zuurstofplant voor in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:26

Mij heb je ook niet horen zeggen dat de gewraakte plant 's nachts aan fotosynthese deed (O2 maken),
vandaar raampje open, partner de gang op :+ .

Aangezien voor het proces van fotosynthese licht (waarbij zuurstof gemaakt wordt) nodig is, dat 's nachts dus afwezig is.
Plant gaat dan over op gewone verbranding. Alleen partner is erger dan plantje.
(neem aan dat mensen niet meteen een hortus botanicum in hun slaapkamer beginnen :Y) )

Blijft gezellig plantje op de slaapkamer, partner ook overigens ;) (die toch maar niet op de gang zetten)

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 13:36

cissy schreef:
Spathiphyllum staat erom bekend dat ze veel CO2 opnemen en zuurstof afgeven. http://www.spathiphyllum.nl/

Uiteindelijk heb ik voor deze gekozen, die adviseerde ze ook in het tuincentrum. :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:41

Carolaa schreef:
cissy schreef:
Spathiphyllum staat erom bekend dat ze veel CO2 opnemen en zuurstof afgeven. http://www.spathiphyllum.nl/

Uiteindelijk heb ik voor deze gekozen, die adviseerde ze ook in het tuincentrum. :D

Die heb ik ook! :) Ik merk geen verschil, maar hij staat hier leuk. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:43

Die heb ik in mijn keuken!!! Ik heb een varen in mijn badkamer en een dracaena in mijn slaapkamer. En in mijn woonkamer heb ik echt te veel planten om op te noemen :o

Ik vind het wel gezellig staan. Ik heb altijd al mijn ventilatierooster open staan en als ik thuis ben en het is droog een paar ramen. Mijn slaapkamerraam heb ik in principe elke dag en nacht open, of het moet zo hard regenen dat het inregent (zo'n groot kantelraam).

Edit = typo

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:44

Sjolvir schreef:
Raam open (lekker fris!) en spathaphylum erin.
Je partner gebruikt meer zuurstof en produceert meer koolstofdioxide dan een plant.
Dus als je al iemand op de gang zet, dan die ;) en niet het plantje.

HAHAHAH wat een opmerking geniaal!! :')

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:50

Citaat:
Wordt een groene plant voldoende belicht, dan overweegt de assimilatie, er wordt dus meer organische stof gevormd (door de assimilatie) dan door de ademhaling wordt afgebroken.
Het is dus begrijpelijk dat planten in een voldoende verlicht vertrek de lucht zuiveren. Omdat zij tijdens de nacht alleen maar ademen, zijn het dan in feite concurrenten van de mens ? Die concurrentie valt nogal mee. Een plant heeft een veel minder grote zuurstofbehoefte dan dieren en mensen.

Dat de plant veel zuurstof verbruikt valt dus best mee.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:29

cissy schreef:

Oeh die ziet er best gaaf uit
Is deze plant ook een verstandige keuze in combinatie met 2 katten?
(normaal leven mijn planten nooit zo lang vanwege die lieve prinsesjes, maar k heb nu zoveel lege ruimte op mn bureau)

Muzefee

Re: zuurstofplant voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:19

Goh, ik denk dat ik vreselijk zuurstof tekort heb op mijn kamer dan. :P

Heb 2 Bonsai Ficusjes, 2 Hedera's, 2 Cicassen en een Pachira. Verder nog 2 Platycodons, alleen die zijn tijdelijk i.v.m. de bloei. Maar een kamer zonder plantjes is voor mij not done, zo saai! :P

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:22

Pikeur schreef:
cissy schreef:

Oeh die ziet er best gaaf uit
Is deze plant ook een verstandige keuze in combinatie met 2 katten?
(normaal leven mijn planten nooit zo lang vanwege die lieve prinsesjes, maar k heb nu zoveel lege ruimte op mn bureau)

Ik heb deze in de woonkamer op de grond staan met 2 katten ;-) ze kijken er niet naar om. Ik weet inmiddels ook wel wat voor voorkeuren ze hebben qua planten, die komen er ook niet meer in.

Grappig aan deze plant: eind van de dag hangt ie vaak helemaal slap, dan geef ik hem water en na een uur staat ie weer fier overeind!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:24

Air so Pure plant. De Spathiphyllum. (You're natural air cleaner)
Deze plant heeft een luchtzuiverende werking.
Voor meer info: www.airsopure.nl
Heb hem zelf ook, kan erg groot groeien, is een mooie plant met witte bloemen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:26

Ah, zie dat Hedera ook een luchtzuiverende werking heeft. ;) Toch nog wat goeds. :')

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:30

Klopt wel degelijk wat er hier geschreven word. Overdag maken planten zuurstof en s,avonds/s,nachts nemem ze de zuurstof. Daarom is het beter om niet teveel planten in een "dichte" slaapkamer te zetten. Heb je een slaapkamerraam open of je deur, dan zal je er weinig tot geen last van hebben.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:10

Laatst heb ik een artikel gelezen over de zo genaamde "zuurstof planten", ik weet niet meer precies welke er in stonden, maar in ieder geval de varen en spathiphyllum, weet dus ook niet meer waar ik het gelezen heb, ik dacht de klusgids van de Karwei :Y)