Tikkend geluid op zolder... brrrr!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:50

EEN GEEST :P Of kaboutertjes!

Wat irritant zeg. Ik denk dat je maar eens op onderzoek uit moet gaan. Als de tikken regelmatig zijn, is het misschien toch iets met leidingen of iets dergelijks. Als de tikken harder, zachter en onregelmatig zijn, misschien toch ongedierte?

Ps. Wij hebben ook ooit irritante tikken gehad in huis. En dat klonk redelijk regelmatig, maar hield af en toe op. Er zat een heel groot wespennest in ons huis. De wespen gingen van buiten in een gaatje de muur in, en je zag ze telkens met kleine stukjes wit spul eruit komen. Ofwel, ze vraten het spul dat in de muur zat weg, om zo hun nest telkens uit te breiden.

We konden het nest dus ook niet zelf weghalen, omdat hij echt gewoon IN de muur zat. Uiteindelijk hadden de wespen zoveel weggevreten dat ze het huis inkonden. En toen hadden we de gemeente gebeld, die gif spoot, en de gaten dichtmaakte.

Oja, pas maar op, want als het echt een wespennest is, voor je het weet vliegen ze ook binnen! Zo'n nest bouwen en uitbreiden doen die beesten ontzettend snel!
Laatst bijgewerkt door Evanescence8 op 18-06-09 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:51

Hout is ook een grote boosdoener van poltegeistklachten :j

Entiteiten kloppen ook wel ooit hoor, heb het zelf ook ooit meegemaakt, maar je went eraan, hij klopte ook alleen als ik alleen was, en mijn moeder heeft het een keer ook gehoord, maar als de eigenaren van het huisje kwamen, was ie stil :(

Vond het in het begin eng, maar later hoorde het bij het huis.

Ik heb er ook een gehad die met de elektriciteit speelde dus. Dat was wel irritant, zat je filmpje te kijken en ineens spoelde die dan terug, of sprong op een ander net, of de tv ging zelfs uit.
En ook leuk, midden in de nacht lampen aan doen enzo :+

Maar zover ik weet is de wasmachine niet bruikbaar voor entiteiten, gebruikt teveel energie :P

nickyu

Re: Tikkend geluid op zolder... brrrr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:53

bij ons bleek het getik geen muisje (wat we eerst dachten ) maar een wespen nest ..

even overdag buiten goed checken of je wel of geen wespen ziet !

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:57

nickyu schreef:
bij ons bleek het getik geen muisje (wat we eerst dachten ) maar een wespen nest ..

even overdag buiten goed checken of je wel of geen wespen ziet !

Inderdaad, ik dacht ook aan wespen (zie mijn vorige bericht)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:05

Nu we het over entiteiten hebben :')

Mijn kat lag een keer bij me op bed en zag dus iets door de kamer, dus zij volgen met dr ogen natuurlijk, en ik zag echt NIKS :')
Dus ik dacht echt, wow er loopt iemand door mn kamer :+
5 minuten later zag ik een motvlinder zitten... :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:11

x_Marr schreef:
Nu we het over entiteiten hebben :')

Mijn kat lag een keer bij me op bed en zag dus iets door de kamer, dus zij volgen met dr ogen natuurlijk, en ik zag echt NIKS :')
Dus ik dacht echt, wow er loopt iemand door mn kamer :+
5 minuten later zag ik een motvlinder zitten... :')

:') Die is goed!

Heb dat ook wel eens gehad met de honden, en dan liet ik ze los buiten en vlogen naar achteren naar niks, echt heel vaag gewoon!
Waren ook van binnen uit naar buiten aan het blaffen, naar het donker, is ook raar...

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:14

Bij ons thuis tikken de leidingen ook heel vaak, het hele huis kraakt eigenlijk van alle kanten :D (oud huis)

crossmonster schreef:
Entiteiten kloppen ook wel ooit hoor, heb het zelf ook ooit meegemaakt, maar je went eraan, hij klopte ook alleen als ik alleen was, en mijn moeder heeft het een keer ook gehoord, maar als de eigenaren van het huisje kwamen, was ie stil :(

Vond het in het begin eng, maar later hoorde het bij het huis.

