sta jij wel eens op andermans erf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:34

daantje99 schreef:
Achjaa hier hebben wij ook last van...

Laatst nog:

Een heel vrolijk gezinnetje + hond lopen zo over ons weiland. De hond natuurlijk vrolijk achter de paarden aan. Dus ik er naartoe, ik vraag: vind u dit normaal? Waarom de man zegt: ooh het was een vergissing, we dachten dat het pad doorliep. Nou niet dus!!!!!!!!

En even voor de duidelijkheid. Het pad loopt niet door, en heeft ook nog nooit doorgelopen. Ook is het weiland heel goed afgerasterd. Waar die domme koeien het lef vandaan halen.

Ik zou dan keihard duimen dat een van de paarden die hond een beste trap verkoopt.
Is toch jouw schuld niet ;) Althans, als ik mijn rechten goed heb geleerd... :P

Ik schrok zaterdag ook flink, achter mijn huis zit een weiland van m'n buren twee huizen verderop. Dat wordt opgehoogd, dus momenteel is alle afrastering er weg en liggen er gigantische bulten met zwarte grond.
Nu rij ik op één van de paarden van mijn buren (twee huizen verderop) en had ik deze opgeschoren, moest even wachten dus ik liep naar mijn eigen huis toe door dat weiland, met paard. Even laten zien en dergelijke. Mijn buurman (van huis naast mij) was grond op dat land aan het scheppen, want nu kan hij het nog gratis kwijt natuurlijk.
Afijn, mijn moeder was dat paardje aan het aaien en mijn buurman moest er ook even bij staan te wijsneuzen. Hij gooide dan wel eens kapjes brood in het land. Nu is dat opzich niet zo heel erg... Maar dat dat zo ongevraagd gaat, hou ik absoluut niet van. :n
Deze buurman heeft ook gewoon zijn tuin een meter naar achteren gezet, dus op grond van dat weiland. Heel aardig he?

Loose

Re: sta jij wel eens op andermans erf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:46

Wij hadden vroeger een stukje land ongeveer een km van ons land en dat lag eigenlijk in het dorp, nog wat huizen er tegenover. Mensen gooiden daar dus ook gewoon hun gras etc in de sloot, dat doe je toch niet? Of ze laten hun honden er poepen, nou lekker hoor voor de koeien om dat gras dan nog te eten want het werd wel gewoon gemaaid en ingekuild. En als je er dan wat van zei was het van "ach wat doet dat nou?".
En mijn ouders (toen was ik er nog niet of ik was baby :D ) woonden ook in een huisje waar je heen moest via een onverhard pad waar ook een sloot naast zat. Daar gooiden dus ook mensen gewoon afvalzakken enzo heen. Toen heeft mijn moeder een keer zo'n zak open gescheurd en er zat nog een brief in met adres enzo, heeft ze die mensen opgebeld of ze het wel niet weer wilden doen. Nou die zagen ook niet in waarom dat niet kon.... Belachelijk. :n

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:50

Het eerste wat in me opkwam was: Wil je me hond lenen :D
Ik zou er echt van balen als mensen dat doen en ik zou het zeker blijven zeggen tegen die mensen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:00

