Soms ben ik het echt even zat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:07

Stoppen met roken, niet afhankelijk willen zijn van uitzendbureaus (Want - realiteit, die doen geen BAL voor je) en gewoon kranten kopen, open sollicitaties verzenden, bedrijven bellen, op internet solliciteren, noem maar op! en zelf actief bezig zijn met je toekomst! Schop onder je hol en minder passief zijn. Echt, moet jij eens kijken hoe goed het binnenkort gaat!

Schuur_

Re: Soms ben ik het echt even zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:43

En als je toch alleen maar bij uitzendbureau's werkt (volgens mij is dat toch dikke onzin,.. ik ben er maar bij uitgekomen omdat ik effectief naar een bedrijf toestap om te werken) dan moet je niet 1x in de week bellen maar elke dag en 2x per week langsgaan ofzo.
Zet op marktplaats een advertentie voor schoonmaakster, kan je ook nog tijdens je studies doen
Ga naar bedrijven voor een baantje (post bezorgen, krant bezorgen, schoonmaken, opdienen, afwassen ---> allemaal dingen waar ze geen mensen voor kunnen vinden en die je ook tijdens je studie kan doen)
Ik weet niet hoe het in Nederland is geregeld maar in Belgie mag je als student in de vakantie 23 dagen werken tenzij je werkstudent bent, dan mag je zoveel uren doen als je wilt (maar dan moet je RSZ afdragen). Als je ergens vakantiewerk hebt gevonden zijn ze ook snel geneigd om je als weekendhulp aan te houden. Dan kan je nog een baantje doen zoals bv de krant of folders om nog meer geld binnen te krijgen.
Ik werk in 1 weekend (dus 2 dagen, dit doe ik niet elk weekend, soms ook maar 1 dag van 11u) 22u of soms meer. Keihard bikkelen maar ik heb er dan ook 200 euro voor. Nu in de vakantie ga ik meer werken, dus meer geld verdienen.
Als je echt wil dan kun je hetwel, alleen komt het niet allemaal op een dienblaadje aanwaaien en zul je dus zelf actie moeten ondernemen. Nu ook, je kan al beginnen met advertenties zetten, reageren op advertenties, mails versturen, de krant uitpluizen,...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:51

Ik vind het een beetje gek dat jou vriend geld van jou verwacht enz
Oke boodschappen meebetalen vind ik wel normaal je eet ook mee
maar het is zijn huis, en wat als jullie uit elkaar gaan dan komen toch ook alles kosten op hem..
Ik zou anders maar terug gaan naar je ouders als je vriend verwacht dat je meer ga betalen of dat hij nog geld van je krijgt

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:52

Ik zou vooral veel open sollicitaties opsturen. De thuiszorg is niks, mensen komen en gaan dat is mij wel opgevallen. Ik ben 17, mijn vriend woont nu een jaar bij mij, verdient ook niet veel, ik studeer en werk 32 uur, en samen krijgen we t ook gewoon rond.. Dus als je echt wilt, zijn er genoeg mogelijkheden, al moet je dan maar in de supermarkt, hardstikke leuk werk, tja t verdient wat minder, maar moet je dan als je een baan wilt ook gelijk een hoog salaris hebben?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:04

Ga bij een callcenter werken. Verdient goed en je kunt er in de avonduren werken, wat dus makkelijk te combineren is met een studie. Ik doe het nu ook als bijbaantje en het is ff bikkelen maar toch ook best wel weer leuk als je het gezellig maakt met collega's.

Ook ik moet eerlijk zeggen dat ik je nogal passief over vind komen. Zovan; oh help ik heb een probleem. En dan met je armen over elkaar.
Ga wat doen. Ik kan gewoon NIET geloven dat je bij meerdere uitzendbureau's staat ingeschreven en dat ze niks hebben. De keren dat ik via een uitzendbureau iets deed was er altijd wel iets. En sowieso bij callcenters zoeken ze bijna altijd wel mensen.

Goede tip die ik al meerdere malen zag: Stop met roken. ;)

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:03

Toen ik ging samenwonen met mijn vriend studeerde ik nog en had ik een paard ;)
Vanwege studie en paard kon ik alleen op zaterdag werken :o
Zelf betaalde ik mijn zorgverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, kleding, stalling, telefoonabbonement en cadeaus en dan was het op :D

Mijn vriend had een goed inkomen dat ruim voldoende was voor ons tweetjes.
Dus hij betaalde alle vaste lasten, boodschappen en extraatjes :j
Het halen van de boodschappen, koken en schoonmaken deed ik.

