Jong samenwonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:45

ik en mijn vriend waren allebei 18 toen we gingen samenwonen :) Eerst in een 1kamer appartementje, maar sinds vorige week zijn we verhuist naar een 2kamer appartement met tuin :D
Als t goed voelt moet je het gewoon doen, als je van elkaar houd doorsta je alles.

Yelly

Re: Jong samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:01

Ik heb echt het gevoel dat het gewoon goed zit :) Dat ik van hem houd weet ik zeker, en ook dat hij van mij houdt :) Ook als ik een dag niet te genieten ben of emotionele buien heb, staat hij voor me klaar en is hij geduldig :) Hij is lekker stabiel, en zou me nooit zomaar laten zitten, ik voel me heel vertrouwd bij hem. We kunnen samen ook heerlijk lachen, doen veel leuke dingen maar we kunnen ook rustig een hele dag in joggingpak op de bank films kijken :D Irritaties zijn altijd snel uitgepraat, we hebben nog nooit lang of echt een behoorlijk ruzie gehad. Ik heb gewoon het gevoel dat hij helemaal bij mij past, en ik denk ook echt gelukkig met hem te blijven :)

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:03

ik was 16,5 toen ik ging samenwonen met mijn toenmalige vriend, heel veel van geleerd, en een erg leuke tijd gehad. 2 jaar later is het uitgeraakt. Toen ben ik opzoek gegaan naar een huisje voor mijzelf, en nu woon ik samen met mijn huidige vriend. Gaat overigens erg goed. Heb ook geen spijt dat ik zo vroeg uit huis ben gegaan.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:05

Als het goed gaat waarom niet?!
Een meisje die ik kende die had een paar maanden met haar vriend en toen kwam haar vriend bij haar wonen.
Ze woonde toch alleen in een groot huis en alles ging goed, en dat gaat nu nog steeds goed.

Als het mogelijk zou zijn dan zou ik nu ook al met mijn vriend samenwonen.
We hebben nu bijna 2 jaar wat en ik ben bijna elke dag bij hem of hij bij mij.
Ik ben nu samen met mijn vriend aan het kijken voor een huurhuisje :o

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:10

We kregen de sleutel van ons eerste huisje op mijn 17e verjaardag.
Inmiddels zijn we verhuist,getrouwd,hebben een dochter en hopelijk snel gezinsuitbreiding... :)
Dus ja,het kan goed gaan!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:11

Mijn ouders hadden er toen weinig van te zeggen want ik woonde al op mezelf. Alleen trok mijn vriend dus bij me in.
Ja ze vonden het wel erg snel.. maarja met 18 jaar uit huis dat vonden ze weer niet snel. Dus dat was ook een beetje vaag.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:20

Tsja, ik ben toch nog wel bang dat mijn vader het helemaal niks gaat vinden.. Hij heeft er theoretisch gezien niks meer over te zeggen als ik 18 ben, maar ik wil natuurlijk ook weer geen grote ruzie schoppen en dan het huis uit gaan ;) Toch wil ik ook niet alleen thuis blijven om hem te plezieren..

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:26

Als je vader echt om je geeft zal hij het respecteren en je vrij laaten.
Anders betekend het gewoon dat er van zijn kant geen respect is en dan kun je wel tot zijn dood thuis blijven wonen.

Weet je wel zeker dat je het wilt en je niet gewoon een reden zoekt om het niet te hoefen?
Niet willen is genoeg reden hoor.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:31

Ik weet juist heel zeker dat ik het wil :D Ik ben echt gelukkig met mijn vriend, lijkt me heerlijk om met hem samen te wonen ;) Over dat gedeelte ben ik echt heel zeker :) Het is altijd nog afwachten hoe het gaat als je echt samenwoont, maar ik denk dat het goedzit!

Hoe is het bij jou gegaan :)?

