Hoe voelt een langdurige relatie voor jou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:02

Qimm schreef:
mijn vriend voelt als thuiskomen

dat fijne, warme, vertrouwde gevoel. Als ik tegen hem aankruip in bed op op de bank dan is de wereld zoals die hoort te zijn. Soms dan kan hij op zo'n manier naar me kijken of heeft zij zo veel plezier in de dingen die hem passie geven dat ik voor een moment weer helemaal opnieuw verliefd op hem word.
Zeker geen broer-zus gevoel :)

Ik heb dit ook nog wel hoor! Dat vertrouwde. Ook eens met een warhoofd op de bank kunnen zitten en met een sloeberpyama het bed in duiken. Weten wat je aan iemand hebt, en dat je met een vertrouwd gevoel naar huis rijdt na je werk. Wij werken op verschillende tijden, samen 24uur per dag, maar het is heerlijk als je 's nachts iemand thuis voelt komen en tegen je aan komt liggen! Dat geeft mij voldoening.

Thaliaatjuh

Re: Hoe voelt een langdurige relatie voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:09

of als je in de put zit en hij dat gelijk aan je ziet zonder dat je 1 woord hoeft te zeggen... en je dan even lekker in zn armen sluit :+:

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:10

Weet je wat ik bij iedereen mis in de antwoorden? Ik hoor heel veel knuffelen e.d. maar hoe zit het met de passie, de s ex etc etc d'at is toch ook mega belangrijk in een relatie, want als dat mist wat is er dan anders tussen die relatie en die met een gewone vriend of inderdaad een broer of zus?
Uiteindelijk komt het daar toch op neer, tuurlijk word de se x minder essentieel en frequent dan eerst, maar dat moet nog steeds een prioriteit zijn!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:11

Ik heb 10 jaar gehad en samengewoond voor mijn gevoel ging het wel aardig wel vroeg ik me heel vaak af is dit het nou.
Paar keer riep ik tegen mijn moeder dat ik thuis kwam wonen.

Ik trok het niet meer, de paarden (3 stuks ) altijd fulltime werken en dan dat overwerk 60-70 uur per week was normaal en ik draaide ook veel alleen op in het huishouden.
Ik was zo ongelukkig maar wist niet goed waarvan.
Helaas ging het uit tussen ons, en nu jaren later weet ik pas goed wat ik kwijt ben.
Ik leid nu het leven wat hij toendertijd met mij wilden leiden.

Mijn nieuwe vriend (5.5jr) woon ik niet mee samen, we kijken wel een beetje maar iedere keer dat stemmetje van JOEHOE ik weet niet wat ik moet doen.
Gewoon de gok wagen en mijn mooie nieuwe huisje op spel zetten (hij wilt er niet bij is te klein 3 kamerwoning maar 1 kamer is echt voor de katten).

De liefde die ik ooit voelde, wil ik nooit meer voelen die is zo puur zo echt zo geweldig.
Er zit een grote muur om mij heen en die blijft want die pijn die ik 6 jaar geleden voelde en nu helaas nog regelmatig voel is niet de moeite waard om nog allemaal een keer mee te maken.

Overigens doe ik met mijn huidige vriend wel meer op zaterdagen en zondagen als met mijn ex dus ik heb er wel iets van geleerd

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:11

Dit is mijn tweede lange relatie die ik heb en ik herken dat gevoel van mijn eerste lange relatie. Na een jaar of 2 had ik ook broer en zus gevoel! Nu ben ik 3 jaar samen met lief en voel me echt nog helemaal kriebelig en verliefd, natruurlijk niet altijd, maar wel veel momenten!

