Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:09

Lynn_Nikita schreef:
Helaas, zijn veel winkels genoodzaakt om jongen meiden aan te nemen. Kosten zijn erg hoog, en klanten gaan vaak winkelen waar de prijzen laag liggen, vooral met die prijzen oorlog laatste tijd

Kan me indenken dat het als klant vervelend is, maar die meiden horen gewoon goed ingewerkt te worden.

oeh, dank je wel! van een bericht als die van de TS gaan mijn haren namelijk recht overeind staan; het ligt 9 vd 10x niet aan de meisjes, maar aan het inwerkschema; daar is geen personeel en geen tijd voor.
als je weet dat het enkel bij deze meisjes is, sluit je toch gewoon achter een andere kassa aan?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:10

mo_van_dijk: Ik vind dat een caissiere de taak heeft om als eerste te groeten, als vorm van klantvriendelijkheid. Doen ze dat niet, dan groet ik expres overdreven vrolijk.

Ik heb zelf bij de AH gewerkt en daar kregen de caissieres voordat ze begonnen 2 dagen een cursus. Was hardstikke goed geregeld!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:12

Ik heb dat eigenlijk nog nooit gehad. Dat er cassieres waren die niet konden uitrekenen hoeveel geld je terug zou krijgen en dat het een kwartier duurt voor dat ze dan eindelijk de barcode hebben.. :=
Maar ik zou me er ook zeker aan irriteren!
Maar ze horen ook inderdaad goed te worden ingewerkt..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:14

Daar heb je gelijk in, maar er zijn zo veel klanten die a) je niet aankijken b) te druk zijn met telefoneren c) te druk zijn met minachtend naar je kijken / opmerking plaatsen.

Er was zelfs een klant die we niet meer mochten helpen van mijn baas....

En hoevaak ik wel niet rustig heb uitgelegd: Mevrouw / Meneer, ik wil u gerust helpen, maar als u deze toon tegen mij aanslaat ben ik niet bereid u te helpen... Leuk hè, klantendienst :+

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:16

ik zou wel even een klacht sturen naar die supermarkt. Dat sommige dingen lang duren of dat ze niet geïnteresseerd zijn vind ik nog tot daar aan toe, maar dat ze niet eens fatsoenlijk wisselgeld teruggeven vind ik echt niet kunnen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:22

Dees_Daan, natuurlijk is het mooi als mensen met een verstandelijke beperking in de supermarkt kunnen werken, maar volgens mij horen ze dan niet achter de snelkassa thuis hoor. Ik hoorde trouwens her en der dat je minstens havo moest hebben om alleen al achter de kassa te kunnen komen?

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:22

Aan de ene kant begrijp ik je verhaal volkomen.

Sowieso geld dit niet alleen voor caissières, de service en klantvriendelijkheid van bedienend personeel in restaurants en winkels laat vaak geheel te wensen over.
Als caissière of ander bedienend personeel uitgebreid hun prive zaken zitten te bespreken in plaats van jou te helpen of fatsoenlijk te woord te staan is dat natuurlijk behoorlijk irritant, dat vind ik ook echt note done. Ook vind ik het erg slecht dat ze in het voorbeeld dat de TS geeft niet eens goed geld terug kunnen geven.

Aan de andere kant is het zeker zo dat er meer begrip vanuit de klanten mag komen: Ik ben zelf caissière geweest bij de Intratuin en klanten gaan er zomaar van uit dat je dan het complete assortiment uit je hoofd weet, je meteen de latijnse namen van de kamer- en buitenplanten uit je hoofd weet en precies kan vertellen welke verzorging deze 88000 soorten bloemen, bomen, struiken en planten behoeven. Laat staan dat je alle EAN codes en prijzen uit je hoofd weet ;)

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:24

Naast mijn middelbare school en studie (academisch geschoold toevallig hihi), heb ik 9 jaar appie happie kassawerk gedaan. Ben in mijn leven nog nooit zo behandeld als daar door sommige klanten. Verder heb ik het wel naar mijn zin gehad hoor maar mijn haren gaan omhoog gaan bij een titel over niet zo snuggere kassameisjes! Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat in de drukte een 16 jarig meisje dat net was ingewerkt afgemaakt werd door een klant. Nee dat is leuk, lekker goed voor je zelf vertrouwen. En klanten die bellen aan de kassa werden niet begroet door mij dat vind ik zo aso en klanten die een bepaalde toon aansloegen mochten direct een gesprek met mijn baas aangaan. Het is echt een wisselwerking tussen 2 personen, de klant en de cassiere.

