meerdere mensen last van bel angst?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:02

Haha herkenbaar! Ik vind het ook nooit prettig om te bellen, het is zelfs zo erg dat ik altijd eerst kijk of ik niet kan mailen of een brief kan sturen voor ik ga bellen :o .

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:05

miss_nadine schreef:
Haha herkenbaar! Ik vind het ook nooit prettig om te bellen, het is zelfs zo erg dat ik altijd eerst kijk of ik niet kan mailen of een brief kan sturen voor ik ga bellen :o .

Precies hetzelfde wat ik heb

Maar het nadeel is als je iemand moet bellen, wat je na een half uur of een uur eindelijk is gaat doen :=
Dat je ouders zeggen van oh is toch niks ergs aan en moet je gewoon leren enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:08

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Re: meerdere mensen last van bel angst?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:10

ik meld me ook maar

VInd het meestal ook vreselijk, vrienden en mijn ouders gaat prima, maar vreemden, onbekende nr's en/of instanties zijn een ramp, ik doe het uiteindelijk wel, maar bedenk idd ook eerst wat ik zeggen wil

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:12

Fijn dat ik niet de enige ben :+

Ik heb ook echt een hekel aan bellen..Ik probeer inderdaad ook eerst te mailen o.i.d. Bellen naar mensen die ik goed ken (vader, moeder, broertje, vriend, opa&oma) vind ik niet erg, de rest wel. Ik stel het ook altijd zo lang mogelijk uit...

Nu ik stage heb gelopen op een woonvoorziening en daar nu ook werk moet ik natuurlijk ook wel eens bellen (familie, dokter, enz.). Dat vond ik ook echt een ramp, maar gaat steeds makkelijker (misschien omdat het niet voor mezelf is?)

Ik vind bellen ook gewoon lastig omdat ik niet alles onthou van wat er gezegt wordt. Als je bijv. iets niet snapt en belt voor uitleg, ben ik de helft weer vergeten voordat ik opgehangen heb. Mailen is in dat geval gewoon handiger, dan kan ik het nog is terug lezen...

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:23

meld zich!

ik vind het echt vreselijk. Ook mensen die ik goed ken, bel ik liever niet, tenzij het echt niet anders kan.
Op dit moment ben ik bezig met een stage te regelen, hiervoor krijg ik ook geregeld telefoonnummers die ik moet bellen. Ik heb mezelf nu zover gekregen om er eentje terug te bellen, maar dat heeft me echt moeite gekost.

gelukkig ben ik niet de enige.. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:47

Had ik vroeger ook last van, sinds ik als receptioniste werk is het een heel stuk verbeterd en heb ik er nog maar weinig last van. Het is gewoon een kwestie van heel veel doen, verstand op 0 en gewoon bellen. :j

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:51

Nou meld me ook maar... Voor mn werk bel ik vrijwel de gehele dag, maar dat vind ik op de een of andere manier niet zo eng (misschien wel omdat je de bedrijfsnaam noemt, en je hebt toch een aardig vaste tekst wat je na een paar keer bellen wel uit je hoofd kent).

Vreemden bellen (pizza bestellen, tandarts bellen etc) doodeng! zit nu nog na te trillen omdat ik zojuist een autorijschool heb gebeld :=

Overigens gebeld worden door een vreemde vind ik dan niet eng... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:54

Meld zich.

als ik een bijv. een pizza moet bestellen begin ik ook te trillen etc. :') of vooral afspraken maken bij de dokter oid, vreselijk...
ik kan dan alleen wel weer úren aan de telefoon hangen met vrienden.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:55

pff, nou hier nog een.. het wordt wel minder, maar i kheb het nog steeds heel erg.

Tja, en waarom? Ik ga heel onduidelijk praten en stotteren en dan moet je weer iets herhalen, of ik zeg iets verkeerd. Ik ben ook altijd bang dat als ik moet bellen dat er iets fout gaat etc. Wanneer ik naar iets 'vreemds' moet bellen ben ik eerst aan het bedenken wat ik allemaal moet zeggen, omdat ik anders helemaal in de paniek schiet.

Ik heb er ook geen last van om op te nemen. Ook vind ik het niet eng om vriendinnen te bellen, tenminste, als ik eenmaal in gesprek ben geraakt, vind het begin altijd even eng :+

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:56

Ik heb er ook een hekel aan om vreemden te bellen, ik kijk ook eerst altijd of ik een bepaalde instantie kan mailen.. als dat kan doe ik dat en laat ik het bellen achterwege :D
Ook ik heb heel veel telefonisch contact op m'n werk met klanten, maar dat is heel anders (en heb ik er ook totaal geen moeite mee) Dan hebben ze mij nodig ipv andersom }> ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:58

Ik haaaaat bellen, ik mail ook liever haha. Ik kan me echt druk maken als ik moet bellen, al weet ik dat het nergens op slaat, als je eenmaal hallo gezegd hebt gaat het tenslotte -vaak- vanzelf het gesprek. Maar weet niet, ik vind het gewoon fijner om als ik iemand hoor ik die persoons reactie ook kan zien..
En als ik gebeld moet worden, ook vreselijk, soms neem ik gewoon niet op, omdat ik weet dat ze dan mailen. Aankomende week kan ik weer oefenen haha, aangezien ik gebeld ga worden door de boekhandel en de fotograaf :P En dan denk ik na opnemen weer: zucht aansteller.. om vervolgens de volgende keer net zo te reageren. Ach ooit komt het wel goed, het is al een stuk minder.

