Kassieres die niet terug tellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:23

Blingh schreef:
Elmira schreef:
Ik denk dat het weinig met wiskunde te maken heeft. Ik heb altijd 3en en 4en gehad op mijn wiskunde A12 van de Havo, ik heb in het vierde en vijfde jaar géén voldoendes gehaald. Terug tellen geen probleem..

Rekenen dan want ook daar had ik met moeite net een voldoende.
Maar enniewee terugtellen moet iedereen dus maar kunnen? want anders zijn ze dom?

Nee absoluut dat denk ik echt niet dat je dan dom bent dat zie je mij toch niet zeggen? Ik ben zelf ook absoluut geen wiskundewonder.

Maar ik denk gewoon dat je niet heel erg geschikt ben voor kassa werk in een supermarkt als je niet kunt terugtellen, maar dit is enkel persoonlijk..

Anoniem

Re: Kassieres die niet terug tellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:24

Elmira, wat een onzin! Die kassa geeft precies aan welk bedrag er aan wisselgeld gegeven moet worden.. :n

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:24

LimaMambo schreef:
dus omdat ik beter ben in talen dan in rekenen, vind je mij dom.. omdat ik niet kan terug rekenen?

Terugrekenen is een kwestie van oefenen en gewoon doen. Terugrekenen opzich is niet zo moeilijk, als je het een paar keer oefent, desnoods thuis op een blaadje ofzo, heb je het zo onder de knie.

Ik zit zelf in de supermarkt, soms achter de kassa. Bij ons word er verwacht dat we terugtellen.
Eergister een jongen ingewerkt, dat terugtellen vond hij toch maar lastig, gaat hij per muntstuk terugtellen; vb;
€7,25 is het bedrag
met 5 cent maakt... ehhuuuuh....
Ik sprong er meteen tussen; je moet het jezelf niet zo moeilijk maken... met 75ct maakt...
Toen begreep hij het al iets beter... maar toch...

Ik verwacht in andere winkels ook dat ze terugtellen.. Is de beste manier om te zien of jij als klant genoeg terugkrijgt en de kassiere heeft aan het einde van de dag ook een nul kassa (geen verschillen)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:25

Relaxed schreef:
Elmira, wat een onzin! Die kassa geeft precies aan welk bedrag er aan wisselgeld gegeven moet worden.. :n

Ik zeg toch dat het mijn mening is.. dat is geen onzin, dat vind jij onzin ;)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:26

MarvanTom schreef:
Wat is er nou moeilijk aan terugtellen?
Als je dat al niet kan richting klant, hoor je niet thuis bij een kassa!
Ik vind het dus wel dom als je niet kan terugtellen naar wat de klant geeft.
De klant kan controleren wat je terug geeft, maar mag ervan uit gaan dat jij het juiste terug geeft.

Ik weet niet of dat voor mij was bedoeld. Maar om even antwoord te geven op je vraag: niet iedereen kan met getallen omgaan. Mensen zoals mij bijvoorbeeld, met discalculie.
Ik ga bewust ook niet achter de kassa werken. Maar er zijn genoeg mensen die moeilijk werk kunnen vinden, en supermarktwerk is er bijna altijd wel.
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 13-06-09 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:26

Elmira dat ben ik niet met je eens.

Het heeft me ontzettend veel moeite gekost maar nu snap ik hoe het werkt met terugtellen. Maar dat komt wel door het veel te doen. Want iedereen die ergens veel moeite mee heeft leert het dan toch het beste door het veel te doen? Of zie ik dat verkeerd.

Dus als iemand niet meteen kan terugtellen is die niet gschikt voor de functie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:27

hoezo ben je niet geschikt? naar mijn mening staat 't getalletje précies op je kassa en dat kun je zo uit je kassa pakken en geven. Naar mijn mening zijn die klantonvriendelijke kassiëres eerder niet geschikt ;)

En ik wéét hoe het moet.. ik kán het alleen écht niet. Maargoed mensen die het wél kunnen snappen dat gewoon niet omdat het voor hun gewoon iets onwijs simpels is. Zo 'snap' ik niet dat er mensen zijn die niet fatsoendelijk engels kunnen lezen/spreken/verstaan en perséé een film nederlands ondertitelt willen hebben.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:28

ben ook cassiere en zie het vaak al dat ze het juiste geld pakken
als ze er nog mee bezig zijn dus vind het geen probleem als ze niet terug tellen :)

Anoniem

Maartje1990 schreef:
hoezo ben je niet geschikt? naar mijn mening staat 't getalletje précies op je kassa en dat kun je zo uit je kassa pakken en geven. Naar mijn mening zijn die klantonvriendelijke kassiëres eerder niet geschikt ;)

En ik wéét hoe het moet.. ik kán het alleen écht niet. Maargoed mensen die het wél kunnen snappen dat gewoon niet omdat het voor hun gewoon iets onwijs simpels is. Zo 'snap' ik niet dat er mensen zijn die niet fatsoendelijk engels kunnen lezen/spreken/verstaan en perséé een film nederlands ondertitelt willen hebben.

