ouders,volgende x gaat jullie zoon ter plekke over de knie!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:31

Poeh wat een rot situatie.
Ik heb zelf een dochter van nu 7 jaar oud en die wordt ook wel eens gepest op school en dan is het niet schelden maar echt vechten, laatst kwam ze van de overblijf terug en was ze vastgehouden door een jongentje uit haar klas en een andere jongentje uit haar klas heeft haar keihard in haar lies getrapt :( Ik was hels natuurlijk, ben direct naar de leiding gegaan en de leerkracht dat ik dit toch echt niet accepteer. Ze hebben de desbetreffende kinderen erop aangesproken en worden nu extra in de gaten gehouden. Ze hebben geluk gehad dat haar vader er die dag niet is op komen halen want die was meteen naar de ouders gevlogen _-:(
Mijn kind is zelf ook niet altijd een lieverdje maar dit gaat echt te ver. En ik vindt het opvallen dat het vaak kinderen zijn waarvan de ouders beiden full time werken en de kids met de kinderopvang of oppas naar huis gaan.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:31

blijkbaar gebeurt dit al langer en school, ouders weten ervan, helpt het? nee blijkbaar niet. dus zou ik toch met die jongen in kwestie eens flink gaan praten en ja als nodig is goed bang maken want dat doet hij ook het meisje aan. en of dat een goed vb is???? wereld is nu eenmaal niet zwart/wit en soms moet je een uitzondering maken......helemaal als zo een monster zulke erge dingen uitkraamt!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:33

Monster??? een ongelukkig kind is een monster? Hij is 11! Noem dan de ouders monsters omdat zij er niets aan doen... maar hij kan er niet veel aan doen....

Waarom zou je in hemelsnaam zo'n slecht voorbeeld geven door als volwassene boven op zo'n ventje te duiken? Wat leer je je eigen kind daarmee dan?

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:34

mackkwek schreef:
RavenIris schreef:
Jeetje, dat is niet niets! Dat kan zo echt niet verder.
Luisteren de ouders naar je? Of interesseert het hen echt gewoon niet?
.

tja,.. heb ze al eerder aangesproken en zitten dan alleen stilzwijgend te luisteren,halen hun schouders op(tis maar kwajongensgedrag) en zeggen dat het niet meer zal gebeuren.

het jochie op dezelfde manier aanspreken kan ik niet maken en zal ik ook niet doen,.. daar dit namelijk niet uit hem komt,maar uit zijn omgeving/opvoeding/gedragsstoornis of iets dergelijks.
heb hem natuurlijk wel verteld dat hij ons er erg verdrietig mee maakt.

zijn ouders probeer ik zeker vanavond nog te pakken te krijgen.Nu zijn ze onbereikbaar

school en leerkracht doen echt hun best en ook hun gaan zijn ouders erop aanspreken.
vanmorgen schijnt ie ook al op zijn kop te hebben gehad omdat ie steeds met potloden naar mijn dochter zat te gooien en zo.Nogmaals school doen hun best,maar als ouders niet mee werken dan houd het op

Dan is het echt moeilijk.
Voor die ouders is het natuurlijk ook niet fijn om te horen wat voor "rotkind" hun zoon is. Vaak hebben ze dan nog een soort ontkengedrag. Ik lees hier in dit topic ook al heel veel veronderstellingen dat het gewoon slechte ouders zouden zijn. Dat vind ik echt erg kort door de bocht :o Ik zat ook vaak bij de oppas of bij mijn grootouders, maar dat was dus omdat mijn ouders geld moesten verdienen om me te onderhouden. Niet iedereen kan zomaar full time bij z'n kind zijn..
En even voor de duidelijkheid: ik keur hun "ongeïnteresseerde gedrag" en het gedrag van die jongen niet goed. Maar ik begrijp de ouders ook wel ergens, stel je maar eens in hun plaats.

