Schoonmaken, dat is toch geen écht werk!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:43

ik maak ook 2 dagen per week schoon, verdien 15 euro per uur en zo hard werken is het niet. Heerlijk op jezelf met een muziekje erbij, niets mis mee als je het mij vraagt!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:43

Een baan voor Turken zou ik het never nooit noemen. Maar als echte baan voor later zou ik het ook never nooit niet nemen. Heb het als bijbaantje gedaan, en was blij dat het maar 3 uur op een dag was, vond het ontzettend hersendodend werk, werd er een beetje saai van eerlijk gezegd... :o
Maar ieder zijn ding, als je het leuk vind moet je het zeker doen :j

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:44

Didoo schreef:
ik maak ook 2 dagen per week schoon, verdien 15 euro per uur en zo hard werken is het niet. Heerlijk op jezelf met een muziekje erbij, niets mis mee als je het mij vraagt!!

15 euro per uur, hoe krijg je dat voor elkaar.
Ik mag niet eens muziek op. :=

Junip

Re: Schoonmaken, dat is toch geen écht werk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:46

Vrienden van mn ouders
:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 22:47

Ik ga met een meisje werken die ik toevallig al ken. :)
En ik mag best muziek op.
Maar no way dat ik 15 per uur verdien. :=

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:49

zwart schoonmaken verdient pas goed!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:52

Iney, dat is inderdaad wat ik doe ;)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:55

Daar heb je mazzel mee, je verdient bijna 3x zoveel als mij. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:01

Ik ben alleen maar blij met mensen die schoonmaken gewoon als een goede baan zien, want daardoor is mijn kantoor elke dag lekker schoon. Niks mis met schoonmaken. Eerlijk werk, en best gezellig vaak volgens mij. Ik maak vaak zat een babbeltje met een van onze schoonmaaksters, en die doet het al járen, en met plezier. Dat straalt ze ook uit. Altijd vrolijk, komt altijd fluitend aan. Ze heeft ook objecten waar het niet zo leuk is, omdat mensen haar niet eens zien staan. Maar bij ons hoort ze er net zo bij als de rest van het personeel hoor. Ben hartstikke blij met 'r.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:03

belachelijk dat er vaak neergekeken wordt op bv schoonmaak werk. Het gaat erom dat je op een eerlijke en nette manier je geld verdiend.
Heb zelf ook jaren als bijbaantje bij de schoonmaak in een ziekenhuis gewerkt, vond het erg leuk werk. Maar idd, zoals hier al eerder gezegd is, wordt je vaak genegeerd of uitgekotst door verpleging en artsen. Het grappige is dat nu ik klaar ben met mijn opleiding ik op een hoger niveau zit dan de verpleegkundigen die soms zo neerbuigend konden doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:31

knuffeldier schreef:
belachelijk dat er vaak neergekeken wordt op bv schoonmaak werk. Het gaat erom dat je op een eerlijke en nette manier je geld verdiend.
Heb zelf ook jaren als bijbaantje bij de schoonmaak in een ziekenhuis gewerkt, vond het erg leuk werk. Maar idd, zoals hier al eerder gezegd is, wordt je vaak genegeerd of uitgekotst door verpleging en artsen. Het grappige is dat nu ik klaar ben met mijn opleiding ik op een hoger niveau zit dan de verpleegkundigen die soms zo neerbuigend konden doen.

In het ziekenhuis is er sowieso een hierarchie van hier tot tokyo :\ Iedereen kijkt op elkaar neer, ook de verpleging op de helpenden, en de arts/co-assistenten weer op de verpleging, en de artsen weer op de arts/co-assistenten. Verschrikkelijk zeg...

