Alleen weg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:28

Apple schreef:
Euhm, als je relatieproblemen zijn opgelost dan is er toch geen probleem meer?

Ik begrijp dus dat hij niet van jou alleen op pad mag en jij dus wel alleen op pad wilt :))

Als je elkaar niet vertrouwd dan is er iets anders aan de hand en dan moet je het daar over hebben, dat staat los van de vraag over 'alleen op pad gaan of niet'. Als je hem niet vertrouwd dan maakt het niet uit of hij 1 week weg is of dat hij 1 maand of jaar weg is.

Hij mag van mij wel op pad maar heb er moeite mee, en daarna gaf hij toe dat hij ook er moeite mee zou kunnen hebben. Begrijp je? Het is ook zo moeilijk uit te leggen :=

Relatieproblemen zijn opgelost in de zin van 'we hebben met elkaar gepraat en mijn vriend weet wat hij wilt'.
Helaas is het niet gemakkelijk om met mijn vriend samen te leven, hij heeft een moeilijk karakter ;)

Knuffeldier, dat is het hem juist. Mijn vriend heeft geen vrienden en hangt énorm op mij. Daarom even dat weekje weg

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:31

Ik heb een fijne relatie, maar ga toch ieder jaar minstens 1 keer op trektocht, en ook 1 weekeinde beeldhouwen met vriendinnen. En ik probeer ook tussendoor nog iets in de Ardennen zonder man voor elkaar te krijgen.

Mijn man gaat ook regelmatig zonder mij op vakantie, hij sportklimt graag.

We gaan ook samen op pad hoor!
Ik vind het zeer bekrompen om elkaar niets te gunnen!

marcha1987

Re: Alleen weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:35

Dat je iets uitgepraat heb wil niet altijd zeggen dat het probleem weg is, ik merk bij mijzelf in ieder geval dat ik er soms in terug val. Heeft denk ik meer met je eigen zelfvertrouwen te maken. Wil hiermee mijn eigen gedachten erover delen en niet die van de TS hoor, dat er geen misverstand komt dat ik voor de TS ga praten.
En soms is het gewoon ook lekker om te weten dat je het zelf ook makkelijk kan redden en even niemand nodig te hebben.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:12

TS klopt het dat je pas 19 bent?

Jeetje wat jong om nu al zo te denken, dat je qua gevoel niet zonder hem weg zou kunnen.

Is het niet een idee om 2 weekjes in te plannen?
De eerste week zonder hem op vakantie/ruiterbewijs halen (en dan heb je ook echt een gericht doel. Super idee!)
2e week samen naar een leuke bestemming!

En misschien kan hij dat weekje dat jij weg bent ook iets voor zich zelf gaan doen wat hij nu weer heel erg graag zou willen!

Dan heb je toch een prachtig compromis?

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:27

Mijn partner is afgelopen dinsdag vertrokken naar Zwitserland op de motor,hij komt volgende week zaterdag pas weer terug.
Hij is op bezoek bij zijn vader,ik vind dat dat gewoon moet kunnen,als je elkaar vertrouwt.
Hij gaat ieder jaar op de motor naar zijn vader,nu kan het nog,de beste man is ruim in de 70.

In mijn ogen moet dit soort dingen geen probleem geven,als je relatie open en stabiel is....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 22:28

Ehm sorry? Maar ik zei nergens dat ik niet zonder hem weg zou kunnen. Het is gewoon een 'traditie' dat ik overgenomen heb van mijn ouders. Een principe.
'Je gaat niet zonder elkaar weg'. Bij mijn ouders thuis hoorde dat niet zoals bv ook 'een vrouw woont niet alleen want dat is een h*er' of 'je gaat niet samenwonen vooraleer je getrouwd bent'.

Kan prima zonder hem, vroeg me alleen af of er nog bokkers zijn die dit doen ;)

Heb trouwens mijn inschrijvingspapieren ingevuld voor ruiterbewijs :D

Ik val je niet aan, begrijp alleen je eerste zin niet :D

Edit: aangepast

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:01

Armaris schreef:
Het is gewoon een 'traditie' dat ik overgenomen heb van mijn ouders. Een principe.
'Je gaat niet zonder elkaar weg'. Bij mijn ouders thuis hoorde dat niet zoals bv ook 'een vrouw woont niet alleen want dat is een h*er' of 'je gaat niet samenwonen vooraleer je getrouwd bent'.

oei, jou ouders houden er best een extreme gedachten gang op na. Dat zou betekenen dat ik ook een h*er ben. (mischien dat ik dan mijn vriend toch maar eens geld moet gaan vragen) Maar goed dat zij zo denken, daar kan jij niks aan doen.

