Wie heeft ervaring met het make-up merk M.A.C?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Re: Wie heeft ervaring met het make-up merk M.A.C?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:15

Ik wou er graag mee beginnen want zag er veel positieve reacties staan. Alleen is het voor mij een beetje lastig omdat het niet overal te verkrijgen is. Ik geloof dat een beroemde mensen er ook mee opgemaakt worden??

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:19

Ik gebruik al jaren de vloeibare eyeliner van MAC en die is echt super +:)+ !
Helaas helaas ... mijn favoriete donker paarse kleur ("stiletto") is uit de handel genomen ;( ... Ik ben bezig met de laatste resten uit mijn flesje :\ . (Weet iemand toevallig of die kleur nog in Ned. te krijgen is *kijkthoopvol*??!)
Ook heb ik een paar oogschaduws die idd goed blijven zitten. De lippenstift is ook fijn.
Foundation en/of poeder gebruik ik niet, dus daar heb ik geen mening over :+ .

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 06:33

De allerbeste foundations die er gemaakt worden. En de enige die een echte uberlichte foundation maakt waarmee ik er niet uit zie als een wassen beeld. Wel prijzig, maar daarvoor krijg je ok wat. Oogschaduw heeft heel veel pigment en de lippenstift blijft ook erg lang zitten.
Ik ga zelf altijd naar de MAC winkel in Amsterdam, je wordt daar ook fijn geholpen.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 08:12

Kaka heb je misschien het adres van de MAC winkel? Wil ik graag een keer een kijkje gaan nemen!

Vanillia, ik ben toch wel het meest op zoek naar een goede foundation en poeder. Ik heb namelijk nogal een lastige huid voor foundation. Ik heb heeeeel vaak bij foundations dat het plakaten vormt of schilfertjes achterlaat, terwijl ik meestal maar de hoeveelheid van twee erwten gebruik ofzo.

Ook heb ik best grote porieën op m'n wangen, neus en kin waar de foundation vaak 'in' gaat zitten en dat is ook niet erg charmant :D. Poeder daaroverheen maakt het nog erger.

Daarom draag ik nu dus nooit foundation, tot ik hét foundationmerk heb gevonden. :)

Ik heb wel gehoord dat foundations met mineralen geweldig zijn voor je huid?

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:20

@ Vende:
Even geGoogled
Heiligeweg 5
1012XN Amsterdam
020-3300748

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:48

Even denken hoor, voor een droge huid zou je Studio Sculpt kunnen gebruiken, dat is een vrij dekkende foundation. Heb je een gecombineerde huid en wil je iets minder dekkends dan zou ik toch voor de Mineralize Foundation (vloeibaar) gaan. Heb je een vette huid dan zou ik voor de Studio Fix Fluid gaan.

Succes!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:51

Ik gebruik als foundation Studio Fix Fluid, omdat ik een gemengde huid heb. Eyeliner, mascara etc heb ik ook van MAC en ik wil nooit meer anders. :D Het is wel duur maar zijn geld wel waard.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:53

Fantastisch make up merk. Ook de kwasten zijn erg fijn.

In Utrecht zit in de de Douglas ook een in-store Mac.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:02

Vende schreef:
Kaka heb je misschien het adres van de MAC winkel? Wil ik graag een keer een kijkje gaan nemen!

Vanillia, ik ben toch wel het meest op zoek naar een goede foundation en poeder. Ik heb namelijk nogal een lastige huid voor foundation. Ik heb heeeeel vaak bij foundations dat het plakaten vormt of schilfertjes achterlaat, terwijl ik meestal maar de hoeveelheid van twee erwten gebruik ofzo.

Ook heb ik best grote porieën op m'n wangen, neus en kin waar de foundation vaak 'in' gaat zitten en dat is ook niet erg charmant :D. Poeder daaroverheen maakt het nog erger.

Daarom draag ik nu dus nooit foundation, tot ik hét foundationmerk heb gevonden. :)

Ik heb wel gehoord dat foundations met mineralen geweldig zijn voor je huid?

Ik zal als ik jou was je dan gewoon op laten maken door degene die bij MAC staat, er staat namelijk altijd een vaste visagist van MAC bij hun make up. (tot zover ik dat gezien heb tenminste) Zij kunnen je waarschijnlijk heel goed helpen en als de make up niet bevalt dan kan je bij voorbaat al zeggen dat je het niet wilt kopen ipv dat je met een dure pot foundation thuis komt en dat het tegen valt

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:38

_Lauwtje_ schreef:
Ik vertrouw op Peta, Peta zijn echt een stel fanatiekelingen op het gebied van dierenrechten, die voeren niet alleen actie tegen dierproeven maar op alle fronten van diermisbruik. Bovendien is mac niet heel bekend in nederland.. zo staat bijvoorbeeld Rituals niet op de Peta site, maar dat is dan ook weer in Amerika niet zo bekend.

ik dacht altijd dat rituals wel op dieren teste... ?

