Grrrrr buurtbewoners...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Grrrrr buurtbewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 02:49

Hihi Annelies, moet kunnen hoor, even spuien lucht op!

Dat is wel wat anders trouwens. Hier zijn het maar een paar mensen die bekend staan om hun "grote bek", zeg maar gerust asocialen. Met een tuin die duidelijk afwijkt van de rest van de buurt (hoewel de mijne ook wel wat onderhoud kan gebruiken) en ook duidelijk afwijkend gedrag. Die hun kinderen leren dat ook mijn kano (die langs de singel om de hoek ligt) een openbare speelplaats is want ligt op openbare weg (moest je ze horen toen ik zei dat hun fiets dan ook openbaar speelgoed was). Verder woon ik er prima, en van die onaangepasten heb je vrijwel overal wel. Tot in luxe buurten aan toe.

Maargoed, soms is het gewoon even nodig om je hart te luchten, je frustraties over alledaagse ergernissen even eruit te gooien en vriendlief was toevallig niet thuis, dus op hem kon ik het ook niet afreageren. Life goes on, auto staat nagenoeg voor de deur dus niets meer te klagen. Alhoewel, als mijn kano morgen weer vol met water en gras zit ga ik alsnog uit mijn plaat.

Josewoos, dat is hier ook wel regelmatig aan de hand. En maak me daar incidenteel, voor korte tijd (en dus altijd binnen bereik om in noodgeval de auto snel weg te halen) ook wel schuldig aan. Als er geen plek in de straat is en we met een paar minuten toch weer weg zijn of zware spullen uit te laden hebben. Zijn altijd dezelfden die gewoon langdurig op de stoep parkeren.

Maargoed, bij ons heeft de brandweer zowiezo een probleem door een buitengewoon onhandig geplaatste lantaarnpaal met betonnen beschermblokken eromheen. Brandweerwagens zijn per definitie te groot om die draai te kunnen maken (een kaarsrechte 90 graden hoek op een smalle weg), we hebben dat al eens meegemaakt. Dat de gemeente eerst de lantaarnpaal en betonblokken moest verplaatsen voordat de brandweer erdoor kon (en daarna dus weer gewoon terugplaatsen he, op de oude, gevaarlijke plaats) toen er een brand was. Leuk voor de bewoners van om de hoek! Kan niet anders dan dat een of andere duurbetaalde ingenieur dat achter z'n buro heeft bedacht. Oja, de ambulances kunnen er precies langs, die raken wel altijd net de betonblokken maar redden het wel. Brandweerwagens zijn veel langer, die redden dat dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:02

Mick, ik woon in het Centrum van Amsterdam, grachten zijn 5 euro, de strook eromheen (maar nog steeds Centrum) is een euro goedkoper. Overigens heb ik niet echt een kleine auto, maar ook geen grootheidswaan dat ik overal een meter vanaf moet staan ;).

Wat slecht dat de brandweer er niet zo makkelijk in kan, dat zou toch moeten kunnen. Het kan hier ook niet hoor, maar dan gaan ze maar door de bloembak heen desnoods.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:43

mick75 schreef:
Hihi Annelies, moet kunnen hoor, even spuien lucht op!

Dat is wel wat anders trouwens. Hier zijn het maar een paar mensen die bekend staan om hun "grote bek", zeg maar gerust asocialen. Met een tuin die duidelijk afwijkt van de rest van de buurt (hoewel de mijne ook wel wat onderhoud kan gebruiken) en ook duidelijk afwijkend gedrag. Die hun kinderen leren dat ook mijn kano (die langs de singel om de hoek ligt) een openbare speelplaats is want ligt op openbare weg (moest je ze horen toen ik zei dat hun fiets dan ook openbaar speelgoed was). Verder woon ik er prima, en van die onaangepasten heb je vrijwel overal wel. Tot in luxe buurten aan toe.