Heel vervelend voor je vriend dat hij geen vrienden heeft. Kan me voorstellen dat het voor jou af en toe benauwend is dat hij daardoor heel erg aan jou gaat hangen. Mischien dat je hem moet proberen te stimuleren om op een groepssport te gaan of vrijwillgerswerk te gaan doen. Dat is een goede manier om andere mensen te ontmoeten en zodoende vrienden te kunnen maken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:30

Armaris schreef:
Ehm sorry? Maar ik zei nergens dat ik niet zonder hem weg zou kunnen. Het is gewoon een 'traditie' dat ik overgenomen heb van mijn ouders. Een principe.

Maar bedenk wel dat je ouders al véle jaren langer samen zijn dan jij en je vriend. Dan is dat ook anders.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:44

Nou, ik zou gewoon gaan als ik jou was! Zeker als je die behoefte zo sterk hebt, er komen naar mijn mening op den duur alleen maar meer relatieproblemen van als je elkaar niet vrij genoeg laat. Ik ben nu bijna 9 jaar samen, waarvan 3 jaar getrouwd en wij gaan ook wel eens zonder elkaar weg. Mijn man gaat dan week wintersporten met vrienden, ik zou best mee kunnen maar vind er weinig aan, dus blijf ik lekker thuis! Ik ben laatst spontaan met een vriendin een lang weekend naar Parijs gegaan en toen ik net 3 weken terug was van huwelijksreis ben ik ook met een vriendin een week maar Portugal geweest omdat zij niemand had die met haar mee kon op vakantie. Ik vind het juist goed voor je relatie, elkaar beetje vrijlaten, elkaar missen en dan ook weer heel blij zijn om weer bij elkaar thuis te komen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:10

Hoe lang hebben jullie nu een relatie?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 10:03

Tja, mijn grootouders waren zo vandaar dat mijn moeder nooit alleen woonde.

Maar dames, ik heb geen zin om over mijn relatie uit te wijden, dat is ook nergens voor nodig :n Ik vroeg gewoon hoe jullie daar tegenover stonden, meer niet ;)

Heb inmiddels besloten dat ik de paardenstage ga doen!
Tnx voor jullie tips en advies :D

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:11

Armaris schreef:
Tja, mijn grootouders waren zo vandaar dat mijn moeder nooit alleen woonde.

Maar dames, ik heb geen zin om over mijn relatie uit te wijden, dat is ook nergens voor nodig :n Ik vroeg gewoon hoe jullie daar tegenover stonden, meer niet ;)

Heb inmiddels besloten dat ik de paardenstage ga doen!
Tnx voor jullie tips en advies :D

Jij vindt dat niet nodig om er op in te gaan, maar thuis willen vluchten om rust nodig te hebben is iets waar je wel degelijk over na moet denken.
Dat vind ik niet normaal.
Alleen op vakantie willen is niets mis mee, maar de reden moet wel goed zijn.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 16:01

Vorame, ik wil niet vluchten :n Misschien komt dat op jullie zo over? Ik wil eventjes genieten van een vakantie op mezelf, lekker doen waar ik zin in heb en lekker uitblazen van de examens etc

Zou hetzelfde doen als ik thuis woonde

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:29

Armaris schreef:
en soms heb ik behoefte aan rust om het nog allemaal aan te kunnen

Rust heb je als het goed is thuis, thuis kun je opladen om bij te komen om alles weer aan te kunnen.
Natuurlijk kan een vakantie daarbij helpen, maar dat kun je maar een paar weken per jaar.
De rest moet thuis het oplaad station zijn.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:30

Thuis is niet bij iedereen of altijd een rustpunt, moet het wel zijn maar is geen regel.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:32

marcha1987 schreef:
Thuis is niet bij iedereen of altijd een rustpunt, moet het wel zijn maar is geen regel.

En dan zou ik dus als 19 jarige wel eens ernstig gaan kijken naar mijn relatie.
Als je thuis geen rustpunt hebt is er toch echt iets niet goed.
Daar zou ik me meer druk over maken dan het wel of niet alleen op vakantie kunnen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:29

Ik zou de tradities van je ouders lekker aan de kant schuiven en doen waar jij je goed bij voelt.
Ik heb er geen problemen mee om alleen weg te gaan of mijn vriend alleen te laten gaan. Een zon-zee-strand-uitgaansvakantie met vrienden in Lloret zou ik het eerst even over willen hebben, verder moet hij doen wat 'ie niet laten kan :D
Als voorbeeld: ik zou het geweldig vinden een week met de paarden ertussenuit te gaan, hij heeft niets met paarden. Aan de andere kant gaat hij gerust 5 weken op een camping zitten, en zou ik dat nooit langer dan 2 weken volhouden (ik ben gehecht aan m'n eigen sanitair en niet zo'n gezellige campingganger, avonden verplicht met onbekenden kletsen is niet mijn ding, daar word ik niet uirgerust van :D).

