Wat zijn mijn mogelijkheden nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 12:53

Iedereen weer bedankt voor de tips.

Wat is een BAKwoning???

Mijn woning staat inmiddels op woningruil.nl; ook iets wat ik wel 'link' vind want als ex erachter komt, kan hij nog meer in zijn handjes wrijven.

Ik heb net op MP gekeken en wat hier in de buurt te huur is, is niet voor onder de 800 euro per maand voor wisselende woningen of in het centrum in een stad hier verderop. Daar zou ik voor kunnen kiezen maaahaaaar dat kost me weer mijn poen. Ik ben beperkt in mijn maandelijkse financiele ruimte en wat ik nu gespaard heb is voor een eenmalige verhuizing op niet al te lange termijn.
Dus: als ik nu ga verhuizen, wil ik gewoonweg naar een huis waarbij ik zeg: 'ja, hier kan ik nog wel 20 jaar wonen'...
Omdat:
1: als ik concessies doe (die je toch altijd wel moet doen), ik in het volgende huis toch zal wonen met het gevoel dat het niet echt mijn huisje is, maar een tussenstation en dat het ZIJN schuld is! Dus, blijf je toch nog dagelijks met het walgelijke stuk vreten in je gedachten (en hij moet er juist UIT)
2: mijn inschrijfduur (nu 3 jaar) vervalt zodra ik via woningbouw een andere woning heb. Dan kan ik dus opnieuw gaan inschrijven (met de bijkomende kosten) en weer zolang moeten wachten
3: ik voel niet dat mijn leven dúsdanig in gevaar is dat ik een dúsdanige grote concessie moet doen om voor mijn poezen een andere baas te gaan zoeken. Mijn poezen zijn mijn meiden en kom je aan mijn meiden, dan kom je aan mij! Dus...daarom heb ik een paar eisen aan een andere woning: benedenwoning (poezen zijn gewend vanuit huis naar buiten te rennen, op een flat met bv. een balkon zie ik alle gevaren al gebeuren!), geen drukke doorgaande verkeersweg vlakbij het huis etc. En dus bij voorkeur een eengezins omdat ikzelf dan boven kan slapen en dus het raam open kan doen!!!

Zijn huis binnenrennen doe ik niet. Hij woont voor zover ik weet, niet officieel samen maar ik heb zo n flauw vermoeden dat ze er wel vaak is. Echt goed kan ik het niet zien. Ik woon op een hoekwoning, beneden in het middelste blok als het ware dat een stukje (3 m) verder naar voren staat dan het blok hiernaast. Vanuit mijn huis kan ik zijn hok dus niet zien. Ik zie het pas als ik wegga (met de auto) en kan de straat maar aan 1 kant in- en uitrijden. Dan nog, ga ik niet uitgebreid staren maar gluur ik even door de donkere glazen van mijn zonnebril die kant op. Als ik bij hem voor de deur ga staan of zelfs naar binnen ga, dan word ik straks nog gepakt op huisvredebreuk.
De kunst is meer dat hij eigenlijk net even die ene keer die grens over moet gaan. Dat lukt al als hij zegt: ik ga je doodmaken, ik ga je wurgen etc. Dan moet hij op bureau komen voor verhoor nl.

Hij stond een aantal weken geleden aan mijn deur, nog iets op te eisen. Dat heeft hij niet van mij gekregen (met de gedachte: dan is hij hier over 2 weken weer, voor het vólgende) en toen heeft hij gezegd: binnen een week dat spel in mijn brievenbus anders ga je de gevolgen merken. Ik denk dat de krassen op mijn auto van hem (of namens hem) afkomstig zijn n.a.v. die uitspraken.

Mij persoonlijk heeft hij nog geen geweld aan gedaan fysiek maar mentaal hakt het er soms toch wel in. Probeer me groot, sterk en stoer te houden maar hoe dan ook...ik voel me gewoon niet meer op mijn gemak in mijn eigen huisje. Stérker nog, ik wilde afgelopen tijd vaker de fiets gaan pakken maar 'durf' dat niet echt (bang om bv. net op mijn bek te gaan voor zijn huis etc., nou ja, dat valt nog wel mee, maar meer het idee erachter...).

