Collega's in de parkeer garage spelen botsauto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:40

ik vind het zoo aso,,
ik ben 1x met mn fiets tegen het achterlicht van een auto aangereden,, ook een briefje weggegelegd.. vind ik wel zo netjes

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:43

loesje166 schreef:
ik vind het zoo aso,,
ik ben 1x met mn fiets tegen het achterlicht van een auto aangereden,, ook een briefje weggegelegd.. vind ik wel zo netjes

Jep en kleine moeite, bovendien ben je verzekerd.. Komt je verzekeringsgeld ook nog eens ergens terecht ipv bij de verzekeringsmaatschappijen ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 16:31

Is een personeels parkeergarage.
Camera's hangen er niet, weet ik omdat ik uiteraard zelf paar keer slachtoffer ben geweest en toen ernstige pogingen heb gedaan daders te achterhalen.
(Dus in garage op zoek naar auto met schade die zou kunnen overeenkomen etc. Portier, service desk van mijn werk
(die overigens niet eens een fatsoenlijk ondertekend antwoord terug sturen via de mail, heb namelijk NIETS! terug gehoord.
En ik werk toch echt bij een groot bedrijf.)

Heb bij vermiste spiegel zelfs briefjes actie gehouden en aantal posters in de garage gehangen.

En uiteraard komt er een stukje in het bedrijfskrantje over deze verkeershufter }> .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:59

R0X schreef:
Vorige week hier op straat, ik stond mijn ouders gedag te zeggen, horen we ineens piepende remmen, botst er een bestelbusje tegen een zwart sportwagentje aan. Wat doet de bestelbus? Rijdt snel door en slaat de hoek om door door rood licht te rijden. Wat dacht je zelf? Zwart autootje scheurt erachteraan. Pfff!!!

als ik geramd word door een auto en die rijd weg dan rij ik er ook achteraan hoor :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:13

ikdoemaarwat schreef:
R0X schreef:
Vorige week hier op straat, ik stond mijn ouders gedag te zeggen, horen we ineens piepende remmen, botst er een bestelbusje tegen een zwart sportwagentje aan. Wat doet de bestelbus? Rijdt snel door en slaat de hoek om door door rood licht te rijden. Wat dacht je zelf? Zwart autootje scheurt erachteraan. Pfff!!!

als ik geramd word door een auto en die rijd weg dan rij ik er ook achteraan hoor :j

Nou ik wist het ook wel, anders kun je 't zelf ophoesten.
En afgezien daarvan, 't is gewoon vreselijk aso om er zomaar vandaan te gaan.

Als ik had gezien wat jij daar in die parkeergarage had gezien had ik die vrouw echt wel aangesproken, zou het heerlijk vinden om een ander op zijn aso gedrag te wijzen :j
Zowieso vind ik dat de maatschappij verloedert, je hoort weleens 'die jeugd van tegenwoordig', volgens mij is het ook wel echt zo, alleen is het niet alleen je jeugd maar de hele maatschappij die zich massaal aso gedraagd.

Wat ik alleen wel bijzonder vind is dat in dit soort topic's alleen maar mensen zijn die het aso vinden, je hoort nooit de andere kant terwijl er toch ook echt 'aso's' op bokt moeten zitten, gezien de hoeveelheid asoverhalen die je hoort en ziet.

Ojajoh

Re: Collega's in de parkeer garage spelen botsauto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:37

annelies; geloof me...die komen er nooit eerlijk voor uit hoor :n

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:50

Tip voor degenen die zoiets zien gebeuren en een briefje achter de ruitenwisser van het slachtoffer achterlaten: schrijf daar niet alleen het kenteken van de dader op, maar ook je eigen gegevens zodat de verzekeraar van het slachtoffer jou kan benaderen als getuige. Met alleen een briefje met een kenteken kan de verzekeraar namelijk nog niet erg veel als de dader het ontkent.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:58

Mijn mitsubishi leek wel een stoppunt voor andere auto's.
Die zat van voor naar achter onder de deuken en krassen veroorzaakt door andere wegebruikers die blijkbaar te dom en associaal waren om even een briefje achter mn ruitenwisser te doen.
Heb zelf weleens de volledige achterkant van een andere wagen eraf gereden en heb uiteraard zonder twijfelen mn naam en tel op een briefje geschreven en dat achter de ruitenwisser gedaan.
Oke m'n no claim viel als een baksteen in het water naar beneden en mn verzekering schoot als een vuurpijl de lucht in maar dat is de risico van de sport :
De auto van een vriendin van me werd ooit geramd door een andere wagen,zat er een briefje achter de ruitenwisser met daarop de tekst: das pech,je schadevrije auto weg :oo :(
Echt te associaal,dat soort mensen mag je een volkswagenteken in het voorhoofd rijden }:0

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:30

Super dat je het kenteken genoteerd hebt en dit onder de ruitenwisser van de desbtereffende auto!
Ik vind het ronduit asociaal dat ze gewoon maar doorrijden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:39

Wow meetje dat is echt aso, zelfs de moeite te nemen om de gek aan te steken met je slachtoffer!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 09:07

Aanspreken van de botser in de parkeergarage ging uiteraard wat moeilijk, aangezien ze weg reed.
Dat had ik namelijk niet verwacht.
Had verwacht (aangezien ik ook aannam dat ze me had zien staan) dat ze uit zou stappen, maar nee dus..............

Maar ik lees hier al dat heel Nederland vol zit met verkeershufters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:11

nouja,ik heb die jongen dus wel aangesproken(mijn verhaal staat op pagina 1).
ik was woest op hem,en nog steeds vind ik het een poedersuiker hoor van hem...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:20

Hey

Nou ik werk op de schadeafdeling bij een verzekeringsmaatschappij.