Maar doet die jongen het alleen maar bij jouw dochter? Of is het echt zo'n algemene pestkop?
En heeft die jongen veel vriendjes op school?
Bij dit soort problemen kan er echt vanalles aan de basis liggen :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:35

maatje31 schreef:
als ik jou was, zou ikz elf naar het jochie gaan en em goed bang maken! als hij je dochter nog een x aan spreekt! DAT zou ik doen! niet met school, niet met de ouders MAAR naar het kind zelf toe gaan en heeeeeeel bang maken!!!! maar goed ik ben ook een zeer felle mama, niemand komt mijn kind! hehe

Ik denk dat dit geen zin heeft. De jongen doet het om een reden of hij wordt zelf thuis gepest of mist aandacht.

Nou hoeft het bij kinderen die naar een oppas gaan niet zo te zijn die die vervelender zijn. Is net wat voor een afspraken je maakt met de oppas. Ze moet een verlengstuk zijn van de ouder en dus ook streng en rechtvaardig. Je maakt goede afspraken zo mag de oppas kind net zo straffen als ik doe. Ze is tenslotte ook een opvoeder en geen oma waarbij alles mag. Vallen er daar gaten is er minimaal overleg is er een probleem en dat hoort ook een oppas bureau op te vangen en te bespreken.

Ik denk dat je serieus een gesprek moet aangaan met school en dit moet aankaarten en ook foto's maken van de blauwe plekken. Klinkt raar maar met bewijzen in hand moet je de ouders op hun probleem wijzen. Ook de oppas moet dit inzien en wat aan doen.

Laatste stap is naar een andere school hoe sneu ook.

Pesten hoort een beetje bij de leeftijd en is erger dan wij vroeger hadden ook door wat ze meekrijgen op TV en Radio. Beschermen ervoor kan je ze niet maar wel eraan werken zowel ouder als oppas.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:35

Ooh wat een :x :x :x joch zeg!!
Lijkt me een gevalletje speciaal onderwijs, zo'n kind hoort niet thuis op een normale school :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:41

Aranel schreef:
Ooh wat een :x :x :x joch zeg!!
Lijkt me een gevalletje speciaal onderwijs, zo'n kind hoort niet thuis op een normale school :n

Hoezo? Weet jij wat er met dat kind aan de hand is? Alles en iedereen zomaar op een speciale school zetten, dat schiet lekker op.

Een kind moet het schopen, slaan, knijpen en die absurde woorden ergens vandaan hebben. En ik wil niet weten hoe hij daar aan komt. In dit geval zal hij moeten leren dat zulk gedrag niet aanvaardbaar is, en dat moeten de ouders doen. Geen leraren. Als ouders zo onverschillig reageren op het gedrag van hun kind kan ik me voorstellen dat hij niet bepaald gelukkig hoeft te zijn.

TS, ik hoop dat je dochtertje er snel weer boven op komt. Het is niet niks om zoiets te horen te krijgen. :(:) Hopeleijk kun je er met de ouders van het jongentje uit komen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:41

RavenIris schreef:
Maar doet die jongen het alleen maar bij jouw dochter? Of is het echt zo'n algemene pestkop?
En heeft die jongen veel vriendjes op school?
Bij dit soort problemen kan er echt vanalles aan de basis liggen :)

tis een algemene pestkop helaas. toch willen veel jongetjes vrienden met hem zijn,omdat ze dan denken dat ze tenminste niet gepest zullen worden

vuurneon

Re: ouders,volgende x gaat jullie zoon ter plekke over de knie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:43

Ik hoop dat je de ouders echt kunt bereiken :) Niet alleen voor je dochter en de andere gepeste kinderen, maar ook voor die jongen zelf. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:47

wat een walgelijk ventje alhoewel wij de achtergrond natuurlijk niet weten..

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:50

ja ik vind een kind van 11 wat zulke dingen zegt is een monster! en das mijn mening, graag dat respecteren ajb! en hoe dat komt..........ook al krijgt hij aandacht te kort whatever. de mams vd dochter is geen hulpverleenster maar mede slachtoffer. er is al gepraat en dat werkt niet en soms heb je harde aanpak nodig. een (goede) mams komt voor haar kind op!

