Vriend werkt veel, hoe mee om te gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:38

Dat valt nog mee.. mijn vriend werkt 16uur per dag. Het is een paar uur slaap en dan weer naar de volgende klus. Hij heeft 2 opdrachtgevers waar hij standaard 32u per week voor werkt. Dus hij zit al vast op 64 uur. Daarnaast is het regelmatig een oproepklus wat er tussendoor komt. Kortom; druk :D! Het is lichamelijk zwaar, maar hij kan er gelukkig erg goed tegen. Zeker als je beseft dat het 3 kwartier rijden is en hij dus een uur reistijd moet rekenen. Blijft gewoon weinig over om te slapen. Hij werkt dus in 2 dagen wat sommige mensen in een week doen. Hij vindt het ideaal! Nou, wie ben ik dan om hem tegen te houden :D

hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:39

Hmm, dan is het natuurlijk ook lastig om tegen zijn baas te zeggen dat hij niet kan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:43

Caesar schreef:
Dat valt nog mee.. mijn vriend werkt 16uur per dag. Het is een paar uur slaap en dan weer naar de volgende klus. Hij heeft 2 opdrachtgevers waar hij standaard 32u per week voor werkt. Dus hij zit al vast op 64 uur. Daarnaast is het regelmatig een oproepklus wat er tussendoor komt. Kortom; druk :D! Het is lichamelijk zwaar, maar hij kan er gelukkig erg goed tegen. Zeker als je beseft dat het 3 kwartier rijden is en hij dus een uur reistijd moet rekenen. Blijft gewoon weinig over om te slapen. Hij werkt dus in 2 dagen wat sommige mensen in een week doen. Hij vindt het ideaal! Nou, wie ben ik dan om hem tegen te houden :D

Contract is 40 uur, maar momenteel werkt ie meer dan het dubbele :P Doordeweeks van 700 tot minimaal 2200 (met uitschieters naar 2400/100 uur) en in het weekend wordt ie ook verwacht, mag ie soms wel later beginnen, maar meestal maakt ie dan ook nog wel dagen van 8 uur.. :j
Maar zoals ik al zei, dit hele extreme is gelukkig tijdelijk, das voor hem maar goed ook, daar kijkt hij ook naar uit en trekt ie zich aan op.. Als je weet dat je jaar in jaar uit zulke dagen maakt trek je het echt niet denk ik..

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:51

Daarom is het ook een mening. Ik vind het geen relatie als ik mijn vriend niet zie/spreek (ik begreep dat het alleen maar over werk ging) of alleen in een slapende toestand tegen kom. Het woord 'eisen' is misschien ook niet de beste woordkeuze, maar de keuze was voor hem duidelijk: en relatie met mij of zijn werk. Had hij voor het laatste gekozen, dan was dat goed geweest, maar dus niet samen met mij. Ik vind dan andere dingen in het leven belangrijker. Ik heb een vader die is afgekeurd sinds 1980 doordat hij overspannen raakte en mijn opa is overleden aan de gevolgen van zijn werk (longemfyseem door zij werk als spuiter). Dan zit ik niet te wachten op een vriend die voor zijn 35e een burnout heeft, omdat hij veel te veel uren draait. Er is meer in het leven dan werk...

Anoniem

Re: Vriend werkt veel, hoe mee om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:56

Ik zou niet iemand voor die keuze willen stellen.. :n Dat zou hetzelfde zijn als mijn vriend mij zou laten kiezen tussen hem en mijn paard (als ik die nog had :+ ) Die keuze zou ik niet eens willen maken..

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:01

Ik ga mee met Hobby. Vriendlief was ook veel aan het werk en zei erg gemakkelijk ja. Voor ie met mij kreeg was ie single en werkte hij liever dan dat ie thuis was. Dus zijn baas was het ook gewend dat hij hem altijd wel kon inroosteren.
Maar op een gegeven moment krijg je het niet meer ingepast om ook eens samen te zijn. Want als ie dan eens niet werkte, dan waren er wel tig andere dingen die hij graag wilde of echt een keer moest gaan doen. Ik vind 1 op 1 tijd in een relatie erg belangrijk, wilde hem niet alleen maar zien met vrienden of familie of als er iets bijzonders was.
Dus bij ons is er veel gepraat en dat gebeurt nog steeds. Inmiddels heb ik namelijk een dagelijkse, drukke baan en werkt hij (wel een stuk minder dan in het begin) in ploegendienst die ook in het weekend door moet.
Het is geven en nemen, maar ook blijven communiceren over wat je nou eigenlijk van elkaar verwacht.