Maar het kromme is; ze lijken verder keurig, tuin is netjes, ze kleden zich netjes, dure auto enz.
Alleen kan hij blijkbaar geen begrip opbrengen voor bijzondere situatie's.
Ik denk dat we vandaag of morgen een flinke aanvaring krijgen, hij heeft namelijk 2 kleine hondjes en de ene loopt altijd los en is nogal gefixeerd op onze hond, daagt vreselijk uit, blaft wild enz. Meestal doet hij dat als onze hond in de tuin zit, dan begint ie wild te grauwen en blaffen door het hek heen en die van ons denkt WTF en blaft terug.
Een enkele keer kom ik hem tegen met wandelen en meestal pak ik onze hond dan even vast maar hij laat hem gewoon loslopen en dan loopt dat beest dus wild keffend om ons heen, net buiten bereik en die kerel roept hem pas als ie zelf al 10 meter verder is.
Een dezer dagen laat ik hem gewoon los en dan red ie zich maar, zal mij een worst wezen.
Edit; wij hebben een Duitse dog en zijn hond is formaat lunch ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:50

Ik sta me eigenlijk af te vragen he? Zijn het niet toevallig Zigeuners? (de meesten zijn wel aardig maar anderen wil je graag het liefste villen!) Zoja, ook even uitkijken dan voor je spulletjes want ze durven gerust in te breken bij je als je niet uitkijkt!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:59

HorseyDude schreef:
Ik sta me eigenlijk af te vragen he? Zijn het niet toevallig Zigeuners? (de meesten zijn wel aardig maar anderen wil je graag het liefste villen!) Zoja, ook even uitkijken dan voor je spulletjes want ze durven gerust in te breken bij je als je niet uitkijkt!

:roll: waar slaat dat nou weer op genoeg hollandse burgers zijn ook asociaal hoor

moet nu denken aan een dagje met een vriendin.. bij een winkelcentrum wouden we parkeren, het was super druk de plek was precies bij een kruispunt dus veel auto's reden langs, dus ik met mn knipperlicht aan wachten tot ik in kon parkeren rijd er zo een andere auto recht in (geen file parkeren maar van die andere vakken hoe heet dat), dus ik keek links over mn schouder en voordat ik had gezegt 'wat asociaal' was mn vriendin al de auto uit en ging me toch tekeer tegen die vent (wat denk je wel niet blablabla je ziet toch dat we erin willen) ik schaamde me dood maar hij ging er wel uit :o

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:08

joplin_1 schreef:
Lekker buurtje dan waar je woont en dan heb ik het niet over die mensen met caravan maar het is best asociaal om gauw een auto ergens neer te prakken terwijl er al ingeparkeerd wordt. Dit vind ik dus geen verhaal, mijn vader had enkele jaren ook zoiets in het centrum van Amsterdam toen hij aan het inparkeren was kwam er zo'n overjarige hippie aan met een minicooper en parkeerde hem er snel in en hij zei lachend dat het wel handig was om een klein autootje te hebben. Deze meneer had alleen geen rekening met het karakter van m'n vader gehouden. Hij ging gewoon door met inparkeren en schoof het kleine autootje de gracht in en zei toen tegen de man dat het wel handig was om veel geld te hebben. Het had m'n vader wel wat geld gekost maar hij had het er voor over :o

Ge-Wel-Dig....

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:11

Vreselijk!

Wat ik bij ons vaak meemaak (woon ook in het centrum, vlakbij een grote parkeerplaats waar alle buurtbewoners parkeren) is dat sommige mensen het presteren de auto op twee vakken (vakken naast elkaar) te zetten, precies mooi in het midden ook nog! Zooo asociaal! Wat denk je dan in hemelsnaam bij jezelf? :?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:11

Waar slaat dat van zigeuners nou weer op? Er is hier (volgens de misdaadmeter) afgelopen jaar niet een keer ingebroken in het dorp, 1 gevalletje brandstichting (kinderen die met aanstekers speelden) en 2 gevalletjes autovandalisme geweest, verder een paar met voetballen per ongeluk gesneuvelde ruiten en dat soort dingetjes die eigenlijk het vermelden niet waard zijn. Mensen laten de deuren gewoon wagenwijd open als ze weggaan, auto's staan hier niet op slot en zo en men neemt niet eens de moeite het navigatiesysteem op te bergen. Superveilige buurt, een van de veiligste van het land zelfs! Maar zoals ik al zei, asocialen heb je overal. Of je nou in Wassenaar woont of in de Bijlmermeer en daar vormt onze wijk geen uitzondering op. Maar de conclusie dat alle asocialen ook crimineel zijn lijkt me niet op z'n plaats! Je kan heel goed een ongelooflijke aso zijn zonder ooit iets echt crimineels te doen.

