Leuke dingen op het werk!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:26

schorppie schreef:
Goof schreef:
Schorppie, jij zou die ankedotes moeten gaan samenvatten in een kort boek ofzo, geweldig!! Ik zou een koper zijn :D

Ik werk zelf trouwens in het onderwijs (middelbaar), hoor dagelijks de meest leuke, vertederende en ook schaamtelijke opmerkingen van leerlingen ;)

Er is al zo'n boekje van de meldkamer. Heet 112 geloof ik. Staat ook vol met zulke verhalen wat ze op de meldkamer meemaken en wat mensen vertellen. Ik heb hem wel gelezen en hij was erg lachwekkend.

:D
Mijn moeder heeft een tijd op de 112 meldkamer gewerkt, kwam dus regelmatig met zeer lachwekkende verhalen terug! :')

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:27

Nog eentje dan, ik hoop dat iedereen er de lol van in ziet, ook al was het toch wel een trieste bedoeling.

Oudere man belt: mijn vrouw is zomaar van de stoel gevallen tijdens het eten.
ik: is ze buiten bewustzijn?
man: ja, en ze ademt ook niet meer.
ik: het adres gecontroleerd en met spoed de arts gestuurd die er binnen 5 minuten was.
Terwijl de arts aankomt zit de man nog steeds aan tafel, rustig te eten.
De dokter probeert uit alle macht de vrouw nog te redden, ze zijn aan het reanimeren en hebben de AED al aangesloten, het zweet loopt van zijn hoofd, want reanimeren is zwaar. Dan zegt de man: dokter, wilt u zo ook wat te eten??

Deze man had helemaal niet in de gaten wat er nu precies aan de hand was.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:34

Onze dokter moet een visite rijden. Hij wordt dan gebracht door onze chauffeur die de dokter naar de patiënt rijdt.
Eenmaal aangekomen stapt de dokter uit en zegt de chauffeur: dokter, zal ik hier maar op je wachten?
Waarop de dokter verbaasd omkijkt en zegt: waar had je heen willen gaan dan?

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:36

Man ( rond de 40 jaar) belt op: ik weet niet hoe ik het vertellen moet, maar mijn vrouw heeft pijn aan haar plasser. Maar je moet maar niet denken dat ze een SOA ofzo heeft hoor.

Uiteindelijk bleek dat ze een blaasontsteking had.

KiWiKo

Re: Leuke dingen op het werk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:41

Ik heb en thuiszorgorganisatie :)

Nieuwe klant belt op.......

Ja euh, ik had toch wel een andere verzorgster willen hebben

(de man kreeg een zeer goed opgeleide vrouw van in de 50 met een heule ruime ervaring in de zorg van een jaar of 50)

ik: "meneer wat vervelend dat het niet zo is zoals u verwacht had"

hij: "ja ik had toch meer in een wat jonger persoon en van Nederlandse afkomst gezien"

Ik: "meneer dat kan ik begrijpen, maar wat wilt u nu"

Hij: "nou het liefst rond een jaar of 30, blond"

Ik: "had u nog een cupmaat gewild?"

Hij: stilllll"

Ik: "want helaas meneer ik lever zorg, voor andere vormen van lichamelijke verzorging moet u echt bij een ander zijn"

Meneer is tegenwoordig een hele beste klant :D :D

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:45

Overdag in de praktijk maar ik de uitstrijkjes voor baarmoederhalskanker.
Roep ik een vrouw voor onderzoek binnen en ga met haar het vragenlijstje na. De laatste vraag die ik stelde: heeft u ooit al eens ingrepen gehad aan uw baarmoedermond? Vrouw: nee.

