Hoe vaak kan het misgaan bij één winkel (Boerenbond)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 01:32

poes schreef:
Productiefout in de stoel had idd moeten opgemerkt worden. Maja, goedkoop produceren (en dus ook goedkoper kopen dan wanneer we het hier maken) heeft zijn nadelen... wel niet fijn.

Noem je dat goedkoop?
Als je een complete tuinset koopt voor 100,- dan ben je goedkoop uit maar van een loungeset van 1000,- verwacht je toch op zijn minst dat het af is! Ik vind dat zo'n dom excuus, of iets nu goedkoop is of duur maakt niet uit, je verwacht dat je krijgt waarvoor je betaald en niet dat je zelf de meuk nog bij elkaar moet lijmen.

Zelf valt me eigelijk niet veel op bij de welkoop hierzo, wel krijg ik soms het idee dat ze maar weinig kennis hebben van de producten en op kassabonnen letten doe ik eigelijk nooit. Wel valt me op dat de planten vaak erg droog zijn, dat vind ik dan een gemiste kans.

O en waar ik me wel aan erger is die konijnen en cavia's in de winkel, hier hebben ze dat sinds een paar maanden weer ingevoerd en ik snap echt niet waarom, vind dat zo sneu. Tijdje terug zat er zelfs een cavia met baby's, na een beetje navraag bleek dat de baby's die ochtend geboren waren, het bloed lag nog in de bak en de baby's lagen op een kale glasplaat.
Dat vond ik wel erg sneu, een winkel is geen plek voor babycavia's.

Wiesje

Berichten: 2954
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Hoe vaak kan het misgaan bij één winkel (Boerenbond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:39

Hier in Sevenum zit gelukkig een boerenbond waar men nog wel klantgericht en meedenkend is. Gelukkig, want ik kom er vaak :D

Jouw lijst is inderdaad indrukwekkend, en ik zou daar dan ook zeker een klacht over neerleggen. Niet dat je er nog veel mee opschiet maar dan kan het filiaal zeker pogen om te verbeteren.

Isabonny

Berichten: 4363
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Hoe vaak kan het misgaan bij één winkel (Boerenbond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 09:14

Ik zag de tuinhaard trouwens vanmorgen in het nieuwe blaadje staan. Dan hadden ze hem nu toch inmiddels wel gemist.

Eerlijk gezegd heb ik totaal geen zin meer om er uberhaupt nog langs te gaan. En een direct e-mail adres hebben ze niet.

poes

Berichten: 25756
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:24

anneliesdj schreef:
poes schreef:
Productiefout in de stoel had idd moeten opgemerkt worden. Maja, goedkoop produceren (en dus ook goedkoper kopen dan wanneer we het hier maken) heeft zijn nadelen... wel niet fijn.

Noem je dat goedkoop?
Als je een complete tuinset koopt voor 100,- dan ben je goedkoop uit maar van een loungeset van 1000,- verwacht je toch op zijn minst dat het af is! Ik vind dat zo'n dom excuus, of iets nu goedkoop is of duur maakt niet uit, je verwacht dat je krijgt waarvoor je betaald en niet dat je zelf de meuk nog bij elkaar moet lijmen.

.


Tuurlijk is 1000 euro een buts geld, maar als we het hier zouden produceren kostte het echt nog een pak meer.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Hoe vaak kan het misgaan bij één winkel (Boerenbond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:34

Ja dus? Dat het ergens anders geproduceerd wordt is een excuus voor prutswerk?

poes

Berichten: 25756
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:13

Dat wij er minder willen voor betalen dan het hier zou kosten rechtvaardigt imo dat er vaker fouten in zitten ergens wel ja. Aldi is net zo: qua basis puike pc's maar veel vaker productiefouten, daardoor lage prijs.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:26

poes schreef:
Dat wij er minder willen voor betalen dan het hier zou kosten rechtvaardigt imo dat er vaker fouten in zitten ergens wel ja. Aldi is net zo: qua basis puike pc's maar veel vaker productiefouten, daardoor lage prijs.


sorry hoor.. maar hoe duur of goedkoop een product ook is, een product moet 100% in orde zijn

Urielle

Berichten: 50120
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Hoe vaak kan het misgaan bij één winkel (Boerenbond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 05:52

He, wat vervelend, dat is altijd zo'n gedoe!

Over de Boerenbond in Zundert en Hoogerheide absoluut geen klagen. In Zundert roepen ze zelfs iemand uit de winkel om mijn zakken voer in de auto te leggen en als er iets op is bellen ze bij beide filialen zelf aan de kassa alle filialen in de regio om te achterhalen of die nog hebben wat ik zoek!

Isabonny

Berichten: 4363
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Hoe vaak kan het misgaan bij één winkel (Boerenbond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 08:38

€1000 vind ik ook niet echt goedkoop meer. Hij was zelfs in de actie afgeprijsd van € 1200!! Was dus eigenlijk nog duurder.