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:55

bij ons op de basis school worden ze dan gewoon geschorst dan moeten de ouders gedwongen thuis blijven voor het kind en dan moeten ze hem wel aanpakken anders kunnen ze vrij van hun werk blijven nemen.
ik denk wel dat het jochie niet een al te vrolijke jeugd heeft want kinderen wordn niet zo vanzelf.
het is eigenlijk een zielig mannetje waar op deze manier niets van terecht komt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:57

Een volwassene hoort geen bullebak te zijn tegen een kind. Voor je kind opkomen is iets heel anders dan een jochie van 11 bang maken.
Bovendien zal zo'n kind toch niet stoppen met pesten daardoor... heb zelf nog niet gezien dat intimideren van kinderen echt een positief effect heeft.

School kan het jochie en de ouders wel harder aanpakken :) Goede gesprekken moeten gevoerd worden zo te horen en maatregelen moeten wel genomen worden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-06-09 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:58

Als je al eens met die ouders gepraat hebt, en er komt niks uit.. dan zou ik het deze keer niet bij een "rustig gesprek" laten. Laat ze maar eens weten wat hun kind allemaal aanricht, en dat dat niemand anders z'n schuld is, dan dat van de ouders!!!!! En mochten ze niet kordaat optreden, dat jij hun taken wel even over zult nemen! Het jongentje kan er zelf niks aandoen, ligt aan de opvoeding van de ouders, maar ook hij moet eens heel goed aangepakt worden. Kinderen moeten hun grenzen weten, en dat lukt niet alleen met liefkozende woorden.

Geef je dochter een hele dikke knuffel van me, wat verschrikkelijk wat ze doorgaat daar op school.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 15:16

PlukenKrul schreef:
Als je al eens met die ouders gepraat hebt, en er komt niks uit.. dan zou ik het deze keer niet bij een "rustig gesprek" laten. Laat ze maar eens weten wat hun kind allemaal aanricht, en dat dat niemand anders z'n schuld is, dan dat van de ouders!!!!! En mochten ze niet kordaat optreden, dat jij hun taken wel even over zult nemen! Het jongentje kan er zelf niks aandoen, ligt aan de opvoeding van de ouders, maar ook hij moet eens heel goed aangepakt worden. Kinderen moeten hun grenzen weten, en dat lukt niet alleen met liefkozende woorden.

Geef je dochter een hele dikke knuffel van me, wat verschrikkelijk wat ze doorgaat daar op school.

tja,..vandaar ook mijn titel:volgende x gaat jullie zoon ter plekke over de knie. :D :+
Jochie is inmiddels al aangesproken door zowel de leerkracht als door mij(was nl bij het gesprek aanwezig)
heb hem ook echt wel duidelijk laten merken dat ik dit niet accepteer:+

en wat de ouders betreft,... is lastig om hun te pakken te krijgen,.. ze zijn veel weg en telefoon nemen ze dan niet op.
Maar goed,.ik blijf bellen,.de aanhouder wint :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:20

@ plukenkrul; goed gezegd!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:25

Melden bij de politie!
Klinkt heftig, maar uit ervaring weet ik dat het kan helpen.
Misschien dat die tot het desbetreffende boefje kunnen doordringen en anders kunnen ze de ogen van de ouders missschien openen.
Sterkte!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:07

als ik het zo lees doen de leerkrachten iig hun best om iets aan het gedrag te doen. dat scheelt al een boel, als je daar in elk geval gehoor krijgt.
als je de ouders te pakken krijgt zou ik ze duidelijk proberen te maken dat dit niet kan. en als ze weer zo onverschillig reageren aangeven dat als dit nog een keer, in wat voor voor vorm dan ook voorkomt je aangifte doet tegen hun zoon.
aangezien de school het probleem ook erkent is het wel slim om dit ook bij hun vast aan te geven, met uitleg erbij. ze zullen het niet leuk vinden, maar ze zullen het wel fijn vinden om er van op de hoogte te zijn. zo kunnen zij dit ook aandragen als argument naar zijn ouders toe, dat deze situatie zo echt niet langer kan.

dus niet meteen naar de politie stappen, maar eerst op school aangeven dat je dit wel zal doen als de ouders weer geen actie ondernemen. en dat dan vervolgens ook tegen zijn ouders zeggen.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:11

