vwo en toch een paardenopleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:17

Het mooie van een opleiding doen op paardengebied is dat je via je stages alvast een kijkje in de keuken kunt nemen bij stallen die je aanspreken.

Ik vind wel dat je, wanneer je goed kunt leren, je het aan jezelf verplicht bent om ook wat met die goede hersenen te doen! Het is makkelijker om een baan te combineren met paardrijden dan om alleen met paardrijden je geld te verdienen. Bovendien heeft je lichaam het dan minder zwaar te verduren.

Hoipiepeloii

Re: vwo en toch een paardenopleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:30

Daar heb je gelijk in sportfokker, maar je kunt ook zonder paardenopleiding simpel aan de bak komen in een paardenbedrijf. En ik blijf erbij, als je kunt rijden of hard kunt werken, heb je voor de paarden geen opleiding nodig (dus ook geen paardenopleiding). Maar daarna is een diploma wel handig.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:43

Ik ben het eens met de reacties dat je het beste een "verstandige" studie kunt kiezen. Zelf heb ik ook VWO gedaan en ik wou ook altijd al iets met dieren doen. Uiteindelijk heb ik gewoon een universitaire studie gekozen en besloten later er een redelijk salaris op na te houden (hoop ik) waarvan ik een aantal paardjes van kan kopen. Ik ben van mening dat dit ook voor jou de beste en verstandigste oplossing is. Je weet nooit hoe lang je het leuk vindt om groom te zijn en om springruiter te worden heb je nogal wat talent en geld nodig. Dit is helaas voor weinig mensen weggelegd. Als je persee iets met dieren wil doen raadt ik je Wageningen aan. De opleiding dierwetenschappen is wellicht iets voor jou.

__karin__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:33

Ik doe nu ook een opleiding zonder paard en kijk nu of ik een deeltijd/avond opleiding in paard erbij kan volgen. Misschien kun jij dat dan ook wel gaan doen! Dan heb je een goede opleiding voor 'later' en je opleiding in paard.

Ps. Als iemand nog een avondopleiding paard graag mij pm'n !

karlijn1985

Re: vwo en toch een paardenopleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:14

Ik heb zelf een Havo diploma, heb 2x een studie op hbo begonnen, vond er helemaal niets aan. Heb nu een mbo diploma in de paarden en heb het erg naar mn zin. Maar ik wil wel verder. Ik zou wel een management opleiding willen doen, dat gericht op paarden..

Als je een keuze maakt moet die vooral voor iets zijn wat je leuk vind, maar ik zou wel proberen zo "hoog" mogelijk te blijven. Een HBO opleiding ofzo.. Dan kun je altijd alle kanten nog op.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:46

Er wordt hier nu wel zo makkelijk gezegd: Ga op een springstal werken.
Maar niet iedereen heeft de contacten om daar zo aan de slag te kunnen.
Die mensen nemen heus geen penny meisjes aan of iemand die even komt aanbellen of ze er niet misschien mogen werken.
Ja, stallen mesten misschien maar dat kun je thuis ook.
Als je echt wil gaan rijden (al zijn t jonge beesten) heb je denk ik toch wel een hoop aan goede stagebedrijven en de connecties die je daarmee legt.

Maargoed, ik zit zelf ook met het dilemma.
Kwestie van doen wat goed voor je is en doen wat je hart zegt :o