Dus gaat hij (nu nog) met z'n ouders naar die camping en kom ik er gezellig 2 weekjes achteraan, en verklaart hij me voor gek als ik met m'n paard dingen ga doen, maar daar blijft het ook bij ;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:50

Dames, alstublief, ik wens hier niet op te antwoorden :n
Ik denk dat het niet meer dan normaal is om even weg te zijn van het dagelijks leven.

Sorry, maar dit is echt offtopic en wens ik ook niet naar te luisteren :n

Jullie weten niets over mij en ik maak voor mezelf heus wel uit wat het beste is ;)

Voor de rest, bedankt voor de tips :D

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 06:52

Armaris schreef:
Dames, alstublief, ik wens hier niet op te antwoorden :n
Ik denk dat het niet meer dan normaal is om even weg te zijn van het dagelijks leven.

Sorry, maar dit is echt offtopic en wens ik ook niet naar te luisteren :n

Jullie weten niets over mij en ik maak voor mezelf heus wel uit wat het beste is ;)

Voor de rest, bedankt voor de tips :D

Dan denk je er niet over na.
Niet ons leven.
Rust willen zonder vriend om het aan te kunnen is niet normaal.
Weg van het dagelijks leven zoals school en werk is wat anders.
Lijkt me echt meer een topic waard dan dit topic, want ik persoonlijk denk dat daar meer de kern zit.
Maar goed, jouw ding. Je kunt er nu eens over nadenken omdat je weet wat andere daar van denken.
Het is goed bedoeld, jammer dat je er direct negatief op antwoord. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:01

Als zij eventjes alleen weg wilt, waarom zit het dan direct thuis niet goed?? Ze is 19, toch goed dat ze dan alleen weg wilt ipv thuis wilt blijven hangen constant? Zijn jullie nooit met vriendinnen weg geweest? Zat jullie thuissituatie ook niet goed, anders ga je er niet op uit.. Sorry, maar ik snap even niet hoe jullie het bedoelen.

Goed dat je die inschrijfformulieren binnen heb! Als jij het nodig heb, moet je gewoon lekker gaan hoor meid! :) Je knapt er vast van op!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:04

Marilla schreef:
Als zij eventjes alleen weg wilt, waarom zit het dan direct thuis niet goed?? Ze is 19, toch goed dat ze dan alleen weg wilt ipv thuis wilt blijven hangen constant? Zijn jullie nooit met vriendinnen weg geweest? Zat jullie thuissituatie ook niet goed, anders ga je er niet op uit.. Sorry, maar ik snap even niet hoe jullie het bedoelen.

Goed dat je die inschrijfformulieren binnen heb! Als jij het nodig heb, moet je gewoon lekker gaan hoor meid! :) Je knapt er vast van op!

Omdat ze dat zelf schrijft :)

Maar TS wil er niet over door gaan, ik ga dat ook niet doen.
Maar ik heb haar wel mee willen geven dat als je thuis weg wilt omdat je het anders niet meer aankunt, de verkeerde reden is om even eruit te willen.

En daar laat ik het dan verder ook bij.
Ik hoop dat ze er toch eens over nadenkt.

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:08

In maart heeft mijn man een week vrij genomen om voor de kinderen te zorgen terwijl ik een weekje naar Hongarije ging. Gewoon omdat ik behoefte aan rust had en deze mogelijkheid kwam via een of andere commissie.
Ik vind het niet zoo gek dat je af en toe eens tijd voor je zelf wil hebben. Ook al houd je veel van elkaar en ben je meestal een aanvulling op elkaar je bent en blijft een individu en dat je soms eens helemaal met je zelf bezig wilt zijn lijkt mij gezond!!!

Mijn ouders bijna 40 jaar getrouwd ... mijn vader gaat regelmatig met de camper een paar dagen weg, even langs mij e/o mijn zus. gewoon even met zichzelf bezig zijn en mijn moeder heeft dan thuis haar rust om haar dingetjes te doen. Waarna ze weer extra gelukkig met elkaar zijn.

Ik zou zeggen gewoon je ruiterbewijs b gaan doen even iets voor jou alleen.

Succes Martina