Ook zo moe worden van die Nigeriaanse Marktplaats mensen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ook zo moe worden van die Negeriaanse Marktplaats mensen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:31

je kan idd alleen via automatisch incasso of paypal terugboeken. Dus zolang ze het geld via internetbankieren overmaken zal er geen probleem zijn.

Ik ben ook opgelicht, maar dat was dan dat ik de koper was en de verkoper voor een goedkoop bedrag (nouja 80 euro) een ds wou verkopen en die heb ik dus nooit gehad!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:33

Sommige banken in het buitenland werken anders en die mensen kunnen wel een betaling terug laten boeken.
En ja, dan kun je gewoon in de min staan.

Maar meestal werken ze met (ongedekte) cheques.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:36

ze doen het anders kan niet anders....
anders zou ik telkens ja zeggen :P
geld over laten maken en snel mijn rekening plunderen...moeite om het product op te sturen? :? neuh.... :n
dan word het echt zo een gevalletje,de oplichter word opgelicht :+

maargoed dat hebben ze vast een foefje op anders waren ze er allang mee gestopt

kreeg van de week ook zo een irritant mailtje en daarin stond ook nog eens: ik weet dat er op marktplaats veel slechte verhalen over nigeria staat,maar dit is echt!
jajajajajajajaja :Y)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 11:27

_Marinke_ schreef:
Maar wat als je dan vervolgens in de min gaat??

Bij een gewone ing bank rekening kan dat niet ?! als er niets op staat kan er toch ook niets afgehaald worden..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 11:29

Hihi Heb de oplichter net een mailtje gestuurd :P dat hij word aangehouden etc wegens oplichting .. kreeg gelijk een mailtje terug dat is niet waar en ik ben echt! en mijn dochter is echt afgestudeerd jaja tuurlijk..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:30

Wel als ze een (buitenlandse) betaling laten terugboeken.
Daar kan de Nederlandse bank niets aan doen, en ga je dus gewoon in de min.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:33

ArabicQueen schreef:
_Marinke_ schreef:
Maar wat als je dan vervolgens in de min gaat??

Bij een gewone ing bank rekening kan dat niet ?! als er niets op staat kan er toch ook niets afgehaald worden..

Helaas kan dat dus wel. Hetzelfde als je creditcard rekening wordt afgeschreven aan het einde/begin van de maand en er stond niet genoeg op, dan ga je gewoon de min in (en rente betalen...).

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 11:36

Hmmm dus je kan de oplichter ook niet oplichten.. en als je minderjarig bent kan je toch moeilijk in de min gaan of kan dat dan weer wel..?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:41

Ik zou het niet weten, maar je ouders zijn verantwoordelijk dus wie weet blokkeren ze gewoon je rekening tot je ouders ervoor hebben betaald ;)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:41

Ik snap niet waarom je ze zou wíllen oplichten.
Dat is gewoon fout.
Je moet je er gewoon niet mee inlaten.
Zij zullen er echt niet van wakker liggen dat het met jou niet lukt, maar met 10 andere, naievere mensen wel.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 11:57

Yessy schreef:
Ik zou het niet weten, maar je ouders zijn verantwoordelijk dus wie weet blokkeren ze gewoon je rekening tot je ouders ervoor hebben betaald ;)

Hmm raar gelukkig ben ik niet minderjarig dus heb ik daar geen last van dat mn ouders ervoor opdraaien..

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:59

hahah die negerianen oplichten lijkt me wel leuk

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 12:02

Begrijp niet dat mensen hierin trappen.. is toch overduidelijk dat dit nep is.. Als dingen te mooi om waard te zijn lijken is het meestal oplichterij.. Heb zoiets ok wel eens met een paard gehad paardje had super papieren en sprong z en M sgw en stond voor 2500 euro op internet wij wezen kijken paard was helemaal afgerandselt en sprong helemaal niets meer .. maja uit nieuwschierigheid ga je wel kijken.. was ook nog eens in de buurt... Wel telefonisch contact gehad met de verkopers en die zeiden jaa hij springt alles hij is super in de papieren etc etc .. Yeah Right

