Hoezo? impulsief????auto gekocht, alleen nog niet gezien....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoezo? impulsief????auto gekocht, alleen nog niet gezien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:34

Nee Mercedes Benz en Hyundai Lynn...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:52

Wij hebben altijd auto's in die prijsklasse, de laatste rijden we inmiddels ook alweer een tijdje in en doet het prima. Wel lichte schade aan de voorkant maar trekt niet scheef of zo, buiten dat het niet zo fraai is merk je er niets van. Onze huidige auto is particulier gekocht trouwens.

Je kan gewoon geluk hebben. Garages controleren zeker die goedkope wagens niet altijd goed voordat ze ze weer doorverkopen en als de vorige eigenaar er snel vanaf wou en geen hoge inruil hoefde kan je hele leuke en behoorlijke auto's kopen in die prijsklasse die nog jaren meegaan zonder hoge kosten. Heb zo al meerdere mazzeltjes gehad wat auto's betreft en nog nooit een echte miskoop.

Bovendien, in deze prijsklasse rij je hem tot de APK en dan heeft ie z'n geld al meer dan opgebracht. Alles extra is meegenomen nietwaar?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 01:12

Ik zou het ook niet aandurven. If it looks like oliebol and it smells like oliebol... it probably is oliebol :+
Vooral om met de trailer erachter mee te rijden dat zou ik eng vinden. Ik ga never nooit meer met oude troep rijden met mijn paarden, dat leer je vanzelf af.

Desalniettemin gun ik je heus wel dit gelukje hoor, denk alleen dat je iemand anders z'n probleem hebt overgenomen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 01:20

Och. Ik zou ook niet ongezien kopen, wie weet heb je een mazzeltje.

Een vriend van me ging vandaag voor een auto van 800 euro kijken (geen ideeeee wat het was, redelijk groot, zag er goed uit). Jongen heel verhaal verteld, maar die vriend van me haalt voor de hobby auto's uit elkaar, doet het volledige onderhoudt voor heel veel mensen en kan er alles zelf aan, dus die zat al lang en breed op zijn knieën om op roest te controleren. En jawel, een gaatje. Dus 100 euro van de prijs afgekletst, en voor 700 heeft hij een auto die hij OF zelf weer ff opknapt, OF waar hij het motorblok uithaalt en in een andere auto zet...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:43

Dat is zeker een impulsieve aankoop TS, ik had het zelf niet aangedurft denk ik. Hoop voor je dat het echt een leuke wagen is waar niets aan mankeert verder.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:49

ben benieuwd hoe het afloopt.

ik heb ook binnen een dag mijn huidige autootje gekocht 800 euro. en een half jaar later is ie nog steeds goed (uiteraard wel standaard dingen)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:52

Ik heb toevallig vandaag een auto verkocht voor 800. Auto is in prima staat, alleen bejaard en er zit een barst in de voorruit, vandaar de lage prijs. Prijs wil dus niet altijd iets zeggen....

Ik koop zelf trouwens ook goedkope auto's. Zoals hierboven al staat, doorrijden tot de volgende apk en je hebt de kosten er in principe alweer uit. Is ie niet goed meer koop ik net zo makkelijk weer een andere.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:55

jeps dat is indd de manier om goedkope auto's te kopen goof....
voor 800 euro kun je per jaar geen dure auto onderhouden

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:58

Ik heb naar ditzelfde type rondgekeken voor ik de Volvo van mijn ouders over nam.

Maar met die prijs bij een handelaar... geen haar op mijn hoofd die eraan denkt zoiets te kopen.

Hopelijk heb je op zijn minst een anwb keuring laten doen of een onafhankelijke garage ernaar laten kijken?

Rijd ie uberhaupt wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:01

crossmonster schreef:
Hopelijk heb je op zijn minst een anwb keuring laten doen of een onafhankelijke garage ernaar laten kijken?