In het begin voelde de relatie niet helemaal gelijkwaardig aan, ook omdat we weleens ruzie hadden over geld. Daar hebben we toen een paar goede gesprekken over gevoerd :+:

Tegenwoordig verdien ik uiteraard nog steeds minder als hem :o
Dus ik begin met het uitgeven van mijn eigen geld en als dat op is schakel ik over naar zijn pasje :Y)

Grote uitgaven doen we in overleg.
Heel soms verschillen we van mening, maar we komen er altijd wel uit :D

Als je vriend amper kan rondkomen dan zou ik er inderdaad alles aan doen om financieel ook zo veel mogelijk bij te dragen, anders zou ik mij er niet druk om maken O:)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:07

Kom op zeg, op zondag niet solliciteren?

Tja, je had beter thuis kunnen blijven wonen want jij weet duidelijk de consequenties nog niet van vrijheid blijheid.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:13

DaanxBien schreef:
Ik vind het een beetje gek dat jou vriend geld van jou verwacht enz
Oke boodschappen meebetalen vind ik wel normaal je eet ook mee
maar het is zijn huis, en wat als jullie uit elkaar gaan dan komen toch ook alles kosten op hem..
Ik zou anders maar terug gaan naar je ouders als je vriend verwacht dat je meer ga betalen of dat hij nog geld van je krijgt

Volgensmij begrijp jij het niet helemaal? Mijn vriend eist juist niet dat ik geld aan hem geef.. hij vind het juist niet erg om al die dingen te betalen. Maar je begrijpt toch wel als ik met me vriend samenwoon dat we samen de kosten delen? Vind ik iig logische..
En ik ga niet terug naar mijn ouders.. waarom zou ik dat doen?
Het gaat erom dat IK mijn vriend wil betalen voor het huis, maar hij zegt dat het niet perse nodig is.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:14

Litterbox schreef:

Tja, je had beter thuis kunnen blijven wonen want jij weet duidelijk de consequenties nog niet van vrijheid blijheid.

Hou die rare opmerkingen voor je zeg, zeg dat maar tegen iemand die je persoonlijk kent. Maar hou het hier voor je, schiet je namelijk niks mee op.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:17

diessel schreef:
Toen ik ging samenwonen met mijn vriend studeerde ik nog en had ik een paard ;)
Vanwege studie en paard kon ik alleen op zaterdag werken :o
Zelf betaalde ik mijn zorgverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, kleding, stalling, telefoonabbonement en cadeaus en dan was het op :D

Mijn vriend had een goed inkomen dat ruim voldoende was voor ons tweetjes.
Dus hij betaalde alle vaste lasten, boodschappen en extraatjes :j
Het halen van de boodschappen, koken en schoonmaken deed ik.

In het begin voelde de relatie niet helemaal gelijkwaardig aan, ook omdat we weleens ruzie hadden over geld. Daar hebben we toen een paar goede gesprekken over gevoerd :+:

Tegenwoordig verdien ik uiteraard nog steeds minder als hem :o
Dus ik begin met het uitgeven van mijn eigen geld en als dat op is schakel ik over naar zijn pasje :Y)

Grote uitgaven doen we in overleg.
Heel soms verschillen we van mening, maar we komen er altijd wel uit :D

Als je vriend amper kan rondkomen dan zou ik er inderdaad alles aan doen om financieel ook zo veel mogelijk bij te dragen, anders zou ik mij er niet druk om maken O:)

Mijn vriend die kan juist heel goed rondkomen. Die verdiend ook aardig wat (werkt op een labaratorium). Het gaat er gewoon om dat ik zelf mee wil betalen aan dingen van het huis, ik wil niet dat hij de boodschappen altijd betaald.
Ik geef hem meestal wel 50 euro elke week als ik mijn loon krijg, maar soms kan dat niet omdat ik dan andere kosten heb.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:19

Faux schreef:
Ga bij een callcenter werken. Verdient goed en je kunt er in de avonduren werken, wat dus makkelijk te combineren is met een studie. Ik doe het nu ook als bijbaantje en het is ff bikkelen maar toch ook best wel weer leuk als je het gezellig maakt met collega's.

Ook ik moet eerlijk zeggen dat ik je nogal passief over vind komen. Zovan; oh help ik heb een probleem. En dan met je armen over elkaar.
Ga wat doen. Ik kan gewoon NIET geloven dat je bij meerdere uitzendbureau's staat ingeschreven en dat ze niks hebben. De keren dat ik via een uitzendbureau iets deed was er altijd wel iets. En sowieso bij callcenters zoeken ze bijna altijd wel mensen.

