Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:09

Ik doe het en vind het hartstikke leuk.
Is alleen lang geleden weer ivm mijn voet maar ga proberen om het deze week
of volgende week weer mee te beginnen :D

Wendy15

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:11

Als je niet durft kan je toch een keer iemand meenemen en samen gaan? Gewoon met iemand een praatje aanknopen en anders maar niet hoor. Je sport voor jezelf, niet voor een ander..

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:48

Haay, het lijkt mij ook leuk om te doen,
maar vraag me af wat ik nou kan verwachten bij zo'n les..

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:03

Ik heb het nu een paar keer op tv gezien en heb er over gelezen maar het lijkt me echt super leuk.
Misschien dat ik toch maar eens aan de dvd's moet gaan

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:56

Ik heb het nu 2 keer gedaan, vind het erg leuk, morgen ga ik weer :D Ze geven het bij ons op de sportschool dinsdag ochtend en donderdag avond. Helaas kan ik op donderdag avond niet dus blijft het voor mij maar bij 1 keer in de week. Ik vond het fitnessen niet echt leuk meer, ben blij dat ik nu dit heb gevonden en dat ik het leuk vind. Beweeg ik tenminste wat meer :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:35

Ik breek even in in jullie topic :=

de ACLO groningen bied het ook aan en het lijkt me echt heel erg leuk/calorieverbrandend :o Maar ik heb wel een knieblessuretje, is et dan een goed idee het te gaan doen, want de cursus lijkt me echt heel leuk. En het is gewoon in een sportzaal met instructeur en medestudenten, dus ook nog eens gezellig.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:36

Mijn moeder geeft zumba. in friesland / stiens vlakbij leeuwarden.
vind het zelf echt heel leuk. maar ik had wel spierpijn de eerste paar keren. maar echt zeker de moeite waard om een keer bij een sportschool te proberen!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:50

Desir_ee schreef:
Haay, het lijkt mij ook leuk om te doen,
maar vraag me af wat ik nou kan verwachten bij zo'n les..

Iedere instructeur geeft weer anders les, maar het is allemaal ongeveer het volgende:

Je danst verschillende varierende patronen op de volgende muziek: Salsa, bachata, merengue, reagaton, cumbia en wellicht nog een paar variaties. Je danst gewoon individueel en je doet de instructeur gewoon na, je beweegt je heupen en je armen en je buik en je benen, echt een total body workout! Dat uur is over voor je het doorhebt..

Ditch the workout, join the party!!

Beetje duidelijk? Als je meer wil weten, vraag het gerust!

Dutchy: ja ik ben dus geslaagd :D miami was echt superleuk…ja zij geeft heel intensief les, heb een keer 2 uur achter elkaar gedaan en was echt dood aan het einde…maar ik zelf pas me meer aan aan de groep, meestal zitten er veel beginners bij en soms ook oudere dames. Maar dat gaat tot nu toe heel goed gelukkig! Mis je Aruba niet? ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:06

Ik heb in de VS 6 maanden 1-2x per week Zumba les gehad, ik vond het geweldig. Onze lerares was zo'n typische streetdance/hiphop dame, die geweldig goed kon dansen. Ik moet zeggen dat ik ook raar opkeek toen ik tijdens de 2e les van de week een blanke roodharige slanke meid hadden, dat klopte helemaal niet meer met het plaatje :D

Ik zit erover te denken nu in Nederland weer les te nemen, maar ik ben heel bang dat het tegenvalt...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:11

als het niet leuk is dan ga je gewoon niet meer toch :) wie weet geeft ook in jouw omgeving een leuke hip hop dame les? ik ben weer een kleine krullenbol die meer into the salsa is, heb 5 jaar les gegeven enzo...zo heeft iedereen zijn eigen stijl...

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:56

Jaa zumba! Ik ben ook aan de dvd's gekomen en ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt. In het begin deed ik het bijna elke dag maar nu schiet het er de laatste tijd nog wel eens bij in.
Dans verder ook o.a. salsa dus vind het altijd heel leuk te merken dat er allemaal pasjes terugkomen.
Het is wel echt intensief, ben altijd best op na een uurtje, maar das geen slecht gevoel :D

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:00

LittleAnn schreef:
Dutchy: ja ik ben dus geslaagd :D miami was echt superleuk…ja zij geeft heel intensief les, heb een keer 2 uur achter elkaar gedaan en was echt dood aan het einde…maar ik zelf pas me meer aan aan de groep, meestal zitten er veel beginners bij en soms ook oudere dames. Maar dat gaat tot nu toe heel goed gelukkig! Mis je Aruba niet? ;)

Oh super dat je geslaagd bent, heel erg gaaf. Lijkt me echt leuk om zumba lessen te geven.