Nou dat denk ik niet, ze gaf zelf al aan in het begin van dit topic dat ze dr nog niet eens in gereden had...En die keuring kost ook een paar centen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:06

NOu ja hopen dan maar dat TS wel geluk heeft, maar dit type auto, met de normale kms-veel kms kost rond de 3000 euro.
De GHIA is de luxe uitvoering van de Mondeo,luxer wat interieur betrefd, motorisch niets meer of minder.

Op zich wel de juiste auto om naar te kijken als ze wat ouder zijn, want deze types zijn nieuw een stuk duurder en worden vaak door zakenlui gekocht en vaak ook goed onderhouden.

Maar voor dit geld... zit er echt een addertje onder het gras..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:08

hihi, zo hebben wij dit weekend een cabrioletje gekocht.. Moeders gaat hem vanavond halen...

Wij hebben een opel vivaro, die echt ALTIJD iets mankeert >;) ... En we hebben toen een een mitshubitschi (ofzo) bestelbus, voor 3 appels en een ei erbij gekocht... Ding heeft nog nooit wat gemankeerd :D ...

Hopelijk hebben we net zoveel geluk met dat cabriotje :j En ach, anders is het jammer maar word je er ook niet arm van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:10

Menino schreef:
hihi, zo hebben wij dit weekend een cabrioletje gekocht.. Moeders gaat hem vanavond halen...

En helemaal niet naar het dak gekeken? Jij heb lef zeg, of was je eigenlijk op zoek naar een badkuip? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:21

nouja, moeders dan he... :D Ze heeft hem wel al gezien, en er zat nog een nieuw dak bij ofzoiets...

Alleen mijn moeder heeft de ballen verstand van auto's.. Als ik een auto voor zo'n bedrag zou kopen, en ik zou gaan kijken had ik toch wel even iemand met verstand er van meegenomen :') Als je meer betaalt ook natuurlijk. Maar dat was dus niet het geval

Het is een suzuki swift, voor 1100 euro uit 1993.. Mss imagoschade ofzo :D ....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:22

Ach, het blijft ieders eigen keuze hoe hij/zij een auto koopt... Het is een risico, maar zelf als je een nieuwe auto koopt bij een dealer kun je daar nog genoeg ellende mee hebben, om maar iets te noemen.
Het zou mijn keuze ook niet zijn om een auto te kopen voor hem uberhaupt gezien te hebben, maar wat anderen doen is niet aan mij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:23

Menino schreef:
Het is een suzuki swift, voor 1100 euro uit 1993.. Mss imagoschade ofzo :D

:Y) Hele scherpe van je, nou het dak is iig nieuw! :P

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 18:34

Joh, ik ga geen ANWB keuring vragen op een auto van 950,00.... Het blijft natuurlijk een risico, maar de enige zepert die ik ooit gekocht heb was een Kia die ik voor €3000 bij een garage had gekocht ....

Sindsdien heb ik me voor genomen alleen nog maar voor Mondeo's met een Zetec motor te gaan, en natuurlijk een GHIA met voorruit verwarming... wie wil dat nou niet in de winter!

Het valt mij juist op dat garages zulke grote voorraden hebben dat je wat oudere auto's of auto's van een "veroudert"model bijna mag meenemen, zolang je maar niks inruilt!

Deze auto is 11 jaar oud en dan krijg je bij de garage €100! euro voor hem terug, ik heb het gisteren uitgeprobeerd bij de Ford dealer....

€100 euro terwijl ze op marktplaats voor 1600 staan, dus zo gek is het niet dat je voor 900 euro een gewoon nette auto op de kop zou kunnen tikken, maar zaterdag zal ik laten weten hoe en wat... dan heb ik er ook zelf in gereden! }>

En ik ben het met de mensen dus gewoon eens die voor onder de €1000 een auto kopen, liever 950 weggegooid, dan 3000 plus kosten! dus zo'n €4500 kwijt aan een Kia van een dealer!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:42

