Aargh! Jarig zijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Aargh! Jarig zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:38

Ik!

We gaan sinds vorig jaar gewoon op vakantie met mijn verjaardag, bevalt erg goed geen gedoe.
Alleen wat telefoontjes en smsjes en verder helemaal niks.

Bij mij het denk ik ook wel begonnen toen op mijn 18de verjaardag alleen mijn opa en oma en 1 vriendin kwamen (en mijn ouders natuurlijk).
Toen had ik het helemaal gehad ik kom ook nauwelijks bij andere familieleden ze komen ook nooit bij mij.

Tinker32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:42

Ik vorig jaar. Ene oom en tante kwamen niet, andere kwamen niet. (slechte) kenissen kwamen niet , maar hadden gezegd dat ze wel kwamen :( En zo nog tig dingen. Heb de halve dag buiten gezeten, ver weg bij de 'wel gekomen' visite ;(

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:14

Oooh ik herken het ook zo goed! Dan vooral in het gedeelte dat de een na de ander afbelt als je een feestje organiseert bijvoorbeeld. Je nodigt 30 man uit en dan zit je soms uiteindelijk met 7 man op je verjaardag.. En dan andersom verwachten ze dat je te allen tijde bij hen komt als zij eens wat hebben!

ik zie het bij mijn ouders weer. Die zijn 20 juni 23 jaar getrouwd en willen een feestje geven voor vrienden en kennissen - ook meteen voor hun verjaardagen. We maken het ruim 3 maanden van tevoren bekend met op de uitnodiging de vraag of zij z.s.m. willen reageren i.v.m. voorbereidingen, tap reserveren, et cetera. Hoor je NIKS, zegt 3/4 deel 2 weken van tevoren af of op nog kortere termijn.. Soms is het teveel moeite voor mensen om ergens heen te komen, als ze bijvoorbeeld een uurtje moeten rijden. Maar andersom dus ook verwachten dat je op hun etentje bent...

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:20

Ik hoe helemaal niet van verjaardagen, de mijne niet, en ook die van mijn man en kinderen zit ik met gekrulde tenen uit, bbrr..
Mijn oudste wordt 6 jaar, en gelukkig heeft hij nog niet in de gaten dat er zoiets als een 'kinderfeestje' bestaat.... Dus ik hoef alleen de familie te entertainen. Overigens ben ik ook in augustus jarig!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:25

neuh, jarig zijn is ook niet mijn grootste hobby, vroeger ook al niet... Als je jantje en pietje niet uitnodigde was je gelijk stom, en mocht je bij niemand meer op t feestje komen.

En nu, al die mensen, en de paasei zooi, neuhh niks voor mij, Dit jaar is me vader met stiefmoeder + stief zusje geweest. Heb savonds gewoon aardappel groente vlees gegeten, was gewoon een normale dag:)

Familie vergeet zelfs verjaar dagen. of vergeten zelf hoe oud je bent ? Agja :) brand is erger :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:30

meld zich.

ik vind het ook niet altijd even geweldig om een verjaardag voor vrienden te vieren.. Mede omdat ik zulke lieve 'vriendinnen' heb die een bloedhekel hebben aan mijn vriend.

Maarja, nu wordt ik 16 en dus moet het wel he.. :Y)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:37

Aah nog een topic erover ook. :') Lekker wijf ben je ook.
Maar; Ik. Ik heb ook een hekel aan verjaardagen, ik ga 't ook gewoon niet meer vieren. De hele tijd handjeschudden en standaardgesprekjes voeren, standaardgrapjes maken en aanhoren. Ik hou er gewoon niet van.