Ik mis aruba heel erg, maarja ik moest terug om mijn studie af te maken. Als alles goed gaat, kan ik in juli weer terug naar Aruba. Misschien kom ik dan op curacao ook nog wel een keer een zumbales volgen :D.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:05

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!

Ik ga kijken waar dat hier in de buurt gegeven wordt! Ik wil heel graag weer terug op stijldansen, was gek op de latindansen, chacha, samba en basispasjes salsa. Daarom zat ik te denken om een echte salsa-cursus te gaan volgen, maar Zumba lijkt me dan ook wel gaaf om een keer te proberen.

Klinkt heeerlijk! :+:

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:11

Myuki het is allebei leuk, ik geef zowel salsa lessen als zumba, maar zumb is toch wel ERG goed om in shape te komen haha, iedereen zegt dat ik ben afgevallen :)

Dutchy je bent welkom hoor! Heb een slaapkamertje extra hihi...Wie weet ga ik een keer naar Aruba om les te geven. PB me even je msn dan kunnen we contact houden :)

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:20

JHaaa dat wil ik ook doen!! Ze geven ook les op de sportschool alleen op tijden dat ik niet kan grr..
Nu heb ik even gekeken op YouTube.nl maar het zijn er zoveel, welke clip kan je het beste van leren? hebben jullie een favoriet?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:20

Haha, als ik op curacao had gewoond, had ik een paar lesjes bij je komen volgen, LittleAnn!
Nu maar hard op zoek naar iets wat meer in de buurt is.. :P

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:26

haha succes ermee ladies :) Myuki ik kom in december twee weken naar nederland hihi als we een groep en ruimte kunnen organiseren kom ik les geven :)

Bodan die van Zumba zelf vind ik tot nu toe de beste, dan krijg je goede uitleg en bouw je langzaam op.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:28

Gaaf! Nou, I'm in! :D

Zit op youtube filmpjes te bekijken, heerlijk, die hele groepen die zo bezig zijn! Ik krijg er helemaal danskriebels van, pff, dit móét ik gaan doen! :):)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:33

WHAAA

Gevonden! Een zomercursus, 60 euro voor 7 lessen! Begint over 2 weken al, ik ga mijn mama lief aankijken, want heb geen geld. Maar ik ga echt mijn verwendemeisjespruillipje opzetten en dan móét het goedkomen. :D

Whoe!

[Edit] Zo, ik heb me ingeschreven. Het geld komt wel ergens vandaan. := Ben benieuwd, vanaf de 14e ga ik elke dinsdagavond lekker Zumbaën. :):)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:19

Oh my...mijn lessen kosten 9 gulden per stuk :P moet mijn prijs maar eens gaan verhogen volgens mij hihi..Heel veel plezier, hou je ons op de hoogte? vind het sowieso leuk om jullie efedback te lezen :)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:25

Ik ga binnenkort een proefles nemen :j

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:51

Oooh relaxed. Je kan wel gaan verhogen ja. Wij deden zumba op de sportschool en alleen fitness was 100 gulden en als je nog zumba erbij wil is het 125 gulden. Haha, maar wij mochten altijd gratis meedoen met de zumba. Normaal kost een losse les daar 15 gulden ofzo.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:38

Dit is echt geniaal, ik heb er 3 dvd's van en 2x in de week gaat het meubilair hier aan de kant en staan we met ons 3 voor de beemer te zumba'en. Dit 3 kwartier doen en ik kan mn kleren uitvringen boven een emmer, geweldig ! :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:41

Ik betaal 37 euro per maand en dan kan ik komen zo vaak als ik wil :) (fitness, zumba, spinning, bbb, steps, kickboksen, tae bo)
Een losse les is 7 euro en een 10 keer kaart is 47 :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:03

Wij moesten het eens met de hele school gaan doen. Opzich wel leuk, maar ik ga er niet voor op les etc :)