Jan en alleman zit met zijn tengels aan mijn tuin....grr

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:20

Nah, kinderen heb ik het ook niet zo op (opvoeden die handel en anders in je eigen tuin houden), maar katten kun je niet vertellen: 'hee voor je naar buiten gaat... niet bij de buuf in de tuin schijten, schatje!'. Ja je kunt het wel zeggen, denk alleen dat het weinig uithaalt.

Ik ben kattengek, maar schijten doen ze maar lekker in hun eigen tuin. Heb genoeg aan de drollen en pies van mijn eigen engeltjes.

Amy77

Re: Jan en alleman zit met zijn tengels aan mijn tuin....grr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:58

Hey, its alive ;)

Ik werd vorig jaar gebeld door een vreemde, hij had het halsbandje met kokertje van mn kat gevonden..Ik dat ding opgehaald, want miste m al en moet steeds weer nieuwe kopen :P
Wat die man dus had gedaan, die had rondom zn tuin, bovenop het hek, van die ijzeren staven, die rollen, dus zodra er iets op wil staan (en kat bv, haha) dan draait ie als een bezetene, dus geheid evenwicht verlies..heel slim van die man, mijn kat moest het nog ff doorkrijgen dat hij die tuin beter kon overslaan :P
Nu denk ik dat stroomdraadjes ook wel een oplossing is..wel ff sneu en koop nou niet meteen een grote batterij, haha, anders doen de hartjes het helemaal niet meer :P

Lekker is Ushi ook zeg, die hoort verdeuri je huis te bwaken en je tuin, gaat ie meedoen :P

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:04

En naar de ouders van de kinderen toe stappen?
Of je steentjes vastlijmen :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:46

wendyashley schreef:
Volgens mij zijn katten ook echt gek op grind en dan vooral om er lekker in te spitten na het poepen of plassen, ik heb zelf ook 1 stukje tuin met grind en ook daar ligt het regelmatig vol(al zie je het meestal niet snel maar ruik je het zo lekker als de zon de hele dag brand).Ik heb er uiteindelijk maar vrede mee want ik ga me geen overdreven kosten op de hals halen om die beestjes te weren, en ook heb ik geen tijd om de hele dag gewapend met super soakers in de aanslag te zitten.

Kindertjes heb ik geen last van maar eerder brutale buurtbewoners.....zo had ik laatst 2 van die grote zandzakken besteld, nog geen uur na aankomst stond er al iemand voor de deur of hij even 2 kruiwagentjes mocht pakken omdat hij aan het bestraten was......uh nee die heb ik zelf nodig. De volgende morgen was er flink wat zand weg....dus meneer is s'nachts waarschijnlijk terug gekomen.

Zo geld het zelfde voor hout,tegels en palen....als ik ff niet oplet is het al verdwenen en staat een buurtbewoner vrolijk zijn gratis nieuwe tuintje aan te leggen.

lekker zulke buren

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:49

Ow bah, in ons oude huis hadden wij tegen het hek allemaal framboos en bramen struiken etc staan.
Altijd mensen die plukken, zo irritant.

Ik zou er een draadje (stroom) voor hangen voor de kids ofzo, of idd apparaatje dat waterstraal afgaat :P

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:57

Nou dat waterstraaltje vond ik vroeger in Duinrell te gek hoor bij de kikkerbaan :P dus denk dat je daar juist de kinderen erg blij mee maakt ;) én mijn kat gaat zelfs bij het randje van de douche wachten en zit in de wasbak om de straal te pikken die uit de kraan loopt..leuk spelletje, dus gok ook dat dat niet wertk?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:06

Voor de gatten hebben we bij de achtertuin een schutting met gaas erop. komen ze niet snel overheen...
Maar de voortuin, zat altijd vol met katten en op een warme zomerdag had je zelfs mensen die bij ons op de heuveltjes kwamen picknicken ;)
Dus van de heuveltjes hebben we maar duintjes gemaakt met helm. Vinden de katten niet lekker zitten én de mensen ook niet :Y)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:22

Tegen de katten hebben wij al veel geprobeert inmiddels is er geen kat meer die het lef heeft bij ons achter het huis te komen want de 8erdeur staat nu altijd open voor de honden en die zijn niet vies van een leuk kat en muis spelletje.
Met kleine kinderen hebben we geen last.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:41

Tegen de kinderen...tsja dat hou je denk ik moeilijk tegen. En voor wat betreft katten heb ik laatst op tv gehoord dat cacaodoppen zouden helpen. Succes ermee.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:10

sjaslique schreef:
Tegen de kinderen...tsja dat hou je denk ik moeilijk tegen. En voor wat betreft katten heb ik laatst op tv gehoord dat cacaodoppen zouden helpen. Succes ermee.

Nope bij mij in ieder geval niet, vóór het grind had ik nog het geweldige idee om mijn tuintje lekker naturel te houden en had ik van mams een aantal zakken cacaodoppen cadeau gekregen via haar werk (kapotte zakken gooien ze meestal weg).
In het begin meuren die doppen nogal en dus blijven de katten weg,na een aantal fikse regenbuien is dat over en is het toillet geopend.
Ze zullen wel bedoelen dat je de poep haast niet ziet liggen :D

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:25