Gezakt en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:03

ik ben dit jaar ook gezakt voor het VWO met 3 onvoldoendes in mn profiel. ik ga nu nog wel een herexamen doen zodat ik misschien nog 1 van die vakken op kan halen. Dan hoef ik volgend jaar weer een vak minder. Ik kan zowieso niet blijven zitten omdat ik nog in de oude fase zit, dus ik moet volgend jaar wel naar het volwassenonderwijs voor 2 of 3 vakken. Daarnaast wil ik dan gaan werken of een hbo opleiding doen.. maar eerst maar even afwachten of ik dat ene vak nog op kan halen :)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:46

Ik ken het gevoel. ben voor economie en wiskunde gezakt.
zou een 8.5 en een 9.1 moeten halen...
Ga volgend jaar de vavo doen want wil niet nog een keer
alles overnieuw doen. ook omdat er een nieuwe manier van stof enzo komt.
dus dan krijg ik allemaal andere stof en niet hetzelfde als dit jaar.
op de vavo hoef ik dan alleen maar die 2 vakken in te halen en kan ik
voor de rest werken.

succes! ik weet hoe je je voelt

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:37

Ik heb vanmiddag mijn HER voor frans. Was op 1tiende punt gezakt :o Dus het is erop of eronder..
Maar als ik het niet haal dan ga ik ook VAVO doen en kijken of ik daarnaast alvast met een HBO opleiding kan beginnen.

F3nn3

Re: Gezakt en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:50

Ik ben ook gezakt voor VWO (deed op het luzac, 5 en 6 VWO in 1 jaar...) had het een beetje heeel erg onderschat :Y) dacht dat ik het zonder veel te doen ook wel zou halen... niet dus :Y)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:59

Ik ben 2 jaar terug gezakt voor m'n VWO.
Wat een drama, helemaal omdat ik het niet aan had zien komen.
Ik had dus ook totaal niet nagedacht van hoe en wat ik zou gaan doen als ik wél zou zakken.
Ik heb snel moeten beslissen en heb er uiteindelijk voor gekozen om 't jaar op m'n "eigen" school over te doen, wat zag ik tegen t nieuwe schooljaar op.
Ik had slechts 3 vakken onvoldoende maar moest nu ALLES weer over doen, ik ging al m'n resultaten spiegelen aan vorig jaar en voelde me er heel vervelend onder. Na 2 maanden heb ik er voor gekozen om verder te gaan op de VAVO ( volwassen onderwijs..) hier zou ik alleen de vakken gaan volgen die ik niet gehaald had. En dát kan ik echt iedereen aan raden. Ondanks dat ik er nog steeds ontzettend van baalde dat ik was gezakt, ging ik weer redelijk met plezier aan m'n schoolwerk :) Met in het achterhoofd dat mochten mn SE cijfers dit jaar slechter zijn dan vorig jaar, ik altijd nog mn SE cijfers van vorig jaar mee kon nemen :)

Nou uiteindelijk vorig jaar geslaagd :D
Als ik er aan terug denk baal ik nog steeds enorm, maar van dat jaartje extra ben ik niet slechter geworden.
Ik heb vaak op t punt gestaan om te stoppen, maar ohohohoh, wat ben ik blij dat ik ben door gegaan. Anders had ik een hele hoop "weggegooid".
Een jaar lijkt nu ontzettend lang, maar voor je het weet kun je weer examen doen :) ( Ookal heb je daar nu niks aan..)
Ohja, en nog even iets POSITIEFS!! Je hebt 2x heeeeeeel lang vakantie!! :Y)

Dus GEEF NOOIT OP!!!!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:28

Ik heb dit jaar geen examen gedaan omdat ik in maart al wist dat ik het niet ging halen. Nu heb ik 3 onvoldoendes op mijn lijst, die ik volgend jaar over ga doen. Dan hoef ik maar een paar dagen naar school en kan ik erbij gaan werken. Ik weet nog niet precies wat voor vervolgopleiding ik wil gaan doen dus ik vind het niet erg nog een jaartje op school te blijven :)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:32