Ben ik helemaal met je eens!

Maartje1990

LynnDenise schreef:
LimaMambo schreef:
dus omdat ik beter ben in talen dan in rekenen, vind je mij dom.. omdat ik niet kan terug rekenen?

Terugrekenen is een kwestie van oefenen en gewoon doen. Terugrekenen opzich is niet zo moeilijk, als je het een paar keer oefent, desnoods thuis op een blaadje ofzo, heb je het zo onder de knie.

Nee, dat is geen kwestie van oefenen en gewoon doen. Althans niet voor mij, ik kan me suf oefenen ik kán het gewoon niet. Zo 'simpel' is het maar zoals ik al zei, dat is niet te begrijpen voor mensen die het wél kunnen ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:29

LynnDenise schreef:
LimaMambo schreef:

Ik zit zelf in de supermarkt, soms achter de kassa. Bij ons word er verwacht dat we terugtellen.
Eergister een jongen ingewerkt, dat terugtellen vond hij toch maar lastig, gaat hij per muntstuk terugtellen; vb;
€7,25 is het bedrag
met 5 cent maakt... ehhuuuuh....
Ik sprong er meteen tussen; je moet het jezelf niet zo moeilijk maken... met 75ct maakt...
Toen begreep hij het al iets beter... maar toch...

Ik verwacht in andere winkels ook dat ze terugtellen.. Is de beste manier om te zien of jij als klant genoeg terugkrijgt en de kassiere heeft aan het einde van de dag ook een nul kassa (geen verschillen)

voor jou is het simpel ja.. maar voor veel anderen niet

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:31

Blingh schreef:
Elmira dat ben ik niet met je eens.

Het heeft me ontzettend veel moeite gekost maar nu snap ik hoe het werkt met terugtellen. Maar dat komt wel door het veel te doen. Want iedereen die ergens veel moeite mee heeft leert het dan toch het beste door het veel te doen? Of zie ik dat verkeerd.

Dus als iemand niet meteen kan terugtellen is die niet gschikt voor de functie.

Daarvoor heb je trainingen/inwerken :) ik denk ook niet dat je van een medewerker kunt verwachten dat diegene het binnen één werkdag onder de knie heeft.. En nee ik denk dus niet meteen, maar bij ons was er bijvoorbeeld een collega waar zeer veel tijd en moeite en oefeningen in zijn gestoken, maar ze kon het gewoon echt niet. En ze vond het ook niet leuk meer, omdat ze het niet kon, en bij ons is het toch echt verplicht. Nu heeft ze dus gewoon een andere functie in de winkel.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:33

Ik tel wel terug in mijn hoofd, maar bij ons op het werk mag het niet.

Als ik zelf bij een kassa sta tel ik altijd snel even terug, dat doe je in een oogopslag :)

Me er aan irriteren, absoluut niet, als ik me daar al druk over zou maken :+

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:36

Frouk schreef:
terwijl het zo simpel is..
Ik bedoel stel iets is 7.75
die persoon betaald met 20, dan is het 25 cent, 8 euro + 2 euro is 10 euro +10 is 20 euro...
dus krijgt die persoon 12.25 terug.

Ik snap niet waarom mensen dat nou niet kunnen :+

Ik heb ook eventjes achter de kassa in een supermarkt gewerkt, en ook in een grafische winkel. Het terugtellen kan ik wel. Waar ik meer moeite mee heb is als iemand zegt: 'wilt u er 50 cent bij'? Om één of andere reden snap ik er dan geen snars meer van. Dus dan zei ik altijd 'nee hoor, het is goed zo' :D

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:39

Bij ons is het verplicht om bij te vragen :') nouja ''verplicht'' ze willen het wel zeer graag..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:57

Ik zeg altijd zo van 'met 10 euro en 5 cent'.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:05

Ik werk zelf nu zo'n tien jaar achter de kassa en heb in die tien jaar ook al tientallen jonge meiden en jongens ingewerkt.
Bij ons is de functie terugtellen via de kassa uitgeschakeld en zal je echt terug moeten tellen. Ook geld bijvragen is bij ons verplicht.
Er wordt veel aandacht aan besteedt tijdens de proefperiode en lukt dit niet. Tsja dan wordt je niet aangenomen.
Rekenkundig inzicht is bij dit werk toch echt belangrijk. Mijn werkgever zit niet op grote kasverschillen te wachten.
Iemand die geen rekenkundig inzicht of discalculatie heeft is natuurlijk niet dom!! Maar heeft andere kwaliteiten en hoort mijns inziens niet achter de kassa thuis.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:16