Hoe vaak het wel niet voorkomt dat er geen daders zijn te bekennen. 1 tip, mocht je ooit getuige ervan zijn, noteer dan kenteken en ook altijd je eigen naam. De maatschappij van het slachtoffer moet namelijk bewijs leveren dat die andere partij het gedaan heeft. Jou getuigenverklaring kan daarbij dan helpen.

Daarnaast is er gelukkig wel het Waarborgfonds in het leven geroepen. Er zitten wel een aantal voorwaarden aan verbonden, maar een beroep daarop doen kan nooit kwaad. Wel moet je dan binnen 5 a 10 dagen aangifte hebben gedaan bij de politie en getuigen hebben dat je de auto schadevrij hebt weg gezet en met schade terig hebt gevonden.

Ik vind het ook schandalig dat mensen gewoon doorrijden na een ongeval. Het is zelfs een misdrijf gewoon. Maar mensen zijn gewoon zo bang dat ze hun no claim verliezen. En het rare daaraan vind ik dan: waarom nemen ze geen no claim beschermer. Kan je 1 schade in het jaar claimen zonder dat je premie achteruit gaat. Als iedereen dat nou gewoon zou nemen op zijn verzekering, denk ik dat er genoeg mensen zijn die wat eerlijker zullen worden.

Gr Mara

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:21

En weet je trouwens wat nog erger is: mensen die een aanrijding veroorzaken en dan merken dat er getuigen zijn. Ze stappen dan uit en noteren een valse naam en adres etc op het papiertje en stoppen ze onder de ruitenwisser van de beschadigde auto. Op die manier foppen ze de getuigen ook, want die denken dat het geregeld is op deze manier.

Dat is pas echt ASO!!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:58

jeetje dat verhaal van meetje ,dat is pas echt aso!
dan voel je je zo kwaad he :(

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:30

Tamadine schreef:
Ik vind het ook schandalig dat mensen gewoon doorrijden na een ongeval. Het is zelfs een misdrijf gewoon. Maar mensen zijn gewoon zo bang dat ze hun no claim verliezen. En het rare daaraan vind ik dan: waarom nemen ze geen no claim beschermer. Kan je 1 schade in het jaar claimen zonder dat je premie achteruit gaat. Als iedereen dat nou gewoon zou nemen op zijn verzekering, denk ik dat er genoeg mensen zijn die wat eerlijker zullen worden.

Gr Mara

Waarom zit een 'no claim beschermer' niet gewoon standaard in het pakket? Als je jaren schadevrij rijdt betaal je je alsnog een bult aan verzekering. Als je dan een keer wat claimt val gelijk een eind terug. Denk dat als dit automatisch bij in de verzekering zit de mensen al een stuk minder asociaal worden...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:53

Esther schreef:
Tamadine schreef:

Gr Mara

Waarom zit een 'no claim beschermer' niet gewoon standaard in het pakket? Als je jaren schadevrij rijdt betaal je je alsnog een bult aan verzekering. Als je dan een keer wat claimt val gelijk een eind terug. Denk dat als dit automatisch bij in de verzekering zit de mensen al een stuk minder asociaal worden...

Hoi Esther,

Waarom het niet standaard in het pakket zit weet ik ook niet. Ik ben niet van een polisafdeling en dit soort dingen word vaak in de hogere hand beslist. Ik kan wel bedenken dat er mensen zijn die het wel willen en mensen zijn die het niet willen en dat het daarom optioneel is.

En als je vaak echt jaaaaaaren schadevrij (meestal 19 of 20 jr even zo uit mijn hoofd) hebt gereden dan zit je in de bovenste schaal van de BM ladder (bonus-malus-ladder) en dan mag je 1 schade claimen en deze zal dan geen terugval hebben. Dit omdat je dan zoveel schadevrij gereden hebt.

Het is en blijft gewoon een lastig iets en ben ik ook met iedereen eens. Laat gewoon netjes en fatsoenlijk je naam etc achter als je schade hebt gereden.

Gr Mara

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:22

Dit wordt je toch echt niet verteld als je een autoverzekering afsluit. Ik zal mijn tussenpersoon hier eens over aanspreken. Ik heb idd meer dan 20 schadevrije jaren, verander wel eens van autoverzekering, vorig jaar voor het laatst. Dus de tussenpersoon heeft wat uit te leggen en te berekenen wat de premie mét no-claimbescherming dan moet kosten!

Verder is het idd ronduit aso om iemand financieel te benadelen door een fout die je zelf veroorzaakt. Ik heb wel eens parkeerschade (eigenaar niet aanwezig) veroorzaakt, 2x zelfs, gelukkig kleine schade. Een kon weggepoetst worden, kosten nog geen 100 gulden, de ander was wat duurder, kosten rond de 500 gulden. Deze heb ik zelf betaald, geen verzekering aan te pas gekomen. Dit was nl goedkoper dan mijn no-claim aanspreken! Ik baalde uiteraard wel maar ja, moet ik beter uit mijn doppen kijken hè!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:23

Jee meetje!!! Wat een aso verhaal zeg. Daar kan je kwaad om worden! Dan nog maar liever geen briefje.

Ik was ooit eens bezig mjn auto ni een mini kleine moeilijk te bereiken P-vlak te zetten, moest effe een paar keer steken maar toch gelukt. Vriendje moest eruit omdat er nog maar 1 deur net open kon en hij gaf dus wat aanwijzingen. Staat er blijkbaar een vent achter mij met een hond, me vierkant uit te lachen... Noujaaa! Dat was nog niet alles , kom ik later terug bij mn auto zit er een ook briefje op met een of andere opmerking van diezelfde vent! Lekker dan. Wat een debielen en asoo's lopen er rond zeg. Ook hier op bokt hoor, geloof me, ken der jammer genoeg een paar van.