waarom MOET je je volwassen gedragen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:14

vanitymay schreef:
Grappig genoeg gaat dit vanzelf: je ontwikkelt op een gegeven moment een andere smaak (dus mijn violetpaarse slaapkamer is in mijn eigen huis niet meer teruggekomen), je moet op een gegeven moment aan het werk (financieel toch echt noodzakelijk), krijgt steeds meer verantwoordelijkheden (hypotheek, kinderen etc. en pa en ma lossen niet alles meer voor je op ;( ) en je merkt dat je vrienden dit ook allemaal doormaken. Je zult dus zelf op tijd naar bed moeten gaan, om een of andere reden is, zeker na het vinden van een vaste partner, het uitgaan niet zo heel interessant meer en opeens kijk je terug en denk je: jeetje wat gedraag ik mij volwassen...

Gaat vanzelf!

Als ik nu om mij heen kijk ben ik toch heel volwassen geworden in de afgelopen jaren.. ik ben overigens 28, maar ben nog wel steeds gek op Southpark...(dat is dan nog een rudimentair verlangen vanuit mijn jeugd, hihi)

Hahahaha wát een onzin sorry hoor :D Dit alles staat echt zo ontzettend los van volwassen gedragen! Ik neem dan maar nooit geen relatie meer, dan is het uitgaan afgelopen :+ Van de 24 uur werk je er maar 8....Van het afschrijven van je hypotheek merk je niks, je krijgt zelfs geen afschrift meer tegenwoordig...Een verandering van smaak als je ouder wordt is persoonlijk, ik heb eergisteren nog een barbieroze trui gekocht ;)

Ik snap dat het jouw mening is, maar ik word al kriegelig als ik het alleen lees :D

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:14

hey!!! spikkels op je ijsje zijn gewoon vét lekker! had het laatst nog bij de chinees :D

ik vind het meer dat je je verantwoordelijk moet gedragen als je volwassen bent. Kijk, ik ben 23, neem mijn werk, geldzaken en relatie goed serieus en daar doe ik mijn best voor.
daarnaast ik ben ik grootste penny ooit, kan ik soms lekker maf (en dom, ook dat) uit de hoek komen, maar ben ik wel een ijsbreker.

ik bn vrij druk, en daar had ik last van, dus probeerde ik rustig over te komen, vooral op het werk. maar dat is zonde, want juist mijn spontantiteit en 'vlinderigheid' is mijn kracht. en die moet je gebruiken :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:15

Haha die spikkels op een softijsje komen mij wel bekend voor. Laatst gingen we bij mijn zus softijs halen, dus ik zeg: He waar zijn mijn spikkels.. krijg ik als antwoord: Hoe oud ben je nu?? :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:20

Wie van jullie gaat trouwens echt mee in de overdekte speeltuinen? Dus echt meeklimmen en in de ballenbak liggen met de kids? Ik leen wel eens kids uit de familie voor zulke uitstapjes 8-)

Vanitymay; Dat is een kwestie van veranderingen in je leven, maar daarnaast kun je je toch ook nog gek gedragen?
Ik heb ook een baan en verplichtingen, maar daarnaast kan ik wel bijv nog lekker dom huppelen ijsjes met spikkels eten etc etc. Zijn 2 dingen die los vanelkaar staan vind ik...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:22

Een ballenbak voor volwassen, ik wil erin!!! Volgens mij kwamen die dingen in toen ik al te 'groot' was.

Heb op sommige vlakken inderdaad een serieus leven, met werk, huis en auto. Maar wat is het heerlijk om keihard de slappe lach te hebben in het openbaar, 2 ijsjes na elkaar te bestellen en om te huilen bij de Lion King. Plassen stampen en van hellingen rollen doen het bij mij ook altijd goed. :)

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:22

[quote="Rianneke"]Wie van jullie gaat trouwens echt mee in de overdekte speeltuinen? Dus echt meeklimmen en in de ballenbak liggen met de kids? Ik leen wel eens kids uit de familie voor zulke uitstapjes 8-)
quote]

ik ik ik :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:23

Ik ben ook zo gek als een deur hoor!

Gisteren had ik vrienden over de vloer die mijn kinderen nog niet kenden... En eentje daarvan zei; wat gek om jou als moeder te zien!