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:40

Goed
We hadden een huis gekregen van zijn ouders omdat zijn oma naar het bejaardetehuis ging en op een avond waaren we aan het schilderen en toen zei ik waarom trekken we er vanavond niet al in.
En toen zei hij ja waarom niet dus een luchtbed neer gegooid en bedegoed van zijn bed gehaald en we zijn erin getrokken.
Het ging eingelijk allemaal vanzelf en elke keer kwamen er weer dingen bij we zijn nog steeds niet helemaal compleet maar wat zou het.
Ik heb het nooit officeel gemeldt bij mijn ouders het is gewoon gebeurt.
En ja we heben afentoe zo onze dingetjes maar dat acepteren we gewoon.
Hij is in dat ruime handerhalf jaar dat we samenwonen al 2 keer thuis gekomen met de mededeling dat hij er een auto bij had gekocht (inmidels heben we er 6 en 1 vrachtwagen) en ik ben een keer thuis gekomen met een vogel.
Maar dat soort dingen acepteren we gewoon van elkaar en is eigenlijk ook wel grappig. (hoi schat hoe wast het vandaag? Ja goed bij jou? Ja goed oja ik heb een auto gekocht)

Dus ja de een doet er lang en moeilijk over en bespreekt alles.
En de ander die doet het gewoon.
En dat laatste is op ons van toepassing.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:55

Haha, dat is zeker impulsief :P Maar jij werkt ook gewoon fulltime, of ga je nog naar school :)?

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:03

Ik ga naar school. (heb nu vakantie)
En mijn vriend werkt fulltime en is bezig een eigen bedrijf op te richten.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:29

Ik woon nu 1,5 jaar samen met m'n vriend. Ik ben nu 22 en hij 21, toen we gingen samen wonen waren we 20 en 19. :) We studeerden toen allebei nog, hij is inmiddels gestopt en werkt, ik studeer nog. We zagen elkaar elk weekend voorheen en misten elkaar eigenlijk dan nog veel, dus daarom hebben we uiteindelijk de keuze gemaakt samen te gaan wonen. En ik heb er nu 1,5 jaar later geen enkel spijt van. :D

Wij hebben voorlopig nog wel gewoon ons geld apart. :)

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:32

Ik ben nu net 19 geworden, mijn vriend 22 en wij wonen sinds een weekje samen.. Tenminste nog druk aan het verbouwen nu, maar vanaf volgend weekend gaan we er echt in wonen..

Geld doen we samen, aangezien ik een stuk minder verdien en dan eigenlijk niks overhou.. Wat dat betreft, als het ooit uit gaat dan is het dikke pech.. Maar op dit moment de verstandigste keus..

Ik weet niet of ik de enige ben.. Maar nu het echt gaat gebeuren, en ik me ouders zie voel ik mezelf best schuldig en rot.. Ik ben de jongste en ga als eerste weg nu..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:38

Yelly schreef:
Voor de mensen die ook met 18 gingen samenwonen met hun vriend, hoe reageerden jullie ouders hierop :)? En de mensen die voor hun 18e al weg gingen, had dat te maken met de thuissituatie :)?

Mijn dochter is nu net 19, haar vriend is 27 en ze zijn nu bijna 9 mnd. samen.
Mijn dochter doet nu een opleiding en haar vriend werkt. Eigenlijk willen ze volgend jaar, als zij klaar is, samen gaan wonen, maar het zou me niks verbazen als ze dat al veel eerder gaan doen ;) .
Mijn man en ik hebben er niks op tegen hoor; tuurlijk zal het wennen zijn als ze het huis uit gaat, maar ik (wij) vind(en) het ook niet meer dan normaal dat het kind op eigen benen wil staan :) .
Het scheelt natuurlijk ook dat we zien dat het tussen haar en d´r vriend hardstikke leuk gaat; dan heb je als ouders toch al heel wat minder bedenkingen :+ .
Ik denk dat jouw vader ook best wel ziet dat jij en je vriend het leuk hebben, dat hij lief voor je is en dat je graag bij hem bent ;) . Hij zou wel eens heel wat minder "verbaasd" kunnen zijn als jij hem verteld dat je binnenkort het huis uit wilt en dat je zels wil gaan samenwonen :) .