Ik heb er ook een gehad die met de elektriciteit speelde dus. Dat was wel irritant, zat je filmpje te kijken en ineens spoelde die dan terug, of sprong op een ander net, of de tv ging zelfs uit.
En ook leuk, midden in de nacht lampen aan doen enzo :+

Maar zover ik weet is de wasmachine niet bruikbaar voor entiteiten, gebruikt teveel energie :P

He jakkes crossmonster, moest dat nou :D nu krijg ik weer nachtmerries :')

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:30

Nee hoef je echt niet bang voor te zijn.

Entiteiten kunnen alleen kwaad als je dat zelf toelaat, en dan niet eens door de entiteiten,maar doordat je jezelf gek gaat zitten maken ;)

Ik moest wel lachen met die entiteit hier, vriendinnen geloofden me eerst niet tot ze het zelf ook meemaakten, een keer waren we film op tv aan het kijken, en om de haverklap versprong de tv van zender, om te bewijzen dat ik het niet deed, lag de afstandsbediening op een plek waar ik er niet bijkon.

En die video ook, zo raar, tijdens een film terugspoelen en vervolgens weer gaan spelen.

Op een gegeven moment heb ik mijn huis gezuiverd en waren alle problemen opgelost.
Was voor mij het bewijs dat het daadwerkelijk een entiteit was.

Kan me geen worst schelen als anderen denken dat ik gek ben./ Dat denken ze toch wel :+

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:37

Zolang ik het niet zelf heb gezien of heb meegemaakt kan je mij niet overtuigen van entiteiten, geesten of whatever.
Volgens mij ligt het gewoon aan je electra of je tv/video :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 13:51

Geen wespennesten te bekennen...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:59

Margreetje schreef:
Zolang ik het niet zelf heb gezien of heb meegemaakt kan je mij niet overtuigen van entiteiten, geesten of whatever.
Volgens mij ligt het gewoon aan je electra of je tv/video :P

Of je er in gelooft of niet, daar is iedereen vrij in ;) .
Maar dan ben ik zeer benieuwd naar een andere verklaring voor de knipperende lampen in mijn vorige huis. Na het overlijden van mijn man, ging heel vaak de lamp in de kamer waar ik was knipperen. Nu was de electriciteit in dat huis dringend aan vervanging toe, en dat is dus ook gebeurd. Zelfs na het vervangen van alle bedrading bleven de lampen nog een hele tijd knipperen. Dus het lag niet aan de electra.

@HorseyDude, ik denk dat het afkoelen van leidingen in jouw geval wel een goede verklaring is ;) .

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:25

Hehe, dat had ik op de hotelkamer waar ik en m'n vriend zaten. De HELE tijd getik, soms wat harder, soms wat zachter.. maar het is de hele nacht doorgegaan :P

Maar als het bij de wasmachine is, denk ik inderdaad dat het iets van leidingen zijn.. ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 14:50

Qua leidingen: bij ons is er alleen een buis naar de achterkant van de wasmachine en die buis zit weer aan een kraantje, dat dicht is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:14

Maar dat kraantje staat dus wel water op, en de leidingen naar dat kraantje toe kunnen met temperatuurwisselingen zoals nu ook herrie maken ;)

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:26

Inoterry schreef:
Maar dan ben ik zeer benieuwd naar een andere verklaring voor de knipperende lampen in mijn vorige huis. Na het overlijden van mijn man, ging heel vaak de lamp in de kamer waar ik was knipperen. Nu was de electriciteit in dat huis dringend aan vervanging toe, en dat is dus ook gebeurd. Zelfs na het vervangen van alle bedrading bleven de lampen nog een hele tijd knipperen. Dus het lag niet aan de electra.

Tuurlijk, dat moet iedereen inderdaad zelf weten.
Ik heb alleen het idee dat veel mensen "ergens" in willen geloven zodat ze een steunpunt hebben om zich aan vast te houden. Het idee dat er iets is na de dood spreekt natuurlijk meer aan dan dat er helemaal niks is.
Wij hebben in de slaapkamer ook een lamp van het nachtkastje die na een tijdje gaat knipperen, komt doordat ie te warm word. Of zou het toch mijn overleden oma of oma zijn? :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:51

Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ie geloofd.
Ik vind het enorm boeiend en heb behoorlijk wat meegemaakt , dus mijn mening is gevormd.