:n

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:37

IK hou wel van verjaardagen, voor die van mezelf :D
Misschien komt het omdat ik een familiemens ben, vind het altijd heel gezellig! Mijn familie bestaat dan ook maar uit 6 andere mensen :o

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:39

Hé! Ik ben niet de enige :P

Ik vier mijn verjaardag NIET :Y)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:43

Ik heb zo een hekel aan verjaadagen zowel van andere als van mezelf.
Toen ik nog thuis woonde moest ik altijd verplicht mijn verjaardag vieren van me moeder verschrikelijk.
Nu ik niet meer thuis woon vier ik het niet meer.
Op mijn verjaardag ga ik of weg of telfoon uit en het hek opslot (2 meter hoog en om ons heele pand heen)
Want tegen mijn familie zegen ik vier het niet heeft toch geen zin.
Dan is het nee je moet het vieren en we komen gewoon langs en ik eis dat je thuis bent enz.
Mooi niet dat ik daarnaar luister ik woon op mezelf en heb mijn eigen leven en dat moeten ze maar acepteren.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 14:49

Oh, kijk nou, er zegt er nóg één af. :')

Da's de 4e vandaag.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:05

Ik heb er ook zo'n hekel aan, maar in tegenstelling tot TS vier ik het dan ook gewoon echt niet :D

No way, geen kringetjes met taart op schoot dat braaf zit te converseren met elkaar....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 15:06

Goof schreef:
Ik heb er ook zo'n hekel aan, maar in tegenstelling tot TS vier ik het dan ook gewoon echt niet :D

No way, geen kringetjes met taart op schoot dat braaf zit te converseren met elkaar....

Ik heb ook zojuist mijn verjaardag afgezegd. :')

Geen zin in dat gezeik. Inmiddels hebben er al 8 afgebeld, ik kap ermee.

Ik ga me vanavond zelf wel bezatten met mijn wijntjes :')

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:07

Ik houd er ook niet van...

"Zit je al op de middelbare?Wat word je toch groot"
"Mooie make up heb je op hoor"
"Hoe gaat het met de liefde"
"Kun je wel zoenen met die beugel? Ha-ha-ha!"

:\

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:10

Ja, familie zal ook niet eens een origineel gesprek aanknopen ook inderdaad. Ik heb een oom die ook in het onderwijs werkt, net als ik dus, en die het nodig vind om altijd maar over het onderwijs te praten...
Tja, in mijn vrije tijd toch echt geen trek in, bovendien is dat na de eerste keer al niet leuk meer....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:11

Groot gelijk myukii!!
Lekker met een wijntje op de bank is ook prima vertoeven :D

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:15

Hihi, ik ben morgen jarig maar ik vind het wel leuk. Heb dan ook een hele leuke familie :D Cadeautjes krijgen is toch wel het aller leukst :P

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:19

Sentido schreef:
IK!

Heb het 'geluk' om op 10 augustus jarig te zijn.. Waardoor mijn verjaardagen altijd een hel zijn geweest. Alleen mijn naaste familie (lees: zussen) komen altijd. De rest is maar afwachten..

Als klein meisje vond ik het verschrikkelijk maar ik ben er nu eigenlijk wel aan gewend. Doe er zelf ook niks aan ofzo :+
Enige waar ik een hekel aan heb is dat mensen vaak verwachten dat ik wel op hun verjaardag kom, met cadeau uiteraard, terwijl ze nog nooit bij mij zijn geweest.. :n

Wat leuk, je hebt 't zelfde geluk als mij.
Ik ben ook op 10 aug. jarig.
Meestal komen er dan dus niet zoveel mensen, en dit jaar valt het precies in de bouwvak. Echt niet leuk, nu ben ik in Kroatië als ik jarig ben. Fijn.. ik zie dus al mijn vrienden niet, niemand! Ik had liever thuis in de tuin gelegen met wat vrienden.
Mijn ouders willen het niet vieren, en dat terwijl dit jaar juist zoveel voor mij betekend. Maarja, maakt niks uit.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:19

Vooral de 3 zoenen! Een hand is wel genoeg.

Ik haat mijn verjaardag niet, alleen dat overdreven gedoe, dat wel.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:25

Antoontje schreef:
Caira schreef:
Joh, 11 september is nou ook niet echt een lolletje om jarig te zijn hoor.

Ik ben ook op 11 september jarig, ik heb daar dan wee echt geen last van.

