Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Essiie schreef:Misser schreef:Ik pin altijd. Kost minder tijd.
Ik ben het er wel mee eens dat je dit gewoon hoort te kunnen als cassiere. Lijkt me ook niet iets wat onmogelijk is om aan te leren.
Het gaat me er niet om of een kassiere dat moet kunnen of niet, mijn vraag is of jullie het vervelend vinden als het niet gebeurd.

Petulan schreef:Ik vind globaal meetellen echt een must. Ik vind dit ook een vereiste wat een cassière moet kunnen, als je niet kan terugtellen weet je dus ook nooit zeker of je wel het goede aan de klant meegeeft? Daarnaast vind ik het ook ronduit onprofessioneel staan om al het geld ineens bij iemand in zn hand te kwakken, maar dat ter zijde.
Ben zelf ook parttime cassière en werk mensen in. Dit is een handeling die ik mijn nieuwe collega's leer voordat zij met klanten in contact komen. Wanneer iemand 4,30 betaald met 20 euro geeft ik het zo terug: (70 ct) Zo wordt het 5, (5 euro) 10, (10 euro) en twintig. Alstublieft, en nog een fijne dag (of iets in die richting). Ook zie je zo gelijk of je zelf wel het goede hebt gepakt. Het lijkt allemaal heel logisch, maar waarom niet nog een extra check?

ikdoemaarwat schreef:ik heb 7 jaar kassa gedraaid en ik vind terug tellen een pre
het is netjes en een dubbele controle voor klant en cassiere...
door het terug tellen draaide ik steenvast nulkassa's(= geen verschil in de dagtelling)
het kon wel eens zijn dat je een verkeerde munt pakte (per ongeluk) en met terug tellen kwam je dit dan tegen
Spirit schreef:Ik vind het wel vervelend. Toen ik zelf nog achter de kassa werkte, moest ik eerst ook altijd terugtellen. Vind ik makkelijk, dan weet je zelf ook meteen of je het juiste wisselgeld terug had gegeven. Toen kwam er een nieuwe regel, we mochten niet meer terugtellen. We moesten nu het geld wat je gaf gewoon optellen. Dus als iemand €15,20 terug zou moeten krijgen moest je "Tien, vijftien, vijftien twintig" zeggen.
Dat zou klantvriendelijker zijn, ik snap niet hoe, maar dat terzijde. Ik ben ook gewoon blijven terugtellen, het was zo'n gewoonte.

) casperrr schreef:Toen ik als bijbaantje als cassiere werkte deed ik het nooit, want toen snapte ik het niet...
Nu werk ik in de horeca (op een camping/resort) daar hebben we een restaurant, kleine winkel en 's ochtends broodjes verkoop. Als het bij de broodjes meeeega druk is doe ik het niet, zeg meestal wel het geld wat ze terug krijgen. Het zijn meestal hele kleine bedragen, maar als ze met 50 euro betalen tel ik wel terug, om ook zeker van mezelf te zijn.
In het restaurant tel ik ook vaak terug, want dan zit je toch met grotere bedragen.
Het mooiste van allemaal is wel dat ik nu wel kan terugtellen in het nederlands, engels en duits
(oke niet zo heel bijzonder maargoed :') )

(ook als ze voor mij terugtellen en ik het zelf in mijn hand krijg hoor, snap er niks meer van als ze het zo gaan vertellen haha) Ik zie heel snel of het klopt of niet en dan vind ik het prima. En ik kan overigens heel goed hoofdrekenen hoor, maar ik raak gewoon in de war
MamboBeach schreef:Spirit schreef:Ik vind het wel vervelend. Toen ik zelf nog achter de kassa werkte, moest ik eerst ook altijd terugtellen. Vind ik makkelijk, dan weet je zelf ook meteen of je het juiste wisselgeld terug had gegeven. Toen kwam er een nieuwe regel, we mochten niet meer terugtellen. We moesten nu het geld wat je gaf gewoon optellen. Dus als iemand €15,20 terug zou moeten krijgen moest je "Tien, vijftien, vijftien twintig" zeggen.
Dat zou klantvriendelijker zijn, ik snap niet hoe, maar dat terzijde. Ik ben ook gewoon blijven terugtellen, het was zo'n gewoonte.
Niet meer terug mogen tellen?
Helemaal nieuw voor me...
Het is wel zo dat als ik bijvoorbeeld 15.20 E moet betalen en ik geef 20 E en vraag, wil je er 0.20 E bij, ze moeten nadenken en het dan niet willen...