Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
kebie schreef:Ik heb het stel ook wel eens met een peugeot 406 vervoerd die 1600 kg mag trekken, en idd het lukt wel. Maar ik kreeg een beetje bijzonder grijze haren bij het idee dat er een onbenul zou zijn die de combi over het hoofd zou zien. Want vergeet niet: jij kan nog zo voorzichtig rijden, een ander heeft een ongelukje snel gemaakt hoor! En dan doet je verzekering bijzonder vervelend....
Citaat:Reminstallatie
Aanhangwagens die meer mogen wegen dan 750 kg behoren een reminstallatie met een parkeerrem te hebben. De reminstallatie moet alle wielen remmen en gaan werken zodra de auto remt. Bij aanhangers tot 3500 kg (inclusief lading) mag de installatie als oplooprem zijn uitgevoerd. Achteruitrijden met de aanhanger moet echter mogelijk zijn. Een eventueel aanwezige handsper (dat is een niet-automatische blokkeerinrichting) moet bij vooruitrijden automatisch buiten werking treden. Een reminstallatie is voor aanhangwagens lichter dan 750 kg niet verplicht, maar wel aan te raden.
Viking schreef:Je hebt bij ons een aanhangwagen vehuurder zitten die paardentrailers verhuurd,tweepaardstrailers ONGEREMD,als je een wat oudere trailer hebt is de kans groot dat hij ongeremd is.
Ik zit al 15 jaar in het transport,heb 12 jaar lang met vrachtwagens gereden,trekker-opleggers,auto's met allerlei aanhangers.
Dus ga nou niet vertellen dat er geen ongeremde tweepaards trailers zijn,want die zijn er genoeg.
Als je een bockman trailer van 12.000 euro hebt zoals ik dan heb je een geremde trailer,alle dure merken trouwens.
Maar als je een trailer huurt of een wat oudere koopt dan zijn ze meestal ongeremd.