Als het voelt als broer en zus, is dat echt een slecht teken, ik wou achteraf dat ik uit die vorige relatie eerder mijn conclusie getrokken had....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:13

Charlenexx schreef:
Weet je wat ik bij iedereen mis in de antwoorden? Ik hoor heel veel knuffelen e.d. maar hoe zit het met de passie, de s ex etc etc d'at is toch ook mega belangrijk in een relatie, want als dat mist wat is er dan anders tussen die relatie en die met een gewone vriend of inderdaad een broer of zus?
Uiteindelijk komt het daar toch op neer, tuurlijk word de se x minder essentieel en frequent dan eerst, maar dat moet nog steeds een prioriteit zijn!

Het moet helemaal niks, dat is per relatie verschillend en ook per vrouw ik ken stelletjes die echt gek op elkaar zijn maar hij heeft geen behoefte aan sex (nee zoekt het ook niet buiten de deur alle 3 de kerels niet trouwens) maar ook andersom ik heb een vriendin die haat het 1x per half jaar is genoeg, Zij blij hij vind het goed.

Respect, vertrouwen, maatjes zijn vind ik belangrijker dan sexs

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:16

Charlenexx schreef:

3-4 keer in de week :D zo goed? :P

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:18

Ik heb nu bijna 2 jaar relatie (wel met tussenpozen), en zit nu ook een b'tje te twijfelen... Ik ben zelf 20 jaar, hij is 32; ik wil na mijn huidige opleiding (duurt nog 2 jaar) misschien doorstuderen, een wereldreis maken, terwijl hij rond z'n 35 wilt emigreren naar portugal. Juist omdat ik zelf nog zo jong ben, wil ik eerst goed van het leven genieten voordat ik me ga settelen. Ik woon nu nog thuis, ga over ca. 3 / 4 maandjes het huis uit, maar ga niet bij hem wonen maar in een eigen appartement.

En mijn gevoelens voor hem.. tja, ik vind het nog steeds heel leuk om bij hem te zijn, kan altijd bij hem terecht met alles, ik ben dol op zijn humor, en ook wat uiterlijk betreft is het helemaal mijn type. Mijn twijfelpunt is dan ook of ik niet te jong een serieuze relatie ben aangegaan. Maar ach, ik zie wel hoe alles loopt ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:19

Nou ja, ze vraagt meer op het broer/zus gevoel. Als je dat hebt zal je sexleven ook afnemen in mijn ogen. Want dan zie je iemand dus niet als je partner meer.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:19

ik zit dan momenteel niet meer in die relatie maar het heeft wel lang geduurt en hebben zowat samen gewoont al dan nog niet officieel...

het voelde hier ook echt niet als broer en zus, nu vind ik het verder heel moeilijk te omschrijven... bedoel heb heus vaker iemand leuk gevonden en gedacht van hem te houden maar dit was toch totaal anders dan echt houden van (heb ook alleen tegen hem gezegt dat ik van hem hield wat ik bij de voorafgaande personen nooit gedaan heb.) Het moest er gewoon uit, alles ging opzich goed maar door zn verlatings/bindings en faalangst was het soms erg moeilijk en pijnlijk (vooral int begin als je er nog niet mee hebt leren omgaan) erna accepteerde ik die momentjes en nam ik het niet echt serieus wetende dattie na een tijdje wel weer zou bijdraaien (ik ging dan gewoon naar huis en of zag hem de volgende dag of we belde de dag erna)
we hadden dus onze up's en down's door zn probleem voor de rest buiten dat ging het prima! we konde uren lopen en bij elkaar zijn in een kleine kamer (ondanks dat hij net 30 was woonde hij op een kamer midden in de stad en zat op de kunstaccademie waar veel geld en tijd in ging zitten) we kregen nooit genoeg van elkaar ondanks dat we alle 2 vaak ons ding deden. Alles wat we samen deden was leuk, we paste echt perfect bij elkaar en wou hem echt nooooooooit meer kwijt. Als ik bij hem was was ik gelukkig, als ik hem toevallig ff zag op straat of hij kwam naar ons stam café in de stad dan bleef me de adem altijd even weg. Ondanks dat ik heus wel danste en sjanste met andere (wat hij ook deed) boeide ze me verder helemaal niks. En ik ben iemand die meestal tot aant einde uitgaat en niet eerder weg gaat en hij, nja hij kreeg me overal heen. Alsof het een soort magie was.Zn zoenen als ik kwam en ging waren echt met zoveel gevoel zo passievol, zoon gelukszalig gevoel.Ook sexueel waren we elkaars drugs om het zo maar te zeggen:P
pff ik mis hem ;(