Ik heb ook schoongemaakt als bijbaantje. Merkte ook wel dat ik uitgekotst werd, maar hoe lager ze opgeleid waren, hoe erger het was. Bij de bobo's was het altijd nog het gezelligst :+ Maar ach, in die tijd was ik met een hbo-opleiding bezig, dus werk nu ook op een hoger niveau dan die blonde callcenter dozen die mijn schoonmaakwerk minderwaardig vonden :Y)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:38

Ik werk ook zwart als schoonmaker bij mensen thuis. Krijg zo'n 12 euro per uur, kan dan komen wanneer ik wil en lekker hard muziek aanzetten etc.
Ga daarnaast voor de thuiszorg werken als schoonmaker+ praatje maken met die mensen enzo. Daar krijg ik dan 8,50 per uur voor. (maar is wel wit dus)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:15

Als jij er zelf achterstaat dan moet je het doen. Reacties krijg je toch altijd, waarover het ook gaat mensen maken er altijd wel opmerkingen over. Ik werk in de Thuiszorg (tot Aug) dus ik moet schoonmaken bij mensen thuis die het zelf niet meer kunnen.
Het is wel iets anders dan het schoonmaakwerk dat jij dus gaat doen want ik kom echt bij mensen thuis, maar het bevalt me prima! Ook verdiend het goed.. schoonmaakwerk verdiend sowieso altijd wel goed volgensmij.

Ook heb ik 1x een avondje in een ziekenhuis schoonmaakwerk gedaan maar dat beviel me niet.
Er werd mij weinig uitgelegt en na een halfuur moest ik meteen alleen aan de slag.. dan zul je denken; schoonmaken valt toch niet uit te leggen?
Maar ik moest in mijn eentje op de eerste avond, in 2u de hele afdeling schoonmaken en dan alle kantoren en toiletten.
Dus dat was een tegenvaller, maar sowieso schoot het niet op kwa vervoer.
Het schoonmaakwerk zal wel even wennen zijn aangezien het heel anders in dan in een winkel, maar dat snap je zelf ook wel.
Het is iets zwaarder misschien maar dat went vanzelf! :)

Als de mensen om je heen eenmaal zien dat het je bevalt zullen ze hun opmerkingen vortaan wel voorzich houden.
Zolang jij het naar je zin hebt, is het goed toch!? ;)
Wat ik vrij snel merkte was dat ik de smaak al snel te pakken kreeg, in het begin was het even doorzetten maar als je eenmaal langer bezig bent krijg je er ritme in en heb je het poetswerk zo gedaan!
Eerst had ik echt 3u nodig bij de mensen waar ik poetse (dan dronk ik tussendoor wel een kopje koffie), maar tegenwoordig ben ik wel tot een halfuur/uur eerder klaar. Het word zo gemakkelijk als je het langer doet.. en dat is ook een grote voordeel eraan vind ik.
In het begin vond ik sommige dingen ook wel vies, zoals de wc's van de mensen.. maar dat went ook en op een gegeven moment denk je er niet eens meer bij na :)
Iig veel succes en veel plezier met je nieuwe baan!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:58

Marlies wat leuk dat je wat anders gaat doen!
Mijn moeder werkt ook in de thuiszorg en ik vind het juist wel goed dat het gedaan word en het word ook wel gewaardeerd!
Mijn moeder verdiende er echt heel goed mee!

Een hele goede vriendin van mij werkt ook als schoonmaker en die vind het best leuk en gezellig!Ze weet wel dat ze dit niet voor altijd gaat doen, maar voor nu vind ze het zeker leuk en het verdient echt super!

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:13

hallo allemaal ten eerste wil ik iets kwijt, een turk is ook een mens niets minder als jij en ik... ik werk ook voor een schoonmaak bedrijf al 4 jaar werk elke dag en maak kantoren schoon/zalen/hallen woonruimte,s voor clienten, dit is dus echt een baan ik heb mijn opleiding gedaan svs,schoonmaak en dat was best nog aanpoten ook ze zijn erg streng op het examen moet alle etiketten uit je hoofd leren rekenen moet je ook kunnen want je moet zoveel liter water en zoveel reinigings-middel erin doen. enzzzz maar ik ben geslaagd en denk nu niet van ach schoonmaak is voor de domme nee dus ,,ik heb 26 jaar gewerkt in de verpleging ook al mijn diploma,s voor, ik het psycologie gestudeert[ook een diploma van] dus zo zie je maar ,,het werk is best leuk ik hoor er echt bij , bij de bedrijven ze roepen mij voor koffie krijg wel 6 kerstpakketten enzzz en over het loon ja.. ik verdien minder als voorheen maar weinig is het niet door mijn ervaringen en diploma dus mensen kom op meld je aan bij een erkent schoonmaak bedrijf.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:56

