schooltas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:27

Ik heb mijn grote Eastpack (de blauwe) trouwens net uit de gang gevist, mama gaat hem wassen en dan kan ik hem weer gebruiken. :)
Wil voor als ik ga studeren heel graag een laptop erbij (heb een hele goede desktop, maar is handig voor op school) en dan kan die daar mooi in!

De groene gewone rugzak gaat ze ook wassen en die gaat ook weer gebruikt worden komend jaar, ik houd echt van die tassen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:45

Gymspullen kan je in je kluisje gooien in een aparte tas
En boeken zoals muziek/tekenen etc. gooi je in je kluisje.

Ik raad eigenlijk deze maat tas aan:
Afbeelding
Alles past er in - niet te groot - fijne tassen.

Een schoudertas is dan minder fijn.. Vind ik. Daar krijg ik echt enorme last van m'n schouders. Hoewel - ik heb nu tijdelijk ook een schoudertas. :))

Want als je zo'n grote hebt.. Ja sorry maar bij ons op school kan je d'r enorm om gepest worden.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:47

Juangi schreef:
Het is idd waar dat veel 1e en 2e jaars rugzakken hebben. Het is makkelijk, stevig en snijd minder gauw in je schouders dan een schoudertas. Rugzak is ook een stuk ruimer dan een schoudertas. Gymspullen doe ik altijd apart in een tas maar wel in mijn gewone tas. Gaat heus niet stinken. En de ene bewaart alle boeken in zijn kluisje terwijl de andere ze steeds mee naar huis neemt. Dat laatste is wel een stik makkelijker.

Bij ons lopen ze t/m 6e klas met veel Eastpak rugzakken :)

En dan ook allemaal op 'hoog' haha. Alle bruggers hebben de tassen laag en dan vanaf halverwege het jaar gaan ze 'm ook maar hoog dragen.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:55

Ik heb het topic verder niet gelezen.. maar mijn ervaring:

1. Alles meeslepen aan boeken, A4 mappen etc... moet je sowieso natuurlijk NIET doen. Je hebt niet alles nodig, simpel. Je kan ook gewoon een collegeblok meegeven en dan aanleren dat dat thuis direct een A4 map in gaat op vak gesorteerd (bovenaan dus in een hoek zetten welk vak het is, werkt wel zo handig). Echt dat scheelt heel erg veel. Boeken: je hebt niet alle vakken op 1 dag, meeste vakken hebben meerdere boeken en hoef je dus alleen de eerste mee. Verder advies, kluisje.. prima maar voor huiswerk heb je die boeken wel weer nodig, dus wel ff opletten. Gymspullen nam ik in een aparte plastic tas mee.

2. Rugtas/schoudertas... ik zeg rugtas, zeker voor bruggers en erna ook, want die zijn nog lekker in de groei en anders groeien ze zo krom :+
Echter een belachelijk grote en dure kipling tas is nergens voor nodig en wil geen enkele brugger het jaar erna nog gebruiken, of soms na een week al niet meer. Echt een eastpak tas is groot en groot zat!! Ze kunnen een volgepropte kipling tas toch niet tillen...

superpony

Re: schooltas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 22:28

Maar in eastpak zitten enrom veel verschillen hoor. Zoals het plaatje hierboven, vond mevriouw te klein, maar wilde zoonlief juist graag hebben.

Iedereen nogmaals bedankt, want wij zijn eruit. Ik twijfelde toen ze dat zei, omdat ie wel genoeg mee moet kunnen nemen, maar dat lukt vast wel met de gewone rug/schoudertas.

Ik zal ook zeggen dat ie hem hoog moet dragen, hahahaha

Lijken me verder prima tassen, anders durven ze niet 30jaar garantie te geven en ze hebben leuke prints.

Super, wij zijn eruit, nu hoeft ie alleen te kiezen tussen de rugzak en schoudertas. waren beiden zwart met klein plaatje opgestikt, dus tijdloos wel, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:02

Als ik hem was zou ik voor de rugtas gaan, die zijn echt niet minder hip dan de schoudertassen en wel veel fijner te dragen! Anders ben je echt aan het sjouwen met zo'n schoudertas. Ik zweer bij mijn eastpak (normaal formaat geloof ik? Zo'n limited edition van the hives) daar kan echt veel in. Groter is niet nodig, want dan valt het niet meer te tillen als je die volpropt ;) Schoudertas heb ik alleen mee ri school als ik een tentamen heb en niks mee moet nemen. En idd eastpak geeft eigenlijk levenslange garantie, bonnetje wel goed bewaren dus.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:49

Verstandig om even te beraden wat voor tas je gaat kopen.
Ik, als iemand die af en toe wel wat rugklachten heeft, kan je inderdaad toch wel een rugzak aanraden. Al draagt hij hem een groot deel van de tijd toch over 1 schouder, de mogelijkheid is er wel om hem over 2 te dragen.
En dat kan toch wel wat schelen op je rug hoor!
Ik heb in de eerste een leren rugzak gekregen en die gebruik ik nu nog steeds (17 jaar verder). Ok, er zitten wat nieuwe gespen op, en hij begint nu wel wat te slijten, maar hij doet het nog prima als boodschappentas, of "weekendje-weg-tas".