Toen kon het uitstrijkje beginnen. Normaal gesproken moet je de baarmoedermond zoeken, wat overigens geen moeilijk karwei is. Maar bij deze vrouw kon ik hem maar niet vinden. Na 10 minuten rondgezocht te hebben vertel ik dat ik maar beter even de dokter erbij haal om te kijken omdat het mij niet lukt.
Dit vond ze niet zo leuk, ze had liever dat ik het nog een tijdje probeerde. Vind u het niet vervelend dan? Vrouw: nee hoor, ik vind het door de assistente niet zo erg als door een dokter.
Na nog eens 10 minuten rond gezocht te hebben vertel ik: nou ik kan hem echt niet vinden, het lijkt wel of hij er niet zit.
Waarop de vrouw zegt: Oh, dat is raar, ze hebben toen de tijd wel mijn baarmoeder verwijderd, zouden ze dan de baarmoedermond meegenomen hebben?
Ik: over het algemeen, als de baarmoeder verwijderd wordt, nemen ze inderdaad de baarmoedermond mee. ( in sommige gevallen niet)

Ik heb dus een half uur zitten zoeken terwijl er niks zat. :o

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:51

KiWiKo schreef:
Ik heb en thuiszorgorganisatie :)

Nieuwe klant belt op.......

Ja euh, ik had toch wel een andere verzorgster willen hebben

(de man kreeg een zeer goed opgeleide vrouw van in de 50 met een heule ruime ervaring in de zorg van een jaar of 50)

ik: "meneer wat vervelend dat het niet zo is zoals u verwacht had"

hij: "ja ik had toch meer in een wat jonger persoon en van Nederlandse afkomst gezien"

Ik: "meneer dat kan ik begrijpen, maar wat wilt u nu"

Hij: "nou het liefst rond een jaar of 30, blond"

Ik: "had u nog een cupmaat gewild?"

Hij: stilllll"

Ik: "want helaas meneer ik lever zorg, voor andere vormen van lichamelijke verzorging moet u echt bij een ander zijn"

Meneer is tegenwoordig een hele beste klant :D :D

Hahaha, dat is ook een goeie

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:43

schorppie schreef:
Overdag in de praktijk maar ik de uitstrijkjes voor baarmoederhalskanker.
Roep ik een vrouw voor onderzoek binnen en ga met haar het vragenlijstje na. De laatste vraag die ik stelde: heeft u ooit al eens ingrepen gehad aan uw baarmoedermond? Vrouw: nee.

Toen kon het uitstrijkje beginnen. Normaal gesproken moet je de baarmoedermond zoeken, wat overigens geen moeilijk karwei is. Maar bij deze vrouw kon ik hem maar niet vinden. Na 10 minuten rondgezocht te hebben vertel ik dat ik maar beter even de dokter erbij haal om te kijken omdat het mij niet lukt.
Dit vond ze niet zo leuk, ze had liever dat ik het nog een tijdje probeerde. Vind u het niet vervelend dan? Vrouw: nee hoor, ik vind het door de assistente niet zo erg als door een dokter.
Na nog eens 10 minuten rond gezocht te hebben vertel ik: nou ik kan hem echt niet vinden, het lijkt wel of hij er niet zit.
Waarop de vrouw zegt: Oh, dat is raar, ze hebben toen de tijd wel mijn baarmoeder verwijderd, zouden ze dan de baarmoedermond meegenomen hebben?
Ik: over het algemeen, als de baarmoeder verwijderd wordt, nemen ze inderdaad de baarmoedermond mee. ( in sommige gevallen niet)

Ik heb dus een half uur zitten zoeken terwijl er niks zat. :o

hahaha geweldig _O-

Char_elle

Re: Leuke dingen op het werk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:34

Ik werk in de jumbo en was de zuivel aan het vullen. Ik had alle pakken voor het schap gezet en was ze uit aan het pakken. Komt er een wat oudere demente man naar mij toe: Och meisje, moet jij die dozen allemaal uitpakken?
Dus ik antwoord heel netjes: Ja meneer, die moet ik allemaal uitpakken.
Ondertussen stond ik met wat jongens te werken, hij wijst naar die jongens en zegt: het is maar goed dat ze jou niet uitpakken meisje.
Toen had ik 't ook even niet meer! :P