Inmiddels is het aantal sleurhutten in de straat al afgenomen tot 1 dus het parkeerprobleem is de komende weken de wereld uit en zelfs mijn kajak hebben ze gewoon laten liggen. En het meerdere vakken innemen met parkeren... Tja, sommige mensen kunnen echt niet parkeren. Is heel storend en ik kan me er ook echt kwaad over maken, maar je doet er weinig aan helaas. Zou het niet erg vinden als parkeerbeheer in dat soort gevallen ook 2 plaatsen in rekening brengt (dus een boete geeft voor de 2e parkeerplek). Zou dat probleem al vrij snel oplossen denk ik.

Ik ben trouwens ook geen kei in parkeren, alleen achteruit insteken in gewone vakken waar auto's zij aan zij staan lukt me perfect. Maar het gebeurt wel eens dat ik bij de supermarkt ook 2 plekken inneem... Foei Mick!

Trouwens, ook zo'n auto-ergernis is veel te kleine parkeervakken. Als onze auto (kleine middenklasser) amper in het vak past, laat staan grotere wagens. Zoals in veel parkeergarages het geval is. Dat vind ik ook enorm storend.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:00

joplin_1 schreef:
Lekker buurtje dan waar je woont en dan heb ik het niet over die mensen met caravan maar het is best asociaal om gauw een auto ergens neer te prakken terwijl er al ingeparkeerd wordt. Dit vind ik dus geen verhaal, mijn vader had enkele jaren ook zoiets in het centrum van Amsterdam toen hij aan het inparkeren was kwam er zo'n overjarige hippie aan met een minicooper en parkeerde hem er snel in en hij zei lachend dat het wel handig was om een klein autootje te hebben. Deze meneer had alleen geen rekening met het karakter van m'n vader gehouden. Hij ging gewoon door met inparkeren en schoof het kleine autootje de gracht in en zei toen tegen de man dat het wel handig was om veel geld te hebben. Het had m'n vader wel wat geld gekost maar hij had het er voor over :o

Dat vind ik anders ook knap aso, geen manier om zoiets op te lossen, pas in een uiterst geval.
En je pa heeft er wel mooi minstens 15.000 mee weggegooid, als er nou weer zoiets gebeurd laat hij het dan even zeggen dan praat ik wel even netjes met die man en dan mag ie daarna het geld bij mij brengen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:02

Falbala schreef:
Vreselijk!

Wat ik bij ons vaak meemaak (woon ook in het centrum, vlakbij een grote parkeerplaats waar alle buurtbewoners parkeren) is dat sommige mensen het presteren de auto op twee vakken (vakken naast elkaar) te zetten, precies mooi in het midden ook nog! Zooo asociaal! Wat denk je dan in hemelsnaam bij jezelf? :?

Dat zie ik ook vaak in de stad, meestal gok ik erop dat het mensen zijn die even snel een boodschapje moeten doen en dus zo weer terug zijn, kan me niet voorstellen dat je zo parkeerd als je een hele middag gaat shoppen.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:07

Citaat:
joplin_1 schreef:

_O- _O- _O- _O- _O- Hoera voor je vader!!!!!!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:10

anneliesdj schreef:
Falbala schreef:
Vreselijk!

Dat zie ik ook vaak in de stad, meestal gok ik erop dat het mensen zijn die even snel een boodschapje moeten doen en dus zo weer terug zijn, kan me niet voorstellen dat je zo parkeerd als je een hele middag gaat shoppen.

