de ramp die minimumloon heet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:51

Alpha hulp bij de thuiszorg! Dan bepaal je tot op zekere hoogte je eigen tijden en dan maak je dus schoon. Als 22 bent ( weet alleen van die leeftijd) dan verdien je 10,50 netto per uur maar...Je moet zelf je belasting en dergelijke betalen

Frances

Re: de ramp die minimumloon heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:20

Volgens mij kun je bij de meeste callcenters echt heel flexibel je uren indelen.

En nee het is vast niet het leukste werk, maar als je het geld nodig hebt en het is maar voor een paar uurtjes in de week.. (volgens mij hebben niet alle callcenters dat je targets moet halen?)

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:50

Ik werk ook bij een callcenter maar dan inbound, ik word dus gebeld door klanten :) ideaal! kan het iedereen aanraden :j de uren zijn inderdaad flexibel, het betaald prettig en ik vind het werk ook niet vervelend om te doen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:09

Anouk_Leroy schreef:
het idee van een callcenter wordt hier al vaak geopperd! denk dat ik dat eens ga proberen. Hoe flexibel zijn die uren? heel misschien kan ik die er toch nog tussenproppen namelijk! wie weet dit?of wie werkt er zelf?

(over de vraag van de AH.. Ik wist niet eens dat dat na een jaar omhoog ging! wat apart dat niemand dat gezegd heeft tegen mij op mn werk :s )

Das nogal logisch want elk jaar dat je ouder wordt wordt je minimumloon ook iets meer.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:37

Met dit probleem zitten waarschijnlijk meerdere mensen, echt balen ja!
Ik werk momenteel totdat ik weer naar school ga in de thuiszorg (dat is bij mensen thuis het huishouden doen omdat ze het zelf niet meer kunnen). Het verdiend ook goed, ik ben 20 en verdien daar 7,50 per uur. En zo erg is het werk niet eens..
Ik zou als ik jou was daar solliciteren. Ook heb ik een tijd geleden bij een callcenter gewerkt, verdiende wel goed (9 euro per uur) maar ik vond het werk verschrikkelijk! Dat moet je echt kunnen en willen.

Succes met het zoeken van nieuwe werk, en idd pas je baan bij AH afzeggen als je ander werk hebt, heb een paar x de fout gemaakt om dat is al helemaal banketstaaf. Maar dat zal je zelf ook wel weten! :)

Edit; Ik werkte toen bij een callcenter voor gas en stroom van RWE, had daarvoor een training gehad van 4u lang achter elkaar. Na die training kon ik aan de slag maar ik snapte er nog niet veel van omdat ze het heel snel uitleggen in die 4u.
Dan kan je natuurlijk nog altijd vragen stellen als je het niet snapt maar ze lieten mij al na 1 dag bellen terwijl ik er nog niet veel vanaf wist.
Dat vond ik dus al niet opschieten.. en ook kreeg ik vaak boze en ongeduldige mensen aan de lijn omdat ze wéér lastig werden gevallen.
Daar moet je mee om kunnen gaan en dat kon ik niet. Maar misschien is het wel iets voor jou?
Het is inderdaad heel erg fijn dat je verschillende shiften kunt draaien. Een shift is meestal 3/4u en er zijn 3 of 4 shiften per dag.
Je mag je uren zelf indelen, zelf bepalen welke shiften je werkt als je maar minimaal 12u per week werkt.. Zo werkte het bij ons iig!
Je kunt het altijd proberen, maar denk er wel aan; als het je echt niet bevalt zoals ik had zou ik de baan bij AH pas afzeggen als je het bij een callcenter hebt geprobeerd.
Laatst bijgewerkt door Moelie op 21-06-09 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:40

Weet iemand hier eigenlijk als er een bruto bedrag aangegeven staat hoeveel je er ongeveer af moet halen om een idee te hebben van het netto loon? met loonheffingskorting? vroeg ik me even af :o

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:17

Je zou facethepublic kunnen proberen.

www.facethepublic.nl

Dat is promotiewerk waar je onder andere kunt kiezen uit flyeren, snoepjes uitdelen, hosten bij grote evenementen en horeca.

Je krijgt een 0 uren contract en krijgt opdrachten per email mocht je een opdracht willen doen dan mail je dat je interesse hebt en welke dagen en uren je kan werken.

Zo kun je jezelf elk weekend wel zoet houden.
Tot 23jaar verdien je daar 7,50 bruto en daarna 9,50 bruto.

Flyeren vond ik altijd wel leuk om te doen, mensen zijn blij als je ze iets gratis uitdeelt en time flies.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:21

horeca?
maar dan niet bij een ijssalon. Ik verdien ook minimumloontje.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:50

Anouk_Leroy schreef:
het idee van een callcenter wordt hier al vaak geopperd! denk dat ik dat eens ga proberen. Hoe flexibel zijn die uren? heel misschien kan ik die er toch nog tussenproppen namelijk! wie weet dit?of wie werkt er zelf?

(over de vraag van de AH.. Ik wist niet eens dat dat na een jaar omhoog ging! wat apart dat niemand dat gezegd heeft tegen mij op mn werk :s )

Een callcenter is meestal open van 's ochtends tot 's avonds dus erg flexibel! :)

Bij de AH verdien je gewoon minimumloon, en tuurlijk gaat dat omhoog als je ouder wordt :P.