onbekende in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rissa

Re: onbekende in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 11:30

Dank jullie wel voor alle berichtjes, het ligt gelukkig dus niet alleen aan mij dat ik de situatie erg vreemd vond.
Ben vannacht uiteindelijk toch maar naar bed gegaan, maar bij elk geluidje zat ik recht op. Uiteraard is er niets gebeurd.
Ik hoop dat ik het allemaal heel fout heb ingeschat, maar heb nu even een uurtje vrij genomen van mijn werk om naar de politie te gaan en de bouwmarkt te bezoeken.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:35

heel goed van je.

wij hebben heel veilige sloten op de deuren, driepunts sloten of zo, die zijn ultra veilig, zo blijkt :)

denk ook aan bovenraampjes, want die hebben ze zó open! je hebt daar stangen voor.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:34

bah bah wat eng,

ik zou toch nog maar extra beveiligen, want zo veel interesse in dure dingen, dat klinkt toch als een dief,?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:34

Bah wat een verhaal.. Ik snap dat je daar de kriebels van krijgt en dat je het niet vertrouwd. Ik zou zeker een belletje maken naar de politie.
En de volgende keer diegene niet meer binnenlaten (wat ik denk ik sowieso niet had gedaan).
Maarja, natuurlijk goed bedoeld van je man!
Hopelijk komt het allemaal goed en maak je je niet voor niets ongerust!!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:46

sjeetje dat is echt eng! Wat een vreemde vrouw. Ik zou inderdaad heel goed alles gaan beveiligen. En wat voor een hond heeft je moeder? Beetje een waakhond?

Ik vraag me overigens wel af waarom je niet gevraagd hebt waarom ze de taxi niet instapte?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:24

Jeetje, daar schrik je idd van :oo !!
Zou ook idd zoals al gezegd is wat extra maatregelen nemen in de vorm van sloten enz..

Wat zei de politie?

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:25

vinurr schreef:
wat voor een hond heeft je moeder? Beetje een waakhond?

Ik vraag me overigens wel af waarom je niet gevraagd hebt waarom ze de taxi niet instapte?

Mijn moeder heeft een kruizing labrador/ rotweiler. Deze is wel waaks, maar alleen als ze wakker is, ze is namelijk al ruim 13 jaar oud en lichtelijk doof.

Waarom ik niet heb gevraagd waarom ze niet in de taxi stapte.......Daar heb ik niet eens aan gedacht op dat moment. Denk ook niet dat het veel uitmaakt ze was tenslotte al binnen geweest.

Ben vanmiddag naar de politie geweest om een melding te doen en daar is gebleken dat het geen onbekende is van de politie. Er waren vandaag voor mij al 2 andere mensen geweest om een melding van deze "vrouw" te doen. De vrouw is eigenlijk een man met een behoorlijk psychiatrisch verleden. Volgens de politie hoef ik van haar/hem niets te vrezen, maar wel van de kennissenkring. Hier zitten een flink aantal niet zulke zuivere jongens tussen die al flink problemen hebben gegeven in de gemeente.

Ik heb de bouwmarkt al bezocht en mijn man is nu bezig om extra beveiliging in het huis aan te brengen. De buren zijn ingelicht en vrienden rijden als we aan het werk zijn een extra rondje om ons huis. Ook heb ik het rechtstreekse nummer gekregen van de politiebeambte. Ik heb afgesproken om meteen hun of de ggz te bellen als betreffende persoon zich weer bij mijn huis bevind en ik mag haar ook absoluut niet meer in mijn huis toelaten.....Alsof ik dat ooit nog van plan zou zijn geweest.

PFFFF, help nog eens iemand :(

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:35

Lees ik dat nou goed? Het was geen vrouw maar een man?
Zo'n rechtstreeks politienummer klinkt ook niet echt...

Ben blij dat je niet in de buurt woont ;)

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:45

ushi schreef:
Lees ik dat nou goed? Het was geen vrouw maar een man?
Zo'n rechtstreeks politienummer klinkt ook niet echt...

Ben blij dat je niet in de buurt woont ;)

Klopt het is geen vrouw. Het is een travestiet.
Waarom vindt je het rechtstreekse politienummer niet echt klinken? Deze politiebeambte is namelijk direct met de zaak betrokken.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:46

Moet ik mij ook zorgen maken? Woon niet zo gek ver bij je vandaan! Bij ons is in de eerste 4 maanden van dit jaar al 5 keer ingebroken, we hebben nu ook een alarmsysteem en alle sloten zijn extra beveiligd, maar als ze willen zouden ze dan ook gewoon nog binnen kunnen komen. Zegt de politie..

