Of kaboutertjes!Wat irritant zeg. Ik denk dat je maar eens op onderzoek uit moet gaan. Als de tikken regelmatig zijn, is het misschien toch iets met leidingen of iets dergelijks. Als de tikken harder, zachter en onregelmatig zijn, misschien toch ongedierte?
Ps. Wij hebben ook ooit irritante tikken gehad in huis. En dat klonk redelijk regelmatig, maar hield af en toe op. Er zat een heel groot wespennest in ons huis. De wespen gingen van buiten in een gaatje de muur in, en je zag ze telkens met kleine stukjes wit spul eruit komen. Ofwel, ze vraten het spul dat in de muur zat weg, om zo hun nest telkens uit te breiden.
We konden het nest dus ook niet zelf weghalen, omdat hij echt gewoon IN de muur zat. Uiteindelijk hadden de wespen zoveel weggevreten dat ze het huis inkonden. En toen hadden we de gemeente gebeld, die gif spoot, en de gaten dichtmaakte.
Oja, pas maar op, want als het echt een wespennest is, voor je het weet vliegen ze ook binnen! Zo'n nest bouwen en uitbreiden doen die beesten ontzettend snel!

(oud huis) 
Mits ze er niet in doodraaien, je hebt mensen die er teveel in op gaan en alleen nog maar zweven, daarentegen heb je ook mensen die alle paranormale zaken zo afkraken en zwartmaken, beide gevallen zijn niet goed bezig IMO.
en die hoor ik snachts af en toe ook zomaar een kwartier rommelen en dan is het weer stil.. Het is niet dat die ook savonds slapen zoals wij.. De waterleidingen willen bij ons inderdaad ook nog wel eens tikken.. Maar boven mijn hoofd is ook de zolder en daar hoorde ik ook behalve de vogels andere tikken, dat bleken ratten te zijn