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:49

ik ben nu 21 en mijn vriend 23 en we wonen nu bijna een jaar samen.
we hebben meteen een appartement gekocht.
we hadden toen wel al bijna 5 jaar en we werken allebei fulltime.

bij mij ging het wel een beetje gek, mijn broer ging het huis uit, en me moeder ook (bij vriend wonen) haha, we woonde maar met zn 3tjes dus ik bleef alleen over.
dus of kon dat huis overnemen of iets anders zoeken, dat dus gedaan, bevalt prima.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 00:33

Ik ben samen gaan wonen op mijn 18e. Mijn toenmalige vriend was 5 jaar ouder. We wilden naar Drenthe, omdat die provincie ons gewoon trok. We wilden weg van de drukte in de randstad en gewoon lekker van ons paard genieten. Veel meer ruimte, toch :D ?
Mijn ouders waren het daar natuurlijk niet mee eens, maar hebben me ook niet tegengehouden. Hoe meer ze me tegen probeerden te houden, hoe dwarser ik werd, want ik had echt mijn zinnen erop gezet!

Afijn, we gingen dus naar Drenthe met alle steun van onze ouders, hoor, ook al waren ze het niet met de situatie eens. Na 2,5 jaar daar gewoond te hebben, kwam plotseling een raar gevoel naar boven, ik kreeg ineens hele hevige heimwee. Ik kon gewoon bijna niet meer stoppen met huilen. Ik wilde met alle geweld terug naar Dordrecht!

Eenmaal terug in Dordt, heeft onze relatie nog geen jaar meer bestaan. Alsof ik al wist dat't mis zou gaan ofzo
Echt spijt heb ik nooit gehad van bovenstaand "avontuur". Ik heb daar toch een hele mooie tijd gehad!
Ik heb er wel spijt van dat ik zo vroeg ben gaan samenwonen.
Ik had namelijk nog niet echt spaargeld opgebouwd (normaal gesproken werk je bijv. op die leeftijd en de meesten wonen nog thuis = veel geld overhouden ;) )en moest daardoor voor langere tijd weer terug naar mijn ouders.....en dat is best zwaar, hoor, kan ik je vertellen, als je gewend bent op jezelf te wonen :o

Probeer er dus voor te zorgen dat je genoeg middelen hebt om voor jezelf te kunnen zorgen, mocht't mis gaan (Waar je nooit vanuit gaat, natuurlijk, maar het is geen onrealistische gedachte).
Als ik 't over kon doen had ik in elk geval nog een paar jaartjes gewacht om eerst iets voor mezelf op te bouwen waar ik op terug had kunnen vallen toen het misging

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:28

Ik was 18 toen ik ging samenwonen en kende mijn vriend net 4 maanden. Een verhaal apart, want hij woonde zon 3500 km verderop. ;) Heb hem dus twee keer een week gezien en verder alleen contact via internet en telefoon. Ik ben daarheen gegaan en inmiddels wonen we weer in Nederland.
Nu ben ik 22, dus ja ik kan wel zeggen dat het goed ging toen we gingen samenwonen. ;) Ik wil niet anders meer en heb absoluut geen spijt dat ik zo snel ben gegaan!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:31

Ik was 18 toen ik bij mijn schoonouders introk en 19 toen we echt op ons zelf gingen wonen. Ik was 16 toen we iets kregen. Maar heb zeker toen de juiste beslissing genomen. Dus als jullie denken dat het gat lukken gewoon doen :D

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:39

Mijn vriend en ik hebben januari een huis gekocht, een soort bouwval, hij is namenlijk Timmerman en samen met onze vaders heeft hij er een mooi paleisje van gemaakt!
We waren toen 4 jaar samen en nu 4,5 jaar.

Waren allebei 20 toen we het huis kochten, hij is net 21.

Bavalt echt super! Vooral ook omdat we er echt samen aan gewerkt hebben, en er naar toe geleefd. Ook is het volledig naar onze smaak, letterlijk alles moest gedaan worden, alleen de buitenmuren niet :P

Bevalt ons echt supersuper goed en als jij er vertrouwen in heb zou ik gewoon je gevoel volgen.