Heb je er geen moeite mee, dan lekker zo laten. Maar als je te veel gaat missen van het samen dingen doen, dan moet je samen een oplossing zoeken. Ik heb geen relatie om nog altijd in mijn uppie te zijn en dingen te doen, maar da's mijn mening. :)

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:13

Maar je mag toch zelf een keuze maken in jouw leven? Ik kies niet voor een leven waarin alleen maar ruimte is voor werken. Zou mijn vriend daar wel voor gekozen hebben, dan zouden onze wegen daar scheiden. Zo zijn er meer zaken die tot een breuk in de relatie zouden kunnen leiden (we willen bijvoorbeeld allebei geen kinderen, maar als hij een kinderwens had gehad, zou ik niet degene willen zijn die hem daarin tegenhield). In mijn ogen is een relatie niet alleen maar geven, als het goed is krijg je er ook veel voor terug.
Ik vind dat je best een stukje terug mag vragen van jouw vriend.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:19

Hobby, ik ben het verder wel met je eens hoor. Maar op dit moment vind ik het niet zo erg omdat hij werkt om zijn en onze doelen te verwezenlijken. Ik weet waarvoor hij het doet en hij is enorm gedreven. Ik ben daar persoonlijk wel trots op. Bij een ander komt het aanwaaien, hij knokt er keihard voor!

Ik steun hem daarin door de kleine dingen, eten klaarmaken, was draaien, zijn honden uitlaten als die niet mee hoeven etc. Ik zou ook liever hebben dat hij elke avond naast me sliep, maar ik waardeer de keren dat hij er wel is, dat dat al een hoop goed maakt.

En ik ben het met je eens dat je keuzes mag maken. Je zet werk van je partner hoger dan je liefde en dat vind ik erg knap. Ik zou het niet kunnen, mijn liefde is op dit moment sterker dan het nadeel van het werk en het weinig zien van elkaar.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:41

Mijn vriend heeft het ook altijd in de vakanties.
Hij heeft een bijbaan in de landbouwsector, en dan komt het wel eens voor dat hij om half 8 moet beginnen en pas half 3 's nachts thuis komt...
Erg vervelend, maar ik steun hem ermee. Het is hard werken en maar voor een paar dagen.

Ik snap dat je het erg vervelend vind, maar weet je vriend dit ook? Ik vind overigens niet dat je zijn werk boven jou belang moet zetten, dat is dan geen gelijkwaardige relatie meer. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:25

Ik vind het niet heel vervelend hoor, het is momenteel gewoon niet anders en ik weet dat het tijdelijk is.. Mijn vriend vindt het zelf wel vervelend, die baalt er ook van dat ie nergens anders aan toe komt dan werken, eten en slapen..

Zondag is ie vrij, dus dan gaan we lekker samen lammen :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:24

Ik loop er ook regelmatig tegen aan. Mijn vriend werkt als kok zo'n 40 a 50 uur, en werkt daarnaast ook nog eens twee dagen in de bouw met zijn vader mee. Ik zie m dus ook vrij weinig. Soms werkt ie echt weken achter elkaar zonder een dag vrij. Dan issie moe, sjaggie en wil ie niets meer. Ik moet dan 'de klappen' maar opvangen en daar baal ik dan best van.

We hebben op dit moment samen een maand vakantie en de eerste week hebben we niets anders gedaan dan ruzie maken omdat we helemaal niet gewend zijn om zo op elkaar lip te zitten. Nu gaat het gelukkig weer helemaal lekker! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:37

Iris, dat moe en chaggie herken ik idd ook wel. Ik laat alleen wel meteen al duidelijk merken dat ik er niet van gediend ben.. Ik hoef niet afgesnauwd te worden omdat hij moe is, gelukkig heeft ie dat al door. Ik laat m dan gewoon ff met rust ook en meestal draait ie dan wel bij ;)