Frances

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:28

Nou ik hoor toch dat ik blij mag zijn dan met onze AH :P
Ik ga er wel eens boodschappen doen voor mijn moeder en daar zijn ze altijd aardig :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:28

Waar ik ook als klant erg slecht tegen kan is dat wanneer het bijvoorbeeld €4.05 is en ik €5.05 geef, de cassière mij 90 cent terug geeft. Bij een bekende snoepwinkel heb ik hier 10minuten over staan discussieren met de cassière (in de veertig). Uiteindelijk was ik er zat van, heb mijn geld teruggevraagd en ben weggelopen zonder artikelen. Het ging om 10cent, maar ik kon er echt niet met mijn pan bij dat wanneer ik het probeerde uit te leggen waarom ik 1 euro terug zou krijgen ze gewoon mij volledig negeerde / door mij heen praatte!

De rekenmethodes laten tegenwoordig op school veel te wensen over. Op de basisschool al een rekenmachine :? Kom zeg, in 6 VWO heb ik nog M&O tentamens zonder rekenmachine gemaakt! (omdat ik de GR meehad ipv een normale)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:32

Haha ik heb ook een tijdje bij ons eigen benzinstation gewerkt en daar was een klant echt overtuigt dat het bedrag wat ik terug gaf te weinig was. Uiteindelijk ben ik maar een rekenmachine gaan zoeken en heb het zo laten zien en toen was ze pas tevreden := Dus het is ook wel eens andersom :P

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:36

Ja het gebeurd ook andersom. Kan je je hele kassa na gaan tellen of op de camera's gaan kijken wat de klant jou gaf en jij terug. Ook dat gebeurd en geloof me dan gaat het niet om 10 cent hoor en geen sorry zeggen als de cassiere gelijk heeft. Het leven van een cassiere gaat niet over rozen........

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:37

Ik ken het maar dan van de andere kant. Ik ben cassiere bij de AH, ik zal altijd goedemorgen/middag zeggen en doen wat me geleerd is. Maar je wilt niet weten hoe sommige klanten zich kunnen gedragen, onbeschoft gewoon (en tegenwoordig zijn er dat steeds meer lijkt wel).
En dan van mij verwachten dat ik heel aardig en klantvriendelijk blijf. Dat doe ik ook wel, maar thuis na het werk heb ik altijd een gigantisch humeur daardoor. Nee, ik ben blij als ik straks klaar ben met studeren en gewoon aan het werk kan. Ben ik tenminste van dat vreselijke minderwaardige baantje af.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:59

Wat kassa-ervaring betreft heb ik bij 2 verschillende grote supermarktketen gewerkt, bij een kledingwinkel voornamelijk kassa gedraaid en ik werk momenteel bij een grote bouwketen achter de kassa. En het komt helaas maar al te vaak voor dat klanten niet eens fatsoenlijk tegen het kassapersoneel kunnen doen. Heb vanalles al meegemaakt, van klanten die helemaal niks zeggen, klanten die tegen je gaan schelden, klanten die je behandelen alsof je dom en achterlijk bent en kwetsende opmerkingen maken, tot rare meneren die seksueel getinte opmerkingen maken. Ik heb zelfs een keer gehad (op een avonddienst in één van de supermarkten) dat 2 klanten ruzie kregen en elkaar aanvlogen; een halve meter voor mijn neus. Dit had verder niks met mij of ander winkelpersoneel te maken, deze meneren kenden elkaar uit de stad en mochten elkaar blijkbaar niet zo. Ze vlogen half over de kassa heen; zit je daar als 17 jarig meisje, niet wetend wat je moet doen (Ik had natuurlijk wel gelijk de alarmknop ingedrukt, maar voordat de bedrijfsleider er was ging er ook al een halve minuut voorbij).

Verder kan ik me er niet echt druk om maken, en vaak zie ik er wel de lol van in. Behalve van dat laatste voorbeeld, dat was behoorlijk schrikken omdat het zo vlak voor me neus gebeurde en ik geen kant op kon.
Maar als mensen verder dom en lomp gaan doen tegen winkelpersoneel, zegt dat al een hoop over die mensen zelf ;)

Gelukkig zijn er ook zat leuke klanten; die wel vriendelijk doen, (be)groeten, waar je een leuk praatje mee maakt en die niet vervelend zijn ;)

Overigens hoor ik van sommige bokkers 'waarom ga je dan achter de kassa zitten als je het niet leuk vind?'. Tja, je kan maar geld nodig hebben / sparen voor iets, moeilijk aan een baantje komen, het werk zelf niet onprettig vinden (alleen sommige klanten), en dan blij zijn dat je ergens word aangenomen (zeker in de tijd). Bovendien denk ik dat je bij ieder baantje wel tegen problemen aanloopt.