Wij hebben ook een lap grond thuis die wordt gebruikt als prive-parking. Helemaal afgezet met bouwhekken, een grote poort aan de straat met afstandsbediening en achterin een klein poortje voor ons of huurders om weg te gaan oid. Alleen wij hebben de sleutel van het kleine poortje (we gaan daardoor als we de hond uitlaten, we komen via de tuin op de parking)
Regelmatig komen we mensen tegen die door het poortje zijn gegaan en hun hond overal laten kakken, dit kunnen ze in mijn ogen niet maken, zelfs wij als grondeigenaars hebben een speciaal hoekje ingericht voor onze hond haar behoeftes. Dus meestal laten we de hond dan los die luid blaffend op die mensen afrend (eigenlijk alleen maar op de hond die op 'haar' terrein is) en de reacties die ik soms krijg, daar word je niet goed van. Het is notabene onze grond.
Hetzelfde is het als de huurders per ongeluk 2x op de knop van de poort hebben geduwd, dan blijft die openstaan. Je wilt niet weten hoeveel auto's er dan ongevraagd komen staan. Zoiets doe je toch niet als je een grote poort ziet? Dus wij doen meestal die poort dicht met een briefje met ons adres achter de ruitenwisser gestoken. En die mensen aan de deur zijn kwaad dat die poort dicht was gedaan. Ik kwam laatst thuis van te stappen en ik zie de poort openstaan en drie jongens naar binnenlopen dus ik knal snel die auto binnen en druk op de knop zodat de poort dichtging. Daarna doodkalm uitgestapt en gevraagd of ze een probleem hadden (ze zaten dus keihard opgesloten, het enige wat ze konden doen was over de hekken heen klimmen en hun auto achter te laten), kreeg ik enkel van dat arrogant gedoe 'ey meissie doe die poort es ff open ja' 'schiet es op of ben je te dom', ik heb me toen omgedraaid en ben de tuin ingelopen en de deur op slot gedaan en mijn vader uit bed gehaald en eventjes mee naar achter gelopen. Toen hadden ze niet meer zo een grote bek :D
Ook is was het blijkbaar de trend om op ons terrein over de hekken heen te klimmen met een groep en daar te roken/dealen want niemand kon je zien. Tot een vriend van mij daarover aan het vertellen was en ik hem eventjes vertelde dat dat onze grond was en onze parking en geen persoonlijke dealplaats.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:18

^ hierover zou ik dus toch echt de politie bellen! :oo
TS, ik weet niet hoe je verdere contact is met je buren, maar zou een rustiggesprek bij een kop koffie mogelijk zijn? Dat buren even hun verhaal kunnen doen waarom ze het nodig vinden jou gras te maaien, daar de zooi te laten liggen enz, en jij rustig kunt aangeven daar niet blij van te worden oa vanwege het hele grote gevaar voor de paarden. Je zou het daarin ook terug kunnen koppelen naar de buren; hoe vinden zij het als jij daar zooi dumpt dat gevaarlijk is voor de kinders?
Blijven ze na dat gesprek moeilijk doen,dan kan je aangeven acties te nemen (grote boze hond in dienst nemen of zo)
Nu snap ik je reaktie volkomen, ik zou ook pissed worden. Probleem is alleen door vanuit kwaadheid te reageren, je alleen maar een kwade reaktie terug krijgt...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:39

Ik ben altijd panisch om ergens zomaar heen te lopen, te gaan kijken of zelfs neer te strijken omdat ik bang ben dat het erf van iemand is. Ik vind dat mensen van andermans erf moeten blijven, het is een eigendom en daar hebben anderen niks te zoeken.

Mensen kunnen natuurlijk altijd een vergissing maken, kan gebeuren, maar als het duidelijk is aangegeven en het komt vaker voor snap ik heel goed dat je je zo ergert.

Wij hebben thuis een dokterspraktijk, die grenst aan de oprit. Er is ook plek voor fietsen en toch zetten mensen elke keer de fietsen midden op de oprit of zelfs op het veld in onze tuin. Ik vind dat ronduit asociaal! Vaak pak ik de fietsen en zet ik ze aan de kant. Vorige keer stond mijn auto op de oprit en had iemand die een consult had zijn auto voor de oprit gezet. Het was druk met parkeren, maar als ze een stukje was doorgereden had ze de auto makkelijk kunnen parkeren.
Ik moest weg met mijn auto dus ben de wachtkamer ingelopen met de vraag of de auto even verzet kon worden, hij mocht desnoods nog wel op de oprit gereden worden mits hij na het consult weer weg mocht (kon me voorstellen dat het vervelend is de auto nog helemaal weg te moeten zetten als je ieder moment geroepen kan worden). Maar ik moest maar even wachten tot ze klaar was... Toen ben ik op mijn strepen gaan staan en iemand anders in de wachtkamer was het wel met me eens dus die zei er ook wat van. Snel auto er uit gereden en zij de oprit op. Later bood ze haar excuses nog aan, maar ze was zo zenuwachtig voor haar consult. Kan ik dan ook wel weer begrip voor hebben.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:42

Het is jouw erg jij bepaald wie er komt en wie niet!
Misschien helpen een paar simpele bordjes?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:43