Ik heb via PM ook wat bruikbare tips gekregen waarvoor ik mijn uiterste best zal doen om die te gaan proberen.

Oh ja en slachtofferhulp? Helaas hebben die niets anders kunnen doen dan wat tips die je ook op internet kunt terugvinden inzake stalking. Die klojo gaat gewoon iedere keer nét niet ver genoeg voor een echte aanklacht. Daarom blijft het maar bij dossieropbouw. Ook is het niet zo dat hij me dagelijks staat uit te schelden (in het begin wel, maar nu zit er steeds langere tijd tussen) ofzo maar ik denk, wéét gewoon dat het een stuk minder makkelijk voor hem is om mij lastig te vallen als ik niet op die paar m afstand van hem zou wonen. Ten eerste moet hij dan eerst weer wat moeite gaan doen om erachter te komen waar ik woon en de afstand is dan groter etc.

Maar waar ik dus 'bang' voor ben is dat geen enkele instantie mij echt verder kan helpen. Echt resultaatgericht dus! En ik weet eerlijk gezegd niet wat ik dan moet doen of wat ik dan ZAL gaan doen...zo heel af en toe kan ik het niet helpen maar komt er zo n woede in mij op dat ik werkelijk bijna nog in staat ben om een knokploeg in te huren...

mhollander

Re: Wat zijn mijn mogelijkheden nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:58

Ik zou toch een urgentieformulier van de woningstichting ophalen. Heb toevallig net een doorgelezen en daar staat dus ook een voorbeeld in net als die van jouw en die valt dus ook onder urgentie.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:01

Je zal ook zelf een advertentie moeten plaatsen op MP. De huizen die er nu op staan zijn van huizeneigenaren die hier rijk van worden. Ze vragen hoge huurprijzen en lossen zo de hypotheekschuld af, op die manier betaal jij zijn huis af.
Zoek iemand die een huis te koop heeft staan en er niet vanaf kan komen. Misschien kan je het later overkopen als je financiën dat toe gaan staan. Deze mensen willen meestal gewoon van de huurlast af, en misschien (bij ons wel) alleen quite spelen, ze hoeven er dus niets op te verdienen maar kunnen de dubbele woonlasten niet dragen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:06

mhollander schreef:
Ik zou toch een urgentieformulier van de woningstichting ophalen. Heb toevallig net een doorgelezen en daar staat dus ook een voorbeeld in net als die van jouw en die valt dus ook onder urgentie.

Zou urgentie per gemeente verschillen dan misschien? Telefonisch zei woningbouw dat ik op basis hiervan geen urgentie zal krijgen omdat ex ook bij de volgende woning kan komen lastigvallen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:16

Beetje krom antwoord zeg. Ik neem aan dat wanneer je ergens anders woont (en niet in dezelfde straat) het wel degelijk verschilt. Kan je geen contactverbod laten opleggen, of is hier te weinig bewijs voor?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:28

ja is te weinig bewijs voor helaas. Ik kwam zelfs met 'bewijzen' aan die niet als bewijs geregistreerd kunnen worden.

Heb ook zwaar het vermoeden dat ik weer voor piet snot heen moet voor die schade aan mijn auto. Maar ondertussen niemand die die schade kan vergoeden want die plekken gaan natuurlijk mettertijd roesten. En dat nog terzijde...maar wat doe ik als ik straks met 4 lek gestoken banden sta? En die vraag ga ik ook aan de politie stellen....die me overigens nog niet gebeld hebben voor een afspraak...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:30

Je hebt van die blanke lakstiften voor je auto. Kan je daar die kras niet mee dichtsmeren. Dan gaat het in ieder geval niet roesten... Ik weet het, een druppel op de gloeiende plaat :(:)

Ja, best stom, ik heb soms het idee dat de politie pas in actie komt als er iets ergs is gebeurd...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:42

Als je urgentie krijgt kun je geen eisen stellen je moet dan gewoon nemen wat ze je aanbieden, en ja dat kan ook 3 hoog achter een bezemkast zijn...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:45

mo_van_dijk schreef:
Je hebt van die blanke lakstiften voor je auto. Kan je daar die kras niet mee dichtsmeren. Dan gaat het in ieder geval niet roesten... Ik weet het, een druppel op de gloeiende plaat :(:)

Ja, best stom, ik heb soms het idee dat de politie pas in actie komt als er iets ergs is gebeurd...