Vind het ook erg leuk om erover te praten, discussieren heb ik geen zin in, mensen moeten helemaal zelf weten wat ze wel/niet geloven :) Mits ze er niet in doodraaien, je hebt mensen die er teveel in op gaan en alleen nog maar zweven, daarentegen heb je ook mensen die alle paranormale zaken zo afkraken en zwartmaken, beide gevallen zijn niet goed bezig IMO.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:30

Ik heb ook eens een "tikkend" geluid gehad. Ik dacht aan 1 of ander beest.
Uiteindelijk kwam het grote raadsel boven, het was een rookmelder die af en toe piepte omdat de batterij op was........
Ik heb er erg om moeten lachen!

Er is zeker meer tussen hemel en aarde, maar mijn huis is "geest" vrij :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:05

Margreetje schreef:
Inoterry schreef:

Tuurlijk, dat moet iedereen inderdaad zelf weten.
Ik heb alleen het idee dat veel mensen "ergens" in willen geloven zodat ze een steunpunt hebben om zich aan vast te houden. Het idee dat er iets is na de dood spreekt natuurlijk meer aan dan dat er helemaal niks is.
Wij hebben in de slaapkamer ook een lamp van het nachtkastje die na een tijdje gaat knipperen, komt doordat ie te warm word. Of zou het toch mijn overleden oma of oma zijn? :P

Een lamp kan inderdaad ook gaan knipperen als hij warm word. Ik stak het eerst op de slechte bedrading in het huis, ook al was het me wel opgevallen dat echt alleen de lamp in mijn buurt knipperde. Ik begon er pas over na te denken toen het nog steeds was nadat echt alle bedrading was vervangen. Daar is verder geen logische verklaring voor.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:26

Soms zijn de dingen te toevallig om over "toevalligheden"te hebben. Hoor het vaker om me heen hoor bij overlijden dat er met name electronica reageert.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 02:00

ya cossie inderdaad, dat heb k ook al een paar keer meegemaakt. vooral spelen met lampen enzo. grinz... en niet in 1 huis.. maar bij een aantal familieleden. net iets te teovallig. wordt na verloop van tijd minder

en dat tikken tja.. idd leidingen, de kachel, diertjes.. het kan heel veel zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 06:55

Inoterry schreef:
Een lamp kan inderdaad ook gaan knipperen als hij warm word. Ik stak het eerst op de slechte bedrading in het huis, ook al was het me wel opgevallen dat echt alleen de lamp in mijn buurt knipperde. Ik begon er pas over na te denken toen het nog steeds was nadat echt alle bedrading was vervangen. Daar is verder geen logische verklaring voor.

Dan is de kans groot dat je het zelf doet !
Als lampen in je buurt gaan knipperen, kan het ook zijn dat je een hele sterke/onrustige aura hebt, waardoor electrische apparaten gaan haperen.
Geloof me , heb ik ook al meegemaakt :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:02

Dat zou ook kunnen natuurlijk :j . Ik had het wel alleen thuis, terwijl ik mezelf wel op mijn gemak voelde.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:20

Heb dit zelf thuis ook gehad, hoorde steeds tik..tik..tik..tik..tik.. en dan hield het op. Om een kwartier later weer te beginnen. Wist ook niet waar het vandaan kwam, en ik hoorde het alleen 's nachts. Uiteindelijk overal muizenvallen gezet, en na een tijdje zaten er ook daadwerkelijk muizen in en was het getik afgelopen ;)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:29

Misschien beesten? Ik heb een vogelnest boven mijn kamer, bleek := en die hoor ik snachts af en toe ook zomaar een kwartier rommelen en dan is het weer stil.. Het is niet dat die ook savonds slapen zoals wij.. De waterleidingen willen bij ons inderdaad ook nog wel eens tikken.. Maar boven mijn hoofd is ook de zolder en daar hoorde ik ook behalve de vogels andere tikken, dat bleken ratten te zijn :=

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:15

Is het niet een lekkende kraan?
Dat hebben wij ook gehad,
erg irritand!!

Verder, met die entiteit gevalletjes,
zit hier al weer angstig in m'n kamer!
Ik was een x bij een vriendin,
dus wij lopen naar boven en horen voetstappen op de zolder,
vervolgens doet mijn vriendin het licht aan en begint het te knipperen,
zijn we eindelijk boven op zolder (waar haar kamer is) gaat de TV aan en uit..
brr..