Die bejaarden van tegenwoordig..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:05

casperrr schreef:
Soms... kun je zó moe van ze worden...

Ik werd het warme bad uitgestuurd in het zwembad door een aantal bejaarden omdat het 'hun' bad was, de receptioniste moest er aan te pas komen dat we het zwembad in mochten. Ze beweerde dat ze van ons een elleboog in hun zij hadden gekregen, terwijl we er al uitgestuurd waren voordat we überhaupt in het zwembad waren... :+

Stond net in de winkel, om wat af te rekenen. Staat er een bejaarde meneer achter me, die wilde graag eerst want hij had minder producten als mij..

... ik had 2 producten, hij 1... }:0

_O-
Ik héb het niet meer hier, schandelijk eigenlijk. :o
*trekt gezicht weer in de plooi*

KiWiKo

Re: Die bejaarden van tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:13

hihi ouwetjes die perse voor willen dringen......... vertel ik altijd heel beleefd op mijn vriendelijkste toontje....... dat ik het wel goed vind, ik zou ook wat meer haast maken als ik niet meer zolang te leven had :) :) :)

vinden ze eigenlijk nooit echt heel erg lief van mij

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:20

ow zo blijf ik ook altijd gewoon zitten hoor.. als ze zo achterlijk hun plek gaan op eisen.. blijf ik gewoon zitten en zoeken ze maar een ander slachtoffer

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:21

Haha, behalve dat het nogal asociaal is van dat mens vind ik het toch best wel grappig _O-

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:24

Haha. Ja en dan die jongeren hea want die zijn allemaal verschrikkelijk. Maarja veel ouderen worden op oudere leeftijd weer een beetje jong :+ .
Heb het ook af en toe hoor en vooral die blikken soms. Ik ben dan echt vrij vriendelijk tegen oudere mensen, en dan vriendelijk (respectvol) glimlachen naar die mensen bijv. bij de kassa als ze omkijken ofzo en dan toch een vuile blik terugkrijgen, zo van 'jongeren, allemaal tuig'. :\
Edit: typfout + verkeerde smiley

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:26

veel ouderen overcompenseren :) die krijgen een gruwelijk grote mond om alleen maar te bewijzen dat ze nog steeds meetellen in de maatschappij :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:27

mensen van 60 kunnen toch nog makkelijk staan? Of liep ze al met rollator? :P Ik was ook niet opgestaan, zelfs niet als ik niks aan mijn been heb.

Het kan trouwens ook andersom. Ik zat pas in de bus, en er kwam een oudere vrouw binnen. Iemand vroeg heel beleefd of ze misschien op die stoel wilde zitten. Dat wilde ze niet, maar ipv 'nee, dankjewel' te zeggen zegt ze: 'Nee, natuurlijk niet! Je ziet toch dat ik nog kan lopen!' Op zo'n arrogante toon :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:27

Nou ik heb het ook wel eens gehad, een bejaarde man liep de bus binnen ...
Alle zitplaatsen waren bezet. Dus ik vroeg uit beleefdheid aan de man 'wilt u misschien hier zitten ?'.
Die man wierp me een lelijk gezicht toe en zei 'Doe godver eens normaal'.
(En ja het was een man en écht bejaard := )
Naja zeg :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:29

60 bejaard? Daar gaan mijn ouders niet blij mee zijn. :P (vader 59 en moeder 58 ;))

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:33

KiWiKo schreef:
hihi ouwetjes die perse voor willen dringen......... vertel ik altijd heel beleefd op mijn vriendelijkste toontje....... dat ik het wel goed vind, ik zou ook wat meer haast maken als ik niet meer zolang te leven had

_O- :') :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:48

Ik heb het ook eens gehad. Was door m'n knie geklapt en zat in de tram. Ramt (ja, ramt, niet tikt, rámt) er een oudere meneer op m'n schouder: "JIJ! OPSTAAN!!"

En ik was zó stomverbaasd (ik sta altijd op voor ouderen) over de toon dat ik van schrik ook nog ben opgestaan en naar achterin de tram ben gehinkt.

Achteraf had ik daar ontzettende spijt van...

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 17:18

Oeps, sorry voor de mensen die ik heb beledigd door ze bejaard te noemen :D

Wel leuk al die verhalen te lezen hier! KWK, gewéldige opmerking :D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:21

Wat belachelijk zeg, omdat ze oud zijn denken ze dat ze voorang hebben op alles. Alsof ze jou niet geloofde..
Nou, lekker laten mopperen dan die oudjes.
Ik werk in de thuiszorg en ik maak ook vaak chaggerijnige ouwe mensen mee, mensen die niet blij zijn dat er wéér een ander komt poetsen. Hallooo; wees blij dat je hulp krijgt zeg! En dan lopen ze tegen MIJ te mopperen.. word er echt niet goed van.
Idd, zeggen ze wat vd jeugd van tegenwoordig.. maar die oudjes kunnen der ook wat van ja!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:25

Rock schreef:
Ik heb het ook eens gehad. Was door m'n knie geklapt en zat in de tram. Ramt (ja, ramt, niet tikt, rámt) er een oudere meneer op m'n schouder: "JIJ! OPSTAAN!!"