Soms kan je daar niets aan doen. Ik heb eens een hele discussie gehad met iemand die vond dat ik zo asociaal geparkeerd had, namelijk ook in het middel op 2 vlakken, echter toen ik daar eerst aankwam 's ochtend, heb ik heb strak tussen twee andere (zeer ruimparkerende) atot's gepropt. Toen ik terugkwam waren die twee weg en leek het dus net alsof ik mijn auto zo had neergezet..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:12

Ja dat is waar idd, dan is er dus ooit een eerste persoon geweest die aso geparkeerd heeft waardoor de hele rij scheef staat. Maar stel er zijn twee open plekken maar wel op halve vakken, zet je dan je auto er strak tussen zodat er nog een bij kan of houd je het vak aan zodat er dus op dat moment niemand meer bij kan maar wel meer ruimte komt als de andere auto's weg gaan?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:19

LittleAnn schreef:
joplin_1 schreef:

Ge-Wel-Dig....

}:) Super mooie oplossing! En ook netjes dat je vader het gewoon heeft vergoed maar die man zal zijn grote mond de volgende keer wel houden _O-
Voor dit probleem had ik overigens wel de wijkagent ingeschakeld vooral als ik hoor hoe buren op jou reageren. Wijkagent kan gewoon even waarschuwen en dat nemen mensen veel sneller aan. 3 dagen parkeren met die sleurhut is lang genoeg, zelfs voor senioren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:55

Lovely1 schreef:
En ook netjes dat je vader het gewoon heeft vergoed maar die man zal zijn grote mond de volgende keer wel houden _O-

3 dagen parkeren met die sleurhut is lang genoeg, zelfs voor senioren.

Dacht je nou echt dat hij niet hóéft te betalen als ie dat niet wil? Kom nou, haar vader was gewoon hartstikke schuldig, ookal heeft die man het dan uitgelokt ;)

Maar 3 dagen is idd lang zat, een normaal persoon maakt een caravan in een dag schoon, dan moeten 3 dagen zat zijn voor senioren.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:07

anneliesdj schreef:
Lovely1 schreef:
En ook netjes dat je vader het gewoon heeft vergoed maar die man zal zijn grote mond de volgende keer wel houden _O-

3 dagen parkeren met die sleurhut is lang genoeg, zelfs voor senioren.

Dacht je nou echt dat hij niet hóéft te betalen als ie dat niet wil? Kom nou, haar vader was gewoon hartstikke schuldig, ookal heeft die man het dan uitgelokt ;)

Maar 3 dagen is idd lang zat, een normaal persoon maakt een caravan in een dag schoon, dan moeten 3 dagen zat zijn voor senioren.

Ja haha hij moest wel betalen hij vond zelf ook wel dat hij zich schuldig maakte aan vernieling van andermans eigendom en hij heeft het ook nog nooit zijn gedrag goed gepraat ook als was die hippie aan het zieken. Het deed hem zeker goed z'n kaartje na het voorval aan die hippie te geven en zeggen dat hij op dat nummer te bereiken was. (hoezo arrogant?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:09

Ir111 schreef:
Voor de grap even opgezocht, parkeren in centrum a'dam is tegenwoordig 5 euro per uur. :D

Klopt :j en Rotterdam is, plaatsafhankelijk, ook 4 tot 5 euro per uur :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:12

joplin_1 schreef:
Ja haha hij moest wel betalen hij vond zelf ook wel dat hij zich schuldig maakte aan vernieling van andermans eigendom en hij heeft het ook nog nooit zijn gedrag goed gepraat ook als was die hippie aan het zieken. Het deed hem zeker goed z'n kaartje na het voorval aan die hippie te geven en zeggen dat hij op dat nummer te bereiken was. (hoezo arrogant?)

:=

Wel banketstaaf voor die hippie, minicoopers zijn toch best heel leuk hoor.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:17

Ja hartstikke maar hij zal een volgende keer voor een 2e keer nadenken voordat hij weer zo'n geintje bij een ander flikt. Nu lag z'n auto in de gracht maar een volgende keer loopt hij echt een verkeerde tegen het lijf. Dat krijg je ervan als je al te bijdehand wilt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:22

Pff ik snap dat je even wil spuien!
Nu even oplossingsgericht:
Hebben jullie geen buurtvereniging oid? Die zouden een brief kunnnen maken voor de gemeente over de parkeerplaatsen en ook over de (on)mogelijkheid voor de brandweer om in je straat te komen.
Zo niet, dan zou je zelf een brief kunnen maken en proberen met de oudjes-met-sleurhutten samen de gemeente aan te spreken. Iedereen heeft immers last van dat probleem met parkeren. En dat de brandweer niet in je straat kan komen is echt schandalig!