Wat TS betreft, je zou je klacht zoals die in de beginpost staat kunnen opsturen naar de winkel. Dan zijn zij ook op de hoogte ervan en is het aan hun om er iets aan te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:22

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:50

Ik heb ook wel ervaring met kassameisjes die gewoon puur chagerijnig zijn :n Echt een ergenis is het aan het worden bij mij. Ze zitten maar zuchtend en steunend achter de kassa en hebben een houding waarvan je eigenlijk denkt datze wel een loodzwaar leven moeten hebben :n Heb dat niet bij alle supermarkten hoor, maar de supermarkt hier in het dorp wel en tja we hebben er maar 1, en ik ga echht geen 8 km rijden voor vrolijke kassameisjes :+
Nee van mij mogenze echt wel een opfriscursusje vreindelijkheid hebben. Ik ben namelijk altijd de vriendelijkheid zelve, zelfs als ik haast heb en ik verwacht dat ook gewoon terug.....

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:17

Ik kan me voornamelijk ergeren aan het geld in de handen geduwd krijgen. Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt, en werk momenteel bij mijn ouders in het restaurant.
Maar terugtellen, vind ik toch echt wel een vereiste, niet alleen voor de klant maar ook voor jezelf.
Ik kom regelmatig tot de ontdekking bij het teruggeven van geld dat ik een tientje teveel of te weinig heb gepakt.
Bij de supermarkt waar ik boodschappen doe, krijg ik het in mijn handen geduwd met de opmerking: 3,40 terug.
Ik vind het jammer.

Overigens krijg ik er bijna altijd bij mensen wel een hallo, goedemiddag o.i.d uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:30

Diablo schreef:
Dees_Daan, natuurlijk is het mooi als mensen met een verstandelijke beperking in de supermarkt kunnen werken, maar volgens mij horen ze dan niet achter de snelkassa thuis hoor. Ik hoorde trouwens her en der dat je minstens havo moest hebben om alleen al achter de kassa te kunnen komen?

die horen daar idd niet thuis, maar is dat de fout van die meisjes? nee.. van de verantwoordelijke, dus bedrijfsleider.. die zou je aan moeten spreken en niet die meisjes gaan lopen zeiken ik vind dat gewoon zo laag..

je hoeft geen Havo te hebben hoor :n ik zit achter de kassa, sta op het servicepoint, de slijterij en werk soms op de vleeswaren en toen ik begon was ik bezig met een MBO opleiding.. ik had op dat moment dus alleen een VMBO opleiding. nu ben ik klaar met die opleiding maar dat is nog maar sinds 2 juni en ik werk er al meer dan 2 jaar.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:34

Je ziet nou nooit eens een topic over hoe fijn iemand geholpen is bij de kassa he? Alleen maar wanneer ze onbeschoft zijn geweest...

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:35

Je hoeft geen havo idd te hebben met VMBO heb je genoeg ;)

ik zit zelf ook achter de kassa, en vind de titel toch niet helemaal gepast.. lang niet iedereen is zo!
soms kan je ook echt gek worden van de klanten die je voor je neus heb hoor! mensen die heel chagerijnig gaan doen, of mensen die haast hebben maar dan idd net een product pakken zonder barcode erop, waardoor ik moet bellen of de klant zelf de winkel weer in kan lopen om een ander product te pakken.. dat duurt wat langer, maar ik kan dr immers ook niks aan doen,
maar sommige mensen zijn ook zo leuk aan de kassa! dan is me dag weer even goed hoor :D

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:39

Ik ga meestal in onze lokale Spar hier winkelen en heb zelden ergernissen (wel elders al meegemaakt hoor).
Het enige wat me soms stoort... De prijs van sommige producten staat niet in de kassa geregistreerd
en dan kijkt die vrouw aan de kassa me vragen aan, net alsof ik de prijs van elk product dat ik koop memoriseer.. :Y)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:40

Het personeel maakt de winkel. Bij ons zijn ze erg kritisch op het aannemen van personeel én de prestaties. Je word aangesproken als je onvriendelijk overkomt of chagarijnig loopt te kijken. Praten tijdens het kassadraaien met elkaar is verboden. Kíjk de klant aan en probeer mee te denken. Nee, er zijn verschillende cursussen doorheen gejast bij ons, en het gaat nu ook prima. Ben goed begeleid en heb nooit klachten gehad. Klanten komen bij mij terug, en mocht er iets mis zijn leg ik het altijd zo duidelijk mogelijk uit.

