Altijd jonger geschat dan dat ik ben!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:44

haaj, ik heb juist dat toen ik 13 was, een keer 23 (!) geschat werd := ik ging ook al uit toen, was er vroeg bij, dus dan verwachtte ze ook niet dat je zo jong bent, en ik ben 1.84, toen ik 13 was ook al..

nu ben ik 17 en word ik nog steeds ouder geschat, maar wel minder oud zegmaar, meestal 18 19, terwijl ik toen ik 13 14 was 20 21 geschat werd. het verschilt zoo erg!

werd zelfs een keer voor moeder aangezien, met een kind van 7, waar ik oppaste :+

ik heb juist doordat mensen me zo oud schatten, dat ze ook meer van je verwachtten, eigelijk tegenovergesteld van jou.. is ook niet altijd leuk dus ik begrijp wat je bedoeld!

verder zou ik wel gewoon lekkerjezelf blijven, doe ik ook, dan accepteren de mensen om je heen je zoals je bent ;)
als je jezelf wilt veranderen word t er denk ik niet beter op!
iig succes :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:45

Ik en 22 en toen er laatst opendag/familiedag was bij vriendlief op het werk (cementbouw) hadden ze daar voor de vrouwen een les-vrachtauto met instructeur ingehuurd. Vroeg die man hoe oud ik eigenlijk was. Ook werd mij in de supermarkt naar identiteitsbewijs gevraagd toen ik BIER kocht...
Vind het niet zo erg, bekijk het positief: als ik 50 ben zie ik er misschien nog wel uit als 30 :P

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:46

En met het jureren breng ik ruiters in verwarring, weten ze niet wie de jury is. Daarom ben ik tegenwoordig verkleed als mevrouw Janssen zoals een vriendin dat zo grappig roept. :D :D :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:48

Het went wel, geeft altijd wel leuke situaties :))

Laatst werd ik nog door een baas-in-opleiding 17 jaar oud geschat.
Die vroeg hoe lang ik er al werkte, dus ik antwoordde 'over twee maanden zeven jaar'.
Ik zag haar al een raar gezicht trekken en daar kwam de verbaasde vraag 'Hoe oud ben je dan?! Ik dacht dat je 17 was!'

Mijn zus van 27 mocht paar weken geleden ook geen sigaretten kopen omdat ze niet kon aantonen dat ze ouder dan 18 was :(:)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:50

Citaat:
Maar zou je je er prettiger bij voelen als je je 'ouder' zou kleden en je kapsel je 'ouder' zou maken? Ben je dan jezelf nog?

Je moet voor jezelf uitmaken waar je je prettiger bij voelt. Misschien is dat een kwestie van proberen.

Nee, ik zou niet meer mezelf zijn, maar..... ja ik zou wel zelfverzekerder zijn :7

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:51

Ik word ook altijd jonger geschat.
Maar als ik met mijn vriend ben zeggen mensen zelfs u tegen me :=
En als ik uitga met de vrienden van mijn vriend loop ik ook zo overal binnen waar ze andere mensen om legitimatie vragen, terwijl mij dat normaal ook altijd gebeurd....

En ik kleed me niet echt jong, ik draag wel die 'bekakte' streepjesblousjes zoals TS dat zegt :P
Ook ben ik niet klein, heb ik een behoorlijk vrouwelijk figuur, absoluut niet mager of recht oid :))
Zal wel echt puur aan mijn gezicht liggen...

Ik ben overigens 20 en ik ga niet vragen aan mensen hoe oud ze me schatten, alhoewel laatst wel iemand tegen me zei: wooh 20, je ziet eruit als 17....
Maar inmiddels vragen ze niet meer om legitimatie als ik drank haal bij de supermarkt, dus zal nu wel ouder geschat worden dan 16, dat was eerst ook nooit zo :=

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:51

urselin schreef:
Het went wel, geeft altijd wel leuke situaties :))

Laatst werd ik nog door een baas-in-opleiding 17 jaar oud geschat.
Die vroeg hoe lang ik er al werkte, dus ik antwoordde 'over twee maanden zeven jaar'.
Ik zag haar al een raar gezicht trekken en daar kwam de verbaasde vraag 'Hoe oud ben je dan?! Ik dacht dat je 17 was!'