Goedkope setjes vind ik die setjes bij Blokker e.d. voor zo'n € 4-500. De enige set wat ik gezien had wat echt veel duurder was, waren de sets van 4 Seasons. Ja, daar kost een set van 2 stoelen, een 2,5 persoon bank en een tafel € 2700. Die ziet er kwalitatief beter uit. Daar zul je vast en zeker ook langer mee doen, maar ook een set van € 1000 mag niet zo prusterig worden afgeleverd.

@Urielle: O, maar bij deze BB helpen ze je ook de zakken voer in de auto te leggen. Ze helpen je ook als je iets zoekt, daar heb ik geen klagen over. Alleen over de manier waarop ze met hun spullen omgaan. En daar ben ik dan alsnog de dupe van geweest.

CoonArt

Berichten: 23891
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, where else would I be?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:42

Citaat:
... Woensdag die tuinhaard van €600 dus teruggebracht (kreeg een rozenstruik ter waarde van € 0,75 als bedankje) ...
Nou, dit vindt ik ook geen service hoor! Ipv iets anders uitkiezen voor dezelfde prijs en dan een lûllig rozenstruikje krijgen? Ik had geklaagd hoor!!

Brief schrijven naar de grote baas, dat had ik dus gedaan!

listiglistje

Berichten: 14516
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:09

Erg vervelend, maar het zal echt afhankelijk zijn van de vestiging.

Hier bij de Boerenbond geven ze superservice +:)+

Ze hebben mij en mijn moeder al vaak goed geholpen qua service!
Ze houden zich altijd aan de afspraken, bellen altijd netjes terug als er iets binnegekomen is,
ze sjouwen altijd alles in de auto, houden dingen apart en/of ze proberen iets extra's te regelen (ook korting!).

Geen klagen hier, ook niet over de kwaliteit! (ik heb ook een loungeset van de BB ;) )

Esther

Berichten: 4284
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:21

Isabonny schreef:
En een direct e-mail adres hebben ze niet.

Als je een mail stuurt naar het algemene adres komt het wel aan bij de winkel hoor.
In je mail dan natuurlijk wel even vertellen over welke winkel het gaat.

Heb een keer uitleg gevraagd over een onduidelijke aanbieding waarover ik een meningsverschil had met de mensen in de winkel.
Uiteindelijk hadden zij gelijk maar kreeg ik wel wat ik wilde omdat de advertentie zo onduidelijk was. :+

Hier tevreden over de welkoop, is een familiebedrijf wat zich aangesloten heeft bij de keten, erg servicegericht.
Als je iets wil of zoekt zijn ze altijd bereid om te helpen, zelfs als je in de winter 10 koelboxen wil bestellen doen ze dat voor je..

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:34

Tja, dat zijn inderdaad wel veel vergissingen bij 1 klant.

Ik moet zeggen dat ik altijd juist hele goede ervaringen heb bij de Pletsmolen. Haal er al jaren voer, als er iets besteld moet worden, wordt ik keurig gebeld als het binnen is. Alles wordt netjes naar mijn auto gebracht en ingeladen. Heb er een keer een graaskorfje gekocht en nog wat voer en toen was het graaskorfje per ongeluk 2x aangeslagen, merkte pas bij thuis komst dat ik dus teveel betaald had. Heb even gebeld en was geen probleem dat ik pas 2 weken later weer kon komen. Heb netjes en zonder problemen m'n geld terug gekregen.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt, helaas zijn het nu bij jou wel een heleboel achterelkaar. Maar het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat. Je druk maken om een losse armleuning ? Pak een schroevedraaier en draai hem even vast. Wat is het probleem ?

Keet

Berichten: 31095
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:41

HorseyDude schreef:
Citaat:
... Woensdag die tuinhaard van €600 dus teruggebracht (kreeg een rozenstruik ter waarde van € 0,75 als bedankje) ...
Nou, dit vindt ik ook geen service hoor! Ipv iets anders uitkiezen voor dezelfde prijs en dan een lûllig rozenstruikje krijgen? Ik had geklaagd hoor!!

Brief schrijven naar de grote baas, dat had ik dus gedaan!



Even goed lezen HD ;)

Die tuinhaard zat per ongeluk bij haar bestelling. Was dus niet voor haar bedoeld ;)
En als bedanktje voor het eerlijk terug brengen ervan kreeg ze een rozenstruikje ;)

Isabonny

Berichten: 4363
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 09:50

Siggy schreef:
Tja, dat zijn inderdaad wel veel vergissingen bij 1 klant.