Doordat wij zo 'opgevoed' zijn op het werk let je automatisch meer op hoe het er aan toe gaat in andere supermarkten. En ook al is het een wisselwerking, er zijn genoeg cassiëres die niet verveelde hetzelfde riedeltje op kunnen zeggen....

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:55

Ik erger me ook weleens in de supermarkten, maar ik erger me niet alleen aan cassiere. De klanten zijn soms ook lastig, hoor.

Het is misschien niet leuk voor degene die achter de kassa werken, maar ik erger me elke keer aan "wilt u zegels of airmiles of wilt u een bon". Ik hoor elke keer opnieuw en ik gebruik niet eens gebruik van. En tijdens spitsuur erger ik me aan trage mensen die perse gepast wil betalen en dat duurt wel een poosje. :Z

By the way, wat is TS? :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:18

Goldenflower schreef:
Ik erger me ook weleens in de supermarkten, maar ik erger me niet alleen aan cassiere. De klanten zijn soms ook lastig, hoor.

Het is misschien niet leuk voor degene die achter de kassa werken, maar ik erger me elke keer aan "wilt u zegels of airmiles of wilt u een bon". Ik hoor elke keer opnieuw en ik gebruik niet eens gebruik van. En tijdens spitsuur erger ik me aan trage mensen die perse gepast wil betalen en dat duurt wel een poosje. :Z

By the way, wat is TS? :o

stel je dan eens in de plaats van het kassameisje, dat bij iedere klant verplicht moet vragen: "wilt u airmailes of een bon?"

mijn rijtje bv is:
"goeiendag - bonjour!"
(klant antwoord, dan hangt het af van de taal van de klant of ik verder ga in het nederlands of frans)
"postcode alstublieft? - code postale SVP?"
(vaak moet ik die vraag nog eenmaal of tweemaal herhalen, door klanten die me staan aan te gapen of ik net gevraagd heb hoeveel inwoners panama heeft)
tikt postcode in, scant artikelen
"zoveel euro zoveel aub"
(klant staat dan vaak dom met hun kaart te zwaaien, uiteraard met de rug van de kaart naar me toe zodat ik niet kan zien of het bancontact, visa of carte blue is)
klant betaald of pint
"dankuwel"
"alstublieft"
"bedankt, prettige dag! - merci au revoir"

en dat rijtje bij een honderdtal klanten per dag, die vaak de moeite niet doen om een goedendag te zeggen, waardoor ik dus standaart in de verkeerde taal verder ga, die dan nog het lef hebben om te zeggen
'et maintenant en francais svp' met een air van hier tot in tokio
mensen die me dom staan aan te gapen bij de postcode vraag, mensen die me proberen te helpen door ieder product in mijn handen te duwen (mensen, ik kan het zelf wel nemen en het gaat veel vlugger!)
mensen die eerst uitgebreid ieder productje de prijs controleren, die telefoneren aan de kassa, gesprekken voeren met hun collega die mee is, naar me kijken alsof ik str*nt ben,
mensen die me beginnen uit te maken voor alles dat mooi en lelijk is, omdat er een andere prijs in de rayon staat dan de kassa aantikt (die denken dat ik die prijs invoer, wat kan ik eraan doen als de verkeerde prijzen in de kassa staan???), mensen die niet kunnen lezen, en iets breken eenmaal ze buiten zijn en eisen om het product nieuw terug te hebben,
mensen die denken dat ik nergens iets vanaf weet en liever een man hebben om iets uit te leggen.

en toch zeg ik iedere keer vriendelijk een goedemorgen, lach ik en ben ik vrolijk.
doe het maar na...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:35

Sorry TS maar ik vind jouw topic niet gepast :n
Deze meiden kunnen er niet aandoen dat ze direct in het hol van de leeuw worden gegooid. En sorry dat ik het zeg maar als ik jou als klant had zou ik chagerijnig kijken.

Beeld je in dat als kassierster een kilo gehakt naar je hoofd krijgt gegooid. Sorry, maar als dat gebeurd kan je echt niet meer vriendelijk zijn :n