Ik heb vorig jaar examen gedaan en ben toen ook definitief gezakt. Ik vond t ook echt niet grappig, der zijn wat traantjes gevallen van wat moet ik nu?? Uiteindelijk toch goed terechtgekomen op t ROC ;) In mijn geval kon ik niet terug naar de middelbare, ja het kon wel maar omdat in de 4e de 2 scholen gingen fuseren, hadden wij in ons examenjaar nog de oude les methode en als ik het nog een jaar over zou doen zou ik een hele nieuwe methode krijgen. Dus toen toch maar gekozen voor t ROC.. Maar je moet gewoon denken van ik heb mn best gedaan en meer dan mn best kan ik niet doen, en volgend jaar dan beter in jouw geval ;) (by the way, jij hebt ook gewoon het recht om te feesten want je hebt immers goed je best gedaan toch ;) )

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:37

Wietsje, tuurlijk heb je het recht om te feesten, ook als je gezakt bent. Maar je moet je ook afvragen of het verstandig is, tussen als je blije geslaagde klasgenoten. Ik heb er bewust voor gekozen om niet te gaan feesten, dat had t alleen maar erger en pijnlijker gemaakt..
maar das natuulijk voor iedereen anders :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:39

Heb ik inderdaad ook niet gedaan Roos vorig jaar. Had k totaal geen behoefte aan :) Ging lekker mn eigen gang, dingen uitzoeken voor volgend jaar, verhuizen enz.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:02

IndyVanity schreef:
ik ben dit jaar ook gezakt voor het VWO met 3 onvoldoendes in mn profiel. ik ga nu nog wel een herexamen doen zodat ik misschien nog 1 van die vakken op kan halen. Dan hoef ik volgend jaar weer een vak minder. Ik kan zowieso niet blijven zitten omdat ik nog in de oude fase zit, dus ik moet volgend jaar wel naar het volwassenonderwijs voor 2 of 3 vakken. Daarnaast wil ik dan gaan werken of een hbo opleiding doen.. maar eerst maar even afwachten of ik dat ene vak nog op kan halen :)

Haha hier echt precies hetzelfde!! Vorig jaar ben ik gezakt, heb Vavo gedaan + HBO en ben vorige week GESLAAGD! Bovendien kan ik ook nog steeds mijn propedeuse halen. Dubbelop dus!!

Veel succes aankomend schooljaar, goed je best doen en dan kun jij volgend jaar ook lekker feesten :)

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:11

gefeliciteerd met je diploma nu dan! :D

wat toevallig! keek net in je profiel en zag dat je medisch en biologisch laboratorium onderzoek studeert!? dát wil ik dus ook precies gaan doen!! :)) haha
heb jij dit naast de vavo erbij gedaan? ik heb namelijk geinformeerd, maar op de hogeschool waar ik dat wilde gaan doen, kan dat dus niet zonder echt diploma :\

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:21

IndyVanity schreef:
gefeliciteerd met je diploma nu dan! :D

wat toevallig! keek net in je profiel en zag dat je medisch en biologisch laboratorium onderzoek studeert!? dát wil ik dus ook precies gaan doen!! :)) haha
heb jij dit naast de vavo erbij gedaan? ik heb namelijk geinformeerd, maar op de hogeschool waar ik dat wilde gaan doen, kan dat dus niet zonder echt diploma :\

Welke hogeschool wil je dat doen dan? Op het saxion in Deventer/enschede kan je wel een speciaal traject volgen. Ikzelf heb dat niet gedaan, dat was niet nodig omdat ik mijn havo-diploma ook al had en dus gewoon kon beginnen aan het HBO, maar een klasgenootje heeft wel dat traject doorlopen en heeft haar havo-diploma vorige week ook behaald. :)

Als je nog wat wilt weten, pb staat open!! :)