Mijn zus van 27 mocht paar weken geleden ook geen sigaretten kopen omdat ze niet kon aantonen dat ze ouder dan 18 was :(:)

Oooh, lijkt me hééél frustrerend _-:( :oo

Twaalf

Re: Altijd jonger geschat dan dat ik ben!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:55

Ach het went wel hoor, zorgt vaak voor lachwekkende situaties :')

Met werk had ik ook dat klanten mij niet als 'volwassen' zagen.
Ik ben klein en dun en zag er jong uit.
'Kun je het niet navragen aan een collega?' was het dan.

Dus dan draaide ik me naar mijn 17-jarige collega, die was juist heel groot en zwaar postuur.
Die gaf dan precies het antwoord tegen de klant wat ik al zei.
Was altijd lachen :))

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:56

Dan is het idd niet leuk. :(:)
Ikzelf ben 25 en wordt vaak rond de 20 geschat. Het jongste was 18. Op zich vind ik dat alleen maar leuk om te horen. Als dat over 20 jaar nog zo is dat ik er jonger uitzie mag ik in mijn handjes knijpen. :D

Op straat kon ik een paar jaar geleden nog zeggen dat ik nog geen 18 was. Dan lieten ze me meteen met rust.
Het ergste wat me met dat leeftijdsgedoe dan nog is overgekomen is dat ik bijna 22 was en werd gevraagd of ik wel al 18 was. Dat was bij de slijter. Mevrouw werd wel helemaal rood toen ik mijn paspoort liet zien. Ze kon bijna niet stoppen met sorry zeggen.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:58

heb er ook last van, vanmiddag wilde ik sigaretten kopen, word ik om legitimatie gevraagd..(ben 20) haha nou, hoop dat ik er later nog steeds jonger uit zie ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:01

Soms als ik me verveel maak ik er een spelletje van. Met name als ik het weekend moet werken en het erg rustig is kan ik de boel wel wat opvrolijken met leeftijdje raden.
Legitimatie in de supermarkt is mij nog nooit gevraagd, maar ik lijk wel 18. ;)

Ik ben trouwens anderhalf jaar geleden, toen was ik al 30 bij het ziekenhuis als patient aangemeld als kind. :+ :+ :+ :+
De desbetreffende huisarts stotterde wel even toen hij mijn geboortedatum moest noemen. Het is dat ik te ziek was om te lachen. (virale meningitis)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:03

Hahahaa dat is wel heel erg, als kind aangemeld zijn bij het ziekenhuis :')

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:04

ik ben ook 20, ben amper 1m60, niet mager maar gewoon en word ook steeds jonger geschat. meestal rond de 16, soms zelfs nog jonger :(
iedereen vindt me 'schattig'. en daar krijg ik het op mijn heupen van! ik wil niet schattig zijn, maar vrouwelijk

ook op m'n werk (catering in weekend, horeca) merk ik dat dat ik veeel minder serieus genomen wordt dan andere leeftijdsgenoten.
ik probeer het allemaal wat te relativeren maar het is echt niet makkelijk.

ook val ik op oudere lange brede mannen en dat wil ook niet echt werken met mijn uiterlijk :Y)

onlangs was ik uit en stond ik in de buurt van wat leuke jongens, maar toen ik ze hoorde zeggen tegen elkaar "leuk meisje é, zo'n schattige - ja maar wel veel te jong" was mijn humeur helemaal weg

ik probeer dat nu de laatste tijd wat te compenseren met leuke hakken, een jurkje of rok, haar los en wat subtiele make up en dan voel ik me wel al iets ouder, vrouwelijker :) en dat merk ik dan ook aan de reactie van anderen hoe ik behandeld word.
maar meestal en het liefste ga ik gewoon casual met jeans en nikes en blouse ofzo erop en dan ben ik terug bij af.

ach mijn moeder is ook klein en wordt nu jonger geschat dus ik hou me daar wat aan vast

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:04

Ik ben inmiddels alweer 21 en wordt vrijwel altijd jonger geschat op het eerste gezicht.
Was laatst bij een feest, ging een wijntje halen en kreeg de vraag of ik wel 16 was!
Heb hem me rijbewijs laten zien en hij schaamde zich toch wel een beetje! Vroeg ie daarna doodleuk of ik dan misschien een bandje om wilde zodat ze het niet meer hoefde te vragen! Heb hem vriendelijk bedankt en hem gezegd dat ie het anders nog maar eens moet vragen!