Voor beide partijen is het sneu.
Zowiezo voor je dochter, want het is niet niks om dit over je heen te krijgen..
Maar zo'n jongen word niet zo geboren. Krijgt het dus mee van 1 of ander.
Maar dit kan zo niet doorgaan.
Sterkte ermee

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:15

Jeetje ik moet er bijna van huilen!
Toen ik klein was heb ik dit persoonlijk meegemaakt.
Mijn moeder is toen achter een muurtje gaan zitten om
te kijken wat het jongetje deed toen hij mij begon te slaan
heeft ze het jongetje aan ze oor mee naar binnen getrokken en
heeft ze zijn ouders opgebelt. De volgende dag kwam zijn ouders samen
met hem sorry zeggen.
Ik heb helemaal een deja-vu gevoel hier..
Ik was altijd net als jouw dochtertje..

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:27

Ik heb hier hetzelfde geval met mijn dochtertje, alleen is zij nog maar 4.
Ook 1 pestkop in de klas die haar moet hebben.
Wellicht je dochter eens proberen duidelijk te maken dat als hij knijpt ze gerust eens terug mag knijpen. Ik denk dat hij het gewoon leuk vind om te pesten en doordat zij wegloopt komt hij er makkelijk mee weg. Mocht ze bang zijn kun je misschien kijken naar een zelfverdedigings cursus voor je dochter.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 16:33

Mama_Suus schreef:
Ik heb hier hetzelfde geval met mijn dochtertje, alleen is zij nog maar 4.
Ook 1 pestkop in de klas die haar moet hebben.
Wellicht je dochter eens proberen duidelijk te maken dat als hij knijpt ze gerust eens terug mag knijpen. Ik denk dat hij het gewoon leuk vind om te pesten en doordat zij wegloopt komt hij er makkelijk mee weg. Mocht ze bang zijn kun je misschien kijken naar een zelfverdedigings cursus voor je dochter.

tja het idee is leuk,maar geen optie in dit geval.

lesley is een meid die nooit bang is en de kaas niet van haar brood laat eten.
ze durft ook normaal gewoon wat terug te doen.(wat?ik een knal?? jij dan ook!)
heeft ook 4 jaar op judo gezeten en kan gemakkelijk iemand vloeren.

maar goed,.in dit geval is dat geen optie,..... als hij haar weer knijpt etc kan ze m makkelijk aan,maar tegen die opmerkingen van hem over haar zusjes kan ze niet op.
ze zou m dan wel n knal kunnen geven,maar op dat moment is het leed al geschied.
woorden doen soms meer pijn dan een knal helaas

dat doet haar zo ongelooflijk zeer.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:35

Echt heel erg voor haar.. |(
Mijn moeder heeft me toen ook op een teamsport gezet zodat ik me mondeling leerde verweren.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:39

ik vind het echt heel erg voor uw dochter!
ik denk ook dat u maar een gesprek moet aan vragen met school en de ouders van dat rot joch
en als dat niet helpt kan je misschien een instantie er bij roepen die goed met zulk soort kinderen kan omgaan, want dit kan echt niet!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:06

mackkwek schreef:
tja het idee is leuk,maar geen optie in dit geval.

lesley is een meid die nooit bang is en de kaas niet van haar brood laat eten.
ze durft ook normaal gewoon wat terug te doen.(wat?ik een knal?? jij dan ook!)
heeft ook 4 jaar op judo gezeten en kan gemakkelijk iemand vloeren.

maar goed,.in dit geval is dat geen optie,..... als hij haar weer knijpt etc kan ze m makkelijk aan,maar tegen die opmerkingen van hem over haar zusjes kan ze niet op.
ze zou m dan wel n knal kunnen geven,maar op dat moment is het leed al geschied.
woorden doen soms meer pijn dan een knal helaas

dat doet haar zo ongelooflijk zeer.

Dat begrijp ik, is ook niet niks om dat te moeten horen. Maar wellicht houd hij daar dan wel mee op.
Het is erg moeilijk, maar als je alles al geprobeerd hebt zou het wel eens het enigste kunnen zijn dat helpt.
Nu ziet hij alleen maar een kwetsbaar meisje die hij steeds verder de grond in kan boren. En dat is hetgene waar hij [mijn inziens] zijn voldoening uit haalt.