Ik vind het ronduit associaal van jullie allemaal dat jullie mensen niet op jullie terrein laten voor afval te storten ! :( en boeren ! :+

Ik snap echt dat het heel vervelend is maar mensen denken tegenwoordig echt alleen aan zichzelf . Het enigste wat helpt is het vredegerecht ( politie ) op dat vlak

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:19

stel je voor dat er sint jacobs kruid tussen zat of iets anders.. wanneer dat gemaait is is dat hartstikke giftig voor je paarden! En bedankt buurvrouw. :?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:20

ik weet hoe irritant het is

voorheen hadden wij een huis aan het water. zaten ze gewoon in onze tuin te vissen! :(

en ze werden boos als je ze wegjoeg. of dan kwamen ze gewoon weer terug

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:32

_Lott schreef:
ik weet hoe irritant het is

voorheen hadden wij een huis aan het water. zaten ze gewoon in onze tuin te vissen! :(

en ze werden boos als je ze wegjoeg. of dan kwamen ze gewoon weer terug

prijskaartje aanhangen! :$ :D

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 01:13

OMG....ik wou altijd een huisje met veel land en een slootje erom heen...maar als ik dit zo lees denk ik dat ik dat maar oversla....wat een asociale mensen heb je er toch tussen zitten.

Zelf trouwens nooit zomaar iemand zijn erf/land oplopen, wil ook niet dat ze in mijn tuin komen eh...tsja...wat kan je doen in mijn tuintje? :D
Opgegeten worden door de hond :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:07

een oplossing............

twee heule grote boerboels kopen :) :) :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:10

Ik vind het niet raar dat je zo reageert nee,
heb met verbazing je eerdere topic gelezen...

Ik kom zelf zo heel af en toe op andermans erf,
maar da's dan dat ik als ik een buitenrit maak even op de oprit ga staan zodat er een tractor o.i.d. langs kan.
En daarna ben ik er ook meteen weer weg..

Vind het niet kunnen wat sommige mensen doen idd.. :n

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:22

KiWiKo schreef:
een oplossing............

twee heule grote boerboels kopen :) :) :)

Grappig dat je het zegt, vandaag een boerboel aan komen lopen op mijn werk, maar hem toch maar aan de dierenambulance meegegeven.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:13

Ik ken het geval helaas maar al te goed. Wij hebben een weide met herten als "erfafscheiding". De ene kant loopt langs de openbare weg en de andere lange zijde markeert de oprit. Dat mensen met kindjes vanaf de weg (woonerf) de herten voeren vind ik prima, maar 9 van de 10 keer staan ze gewoon op de oprit. Het mooiste vind ik dan die kindjes die gras gaan plukken op het gazon, andere kant v/d oprit, de vijver ontdekken en daar gaan drentelen. Dat die kindjes het principe prive-eigendom niet snappen, kan ik inkomen, maar de ouders moeten hun kinderen gewoon bij zich houden. Ik wil er niet aan denken wat er gebeurt als er zo'n kind in de vijver dondert. En dna heb ik het nog niet over mijn extreem enthousiaste hond gehad die mensen heel goed kan weerstaan, maar uiteindelijk heel graag mee gaat spelen als het hele spelletje te lang duurt. Ook leuk, een hond van 35 kg die op een klein kind afdendert. Hij als nooit iets gemeens doen, maar het is en blijft een hond en soms kan ie een beetje lomp uit de hoek komen (te laat remmen bijvoorbeeld)
Nog zo'n ergernis. Mensen die de herten voeren en vervolgens de plastic zak over het hek de weide ingooien. Daar kan ik helemaal pissig van worden. Een hert is geen pony die je even bij het halster pakt als ie iets eet wat niet goed is. Die rennen vrolijk de hele wei door totdat het dodelijke voorwerp verorbert is. (Nee slimme dieren zijn het inderdaad niet)

Mensen erop aanspreken, heb ik ervaren, wordt niet als vanzelfsprekend beschouwd. Ze kunnen niet begrijpen waarom ik het niet leuk vind.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:22