Mag hopen dat het later een positief punt wordt ;)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:07

Ik ben ook sinds kort 21 en wordt ook rond de 17/18 geschat.
Ging laatst bij de c1000 bier halen (was 1 dag na me 21e verjaardag) werd om legitimatie gevraagd ik vroeg waarom ik die moest laten zien. Zegt ze: "Ik mag geen bier verkopen aan meiden onder de 16". Jaa daag kommop.. ik ben 21! Toen stond ze met bek vol tanden. Klanten achter mij haar uitlachen ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:10

Ik ben 25 maar word ook 16 a 18 geschat hoor.
Als ik ben stappen heb ik regelmatig 16 jarige guppie's achter mij aan...

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:31

daantjuhhh schreef:
Ik ben 25 maar word ook 16 a 18 geschat hoor.
Als ik ben stappen heb ik regelmatig 16 jarige guppie's achter mij aan...

daar heb ik nou ook zoveel last van. pubers die me proberen versieren :Z

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:35

Ik vind het dan wel weer grappig om te zien hoe 22-jarigen indruk proberen te maken. :D

Ze taaien vanzelf wel af als ze eenmaal weten hoe oud ik écht ben. ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:41

Ff kijken wanneer was het ook alweer...
Twee jaar geleden ofzo..net een paar weken voordat ik mijn vriend had. Ik was naar huis aan het lopen na het werk. Had de laatste bus gemist dus moest lopen van het station naar huis. Was bijna thuis toen er een jongen van een jaar of 16 langs kwam gefietst en een praatje met me begon te maken. Aardige knul, bood me nog een lift aan. Was wel handig op dat moment. Zette mij af voor mijn deur en wild me zoenen :=
Toen ik vertelde hoe oud ik was, schrok hij wel ff. :+

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:42

hier ook bekend fenomeen

zelfs klanten vragen hoe lang ik mijn rijbewijs al heb
als ik dan aan geef dat dat nu bijna zo'n 8 jaar is schrikken ze

ben ook wel eens in de 3 tot 4 keer toe om id gevraagd toen was ik ook inmiddels 21 (was ook nog 3 keer door dezelfde uitsmijter L!@#$!@#o)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:43

Bellatrix schreef:
Ik ben 27 en word rond de 22 geschat. Ben er juist wel blij mee. :D

Omy... ik dacht altijd dat je 20 was ofzo hihi :o Ik ben heel slecht in inschatten haha.

Ik word juist altijd ouder geschat.
Ben 15 maar word vaak 17/18 geschat.

Een ander kapsel doet wonderen, korter en leuk model, ziet er vlot uit en lijk je al gauw ouder door. :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:50

Wacht maar als je wat ouder bent, dan is het wel leuk als ze je jonger schatten ;)
Ik ben 45 en werd laatst weer 35 geschat.
Iedereen die me nog niet kent kijkt me altijd vreemd aan als ik mijn leeftijd zeg en ik vind dat heerlijk! :Y)

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:55

Het komt mij ook nogal bekend voor. Ben 20 maar word vaak 16-18 geschat. Met uitgaan ben ik ook standaard degene die zijn ID moet laten zien en kleine zusjes van vriendinnen (die wél 16 zijn) niet :( . Maargoed ik zal het ook maar van de positieve kant bekijken; later ben ik er blij mee.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:55

Ik als 19 jarige werd laatst weer eens 14 geschat. Maar meestal ben ik toch wel 16. Ofja 16 is wat ze me meestal schatten. En 14 is het jongste wat ik geschat ben. Maar over het algemeen heb ik niet het idee dat ik dan voor minder ook wordt aangezien oid. Volgens mij wordt ik wel altijd serieus genomen. Wellicht ligt dat ook een beetje aan hoe je je gedraag? (niet kwaad bedoelt hoor)

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:01

ik heb juist het tegenovergestelde.
ben 16 en ik wordt haast altijd ouder geschat!
ik heb ook nog nooit mijn id hoeven te laten zien.