Al zou ik laatst voor een sollicitatie gebeld worden en had het huisnummer ook doorgegeven, dat zouden ze eerst bellen. Toen de huistelefoon ging was mijn eerste reactie m'n mobiel uitzetten :o En toen dacht ik.. waar ben ik nou helemaal mee bezig, ze bijten toch zeker niet haha. Uiteindelijk hebben ze gewoon gemaild :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:54

ik vind bellen ook geen pretje..
maar ik heb een tip:
ga op jezelf wonen, zonder huisgenoten, zonder vrienden enz.
bestel dan internet bij upc.
internet bestellen bij upc staat garant aan minstens 7 keer naar de klantenservice moeten bellen omdat ze daar blijkbaar het personeel selecteren op het laagste IQ en het blijkbaar tot 4x aan toe niet voor elkaar krijgen om jouw internet op de GOEDE manier te bestellen. (hoe dommer hoe beter lijkt het wel met dat personeel).
Wacht vervolgens tot je de eerste factuur krijgt. of liever gezegd..totdat je die niet krijgt. ook dat staat garant voor minstens 3x bellen naar de klantenservice.

en als je dan ook nog eens in een tijdelijke huisvesting woont waarvan niet bekent is wanneer je eruit moet (ook 1x voor bellen om dat te horen te krijgen).
De huurverhoging per 1 juli is ook goed voor minstens 2x bellen. aangezien je die brief daarover natuurlijk niet krijgt. en ook het nazenden gaat natuurlijk fout. uiteindelijk krijg je hem dan maar per mail en als je hem dan eindelijk hebt, klopt ie natuurlijk niet.

en voila.. na al dat bellen en boos worden aan de telefoon ben je al een heel eind met het bestrijden van je bel-fobie!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:57

En ik maar denken dat ik raar was! :')
Ik heb het ook, opnemen vind ik raar genoeg niet eng. Maar ben ik te laat en moet ik terugbellen, durf ik het weer niet _O-. Het gaat wel al beter nu, maar vind het nog steeds doodeng.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:01

Pff! Bellen..
Is ook niet echt mijn hobby hoor :=

En als ze dan ook nog eens mij anoniem gaan bellen.. Alleen als ik storingdienst heb, neem ik dan op.
En anders spreken ze maar de voicemail in, als het belangrijk is!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:06

*steekt haar vinger op* ik sluit me er bij aan. Ik ga zo bij iedereen langs en praat opzich met iedereen op straat etc maar bellen...bbbrrr, onbekende nummers neem ik dan ook nooit op.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:32

Ik kan me er niets bij voorstellen. Zelf heb ik 4 maanden intern bij een uitzendbureau gewerkt. Daar werd ik hele dagen gebeld door klanten en moest ik zelf ook hele dagen alles wat los en vastzat opbellen :D
Het lijkt me wel erg lastig als je niet goed durft te bellen :(:) Misschien is het een kwestie van een keer de knop omdraaien en gewoon doen? Misschien valt het achteraf wel reuze mee.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:42

Ik had het tot 2 jaar geleden ook, bekenden bellen en door gebeld worden nooit een probleem maar dokter, tandarts of andere instanties vond ik vreselijk. Tot ik samen ging wonen en ik zelf wel moest, me moeder deed het niet meer voor me:+
En nu werk ik een jaar op een alarmcentrale dus doe de hele dag niks anders dan bellen haha :) Nergens geen last meer van, heb al zulke rare gesprekken gehad..

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:46

Me 2!!! Pff vooral als ik voor een pizza oid moet gaan bellen, nee dank je.. Meestal laat ik mijn broertje of iemand anders bellen :P

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:48

vroeger vond ik het verschrikkelijk, nu maakt het me niks meer uit.
ik bedenk gewoon van te voren wat ik ongeveer ga zeggen en de rest loopt vanzelf :j

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:48

Ik ken het probleem.
Het begint lagsamerhand wel te wennen maar meestal klopt mijn hart nog steeds in mijn keel bij het idee dat ik iemand moet bellen.
Ik stel het het liefst zolang mogelijk uit maar heelaas als het moet dan moet het.
Ik ben al de heele dag moed aan het verzamelen om een afspraak te maken om weer te paardrijlessen.
Ik weet wel dat ik door de telefoon niet kan worden opgegeten (viguurlijk) en dat ze dat ook niet zou doen maar toch.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:51

haha bekend probleem !!!

hiero heb ik er twee thuis, moi en m'n vriend.
als de telefoon gaat is het altijd ruzie over het feit wie de
tel opneemt want geen van twee wil het doen.
vreselijk herkenbaar dus !

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:01

Jaaa ook ik meld me :')

verschrikkelijk is t. Ik bel dus echt niet naar ziekenhuis of dokter, of wat dan ook. Ik bel alleen met mn vriend zonder enige moeite, en ook vriendinnen bellen gaat redelijk. al is opnemen altijd wel makkelijker..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:17

Ik ook hoor! Als ik iemand bel, is dat altijd strikt zakelijk. Zelfs als ik m'n moeder bel, gaat het ongeveer zo: hoi - hoi - ja, *blablavraag* - *blablantwoord* - ok, tot zaterdag! - doeg. :o Ik weet gewoon nooit wat ik dan moet zeggen en kom niet meer uit m'n woorden. Heb dat in het dagelijks leven ook wel, maar aan de telefoon nog erger! Pff!
En help! Een jongen met wie ik leuk contact heb via msn, wil ook bellen! Had hem verteld dat ik niet van bellen hou enzo. Alleen belde hij laatst wel en toen nam ik niet op :o Kreeg ik voicemail van hem, met zo'n diepe zucht erop :)) Maar ik heb al met mezelf afgesproken dat als hij weer plaagt met dat hij gaat bellen, ik HEM gewoon bel :D En nu maar hopen dat ik tegen die tijd genoeg moed heb verzameld :o

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:42

Uhm hoe jong ben je? :) wordt vanzelf beter maar moet je het wel gewoon veel doen. Idd verstand op 0 en bellen!