Heb zelf nooit easpack gehad, maar weet wel dat dat oerdegelijke tassen zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:12

Hij vind de pak 'r skull leuk. Dat is een zwarte met klein plaatje. Ik denk dat die altijd wel kan......Die is er in beiden, rug en schouder tas.
Hij wil nu ook eastpak spullen erbij, maar moeten we maar zien.

Ze hebben nu wel veel leuke kleuren! Hij koopt hem van zijn verjaardagsgeld, maar dat was in April, ik zei toen al,w acht nog even op nieuwe collectie voor nieuwe schooljaar en kijk maar goed rond.

Ik had vroeger trouwens canvas, Een beige met 2 zakjes voorop en een paarse met 1 zakje voorop, ideaal waren die ook. later ging je daar ook op schrijven enzo, wel zonde, maar ja.....Ook wasbaar etc. leuk hoor, als je kind nu zoveel jaren later naar de middelbare gaat.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:06

Ik zou persoonlijk voor een rugzak gaan, dat is zoveel fijner dan een schouder tas. Je wordt echt scheef van zo'n schoudertas :')
Mijn eastpak heb ik ook op de middelbare school gekocht en nu op het HBO gebruik ik hem nog steeds, niks aan af te zien en een supertas. Met pijn in mijn hart staat ie nu te niksen op mijn kamer omdat mijn nieuwe laptop er niet in past :+ (17 inch, tas is voor max. 15,4 inch)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:11

Garantie van 30 jaar :Z
Niets van waar. De rits was eens kapot .. Ja mevrouw dat heeft u echt zelf gedaan hoor , hier kunnen wij niets voor u doen..

Met andere woorden. Koop er toch gewoon even een nieuwe ..
Maar ik ben wel content van de zak zelf.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:12

Rebeccaa schreef:

Afbeelding

Een schoudertas is dan minder fijn.. Vind ik. Daar krijg ik echt enorme last van m'n schouders. Hoewel - ik heb nu tijdelijk ook een schoudertas. :))

Want als je zo'n grote hebt.. Ja sorry maar bij ons op school kan je d'r enorm om gepest worden.. :o

Zo een heb ik ook ( nog geen jaar) en ik kreeg er 30 jaar garantie op he! haha
Zijn hele stevige goede tassen, best ruim maar niet te groot ofzo. Ik zou voor zo'n tas gaan :)
En zoals u zelf al zij hij heeft ook nog een kluisje.. die mappen kan hij dan best op school laten toch, en mocht hij hiswerk hebben uit die map kan hij het los meenemen en in een plastic A4 hoesje doen :)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:14

Wat ik mijn middelbare school-carriere heb gedaan:

Aan het begin van het schooljaar gaanderweg alle boeken die ik nodig had meenemen naar school (dus Franse boeken nam ik pas mee naar school als ik ook een keer Frans had) zodat je niet elke dag met zo'n loodzware tas loopt te sjouwen.

Dan 's ochtends kijken welke vakken ik had tot de pauze, die in mijn tas stoppen. In de pauze mijn boeken verwisselen, oude eruit, nieuwe erin, dus de vakken die ik daarna had.
Dat dan 2/3 keer op een dag.

En dan naar huis alleen de boeken waar je huiswerk voor hebt meenemen.

Zo heb je eigenlijk nooit een volle tas, eigenlijk ten hoogste 4 boeken erin.

Voor het fietsen maakt het imo ook niet zoveel uit welke fiets je hebt, een fiets is een fiets, en die fietst toch wel. Alleen is het voor 17 km misschien handig voor een stevige bagagedrager te zorgen, of een rugzakrekje, anders loop je het risico dat je rugzak eraf valt.
Meer is eigenlijk niet nodig, zo heb ik het ook altijd gered :) (Moest 16 km fietsen per dag)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:14

_Bonte_ schreef:
Niets van waar. De rits was eens kapot .. Ja mevrouw dat heeft u echt zelf gedaan hoor , hier kunnen wij niets voor u doen..

Met andere woorden. Koop er toch gewoon even een nieuwe ..
Maar ik ben wel content van de zak zelf.

Als je zelf schade aanricht krijg je volgens mij ook geen geld ervoor ;) of een nieuwe tas.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:16

ik zou ook een rugzak nemen, van schoudertassen krijgen de meeste (vooral de eerstejaars (zijn het niet gewend) erg last van :j rugzakken vind ik echt wel prettiger :j

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:18

Voor een jongen zijn rugzakken wel het leukst. Bij ons op school word je gepest wanneer je een andere rugzak hebt als de normale eastpack. Ik raad je aan om http://www.xelca.nl/images/dynamic/arti ... tpacks.gif gewoon dit model te kopen. Ik heb hem al 4 jaar, en het gaat nogsteeds goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:20

Nee klopt, als jij schoenen zelf een truitje kapot trekt krijg je ook je geld niet terug, toch. (:

Die tassen kunnen best wat hebben qua gooi werk etc, maar ik moet toegeven dat ik ook enorm goed ben in ritsen kapot trekken. _O- Nou dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik zélf een nieuwe moet kopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:16

_Bonte_ schreef:

Dat scheelt volgens mij ook wel per winkel, hier in het dorp denk ik ook dat ze dat zouden zeggen, maar in Rotterdam waar ik 'm gekocht hebt zijn ze super relax en doen ze niet zo moeilijk (vandaar dat ik 'm daar gekocht heb just in case haha).