Edit: net opgezocht, nee 't klopt ze testen op proefpersonen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:32

van rituals wist ik dat ze niet testen op dieren.
hm,nu stijgt MAC in mijn aanzien.
wordt een bezoekje aan een bijenkorf die het verkoopt dus.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 21:32

Ik heb daarnet even gekeken op de M.A.C site, en ik vroeg mij af; is M.A.C make-up duurder in Nederland dan in de VS?

Wat heb je betaald voor je make-up? :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 06:49

MAC is erg prijzig. Voor een flesje foundation betaalde ik vorig jaar iets van € 30,-. Doe er trouwens wel 2 jaar mee en het blijft goed (ik zie er tenminste niets raars aan). Het zou best kunnen dat het in Nl duurder is dan elders. In Australie (kom ik net vandaan) was het ook stukken goedkoper (heb dus weer een klein voorraadje aangelegd.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:09

In België (voor moesten er Belgische MACfans zijn, of Nederlanders die maar net over de grens wonen ;) ) zijn er ook winkels! Winkel voor mij het dichtst bij: Wijnegem Shopping Center!

Ik wist niet dat Rituals en MAC dierproefvrij was, dat is supernieuws! Daarvoor kocht ik dierproefvrij van The Body Shop, maar die kwaliteit vond ik maar niets :\ MAC is idd hele goede make-up, wordt ook voor professionele shoots gebruikt enzo!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:10

MAC hier in nederland is wel iets duurder dan in Amerika ja. Vorig jaar was ik in New York en het is daar wel goedkoper.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 14:57

Een product is bijna nooit geheel proefdiervrij. Meestal betekent een proefdiervrij product dat het eindproduct niet is getest op dieren, alle ingredienten die er worden gebruikt zijn wel getest op dieren. (zeg niet dat dit bij MAC het geval is, maar de kans is groot).

Ik baal er enorm van dat ze geen MAC verzenden vanuit de VS!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:02

Ik heb veel MAC besteld via ebay van de VS.
uiteindelijk zijn de verzendkosten heel hoog dus kun je beter gewoon in NL kopen. Plus ze je de kleuren in het echt. :)

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:13

Vende schreef:
Een product is bijna nooit geheel proefdiervrij. Meestal betekent een proefdiervrij product dat het eindproduct niet is getest op dieren, alle ingredienten die er worden gebruikt zijn wel getest op dieren. (zeg niet dat dit bij MAC het geval is, maar de kans is groot).

In België mocht Yves Rocher niet op de dierproefvrije lijst net om die reden, dat alleen de eindproducten dierproefvrij waren. Alle anderen op de lijst hadden producten die volledig dierproefvrij waren...

Ik weet niet of dat overal zo is hoor, weet alleen dat dat hier toen (8 jaar geleden?) het geval was...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:21

MAC is inderdaad een merk dat niet te vergelijken is met de merken bij de drogist. Heb er ook wat artikelen van en die bevallen me goed. Grootste nadeel is dat ik het toch nog aardig aan de prijs vind.

MAC heeft in enkele bijenkorf filialen eigen counters, waar je make-up artists aan hun arm kunt trekken voor advies dus dat is wel prettig :) Douglas in Utrecht/ Rotterdam weet ik van dat het ook verkrijgbaar is maar niet alle douglasfillialen ofzo.

Via e-bay is MAC trouwens wel betaalbaarder te vinden, maar hoe dan ook. De handel in namaak van MAC is érg groot, dus pas op met bestellen. Namaak is bijna niet van echt te onderscheiden, dat gaat echt om de kleinste details..

Bobbi brown is inderdaad ook een mooi merk, daar heb ik ijn foundation en concealer van en dat bevalt mij toch echt prima :)

Succes met je zoektocht en laat je gewoon adviseren in de winkel.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:56

Ik ben 2 x voor een fotoshoot opgemaakt met MAC. Was echt 10 schoonmaak doekjes nodig om het van mn gezicht af te krijgen.. :+
Maar echt SUPER mooie make-up..!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:58

Vraag me af wat voor schoonmaakdoekjes dat waren dan eigenlijk :) Heb er in ieder geval nooit last van..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:59

Wou het net zeggen, zal wel aan de kwaliteit van de demaquillage liggen.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:09

Allerlei schoonmaak spul, Kant en klaar 1 zon zakje, wattenschijfjes met lotion, en uit eindelijk maar gewoon douchen ;)
Maar die visagiste deed ook heel wat lagen en heeft ook ruim 2 uur lopen kliederen.
Ook al is de kwaliteit van het reinigen niet goed, het ging er om dat de make up goed was en daar was ik wel tevreden over.. :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:00

Ik ben zelf ook fan van de M.A.C. make-up. Voor mijn portemonnee is het in NL te prijzig, dus ik of mijn ouders nemen het elke keer vanuit Amerika mee. Is erg goede kwaliteit en de prijs valt reuze mee als je kijkt hoelang iets meegaat en hoe goed de kwaliteit is.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:24

Op ebay.de staan een aantal dozen oogschaduw (12 kleurtjes in een doos) te koop :) .
Eentje staat nu bij 17,45 :$ ; ik denk dat ik maar eens ga bieden :+ !