Klus en verftip? Donkerrode muren witten en gipsmuren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Re: Klus en verftip? Donkerrode muren witten en gipsmuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 12:32

Nou dat komt wel goed.

Zou ik nu de muren echt steriel wit doen? Sommigen zeggen me namelijk dat je daar knetter gek van wordt.... Of toch heeeeeeeel licht gebroken wit? (soort off-white kleurtje)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:40

katoenwit zit net tegen wit aan, maar is geen spierwit. Spierwit oogt blauwig en katoenwit is meer gelig. Waarom haal je niet een paar verfstalen bij de bouwmarkt?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:41

ik ben een gebroken wit typje, vind steriel wit wel erg fel, maar tis net wat je mooi vindt.. voor zover ik weet heb je ook voor je plinten verf op waterbasis, is wel iets duurder, maar stinkt een stuk minder erg en is makkelijker kwastjes schoonmaken :)
persoonlijk vind ik zijdeglans mooier dan echte lak :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:44

Ik ben een fan van wijzenol verf voor houtwerk... Supermooi en strak af te werken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:51

MLoeser schreef:
Ik heb pas geleden een kamer gevonden, en ga aankomende week klussen. Nu heeft de vorige bewoner alle muren donker rood geverfd, en de pinten etc. goudkleurig. Ik ben zelf een "alles wit" type, en wil de hele kamer weer wit met zwart plintwerk verven. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb nog nooit geverfd :o

En alle muren zijn gipsmuren. Ik zou graag wat dingen zoals plankjes en lampjes/whiteboard aan de muur hangen. Hoe kan je dat het beste doen? Ik neem aan dat ik in ieder geval geen klopboor nodig heb, dus dan kan ik in ieder geval aan komen zetten met mijn zielige accuboortje :Y)

Alvast bedankt voor de tips!

zwarte plinten niet doen! ieder stofje zie je erop...
bezuinig niet op verf. duurdere verf als flexa dekt echt beter en verft lekkerder dan de verf van bijvoorbeeld gamma zelf. over rood moet je eerst grijs heen zetten, op die manier worden de roodpigmenten weggedekt en is je wit echt wit. doe je dit niet, komen na verloop van tijd de roodpigmenten door je witte verf en krijg je een roze gloed over je muren...

caye gaf je de tip voor de gipsen muren en dingen ophangen al. zorg dat je niet te groot boort he?!