het is verschillend waar je werkt hoe en dor wie je waardering krijgt..
heb vroeger kantoren schoongemaakt, altijd erg gezellig met de mensen van kantoor die overwerkten.. 1,5 jaar geleden begonnen via schoonmaakbedrijf op een school.. erg gezellig met de concierges en de leraren (was ook nog eens mijn oude school dus veel bekende leraren voor mij :D ) deed t als bijbaantje naast mn werk in de paarden.. inmiddels helemaal gestopt in de paarden en werk sinds afgelopen weel als alphahulp. veel verschillende mensen maar wel leuk.
ik denk ook maar zo, beter werken voor je geld als sschoonmaakster dan thuis gaan zitten met een uitkering.. dan heb ik tenminste nog t idee dat ik iets doe voor mn geld..

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:58

onze schoonmaker werkt echt keihard, ik kijk totaal niet op hem neer. Heb er veel respect voor.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:09

Mijn moeder heeft een luilekkerleventje als schoonmaakster.

Ze woont samen met haar vriend in Spanje en ze poetst huisjes van oude mensen of beheert huizen van mensen die daar maar een paar weken per jaar zijn. Dan stofzuigt ze er af en toe een keertje doorheen en als ze weer op vakantie komen maakt ze het helemaal goed schoon.

Omdat ze het voor zichzelf doet kan ze zelf haar eigen werktijden bepalen waardoor ze s'middags lekker naar het strand kan.

Bovendien vind ze het wel gezellig om eens met die mensen een kop koffie te drinken en vaak mag ze ook nog in hun zwembad zwemmen als ze er niet zijn.

Als je het zo bekijkt is het natuurlijk geen turkenbaantje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 18:10

Haha, nee dan niet. :D

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:13

En ze kan er nog prima van leven ook.

Ach, werk is meestal zo leuk als je het zelf maakt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 18:13

Ja, idd. :j

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:55

als je het leuk vind om te doen, waarom dan niet.
Jij moet het werk doen en niet die mensen die er commentaar op geven dus JIJ moet het leuk vinden.
dus als je het leuk werk lijkt, lekker doen.
ik vind het belangrijker dat je plezier in je werk hebt, dus of je nu op kantoor zit of in de huishouding werkt prima toch als je het leuk vind.
ik kijk ook niet neer op mensen die dit werk doen, het is juist fijn dat er mensen zijn die jou kantoor of die je huis willen schoonmaken.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:01

Ik werk in een ziekenhuis, en ik ben zo blij met de mensen van de huishouding.. ik zal ook nooit op ze neerkijken.. Ik vind het superknap.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:09

Ik heb 1.5 jaar schoongemaakt in een verpleeghuis, af en toe werd er inderdaad op me neergekeken. Het rare is, nu werk ik in de zorg en dezelfde mensen die op me neerkeken zijn nu ineens aardig tegen me, terwijl ik nog steeds dezelfde persoon ben....

Ik ben wel blij dat ik het werk heb gedaan, ik waardeer de mensen erg. ik ben blij dat ze er zijn en heb respect omdat ik weet dat het niet altijd leuk werk is.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:10

Mijn moeder maakt ook schoon, en die moet wel, geen opleiding, komt nergens meer aan de bak.

Zij heeft er nogal eens de balen van, hetgene wat andere vertikken op te ruimen, kan zij opruimen. Zij werkt overigens in gezinnetjes.

Kan me ook niet voorstellen dat het trekt, alhoewel het wel lekker schijnt te verdienen..

Ik werk op een bedrijf, daar word ook schoongemaakt (duh) meisje studeert psychologie, en maakt schoon na school, en heeft er zeker geen hekel aan. Respect voor haar!!