En ik was zó stomverbaasd (ik sta altijd op voor ouderen) over de toon dat ik van schrik ook nog ben opgestaan en naar achterin de tram ben gehinkt.

Achteraf had ik daar ontzettende spijt van...

Haha ja, dat had ik ook echt niet gedaan. Alsof hun de baas zijn en wij geen recht hebben om te zitten.
Als ik jou was was ik lekker blijven zitten! :D En vooral omdat ie het op zo'n toon vroeg.. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je er door de schrik van opstond, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:28

Ik was destijds (praat over een jaar of 10 geleden) dan ook een stuk minder mondig dan ik tegenwoordig ben :))

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:30

Echt waar, ik vind de ouderen ook erg! Ik werk in een ijsjeszaak en oudere mensen kunnen het precies nooit opbrengen om vriendelijk te zijn. Zeg ik goededag zeggen zij gewoon hun bestelling. Erg :-)

Ook de manier van bestellen is altijd wel grappig.
" Ne witte & ne bruine " :D (Terwijl we 4soorten bruine ijs hebben, ik zeg dan altijd : mokka of chocolade? :+ )

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:35

@ rock: ik vind dat ook iets voor mij := ik ben dan zo snel verbouwereerd dat ik maar op sta :+

Die bejaarden ook allemaal haha, had ik wel eens in de bus ik had mijn tas naast me en die zette ik opmijn schoot zoudat zo'n ja zeker wel bejaarde man naast me kon zitten. En toen kwam de halte waar ik uit moest wilde hij niet opstaan want hij kon niet zo lang staan :P Nou heel gedoe, voordat hij eindelijk aan de kant ging. Die 3 seconden die je moet staan en weer kan gaan zitten pff.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:36

KiWiKo schreef:
hihi ouwetjes die perse voor willen dringen......... vertel ik altijd heel beleefd op mijn vriendelijkste toontje....... dat ik het wel goed vind, ik zou ook wat meer haast maken als ik niet meer zolang te leven had :) :) :)

vinden ze eigenlijk nooit echt heel erg lief van mij

Oei := dat is he-le-maal niet grappig :=

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:37

Nou die oude mensen zijn ook gewoon arrogant! (veel tenminste)

Laatst ook bij La Place Panini zo'n oud vrouwtje:
'Ja ik wil graag een broodje beenham, of heb je die soms niet meer?'
'Jawel hoor mevrouw die kan ik wel even voor u maken :) '
'Nou dat dat maar eens even!'

Kan geen vriendelijk woord van af, ik denk dan echt nou doe maar normaal hoor ik kan 'm ook niet maken en dan heeft zij geen broodje.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:38

Citaat:
hihi ouwetjes die perse voor willen dringen......... vertel ik altijd heel beleefd op mijn vriendelijkste toontje....... dat ik het wel goed vind, ik zou ook wat meer haast maken als ik niet meer zolang te leven had

Die moet ik onthouden :D :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:38

Ik ken het ook wel.. van die extreem dodelijke blikken vooral :P Ik ben ook altijd vriendelijk tegen ouderen, en wil ook heus wel opstaan/aan de kant.. maar dan alleen als ze het vriendelijk vragen, anders kijk ik rustig de andere kant op in de trein en doe net of ik ze niet zie/hoor

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:40

En dan idd maar roepen de jeugd van tegenwoordig. Ik ga ook alleen staan als ze echt bejaard zijn. 60 jaar is in mijn ogen niet bejaard en die mensen kunnen nog net zo goed op hun benen staan als mij. Ook raar dat medepassagiers niets deden, die hadden ook even hun plaats kunnen aanbieden of jou kunnen helpen in je "discussie". Als mijn oma ooit zo wordt dan plak ik haar achter het behang }>

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:44

Of je dreigt gewoon met het bejaardenhuis.. dat vinden ze vaak ook niet leuk :=

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:17

Zelf nog geen last van gehad eigenlijk, ik bied ook altijd mijn zitplaats aan, soms weigeren ze idd, maar dan krijg ik altijd een vriendelijke 'neenee, blijf maar zitten hoor!" ofzo.
Een vriend van me heeft wel eens op een overvolle kusttram meegemaakt dat een oudere dame hem nogal eisend vroeg om recht te staan, terwijl hij op z'n eigen KOELBOX zat :+ Was ze nog boos ook toen ie dat niet wilde doen... }:0

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:44

wat een verhalen zeg. Vind het ook vreemd dat niet meer mensen zich ermee hebben bemoeid, of dat iemand anders voor deze persoon op ging staan (denk dat ik dat waarschijnlijk ook niet meer zou dan nadat iemand zo tekeer is gegaan.)

Ik kan me vaak ook echt dood ergeren aan ouderen in het verkeer, en dan vooral op de snelweg.... levensgevaarlijk!