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:05

Volgens mij kun je het geld binnen een aantal dagen, 2 ofzo, nog wel laten storneren hoor, als het geen automatische incasso is.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:25

#Ymke# schreef:
AnoukB schreef:
Ja een vriendin van mij heeft dat met haar telefoon ook gehad. Hun boden een flink bedrag en zij trapte daar natuurlijk in! Hun maakte netjes het geld over, zij stuurt die telefoon op..
En 2 dagen later wat het geld weer terug geboekt naar hun eigen rekening.
Dus zodra je ooit een belachelijk hoog bod krijgt op datgene wat je te koop hebt staan moet je je altijd afvragen of dat wel veilig is.
Niemand bied in deze tijd van het jaar meteen zo hoog!

:= Dat kan helemaal niet. Alleen als je via automatische incasso betaald kan je het terugboeken.

Nou, het kan zeker wel!
Hoe ze precies betaald hebben weet ik niet, ik ken niet het gehele verhaal maar het geld stond op haar rekening en zij stuurde dat pakket weg.. en voordat ze het geld eraf kon halen was het weer verdwenen..
Het is dus zeker wel mogelijk! Maar vanuit het buitenland liggen de regels ook net iets anders..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 15:27

Ik zou dan eerst naar de bank gaan geld eraf halen en pas dan versturen.. Maar net zei iemand dat je dan in de min kon gaan ofzo.. vraag me af of dat echt kan

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:39

Ja ik weet t niet precies.. Bij een automatische incasso kan je ook het geld tot 30 dagen nadat je het hebt over gemaakt nog laten storneren ook al heeft de ontvanger het geld al van zijn rekening af gehaald.
Die komt dan ook in de min.. Dus denk dat het in dit geval ook zo werkt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:53

AnoukB schreef:
Ja ik weet t niet precies.. Bij een automatische incasso kan je ook het geld tot 30 dagen nadat je het hebt over gemaakt nog laten storneren ook al heeft de ontvanger het geld al van zijn rekening af gehaald.

Daar ben ik nu niet zo zeker van hoor, ik heb op facturering gezeten bij een bedrijf en als mensen per ongeluk naar iemand anders hadden gestuurd door bijvoorbeeld een verkeerd rekeningnummer in te voeren, en het geld was eraf gehaald dan konden ze er ook naar fluiten...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:01

MamboBeach schreef:
AnoukB schreef:

Daar ben ik nu niet zo zeker van hoor, ik heb op facturering gezeten bij een bedrijf en als mensen per ongeluk naar iemand anders hadden gestuurd door bijvoorbeeld een verkeerd rekeningnummer in te voeren, en het geld was eraf gehaald dan konden ze er ook naar fluiten...

Dat klopt, in Nederland.
Bepaalde buitenlandse banken kunnen wel het geld terug laten storten, ook van rekeningen uit Nederland.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:05

Dat is ook vaag!

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:54

MamboBeach schreef:
AnoukB schreef:

Nou, ik werk nu bij de facturering en je hebt recht om je geld binnen 30dagen na verzenden te storneren. Ongeacht of de ontvanger het geld erop heeft laten staan of niet

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:20

@AnoukB,
Nee dat is niet zo, verkeerd of te veel betaald geld moet je terug zien te krijgen van de ontvanger, maar je kunt niet zomaar het bedrag terug laten boeken (in Nederland dan he).
Alleen automatische incasso's kun je binnen een bepaald aantal dagen laten terugboeken.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:35

Ja ik had het ook over automatische incasso's :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:05

kun je niet nagaan wat voor rekening bij welke bank de persoon in kwestie heeft? Dan zie je dus of diegene zich in het buitenland vestigd

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:18

Jup, vandaag nog iemand voor gewaarschuwd toevallig... Wilde dezelfde middag haar telefoon op de bus doen naar Nigeria. Ik heb haar er voor gewaarschuwd en ze heeft het gelukkig niet gedaan. Maar als ik niks had gezegd was ze haar telefoon nu kwijt geweest plus 30 euro voor het verzenden...