Ik begrijp dat jij nu niet snel nog iemand zal helpen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:54

nja dat moet je toch doen! (mensen helpen) dr komt een dag dat iemand wel eerlijk is en je nodig heeft! de je eeuwig dankbaar zal zijn.

maar ik vertrouwde je verhaal ook niet helemaal niet zelfs, en het word idd bevestigt met wat de politie zegt! hun zijn idd vaak niet de mensen die zo erg zijn, hun zijn maar de infobron van de mensen die daadwerkelijk kijken of er wat te halen valt bij mensen.

mn opa heeft een soortgelijk verhaal gehad met een vrouw die van een dating advertentie was.hij had haar daar een brief over gestuurd (was via de krant) dieze vrouw was minstens 20 jaar jonger en zocht eigenlijk een man van boven de 80!!! (mn opa was tegen die tijd nog 78 bijna 79 al oogt hij veeeeeeeel jonger) hij had een prachtige brief opgesteld maar helaas met dat hij een camper had en nog meer dingen die ze NOG niet hoeft te weten, mn moeder heeft hem gelukkig laten inzien dat hij bij deze advertentie voorzichtig moet zijn en heeft het minimale aan info gegeven. 5 weken later (die advertentie totaal vergeten) belt iemand hem mobiel (annoniem) op, begint hem helemaal uit te horen, hij heeft helaas pas later gemerkt van goh wat gebeurt me eigenlijk (nadat hij alles al verteld had) en hij vroeg of het een kruisverhoor was ofzo. ze zou eens bellen als ze in de buurt was maar wou graag zijn thuis nummer (zodat ze wist als ze belde dat hij thuis was) we hebben het aangegeven aan de potitie en ze was helemaal boos maar het klopte gewoonweg niet! je kreeg het gevoel dat ze ff belde ben je thuis en dan met een jhonny aan de deur staat vragen voor zn banknummer enc (geld lag dus bij ons thuis tijdelijk hij had niks op de bank staan, voor als er mensen kwamen en hem een pistool tegen zn hoofd hielden of op welke manier dan ook dwongen het te zeggen hij gewoon alles kan zeggen) gelukkig is ze niet meer durven komen :D

wat ook handig is (voor als je thuis bent) een bel met camera!!!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:04

Tuurlijk blijf ik wel mensen helpen als het nodig is, maar mijn huis binnenlaten doe ik niet zo snel meer.

Of ze ook buiten hhw gaat weet ik niet, ik denk dat dit onze eigen "dorpsgek" is. In Hoorn lopen er vast andere ;)

Heb gelukkig nog nooit een inbraak meegemaakt, maar mijn grootste angst is dat mijn katten ontsnappen door een openstaande deur of raam en dat ik ze niet meer terug zie.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:16

He bah wat een eng idee.. Ik zou er ook de kriebels van krijgen ;)
En zoals je vertelde klinkt het inderdaad alsof ze iets van plan was en uit probeerde te zoeken wat er gevaarlijk zou zijn in jullie huis(de hond) en wanneer jullie niet thuis zijn..
Hopelijk komt ze niet meer langs en krijgen jullie er geen last mee!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:21

Dank je wel

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:29

he bah zeg, wat ontzettend eng!
goed oppassen nu dus!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 23:52

Het huis is nu weer een stukje veiliger. Kan tenminste iets geruster naar mijn bedje toe :Z

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 00:07

ik vind het echt eng klinken! als ik zo zelf nog maar durf te gaan slapen. misschien vind ik het eng, omdat ik al 2 inbraken heb meegemaakt, en ons huis is nu goed beveiligd met alarm enzo.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 00:20

Wat ontzettend angstaanjagend. Ik vind de stappen die jullie hebben ondernomen heel goed! Je moet ook wat doen om die rust thuis te kunnen pakken. Ik hoop voor jullie dat alles met een sisser afloopt. :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 00:34

Het feit dat deze persoon bij de politie al bekend is, is dus idd een bewijs dat je gevoel absoluut juist is gebleken := ...
Maar goed, het is aan de andere kant wel weer prettig dat ze hem/haar bij de politie kennen en ze je daardoor ook tips hebben kunnen geven (mbt tot de "vrienden" van deze persoon) en da je een telefoon nr. hebt gekregen waar je "in geval van" meteen naar toe kunt bellen :) .
Sterkte iig, kan me goed voorstellen dat dit toch wel impact op je heeft :(:) .