LimaMambo schreef:
MarvanTom schreef:
Wat is er nou moeilijk aan terugtellen?
Als je dat al niet kan richting klant, hoor je niet thuis bij een kassa!
Ik vind het dus wel dom als je niet kan terugtellen naar wat de klant geeft.
De klant kan controleren wat je terug geeft, maar mag ervan uit gaan dat jij het juiste terug geeft.

fijn dat je me dus dom vind.. :+

Ja, dat klopt.
Die clown smiley van je helpt je echt niet, hoor!
En in jouw zogenaamde leuke commentaar zie ik ook de lol niet van in.

Als jij niet terug kan rekenen, vind ik jou dus dom.
Er is niets makkelijkers dan dat en als je dat al niet kan... >;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:16

Ik vind het fijn als ze het doen, dan kijk ik altijd heel goed of ik er die keer wél iets van snap :')

Met 5 en 10 maakt 20?
Ik snap er nooit wat van :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:17

LimaMambo schreef:
ik ben dan geen supermarktcassiere.. maar heb wel een kassa in de winkel waar ik werk.. :P
maar ik tel ook niet terug omdat ik het gewoon NIET KAN :o

Hoe tel jij het wisselgeld? Gaat dat wel goed?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:20

MarvanTom schreef:
Ja, dat klopt.
Die clown smiley van je helpt je echt niet, hoor!
En in jouw zogenaamde leuke commentaar zie ik ook de lol niet van in.

Als jij niet terug kan rekenen, vind ik jou dus dom.
Er is niets makkelijkers dan dat en als je dat al niet kan... >;)

goh.. vandaar dus dat ik een IQ heb van 132.. vond het al zo raar.. :')

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:21

Ik tel bij m'n werk wel altijd terug, puur als controle voor mezelf dat ik niet te veel/te weinig teruggeef (lees: eventueel kasverschil wat verklaard moet worden :') ). Behalve als ik €1,05 terug moet geven ofzo.

Als ik zelf iets contant heb betaald, boeit het het me vrij weinig of de cassiere in kwestie wel of niet terugtelt. Ik betaal grote bedragen nooit contant en bij kleine bedragen kan ik er echt niet wakker van liggen als ik 10 cent te weinig heb teruggekregen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:22

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:
ik ben dan geen supermarktcassiere.. maar heb wel een kassa in de winkel waar ik werk.. :P
maar ik tel ook niet terug omdat ik het gewoon NIET KAN :o

Hoe tel jij het wisselgeld? Gaat dat wel goed?

als iemand iets van 9,95 koopt, en ze betalen met 20
dan zeg ik: en 10 euro en een stuiver

maar de meeste transacties worden gepint hier.. werk ook niet in een supermarkt maar in een telecomwinkel ;)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:26

Shaar schreef:
Ik heb ook eventjes achter de kassa in een supermarkt gewerkt, en ook in een grafische winkel. Het terugtellen kan ik wel. Waar ik meer moeite mee heb is als iemand zegt: 'wilt u er 50 cent bij'? Om één of andere reden snap ik er dan geen snars meer van. Dus dan zei ik altijd 'nee hoor, het is goed zo' :D

Hahaha dat snapte ik ook nooit!

Gelukkig geeft onze kassa altijd het bedrag wat je terug moet geven, dan lukt het terugtellen me wel. Anders kan ik het echt niet. Ik ben een ramp in hoofdrekenen, maar terugtellen is goed te doen (even oefenen) als je gewoon het bedrag weet wat je terug moet geven. Ik waardeer het wel als ik ergens anders ben en er wordt terug geteld :j vind het wel zo netjes.

Er worden trouwens wel vreemde conclusies in dit topic getrokken! Ik heb zojuist VWO examen gedaan, ben niet dom maar ik heb ook veel moeite met hoofdrekenen en het duurde ook even voordat ik kon terugtellen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:27

Ik werk zelf achter de kassa, en ik doe het echt nooit. Mijn collega's hoor ik het in dat opzichte ook nooit doen. Maar we zeggen wel altijd het bedrag dat mensen terug krijgt.

In dat opzichte zal ik het toch fout zeggen, en zelf boeit het me echt niet of het word gedaan of niet. En als het word gedaan let ik toch niet op op wat er gezegd word :')