Oh dat wist ik niet joh, zal ik eens navragen bij de garage want daar ga ik zsm heen (liefst nog vandaag maar kan ik niet maken ten opzichte van mijn werk) omdat mijn remmen ook 'raar doen'...

En dat van de politie snap ik op zich ook wel weer hoor. Te weinig mankracht en tja, geen bewijs dat bruikbaar is voor de rechtbank zeg maar. Maar ja, inderdaad, er moet eerst wat heftigs gebeurd zijn voordat ze wat kunnen doen, ook al zouden ze het wel willen. iedere keer weer toont de telefoniste van het algemene nummer veel begrip en sterkte en lijkt het ook echt wel oprecht; op zich wel fijn hoor maar ja, heb liever dat preventief gepost wordt.

Wilde dat ik iemand wist met een bewakingscamera. Zou wel een aantal nachten een camera vanuit mijn huis op mijn auto willen richten, die ook in het donker kan filmen. Mijn eigen hobby-cameraatje kan maar een uurtje opnemen op die tapejes....
Want tja, als het dan nog eens gebeurt...dan heb ik pas écht goed bewijs!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:46

_Nadia_ schreef:
Als je urgentie krijgt kun je geen eisen stellen je moet dan gewoon nemen wat ze je aanbieden, en ja dat kan ook 3 hoog achter een bezemkast zijn...

Klopt, kun je hooguit je voorkeuren aangeven maar geen garantie dat ze eraan voldoen.
Je mag een aanbod wel afslaan (maar vervalt ook je urgentie).

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:49

Is de politie zelfs niet gewoon met hem gaan praten?
Wij hebben ook 2,5 jaar stalking gehad (ondertussen hopelijk achter de rug) en wij gingen klacht na klacht neerleggen en voor elke klacht die we neerlegden was de politie verplicht met die persoon te gaan praten om te horen wat die erover te zeggen had. Nu na 2,5 jaar zijn alle berichtjes enzo naar die persoon teruggelinkt via de ombuds van telecommunicatie en heeft de persoon eindelijk alles bekend! (daarmee hopelijk alles gedaan!)
En bij ons ging het dan nog niet eens over bedreigingen! Gewoon lastigvallen, vanalles bestellen op onze naam via internet, 'snachts bellen op de gsms, telefoons van ouders en dan telkens ophangen,... Allemaal echt om gek van te worden en paranoia! (steeds achterom kijken, je nooit veilig voelen,... Ik ken het!)
Ik kan me niet voorstellen dat de politie niet met hem gaat praten!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:51

Ik lees in je verslag nog niet de mogelijkheid van zelf een advertentie neerzetten ;)Als je part. tijdelijk elders huurt is EN je probleem opgelost EN je inschrijfkosten en jaren raak je niet kwijt.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:56

@ Wednesday: nope, pas als het een aanklacht kan gaan worden, dan wordt hij op bureau opgeroepen. Tot die tijd is het een kwestie van dossier vullen net zo lang tot er genoeg 'bewijslast' opgebouwd is.

@Mer1980: probleem is dat hier weinig beschikbaar is maar ik zal het gaan doen. Probleem zijn mijn financien: ik kan minimaal 800 euro ex. niet ophoesten, laat staan mijn eigen huurhuis aanhouden en zou niet weten waar ik dan mijn inboedel moet gaan opslaan. Daarvoor hebben we wel citybox maar dat is ook niet goedkoop...maar wie niet waagt, die niet wint!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:03

Imago@ Als jij niet in aanmerking komt voor een urgentie, zou ik het een proberen via de huisarts.
Misschien kan hij een brief voor je opstellen, waardoor je ineens wel een urgentiegeval word.
Soms moet je de dingen een handje helpen.