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 00:44

Rienn schreef:
Moet ik mij ook zorgen maken? Woon niet zo gek ver bij je vandaan! Bij ons is in de eerste 4 maanden van dit jaar al 5 keer ingebroken, we hebben nu ook een alarmsysteem en alle sloten zijn extra beveiligd, maar als ze willen zouden ze dan ook gewoon nog binnen kunnen komen. Zegt de politie..

Las vd week in het AD dat Hoorn het grootst aantal woninginbraken heeft relatief gezien...

Vind het ook een eng verhaal hoor, zou me er ook niet prettig bijvoelen.
Uiteraard is het belangrijk je huis goed te beveiligen. Eventueel een slotenmaker langs laten komen die een keurmerk heeft. Heb ik ook gedaan toen ik bang was in mijn eigen huis en hij wist precies aan te wijzen waar de risicopunten zaten. Zo maakte hij een extra slot op mijn voordeur (was eruit te rammen), extra slot op de achterdeur en heeft hij een stang voor een klein kiepraampje gemonteerd op een manier waarop die niet te verwijderen is met een schroevendraaier. Ik was wel wat geld kwijt maar voelde me daarna weer erg veilig.
Wat een goedkope oplossing is: bordje bij de voordeur "pas op voor de hond" liefst nog met een foto van een dobermann erbij ofzo. Ik heb er ook eentje bij de achterdeur (maar bij mij zit er ook echt een rottweiler achter die deur ;) )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 06:33

Ik zie nu pas dat TS in de buurt woont. (Nou ja in de buurt, ik woon in Obdam, het dorp ernaast zeg maar :+ )
Goed dat je iig melding hebt gedaan bij de politie!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 22:14

Nuage schreef:
Uiteraard is het belangrijk je huis goed te beveiligen. Eventueel een slotenmaker langs laten komen die een keurmerk heeft. Heb ik ook gedaan toen ik bang was in mijn eigen huis en hij wist precies aan te wijzen waar de risicopunten zaten. Zo maakte hij een extra slot op mijn voordeur (was eruit te rammen), extra slot op de achterdeur en heeft hij een stang voor een klein kiepraampje gemonteerd op een manier waarop die niet te verwijderen is met een schroevendraaier. Ik was wel wat geld kwijt maar voelde me daarna weer erg veilig.
Wat een goedkope oplossing is: bordje bij de voordeur "pas op voor de hond" liefst nog met een foto van een dobermann erbij ofzo. Ik heb er ook eentje bij de achterdeur (maar bij mij zit er ook echt een rottweiler achter die deur ;) )

Ik heb het geluk dat ik timmerman (ehhh vrouw :o ) ben en mijn man ook, dus dat kunnen we zelf ;) .
Maar zoals ik eerder al zei....als ze naar binnen willen, lukt dat ze ook echt wel. En ze weten nu dat er wel iets te halen valt hier.
Hoop ook echt dat dit met een sisser af gaat lopen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:18

In dit geval zou ik een melding maken bij de politie en direct kijken of mijn verzekering in orde is. Dieren zou ik tijdelijk een ander onderkomen geven, en geld, bankpassen en reditcards in een kluis.

Ook een lampje aanlaten indien jullie niet thuis zijn, en eventueel de tv... En de buren even alert maken, als je goed met hun omgaat....

Wel heel erg eng, denk je iemand te helpen en dan krijgt het nog een nare nasmaak en een hoop stress.. Jeetje... word er gewoon eng van..

Succes en ik hoop dat er niets gebeurd!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:25

Nuage schreef:
Rienn schreef:

Las vd week in het AD dat Hoorn het grootst aantal woninginbraken heeft relatief gezien...Vind het ook een eng verhaal hoor, zou me er ook niet prettig bijvoelen.

Vorig jaar was er in Hoorn een enorme inbraakgolf. Bij mijn oude huis in het blok was er in 6 maanden tijd 8 keer ingebroken, dit gaat om ca 30 huizen! Groep is inmiddels gepakt en de rust is teruggekeerd (en ik verhuisd :+ )

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 22:38

8x maal ingebroken.....ik moet er niet aan denken..... Dan doe ik helemaal geen oog meer dicht.

@Lieffiefi, bedankt voor je tips. De meeste heb ik inderdaad ook al uitgevoerd.