gevoel je ingeven ook al kijken sommigen er raar van op.