Ik elk geval veel succes!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:05

_Susan_ schreef:
Imago@ Als jij niet in aanmerking komt voor een urgentie, zou ik het een proberen via de huisarts.
Misschien kan hij een brief voor je opstellen, waardoor je ineens wel een urgentiegeval word.
Soms moet je de dingen een handje helpen.

Ik elk geval veel succes!!

Dank je wel en ik zal zeker naar hem toe gaan als maatschappelijk werk niet kan helpen.
Probleem is alleen dat ik echt een hele goede en lieve huisarts heb die echt niet te beroerd is om een stapje extra voor je te doen maar juist hij heeft niets kunnen doen en moest mij doorsturen maar maatsch.werk.
(hoezo kastje-muurtje...)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:05

Oh ja en op de site van stalking-slachtoffers heb ik een hele complete enquete in zitten te vullen, al enige tijd geleden en nooit meer wat van gehoord...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:23

Imago, maar storm zei al dat veel mensen die hun huis niet verkocht krijgen voor langere tijd verhuren tegen de kosten. Die kunnen ook prima lager liggen dan die E800,- sterker nog sommigen zitten voor E300,- als je het niet probeert weet je het niet.... je kan wel nu al beren op de weg gooien, maar misschien valt alles wel mee....

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:28

Al gedacht aan anti-kraak? Goedkoop en meestal heb je snel een huisje voor een tijdje.

Heel veel sterkte hiermee.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:29

Mer1980 schreef:
Imago, maar storm zei al dat veel mensen die hun huis niet verkocht krijgen voor langere tijd verhuren tegen de kosten. Die kunnen ook prima lager liggen dan die E800,- sterker nog sommigen zitten voor E300,- als je het niet probeert weet je het niet.... je kan wel nu al beren op de weg gooien, maar misschien valt alles wel mee....

Dat kunnen dus best mensen zijn die niet adverteren? Moet ik dan denken aan illegaal onderverhuur?
Dan ben ik namelijk wat angstig voor het niet-hebben van 'rechten' als huurder.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:30

LynnDenise schreef:
Al gedacht aan anti-kraak? Goedkoop en meestal heb je snel een huisje voor een tijdje.

Heel veel sterkte hiermee.

Hoe kom je aan dit soort woningen? Is daar een website voor?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:31

9 van de 10 keer gaat dit per mond op mond reclame maar ik heb op internet ook wat adresjes gevonden. Misschien even google-en. Ik weet natuurlijk niet waar je precies woont en wil wonen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:34

ehhh illegaal? nee hoor dat kunnen best mensen zijn die het wit doen, maar als je de vraag stelt of je je in mag schrijven bij de moning weet je al genoeg. Mensen die dit zwart en illegaal doen zullen daar nooit mee akkoord gaan! tevens moet je dat aangeven in je advertentie en bovendien vragen om een contract. alle mensen die illegaal willen onderverhuren reageren dan niet meer.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:41

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:57

Wat een verhaal van je ex

Ik hoop voor je dat je snel een huisje gevonden krijgt :)
En wat storm zegt is misschien wel een goede oplossing.

Succes!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:12

Mer1980 schreef:
ehhh illegaal? nee hoor dat kunnen best mensen zijn die het wit doen, maar als je de vraag stelt of je je in mag schrijven bij de moning weet je al genoeg. Mensen die dit zwart en illegaal doen zullen daar nooit mee akkoord gaan! tevens moet je dat aangeven in je advertentie en bovendien vragen om een contract. alle mensen die illegaal willen onderverhuren reageren dan niet meer.

ANTIkraak he? niet kraken!
In ieder geval, urgentie krijg je niet zomaar, ik zat met een mishandelende vader (tot en met het ziekenhuis aan toe) en heb geen urgentie gekregen. Heb dus een paar weken op straat geleefd.