Onze ouders stonden er volledig achter, maar het feit dat we al 4 jaar samen waren maakt het natuurlijk ook wel erg begrijpelijk :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 10:52

Valt me toch op dat er vooral positieve verhalen zijn, haha :) Ik weet niet of de reacties uit mijn omgeving positief zullen zijn, maar dat zal ik met de tijd wel merken ;)

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:12

SweetMellie schreef:
Mijn vriend en ik hebben januari een huis gekocht, een soort bouwval, hij is namenlijk Timmerman en samen met onze vaders heeft hij er een mooi paleisje van gemaakt!
We waren toen 4 jaar samen en nu 4,5 jaar.

Waren allebei 20 toen we het huis kochten, hij is net 21.

Bavalt echt super! Vooral ook omdat we er echt samen aan gewerkt hebben, en er naar toe geleefd. Ook is het volledig naar onze smaak, letterlijk alles moest gedaan worden, alleen de buitenmuren niet :P

Bevalt ons echt supersuper goed en als jij er vertrouwen in heb zou ik gewoon je gevoel volgen.

Onze ouders stonden er volledig achter, maar het feit dat we al 4 jaar samen waren maakt het natuurlijk ook wel erg begrijpelijk :)

Wauw! dat is ook wel gaaf!! Heb je een foto van hoe het er nu uitziet? Ben wel benieuwd :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:46

ik merk dat jong samenwonen in mijn omgeving heel normaal is, ik kies er bewust voor om eerst op mezelf te gaan, en pas later samen te wonen.. kan altijd nog;)

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:24

ris schreef:
Sorry dat ik het zeg maar ik vindt dat 200 euro betalen om bij hem in te mogen wonen erg ver gaan.
Maar dat is mijn mening.
Wij heben gewoon een gezamelijken rekening waar alles op binnenkomt en wat zou het dat de een meer verdient dan de ander.
Naar mijn meening krijg je alleen maar ruzie als je allebij eigen geld hebt. (nee je moet de chips afrekenen van je eigen geld en niet van het boodschappen geld jij wou chips heben dus betaal maar van je eigen geld enz)
En qua huishouden dat gaat vanzelf.
Ik ben er verschrikkelijk tegen om dat soort afspraken te maken het begint daarmee en vervolgens heb je beide een eigen koelkast en een lijstje met wie wat wanneer moet schoonmaken.

Dat heet zelfstandigheid. Je gaat dan wel samenwonen, maar je bent nog steeds 2 individuen. Met verschillende wensen, hobbies, en patronen van geld uitgeven.
Ik moet er niet aan denken zeg, dat ik mijn salaris klakkeloos op één hoop gooi met dat van hem. Dan verlies je het overzicht en daarbij wil ik gewoon mijn eigen geld hebben. Alles op 1 hoop lijkt me meer iets voor als je al 20 jaar bij elkaar bent ofzo. En dan nog zou ik het niet doen.

Maar goed, ieder zn eigen ding. Topicstarter, als jij wilt samen wonen en het voelt goed: lekker doen! Maar ik zou dus inderdaad huur betalen, wat van de vaste lasen op je nemen en op die manier wat zelfstandigheid bewaren. Een gezamelijke rekening is natuurlijk altijd handig maar ik zou er zeker niet je hele salaris op storten!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:00

Armaris schreef:
Ik was net 18 toen ik ging samenwonen.
Woon nu dus al meer dan een jaar samen en geen spijt van.
Soms twijfel of ik niet beter alleen kon gaan wonen. Maar alleen wonen is niet voor me bestemd, zou me verloren voelen en helemaal de mist in gaan :)

Dat vind ik echt een hele slechte reden om samen te wonen. Stel je voor dat t uitgaat en jij op straat staat?
Ik ben ervan overtuigd dat je jezelf ook in eentje moet kunnen redden, en niet zo afhankelijk moet zijn van een ander!