Goede tip die ik al meerdere malen zag: Stop met roken. ;)

Ik sta bij alle 6 uitzendburea's ingeschreven die we hier in ons dorp hebben ;) Ze zeggen elke keer als ik bel dat ze niks hebben.. dus dan zal dat ook wel zo zijn. Straks ga ik iig langs alle uitzendbureau's om het nogmaals te vragen.
Ook ga ik bij wat winkels kijken (supermarkten e.d.) of ze daar personeel nodig hebben.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:24

Uitzendbureaus, ik heb er nog nooit werk door gevonden.
Wel door zelf regelrecht bedrijven te benaderen.
Dus inderdaad die winkel binnen lopen.
Pak de telefoon en bel het hoofkantoor van de zorg.
Bel het schoonmaak bedrijf in je buurt.
Dat werkt veel beter.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:25

Je hebt overal wel een antwoord op.

Ik zou je ook een schup onder de bibs willen geven. Je schrijft dat je eem maand vakantie hebt en daarvan 2 weken naar het huis van familie gaat. En die andere 2 weken dan? Kom op meid, als je wilt werken, kan je werken. Dan maar achter de kassa bij de supermarkt, vanuit daar kan je verder kijken naar iets wat je leuker vind. Maar niet zoveel klagen hoor, als je wilt werken, kan je werken, alleen dat willen, dat ontbreekt er een beetje aan.
Bekijk de goede adviezen nog eens goed door, en ga ervoor!
Succes!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:37

Ik vind ook dat je altijd voor jezelf moet kunnen zorgen. Heb je geen geld, dan koop je dus ook geen sigaretten, en dan bel / sms je niet en koop je geen snacks / kleding / whatever tot dat je wel weer geld hebt. Je kunt geen geld uitgeven wat je niet hebt. Doe je dit anders, dan kom je inderdaad in de schulden, en daar kom je niet zomaar weer vanaf. Als je je uitgavepatroon niet wijzigt, verminderen je sculden ook niet. Op iemand anders zak teren zou ik echt nooit kunnen.

En tijdens het studeren kun je natuurlijk ook gewoon werken, dat is toch normaal voor studenten om een bijbaan te hebben.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:41

http://www.werk.nl

Ik heb hier mij ingeschreven, CV achtergelaten en je kan online solliciteren. Ik heb hier altijd werk door gevonden of ze vinden jou wel.
Ik ben ook 20, woon nog thuis en moet zelf ook alles betalen. Alleen school betalen mijn ouders.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:42

Ik ben het eigenlijk wel eens met de rest hier. En je kunt je ook nog bij uitzendbureau's inschrijven buiten je dorp, of zie ik dat verkeerd? En dan maar proberen iets te vinden zonder uitzendbureau. Bij een supermarkt denk ik dat je weinig succes hebt, meestal nemen die niet ouder dan 16 aan tenzij je fulltime kunt gaan werken.

Verder, stop gewoon met roken. Tuurlijk zal dat moeilijk zijn, maar ik denk dat je een goede reden hebt om te stoppen? Als je er zelf dan ook maar achter staat. En zo lang je geen geld hebt om te besteden, moet je het ook niet uitgeven aan luxe zoals je telefoonkosten.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:43

Heel realistisch en eerlijk zijn naar jezelf toe zijn.
Heb ik alles wel nodig waar ik mijn eigen geld aan uitgeef? Sigaretten? Lijkt me overbodig. Dat scheelt je echt veel geld als je daarmee stopt.
Abbonement van de telefoon kan bijna altijd goedkoper. Misschien moet je eens gaan kijken voor een sim-only abbonement.
Zorgtoeslag kan je regelen op http://www.belastingdienst.nl en dan daar een formulier invullen. Hier krijg je dan ongeveer 50 tot 60 euro van terug.

Zelf zit ik ook in de schulden maar je moet echt duidelijke keuzes voor jezelf maken.
Het is misschien minder leuk, maar dan maar wat minder vaak uit, wat minder vaak nieuwe kleren en ook niet ergens heen gaan waar je in de verleiding komt om weer iets te kopen wat je eigenlijk niet nodig hebt. Ik heb zelf ook een hele tijd gedacht dat ik ECHT niet meer geld kon sparen... Maar je moet voor jezelf eens je vaste lasten opschrijven en je inkomsten en dan kijken wat je apart kunt zetten. Ik moet ook echt alles zelf betalen, ben nu 19 jaar, volg een voltijd studie en zit op kamers. Als je een beetje in de schulden zit is het niet erg (als je het mij vraagt), als er nog maar wel een lichtje aan het einde van de tunnel is zeg maar!