Ik koop meestal mijn auto's zonder dat ik ze gezien heb!! haha hoe dat zit?
Mijn broer is een echte hobby autosleutelaar en heeft daarbij een zwak voor Citroen.
Natuurlijk heb ik een auto nodig die een trailer kan trekken.....
Vorige maand "overleed' mijn oude XM, toen heb ik hem meteen gebeld wat hij had staan, hij zei een Xantia Station, kan met gemak een trailer trekken enneh niet te duur!
Tja zo kom ik altijd aan mijn auto's....toch ook impulsief? :D
Maar eerlijk is eerlijk, hij verkoopt zijn zusje natuurlijk geen rotzooi! :D

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:15

Ik ben echt benieuwd hoe de auto je bevalt en natuurlijk wil ik wel een foto van je bolide zien he.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:31

haha, 100 ervoor terug?
bij de Zeeuw geweest zeker? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:07

Liezel1 schreef:
haha, 100 ervoor terug?

Bij de sloop krijg je meer :Y)

aliealie schreef:
en heeft daarbij een zwak voor Citroen.

Ik voor appelen en peren 8-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:26

amondi schreef:
@chiqa, voor € 950 durf ik dit nog wel aan, de man werd ook platgebelt over de advertentie, Saskia heeft er al 3 mee geluisterd..... en dat in een half uurtje! Dus als hij een goede avond heeft, prima hoor! Iedereen moet zijn geld verdienen en als ik die van mij voor €800 kwijt kan, ben ik nog voor de helft goedkper dan mijn "concurentie" op Marktplaats! En ben ik ook weer blij!

Ehm, 3 x bellen in een half uur? Sorry maar dat soort dingen trap ik dus echt niet in :n

Maar hoeveel verstand hebben jij en je dochter van auto's? Ik bedoel; ze zegt dat het kleurtje niet mooi is en de asbak schoon, dat lijkt me niet echt kritisch...
En vraag me nog steeds af hoeveel hij nu op de teller heeft?

Maar afgezien daarvan; het zou best een mooie gelegenheid kunnen zijn, misschien ben ik ook wel te kritisch. Wij hebben vorig najaar een Mazda 626 station uit '92 gekocht voor 900,- ook idioot weinig, alle andere auto's van dat type kostten veel meer op MP dus ik rook al van alles.
Maar we zijn daar heen gegaan met mijn schoonvader, hebben het bekeken en het leek gewoon te mooi; heel netjes van binnen, schoon, alles werkt, mooi van buiten muv een deukje linksvoor, onderhoudspapieren van zijn hele leven erbij, klonk goed, reed lekker enz.
Dus ja, wat moet je ervan zeggen? We hebben het de dealer gevraagd en het enige wat hij zei was dat hij zoveel inruil kreeg en het maar moeilijk kwijt raakte en nu echt ruimte moest maken.
Dus ja, toch gekocht en tot op heden geen problemen mee gehad.

Hopelijk pakt jouw auto ook zo uit ;)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:06

Chiqa schreef:
Liezel1 schreef:
haha, 100 ervoor terug?

Bij de sloop krijg je meer :Y)

aliealie schreef:
en heeft daarbij een zwak voor Citroen.

Ik voor appelen en peren 8-)

Ach zolang de citroentjes goed rijden !! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:41

anneliesdj schreef:

T is een gasbak he vergeet dat niet, KM stand is dan niet zo interessant, wel of hij goed onderhouden is ivm brandgevaar. (Backfire)

aliealie schreef:
;)

Met recht een cultuurbarbaar 8-)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:01

Chiqa schreef:
anneliesdj schreef:

T is een gasbak he vergeet dat niet, KM stand is dan niet zo interessant, wel of hij goed onderhouden is ivm brandgevaar. (Backfire)

aliealie schreef:
;)

Met recht een cultuurbarbaar 8-)

Oh dat Backfire weten we alles van :( Dus idd goed gekeken om wat voor een downpijp er op zit en hoe het onderhoud daaraan was, hij heeft NAP 2970.000 km en 40.000 km geleden is de Distributie vervangen.
Nog 1 nachtje slapen... aont moarn!