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:20

Eastpak is idd groot genoeg hoor!

Garantie was hier perfect hoor, hij is nu geloof 5 jaar en vorige winter is de band vervangen omdat die kapot ging.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:23

Rebeccaa schreef:
Juangi schreef:
Het is idd waar dat veel 1e en 2e jaars rugzakken hebben. Het is makkelijk, stevig en snijd minder gauw in je schouders dan een schoudertas. Rugzak is ook een stuk ruimer dan een schoudertas. Gymspullen doe ik altijd apart in een tas maar wel in mijn gewone tas. Gaat heus niet stinken. En de ene bewaart alle boeken in zijn kluisje terwijl de andere ze steeds mee naar huis neemt. Dat laatste is wel een stik makkelijker.

Bij ons lopen ze t/m 6e klas met veel Eastpak rugzakken :)

En dan ook allemaal op 'hoog' haha. Alle bruggers hebben de tassen laag en dan vanaf halverwege het jaar gaan ze 'm ook maar hoog dragen.. :')

Haha apart, hier is juist hoog bijpassend aan de bruggers en laag loopt iedereen mee.
Ik heb zelf een schoudertas, niks mis mee, maar voor jongens is een standaard Eastpack, zoals hierboven al foto's, het leukst.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:27

Rebeccaa schreef:

Afbeelding

Zo'n maat tas heb ik ook, en daar past gewoon alles in :j
Als je zo'n grote hebt word je idd bij ons op school voor nerd uitgescholden :j
En deze maat heeft echt iedereen

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:46

Ach.. ik heb tot nu toe (3e jaar VWO) wel met een grote opvallende rode kipling tas rondgelopen :D 't is maar net hoe gevoelig je er zelf voor bent, mij kan het niets schelen.. :) Ben daar ongevoelig voor.
Ik heb trouwens altijd ál mijn boeken bij me, als ik ze in mijn kluis stop of in mijn kluis bewaar vergeet ik ze.. doe ik dus maar niet.
Overigens heb ik sinds een tijdje een schoudertas die ik nu standaard gebruik :j Ik vind het ideaal.. kan ik gewoon op mijn bagagedrager zetten en ik vind het heel makkelijk, maar er past niet erg veel in :+ En een zware schoudertas is niet prettig :n

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 21:54

Lien_ hij is op zich heel nuchter, maar zo ene grote eastpak kost bij 80 tot 100 euro en is er niet in de kleur of met het plaatje dat hij wil. dan zit je op school en heeft iedereen wel zo een kleine die hij graag wilde. dan vind ik het zonde als ik nu al weet dat de gewone eastpak wel geschikt is. Hij was van die gewoon helemaal weg, dus dan kijken we niet verder. En de kwaliteit is goed. Voor een converse bijv betaal je ook 40 euro, maar krijg je maar 1 jaar garantie volgens een tassensite.

iedereen weer bedankt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:59

Rebeccaa schreef:

Afbeelding

zo'n model/maat tas heb ik ook! daar zie je ook écht de meeste mee rondlopen. Ik had eerst écht zo'n giga tas.. harstikke voorschut joh! en ik was echt zo'n piepkleine brugger met zo'n huge tas! FOUT! En goededag zeg met zo'n grote tas de hele dag rondlopen weet je hoe zwáár en vooral slécht voor je rug dat is? hupsakee 't meeste zat altijd in m'n kluisje en in de pauze's deed ik gewoon omwisselen!

trouwens ik lees hier trouwens hoog dragen dat heb ik écht nooit gedaan hoor :+ ik zorgde gewoon dat die zo dusdanig ligt was dat ik nergens last van had :+ Even een tip voor je zoon (als die dat al niet zelf bedacht heeft :+ ) met die rugzakken leg in 't einde van die touwtjes een knoopje (oid) want anders (zeker als je 'm op z'n langs hebt) dondert die voor je 't weet van je rug af en wat is het leuk voor die 2e jaars om even aan die dingen te trekken als je op de trap loopt en het resultaat is dat je tas de trap afgerolt is tussen een kuddemedeleerlingen :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 22:46

hahaha, goeie, want die dingen zijn idd ovebodig soms. Even kijken. Ik deed ze vaak naar elkaar toe en aan elkaar vast vor als je ze ooit moet verlegen en anders tukje eraf en dicht branden, thanx!

Zullen we ook topic beginnen welke etui, welke schriften en agenda, pennen, kaftpapier etc etc......kwam ook in me op

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:50

etui heb ik ook van eastpak super fijn! agenda hmm wisselend maar wel altijd met cijfertjes ervoor! en op 't uur schrijf ik altijd m'n huiswerk van 't vak dat ik op dat uur op die dag heb en dan zet ik 't vak (afkorting) er ook voor