ik moet volgende week examen doen en zei dus tegen mn pa dat voetgangers voorrang konden hebben.. nu heeft ie me aan het twijfelen gemaakt maar ik heb dus toch gelijk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ik moet volgende week examen doen en zei dus tegen mn pa dat voetgangers voorrang konden hebben.. nu heeft ie me aan het twijfelen gemaakt maar ik heb dus toch gelijk
IcePrincess schreef:Een zelfde situatie heb ik pas ook een hele discussie over gehad. Zij waren ervan overtuigd dat als je van rechts komt je altijd voorrang hebt, ook al sla je af. Ik ben ervan overtuigd dat rechtdoor altijd voorrang heeft, ook al komt er iemand afgeslagen van rechts.
Zelfde als dit plaatje dus en ik blijf erbij dat degene die rechtdoor gaat voorrang heeft.
, je zit nl op dezelfde weg. Misser schreef:IcePrincess schreef:Een zelfde situatie heb ik pas ook een hele discussie over gehad. Zij waren ervan overtuigd dat als je van rechts komt je altijd voorrang hebt, ook al sla je af. Ik ben ervan overtuigd dat rechtdoor altijd voorrang heeft, ook al komt er iemand afgeslagen van rechts.
Zelfde als dit plaatje dus en ik blijf erbij dat degene die rechtdoor gaat voorrang heeft.
Ja maar je komt helemaal niet van rechts, je zit nl op dezelfde weg.
_Micha_ schreef:Idd, en volgens mij heb je als je van rechts komt toch echt áltijd voorrang (als het een gelijkwaardige kruissing is dan he)
Alleen niet als voetganger zijnde maar die is ook geen bestuurder. De mensen met wie jij dus de discussie hebt gehad hebben dus wel gelijk.
TE5 schreef:Als ik fiets is het meestal juist andersom, ik wordt er echt zó moe van..![]()
Ik rijd naar een zebrapad, maar daar staan dus mensen die willen oversteken,
dan rem ik af, als in: ga maar, hebben ze niet door,
doe ik met mijn hoofd of hand 'ga maar', blijven een beetje onzeker naar mij staan te kijken,
gaat zo een tijdje door, tot ik dus uiteindelijk moet stoppen om het duidelijk te maken
Da's dus niet leuk als je heuvel op fietst, echt best vervelend eigenlijk,
't is dat ik niet van mijn principes af wil wijken..

pres schreef:"buik of rug, gas terug!"
Dat is mij ruim 10 jaar geleden verteld en dat ben ik niet vergeten.
Sta er soms wel van te kijken hoe slecht de theoretische kennis is van mensen met een rijbewijs op zak.
pinuts schreef:zebrapad krijg je amper voorrang, vooral in steden, en al helemaal niet als er een stoplicht voor staat die net op groen springt. Jammer want we kunnen toch heus wel ff op elkaar wachten?
Zwitsal schreef:nou, ik zal je eens wat vertellen..
toen ik 1.5 jaar geleden mn rijbewijs haalde wist ik van te voren nog steeds niet wanneer/of een voetganger nou voorang heeft of niet in zo'n soort situatie als in de beginpost..
mn boek die ik van de rijschool nog had geleend was al erg oud en zij volgens mij van niet (of juist wel, ik weet t niet meer).
_Micha_ schreef:Misser schreef:Ja maar je komt helemaal niet van rechts, je zit nl op dezelfde weg.
Idd, en volgens mij heb je als je van rechts komt toch echt áltijd voorrang (als het een gelijkwaardige kruissing is dan he)
Alleen niet als voetganger zijnde maar die is ook geen bestuurder. De mensen met wie jij dus de discussie hebt gehad hebben dus wel gelijk.
Chiqa schreef:Zwitsal schreef:nou, ik zal je eens wat vertellen..
toen ik 1.5 jaar geleden mn rijbewijs haalde wist ik van te voren nog steeds niet wanneer/of een voetganger nou voorang heeft of niet in zo'n soort situatie als in de beginpost..
mn boek die ik van de rijschool nog had geleend was al erg oud en zij volgens mij van niet (of juist wel, ik weet t niet meer).
Kan me niet voorstelen dat de regel rechtsdoorgaand verkeerd gaat voor verkeer dat afslaat niet in stond