Misschien is het handig om hier samen naar te kijken met je ouders of je vriend, dan kunnen die je helpen een berekening te maken en er ook een beetje op toezien dat je deze nakomt.
Je kunt ook met jezelf een beloning afspreken voor elke maand dat je het bedrag hebt gespaard dat je had willen sparen die maand, bij mij werkt het perfect. Mijn vriend heeft me geholpen met mijn berekening en dat werkte ook erg goed, iemand van buitenaf kan je situatie vaak veel makkelijker inschatten.

Succes.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:01

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb net de thuiszorg gebelt om te vragen of ze echt niet meer uren voor mij hebben en erbij gezegt dat ik echt graag wil werken!
Ik heb er inmiddels 3 adressen bij gekregen dus dat scheelt alweer wat! :) 3+3+4=10 uren erbij! :)
De mevrouw aan de lijn zei ook dat er volgende week meer uren bijkomen sowieso omdat er dan een hoop mensen vakantie hebben. Dus ik denk dat ik sowieso totdat ik naar school ga bij de thuiszorg blijf werken, want als ik zoveel uren heb is het wel haalbaar.

Ik zou idd alles eens duidelijk op papier kunnen zetten zodat ik een goed overzicht heb kwa uitgaven en inkomen. Als me vriend straks van zijn werk afkomt ga ik er meteen mee aan de slag en hij helpt me er ook bij. Sowieso zouden we al gaan bespreken hoe we het gaan doen als ik naar school ga, kwa kosten. Dus dat komt goed uit.

Waarschijnlijk nemen ze idd geen 20-jarige aan bij de supermarkten, aangezien ik ongeveer een maandje terug een sollicitatiebrief heb ingelevert bij de Albert Heijn en daar niet werd aangenomen vanwege mijn leeftijd. Ze willen nu het liefst 16-jarige die in de vakantie bij hun komen werken.

Bij een callcenter heb ik al een keer gewerkt, een paar maanden terug. Dat vond ik verschrikkelijk werk! (Gas en stroom van RWE was dat).

Bedankt voor jullie reacties en hopelijk ben ik binnenkort af van mijn schulden! Ik ga vanavond sowieso ook een formulier invullen bij de belasting voor mijn zorgtoeslag.
Van de belasting krijg ik binnenkort ook nog rond de 2/300 euro terug.. daar wacht ik al een maand op dus dat zal binnenkort wel binnenkomen (hoop ik!).

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:05

Goed zo! Zo zie je maar dat als je zelf initiatief neemt je een heel eind kunt komen! Super goed van je hoor!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:48

Super!
Als jer zelf achteraan gaat lukt het helemaal
Ik weet dat stoppen met roken moeilijk is maar heb je er ook al gedacht om sigaretten te schieten?
Een pot tabak is ong 15euro, 250 hulzen 2euro en een schietapparaatje rond de 5euro, daarvan kun je al 200 sigaretten maken die er uitzien als gewone sigaretten :)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:50

Wat goed van je!
En je ziet wel, zelf er op af en je hebt al meteen meer uren.
Dat werkt gewoon het beste, je zelf laten zien en horen dat je graag wilt.
Dat klinkt voor een bedrijf zo anders als via een uitzend bureau dat horen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:44

Kijk, gelijk een paar uur erbij, dat is mooi meegenomen :D En wie weet in de vakantieperiode nog wel meer, zo hoort het!

Wie weet kun je daar ook nog wel blijven als je naar school gaat :)

Gefeliciteerd met de overwinning :D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:57

Bedankt voor jullie reactie! En sorry voor mijn late reactie, ik was even weg.
Ben er zelf ook echt blij om :)
Zat er zelf ook al aan te denken om daar te blijven als ik naar school ga maar volgensmij is het niet in het weekend (omdat je bij mensen thuiskomt), maar dat vraag ik morgen sowieso even na want ik ben er niet zeker van.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:00

Mocht je niet in het weekend daar kunnen blijven kun je altijd solliciteren bij een verzorgingstehuis, daar hebben ze voor in de weekenden heel vaak hulp nodig op talloze afdelingen, allemaal andere functies. Ik doe dat werk ook, doordeweek, in het weekend en de avonden, naast mijn studie. En het bevalt me goed, het betaald lekker en het werk is leuk :)

Aangezien je in de thuiszorg zit kun je al zeggen dat je enige ervaring hebt, waar ze vaak blij mee zijn en dat biedt je een voordeeltje bij het solliciteren :)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:03

Moelie schreef:
Litterbox schreef:

Hou die rare opmerkingen voor je zeg, zeg dat maar tegen iemand die je persoonlijk kent. Maar hou het hier voor je, schiet je namelijk niks mee op.

Nou ik 'hou' die rare opmerkingen niet voor me ok? Jij schiet niet op in je leven en je moet gewoon een schop onder je hol... Dus