ik hield van hem als mn vriend mn alles, en ging echt als moet (nu nog) door water en vuur voor hem ons houden van was/is een heel intens houden van we keken elkaar eigenlijk vanaf dag 1 al in de ziel (we zijn alle 2 mensen die ook als ze bijvoorbeeld een depressie hebben of iets in de buitenwereld een masker op hebben en het lijkt alsof we heel vrolijk zijn) hoe hard hij int begin ook probeerde ik wist altijd wat er in zn hoofd echt speelde zonder woorden.
Het was nee is gewoon echt mn zielsverwante. (t is overgins over omdat zn probleem echt te groot werd uiteindelijk hij moest gewoon nog veel op een rijtje zetten en ondertussen is hij een half uur van hier met de trein verhuist..nouja van hier ist incl bus een uur:P) we zien elkaar dus ook heel weinig (wat ook wel goed is momenteel daar we anders weer naar elkaar toe trekken) maar als ik daar uitga zien we elkaar vaker en dan zit het ook gelijk weer goed. :P

nja alleen zo kan ik omschrijven wat ik voel (vind dat erg moeilijk)
Ik heb overgins nooit twijfels gehad (ik was 18 hij was 30 toen dr tijd)

Je weet pas wat echt houden van is als het je overkomen is :)
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 11-06-09 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:21

ik ben nog steeds dol gelukkig met mijn partner ook al hebben we ook de nodige problemen gehad, we zijn er elke keer sterker uitgekomen en delen lief en leed met elkaar. Elke dag is weer een avontuur en geen avond/ dag is hetzelfde.
Ik kan uren naar hem kijken ook al zit hij gewoon op de bank tv te kijken. het is alsof ik elke dag weer wat anders aan hem ontdek.
inmiddels is onze 2e kleine op komst en zitten we midden in een verhuizing wat ook de nodige stress met zich mee brengt maar toch proberen we elke dag even tijd voor onzelf te nemen dat schoot er nog wel eens bij in, beide drukke banen een kleine een huishouden, 4 paarden, en dan nog de andere huisdieren (hond kat konijn).
we koesteren elk moment dat we samen zijn.

uiteraard hoord ook sex erbij, en wij vinden dat ook wel belangrijk in onze relatie toch een stukje effectie en genegheid naar elkaar maar nummer 1 is het niet op het prioriteiten lijstje. wij kunnen elke dag sex hebben maar we kunnen ook weken/ maanden zonder.

een broer zus relatie gevoel is helemaal niet goed en als ik dat zou hebben zou ik er direct een punt achter zetten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:24

Ik ben nu al bijna 5 jaar samen met m'n vriend, ken hem al 8 jaar en helaas, de vlinders zijn gaan vliegen, maar zo af en toe komen ze hun thuis nog eventjes opzoeken :D

Hoe voelt dat houden van? Elke dag blij zijn dat je met hem mag opstaan, elke dag blij uitkijken naar zijn thuiskomst, geen moment laten voorbijgaan zonder dat gevoel voor hem gekoesterd te hebben, gewoon geen dag zonder een lekkere knuffel kunnen en dat gevoel herken je wel tussen het broer-zus gevoel ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:24

ik weet nog dat ik op wintersport vreselijk ge#l was wel 4 dagen achter elkaar we hadden het daarvoor toch zeker 3 weken niet gedaan.
Mijn vriend was die dagen doodziek maar toch heeft ie een dagje gebruik van gemaakt :D