Ik moet zeggen dat ik altijd juist hele goede ervaringen heb bij de Pletsmolen. Haal er al jaren voer, als er iets besteld moet worden, wordt ik keurig gebeld als het binnen is. Alles wordt netjes naar mijn auto gebracht en ingeladen. Heb er een keer een graaskorfje gekocht en nog wat voer en toen was het graaskorfje per ongeluk 2x aangeslagen, merkte pas bij thuis komst dat ik dus teveel betaald had. Heb even gebeld en was geen probleem dat ik pas 2 weken later weer kon komen. Heb netjes en zonder problemen m'n geld terug gekregen.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt, helaas zijn het nu bij jou wel een heleboel achterelkaar. Maar het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat. Je druk maken om een losse armleuning ? Pak een schroevedraaier en draai hem even vast. Wat is het probleem ?


Siggy, die armleuning klopte helemaal niks van.
Ik maakte me er in beginsel ook niet druk om.
Ik heb ook tegen mijn man gezegd: Och, draai die leuning er zelf even op.
Maar we kwamen van het ene euvel in het andere.
Er zat ook een gaatje in de leuning. Die hebben we ook al met vloeibaar hout gedicht...omdat we zo er niet zo moeilijk over doen.
Toen we echter de leuning vervolgens erop wilden schroeven, toen bleek ook nog dat de plank niet goed was uitgezaagd! Hebben we WEER niet meoilijk over gedaan...al kregen we wel wat bedenkingen :roll: en het zelf op maat gezaagd (dat zie ik niet iedereen doen hoor!)
En toen we EINDELIJK de plank konden erop schroeven, toen bleken dat de schroeven veel te lang waren, waardoor mijn man dus bijna helemaal door de plank heen schroefde, het hout versplinterde en we ook nog eens de leuning opnieuw konden schuren :( .
Ja, dan wordt het wel wat veel van het goeie.
Wij doen normaal gesproken niet zo moeilijk. En idd, waar gewerkt wordt, daar vallen spaanders. Maar ZO VEEL fouten in een paar weken. Ja, dan houdt het voor mij wel even op.

Mensen zijn er idd erg aardig. Maar wat heb ik aan aardig als ik continu terug moet rijden om alles recht te zetten wat hun fout doen. Als ze hun voorraad niet op houdbaarheid controleren, als ze de dingen fout aanslaan, als ze me een tuinhaard bij de bestelling doen en niet eens voorstellen om hem zelf op te halen. Degene die we het telefonisch hadden gemeld, had het niet eens doorgegeven aan de baas! Toen ik er een paar dagen later kwam kreeg ik een opmerking naar mijn hoofd: Hoe is het mogelijk dat dat niet is opgevallen. Dat pakket is veel te zwaar. Daar kon nooit een onderdeel van de louncheset in hebben gezeten! Nee, dan voel je je ook fijn zeg! Alsof mijn man weet hoe zwaar de pakketten zijn }:0 . Hij vroeg nota bene nog aan degene die hem hielp inladen of het wel klopte, of alles wat op die pallets stond mee moest. Dei opmerking was eigenlijk best wel een beetje l*llig.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:16

Tja, zover was ik dan weer niet eens gegaan met die armleuning :D , die hele stoel was dan teruggegaan bij mij.
Kan me wel goed voorstellen hoor, dat je het even helemaal gehad hebt met zo'n bedrijf, als er zoveel achter elkaar mis gaat. Wilde alleen maar aangeven dat ze niet alleen maar slechte dingen doen, dat ik juist een heel tevreden klant van dit bedrijf ben.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:56

poes schreef:
Dat wij er minder willen voor betalen dan het hier zou kosten rechtvaardigt imo dat er vaker fouten in zitten ergens wel ja. Aldi is net zo: qua basis puike pc's maar veel vaker productiefouten, daardoor lage prijs.

Beetje een rare vergelijking.
Imo zijn dit soort dingen nooit gerechtvaardigd, betaald voor een complete en hele set. Als de prijs te laag is om het in elkaar te zetten prima maar dan moeten ze dat er gewoon bij zetten, dan weet je iig wat je krijgt voor je geld.

Stel je koopt een blouse van een tientje, das weinig maar desondanks verwacht jij dat je een hele blouse krijgt, toch? Stel dat je je blouse afgeleverd krijgt zonder knopen, dan ga je toch terug naar de winkel om hem te ruilen? Dan zeg je toch ook niet, die knopen kan ook niet voor die prijs dus die zet ik er zelf wel aan?

Overigens levert ALDI minstens zo goede en vaak zelfs betere producten dan gespecialiseerde winkels.

poes

Berichten: 25756
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:56

Ik zeg zelf ook: ze had gewoon terug moeten gaan en stoel ruilen, moet je bij de aldi ook vaak doen met pc's en je krijgt er zo een nieuwe mee. En als je een goeie vasthebt, is het ook gewoon een goeie.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:01

Dat is idd erg vervelend ja, ik zou er ook goed pissig om zijn geworden denk ik.

Gelukkig valt het bij de BB hier heel erg mee, gewoon vriendelijk personeel en nooit van die problemen als jij hebt gehad.