Vroeger was jarig zijn geweldig, nu word ik in september 20, nou, jippie -O- :')
Verjaardag vieren vind ik wel gezellig, iedereen weer even zien, ja dat vind ik wel gezellig :j

Ben je precies even oud als ik. Ik ben ook op 11 september jarig. Op dé bewuste 11 september hadden we eerst niet door wat er aan de hand was (tv en radio stonden uit). Toen we het eenmaal door kregen, zag ik wel dat het erg was, maar zó erg..

Ik vier wel graag mijn verjaardag, vooral voor vrienden vind ik gezellig. Maar ik moet zeggen dat als ik naar een verjaardag van een vriendin ga, ik het eigenlijk leuker heb, dan op mijn eigen verjaardag. Dan kun je gewoon lol maken, geen geregel etc.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:26

ik vind "verplichte verjaardagen" echt vreselijk!

heb gelukkig wel een aantal echt leuke verjaardagen gehad!
(ook een paar iets mindere, vorig jaar had ik een paard wat compleet krankzinnig was de hele dag, en die heeft ervoor gezorgt dat hij mij die dag compleet over de zeik heeft kunnen krijgen, dat was mn 18e verjaardag :P)

maar ik vind de familie echt vreselijk! een paar familieleden kan ik nog wel een beetje verdragen, maar de rest echt niet!
de verplichte gesprekjes, het handjesgeven, voor iedereen maar altijd klaar staan...

gelukkig heb ik een hele kleine vriendengroep die er wel voor zorgen dat het een leuke verjaardag wordt!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:28

Ik haat ook mijn verjaardag. Vier het ook niet meer nadat een paar jaar geleden de helft afzegde, daarna veel te laat kwamen. Een paar vrienden die ik lang niet meer gezien had alleen kwamen voor het eten en drinken, gingen gelijk weg toen de bacardi op was: "Nou was gezellig hoor!" En bij de famillie draaide het op ruzie uit tijdens mijn "feestje" (ene tante woest op oma, moeder ruzie met oom, etc), schaamde me dood voor de vrienden die er wel waren... Nee hoor, ik begin er niet meer aan.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:32

ik vind het altijd wel leuk hoor, lekker cadeau's krijgen en de gezelligheid. Ik snap juist niet waarom mensen boos worden als ik niet op de verjaardag kom; ik zie dat als ieders eigen keuze. daarmee had ik wel de enige ruzie met mijn beste vriendin in 3 jaar dus aankomende tijd kom ik wel gewoon op verjaardagen als ze dat zo graag willen :P Snap het niet zo goed, bv. mijn vriendin is zelfs gekwetst als ik niet kom toen ik het een keer was vergeten (heel stom natuurlijk maar ik vind het geen ruzie waard)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:50

ik vind het wel leuk om jarig te zijn,cadeautjes :P haha

verder vier ik het wel,maar er komen altijd zo weinig mensen dat ik het volgend jaar maar niet meer doe denk ik.

mijn familie vergeet me ook standaard te bellen(op de paar na waar ik wel close mee ben)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:48

StillAngel schreef:
ik vind het altijd wel leuk hoor, lekker cadeau's krijgen en de gezelligheid. Ik snap juist niet waarom mensen boos worden als ik niet op de verjaardag kom; ik zie dat als ieders eigen keuze. daarmee had ik wel de enige ruzie met mijn beste vriendin in 3 jaar dus aankomende tijd kom ik wel gewoon op verjaardagen als ze dat zo graag willen :P Snap het niet zo goed, bv. mijn vriendin is zelfs gekwetst als ik niet kom toen ik het een keer was vergeten (heel stom natuurlijk maar ik vind het geen ruzie waard)

Tuurlijk is het ieders eigen keuze, maar het lijkt me vrij logisch dat iemand zich gekwetst voelt dat jij niet op haar verjaardag komt terwijl zij wel braaf bij jou op de bank zat (met cadeau).
Ik heb inmiddels vaak genoeg bij mensen op de bank gezeten zonder dat ze ook maar iets laten horen bij mij. Dus ik doe het niet meer..
Vier mijn eigen niet maar ga ook niet meer naar die van anderen. Maak er geen drama van en ik zeg ook niet op het laatste moment af; ik ben gewoon vanaf het eerste moment duidelijk: ik doe niet aan verjaardagen ;)