Ik moest gisteren heel erg lachen. Waren een vader, moeder en zoontje (?) bij de paarden aan het kijken. Wat ze deden, geen idee. Maargoed, ik zou m'n paard ophalen en kom van de andere kant naar het weiland toegelopen. Die mensen snel hun zoontje roepen, die niet wilde komen. Uiteindelijk wel, en toen met een noodgang weggefietst... :?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:55

BIj mn verzorgpaardjes eens een keer gehad. Weilanden van Ascot en buurfries grenzen aan elkaar. Aan de straatkant staat bij de fries dr wei hoog hek. Kwam vrouwtje aanlopen, duikt Ascot zn wei in om vervolgens vanuit Ascot zn wei de fries brood te voeren. Ging goed totdat ik een keer per ongeluk expres Ascot de wei in liet terwijl zij daar stond }>

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:46

Argh en de volgende aflevering van de soapserie begint!Vanochtend stond er een buurvrouw voor de deur. We hadden hun hele weekend verpest want ze konden niet buiten zitten. De lucht van de paardenstront was ondragelijk! Of we onmiddelijk alle stront van het land wilden halen. Ze kreeg mijn vriend, en die was nog niet helemaal wakker, ik eigenlijk ook niet. Dat werd ik pas toen ik daarna het weiland op liep en mijn neus in de lucht stak en dacht: verrek! Ze hebben namelijk voor het weekend varkensstront geinjecteerd 2 weilanden verderop en in het weekend is de wind gedraaid, de lucht van de varkensstront ging dus richting de woonwijk en betreffende buurvrouw heeft de varkenslucht voor paardenlucht aangeroken. Nou ja toch het weiland maar even gesleept, maar geen haar aan mijn hoofd die eraan denkt om drolletje voor drolletje op te gaan staan scheppen. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:52

Hahahaha het houdt ook niet zo snel op hé. Misschien toch maar eens uitnodigen voor een rondleiding, een praatje over wat het is om paarden te houden en het uitleggen van de begrippen 'van mij' en 'van jou'

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:54

Nou, die buurvrouw heeft duidelijk veel verstand van verschillende dieren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:56

bij mijn paarden komt niemand op het erf nee :') dan worden ze opgevreten namelijk... we hebben een fiks waakse hond daar lopen. verder hebben we het hek langs de weg opgehoogd en er komt niemand meer voeren oid.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:07

Ja, laatst nog, toen reed ik op iemands uitrit (er stond wel een bordje eigen weg, maar niet verboden toegang).
Normaal gesproken mocht je daar jarenlang gewoon langsrijden, maar sindskort hebben ze nieuwe huizen gebouwd.
Toen kwam een vrouw mij vertellen dat ze het liever niet hadden, nou oke prima: ze geven het tenslotte netjes aan, dus daar komen we dan ook niet meer :)

Waar mijn vz paard staat hebben ze twee weilanden, 1 vooraan bij het huis en eentje achteraan (ze grenzen aan elkaar, dus je kan wel goed in de gaten houden wat er in het achterste weiland gebeurd).
Er spelen regelmatig kinderen in het weiland en mensen laten ook gewoon hun hond uit, wat ik opzich wel raar vind, omdat het geen hondenpoepveldje is... :')

Laatst nog heeft de eigenaresse een paar kinderen uit het weiland moeten plukken, omdat ze met afgebroken takjes achter de paarden aan zaten te sjesen... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:31

Even een vraagje hoor, snoeide ze jouw heg of snoeide ze haar eigen heg aan jouw kant? Daar vind ik best een verschil in zitten. Bij de ene buurman vraag ik altijd of ik de haag aan hun kant kan scheren, want ik moet dwars door hun tuin, En bij de andere buren stap ik even op hun oprit om onze haag aan hun kant te snoeien. Nu geeft dat hier geen probleem, want als ik het niet doe, krijg ik gezeik dat ik mijn haag aan hun kant laat verwilderen.

Hun afval mogen ze zelf opruimen, aso dat ze dat op jullie land gooien. Maar als ze haar eigen haag aan het snoeien is en daarvoor met een voet in jouw weiland staat en de boel weer netjes op zou ruimen, zou ik daar geen moeite mee hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:34

Is idd een soap daar bij jou :(:)
Wordt het een wekelijkse of dagelijkse uitzending? :')