Wacht weer op zo'n bui :(

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:25

Charlenexx schreef:

seks is geen gevoel wat ik door mijn relatie krijg, seks zit (gelukkig!) in het pakket :D Als ik mijn gevoel over mijn relatie moet omschrijven is geil niet echt het eerste wat in me opkomt.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:26

bij mij ging het ook voelen als broer en zus, ben nu weer happy single! *\o/*

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:26

Een langdurige relatie voelt voor mij als: samen wonen met je beste vriend, minnaar, maatje, vriendin, soulmate enz.
Kortom samen wonen met iemand die je vetrouwd is.
Ik heb nu 3 jaar een relatie( wonen bijna een jaar samen) en heb nog steeds vlinders, ik hou van hem.

Natuurlijk hebben wij ook eens woorden, maar ieder huisje heeft zijn kruisje.

Ik kan nu voor het eerst in me leven zeggen: Ik ben intens gelukkig.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:27

ik ben nu 2 jaar samen met mijn vriend, en het voelt geweldig.
Echt dat vreselijke verliefde gevoel is er wel af ( lees; niet kunnen eten, en slapen ), maar dat is wel omgezet in houden van, wat ik veel liever heb.
Ik hou van hem, en kan afentoe flink kriebels in mijn buik krijgen als ik even naar hem kijk, of als we staan te kroelen.
Tuurlijk kunnen we heel soms elkaar achter het behang plakken, maar dat is niet regelmatig, en dan is het ook zo weer over. Dat lijkt mij wel normaal voor n relatie.
Hij staat iedere ochtend om 5 uur op voor zijn werk, en dan ga ik er ook uit om brood voor m te maken, en dan sloof ik me ook nog weleens uit met een eitje, of lekker broodje, dat vind ik niet meer dan normaal.

Ik zou nooit meer zonder m willen, en hij gelukkig ook niet zonder mij :o

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:45

wij zijn nu 11 jaar samen en ik vind hem nog steeds geweldig,
als man als vriend en als vader van onze 3 kinderen (binnenkort 4)

we hebben ook wel periodes dat het wat moeilijker gaat maar ik kan mezelf zijn bij hem we doen leuke dingen samen maar hij doet ook niet moeilijk als ik alleen of met vriendinnen iets ga doen.

het voelt gewoon nog steeds lekker en ik zou niet zonder hem willen.

ik ga 1 keer in het jaar een weekend of midweek met mijn moeder weg, soms met de kinderen soms zonder en dan word me altijd duidelijk dat ik zonder hem gewoon niet zo lekker slaap :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:46

seks is niet iets dat in het vakje 'liefde' hoort vind ik. Seks kun je met eender wie hebben. Het is gewoon een extraatje ;)

En passie, wat is passie? Dat is iets dat ik eigelijk dringend op mijn 'to do' lijstje moet zetten.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:54

weet je wat erg helpt om passie weer aan te wakkeren: eerst hem eens goed aan het lachen maken (door bijvoorbeeld zelf iets grappigs te doen), en hem dan heel serieus aankijken: ik wil je...
Mijn vriend is dan altijd zo in shock van de abrupte overgang dat hij eerst niet weet waar hij kijken moet en daarna de kleren van mijn lijf scheurt hihi.
Bijkomend voordeel: je raakt er zelf fijn ontspannen van omdat je eerst eens fijn gelachen heb.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:55

claud1 schreef:
Mhm langdurig .. 19 jaar al samen.
Nee niet vaak vlinders maar een ontzettend warm gevoel,
en dankbaarheid dat we elkaar nog hebben.

wij ook dit jaar 19 jaar samen,elkaars eerste liefde en aan elkaar blijven plakken ;)
voor mij voelt het ook warm en heel vertrouwd,en ben erg trots op hem als partner en als vader.
hij is mijn alles. :+:

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:33

Ik heb bijna een jaar met me vriend en ik heb ook zeker niet altijd die vlindertjes meer.. maar ik ben nog wel hartstikke verlieft en gek op hem!
We wonen bijna een halfjaar samen (zijn snel zijn samenwonen) en het gaat helemaal geweldig! :D
Elke dag als die van zijn werk afkomt ben ik weer blij 'm te zien, en ik heb het altijd fijn met hem.
Kan overal over praten met hem, en we kunnen samen lachen en lol maken.
Tis zeker geen broer en zus relatie, maar dat had ik wel bij mijn ex.. maar daar kwam ik pas goed achter toen het uitwas. Altijd gemopper op elkaar en nooit meer leuke dingetjes doen, ook nooit meer een lief kusje ofiets.
Bij mijn vriend heb ik dat zeker wel, 's avonds zitten we elkaar gezellig naast elkaar op de bank lekker dicht tegen elkaar aan.. Gaan ook nog welles leuke dingetjes samen doen. Dat hoort erbij en dat houd je relatie ook leuk.
Nee, ik weet héél zeker dat ik wil dat hij de vader word van me kinderen en dat ik samen met hem oud wil worden.
Ik heb een veilig, vertrouwd en fijn gevoel bij hem en ik zou hem voor geen goud kwijt willen. Elke dag is leuk met me vriend! :)

Als jij deze gevoelens niet hebt voor je vriend zou je toch eens met hem moeten praten.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je gewoon even in een dipje zit, maar daar zul je zelf achter moeten komen.
Beantwoord een aantal vragen voor jezelf zoals;
-Is dit de man waar ik de rest van mijn leven bij wil blijven?
-Wil ik met hem kinderen?
-Maakt hij me gelukkig?
En ga zo maar door...
Een relatie is geven en nemen en het gaat niet vanzelf.. Aan een relatie moet je blijven werken, hoelang je ook bij elkaar bent.

Denk er iig nog goed overna en praat er eventueel over met hem, als je daar behoefte aanhebt.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:48

Charlenexx schreef:

Ooh de seks zit ook zéér zeker goed tussen ons! Maar dat is bij mij ook niet het eerste waar ik aandacht toen ik dit aan het typen was.
Het gaat hier namelijk om gevoelens in relaties.. Seks is niet echt een gevoel? Maar dat is iets dat erbij zit en ook al zou de seks heel slecht zijn terwijl je diegene als persoon helemaal geweldig vind denk ik dat je het daarvoor niet zou uitmaken?
Nog nooit meegemaakt maar dat lijkt mij teminste...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:49

Amazone: Heb jij nou niet het gevoel dat je iets hebt gemist in je leven? Ik zou zelf bijv. nooit zo lang bij mijn eerste vriend hadden kunnen blijven, gewoon omdat ik vraag had naar wat er nog meer was...

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:52

Ik ben nu drie jaar samen met mijn vriend en het voelt vertrouwd, warm, veilig. We kunnen vreselijk lachen samen, maar ook serieus zijn. Hij steunt mij in alles, ook al begrijpt hij er zelf niet veel van. Als het belangrijk voor mij is, is het dat ook voor hem. Andersom werkt dat ook zo. We hebben allebei de ruimte om onze eigen dingen te doen en dat loslaten versterkt onze band juist. We zitten nog altijd aan elkaar, lekker kroelen, heerlijk. Doen leuke dingen, maar kunnen ook heerlijk samen niks doen. Ik ben iedere dag blij om naar huis te gaan, om hem weer te zien, om voor hem te koken, om naast hem te slapen, om naast hem wakker te worden.
Ik heb me nog nooit zo heerlijk gevoeld in een relatie :+:

Seks staat voor mij ook buiten deze vraag. Seks hoort er zeker bij en dat zit ook wel goed. Maar als je vraagt hoe een langdurige relatie voelt, lijkt het mij zelfs een beetje vreemd als de seks als eerste bij je op zou komen eigenlijk :)