Ik woon in een nieuwbouwwijk waar nog volop wordt gebouwd en de brandweer rijd elke week een rondje. Als ze ergens niet langs kunnen met de ladderwagen omdat de bouwvakkers iets in de weg hebben gezet (laatst de weg afgesloten met betonblokken) dan gaan ze ook niet weg voor het aan de kant is en ze overal bij kunnen komen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:23

joplin_1 schreef:
Ja hartstikke maar hij zal een volgende keer voor een 2e keer nadenken voordat hij weer zo'n geintje bij een ander flikt. Nu lag z'n auto in de gracht maar een volgende keer loopt hij echt een verkeerde tegen het lijf. Dat krijg je ervan als je al te bijdehand wilt zijn.

Je denkt dat ie nu nog geluk heeft gehad?? Haha, sorry hoor maar volgens mij heeft ie de verkeerde al tegen het lijf gelopen ;)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:25

anneliesdj schreef:
Falbala schreef:
Vreselijk!

Op dit moment staat er bij ons hier een auto al dagen zo (en 't is hier vaak al vechten op een plek). Bizar toch?

Vandaar ook dat ik even m'n gal moest spuien hier. :D

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:17

Pfoe, wat ben ik blij dat we geen parkeerproblemen hebben in onze straat met vrij weinig parkeerruimte!
Wat manlief en ik ons laatst afvroegen, waarom mensen met sleurhut dat ding al wéken voor vertrek voor hun deur moeten parkeren (even ongeacht of dat op hun eigen oprit of elders is) en dan nog wéken moeten "poetsen". We snappen niet waar ze zo lang over doen..... (we hebben zelf trouwens ook een klein vouw-sleurhutje).

Het huis waar ik nu zelf woon, is aan ons verkocht met een stukje oprit wat niet geschikt zou zijn om te parkeren. Maar als de buren gewoon parkeren zoals ze altijd doen, kunnen wij nog mooi vooraan op de oprit staan zonder problemen. Er is ook nooit geen gezeik, als we de oprit een keertje nodig hebben om de vouwhut uit te klappen zetten ze hun auto zonder gemorrel eventjes aan de kant en naderhand weer terug.

Mijn zus woonde vroeger in een huurhuisje in een beetje een aso buurt. Die huizen waren ze aan het verkopen, zodoende kwamen er tegenover haar nieuwe buren. Parkeerproblemen waren daar al, maar die man die daar kwam wonen, vond dat hij door het kopen van de woning recht had op een parkeerplek voor z'n deur! Helaas pindakaas, het waren gewoon openbare plekken. Dus wat deed de man, hij prikte een paar paaltjes tussen de tegels en spande lint om "zijn" parkeerplek. Wat deed mijn zus als er geen plekje was, die stapte uit, haalde het lint eraf, frotte haar autootje ertussen en hing het lint weer vast. Die man was echt erg, later probeerde hij het met zijn containers en daar dan lint tussenspannen. Volgens mij heeft hij het uiteindelijk opgegeven. Wat mensen allemaal niet verzinnen omdat ze zonodig denken dat een parkeerplekje van hun is.....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:24

Bij een vouw-sleurhutje heb je wel aanzienlijk minder schoon te maken hé? ;)
Maar ben het met je eens hoor :)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:24

Klopt, wij zijn met een uurtje of twee een heel eind. Volgens onze calculatie kost een grote hut je dan een hooguit een dagje of iets..... onze oude buren hadden 't ding maar liefst 3 weken op de oprit staan (stond ons niet in de weg trouwens), we vroegen ons dan altijd af wat ze er allemaal mee deden.