Normaal gesproken ben ik namelijk net zo gek. Als ik denk dat een trampoline me houden kan dan zit ik erop, rollen van een heuveltje... Dummies! :9

En als de kinderen erbij zijn dan doe ik het lekker met hen samen :D

Ohja, ballenbakken bij de Ballorig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:23

vanitymay schreef:
Oh, maar volwassen zijn betekend natuurlijk niet dat je nooit iets onbenulligs kan doen... }> Volwassenen nemen kinderen vaak als dekmantel, maar als je lak hebt aan de reacties van anderen zijn kinderen helemaal niet noodzakelijk om speelgoed te kopen of los te gaan in het bos of strand..(al zijn er wel nieuwe spelletjes bijgekomen die in het openbaar strafbaar zijn, hihi ~~}> )

Daarom heb ik honden :))

Ik kan ongestraft knuffeltjes kopen (die zijn zoooo leuk) hondenspeelgoed is altijd erg leuk gekleurd, en ijs met spikkels is nu eenmaal erg lekker :9

En toch....... ik heb stiefkinderen, soms kleine zorgen, soms grote zorgen.......
Ik barst niet meer in tranen uit als iemand mij iets schokkends vertelt om het even kwijt te kunnen, maar reageer rustig en weloverwogen. En later huil ik dan..... en ook dat is volwassen worden. Niet meer varen op je emoties, maar overwegen, luisteren, leren....... inzicht ontwikkelen. Leren van je eigen fouten en van die van anderen. Inzien dat een impopulaire maatregel toch wel erg wijs kan zijn, ondanks dat die mij persoonlijk niet erg bevalt. Niet gelijk schreeuwen "betutteling" maar eerst eens nadenken of die regel wel zin heeft. Zélf denken, kritisch zijn, en niet de mening van de meerderheid verwarren met de waarheid.

Volwassen worden is weten wanneer je kind kunt zijn, en weten wanneer je een volwassene moet zijn......

milo schreef:
juist mijn spontantiteit en 'vlinderigheid' is mijn kracht. en die moet je gebruiken :)

Da's ook volwassen worden, je sterke en je zwakke punten kennen, en ze gebruiken :D
Rianneke schreef:
Wie van jullie gaat trouwens echt mee in de overdekte speeltuinen? Dus echt meeklimmen en in de ballenbak liggen met de kids? Ik leen wel eens kids uit de familie voor zulke uitstapjes 8-)

Oh dat is geweldig, maar daar moet je echt wel kinderen voor lenen, want je wordt nogal aangestaard als je als volwassen vrouw zulks doet :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:24

Ik vind kinderen niet leuk genoeg om er vrijwillig een dag tussens te gaan zitten. Maar op sommige kinderdingen ben ik wel serieus jaloers! :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:24

Onvolwassen persoon meld zich! Ik ben 24 maar ben nog dol op kinderdingen. Waarom altijd volwassen en serieus zijn? Beetje lol moet kunnen!
Ik ben dol op disney, heb winnie the pooh spullen in huis (woonkussen, douchegordijn...), spaar nuttige spullen van hello kitty... ben nog dol op tekenfilms!
Schommelen blijft een van de mooiste uitvindingen ooit natuurlijk! Ook zing ik nog graag mee met kinderen voor kinderen :D
Dus tja ik ben best wel een groot kind... maar uiteraard als het nodig is ben ik gewoon volwassen. In je vrije tijd nog wat kinds zijn is ook niks mis mee toch?

Overdekte speeltuinen enzo pas ik meestal niet in de speeltoestellen (ben nogal lang en eh bigboned hahah) maar anders zou ik meegaan! Sowieso meespelen met mn oppaskindjes doe ik wel :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:26

Zwerte schreef:
Overdekte speeltuinen enzo pas ik meestal niet in de speeltoestellen (ben nogal lang en eh bigboned hahah) maar anders zou ik meegaan!

Ik ben 188 en ook niet de dunste maar ik wring me ook overal doorheen hoor 8-)

Mega uitvinding vind ik trouwens ook de grote trampolines die iedereen tegenwoordig heeft!

Anoniem

Re: waarom MOET je je volwassen gedragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:27

Trampolines zijn geweldig, ik doe het te weinig helaas.

Volgens mij is trampolinespringen erg goed voor je 8-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:28

marcha1987 schreef:
Wie heeft er nog meer lak aan dat hij/zei zich niet altijd "volwassen" gedraagt? :D
O en + leeftijd :D

Wat is ´volwassen´?
De perceptie dat je je naat je leeftijd gedraagt zoals dit ´hoort´? of bewust en met zelf dragen van de consequenties je eigen keuzes maken?!

Een gestreept waterijsje eten op je 50-ste omdat je dit het lekkerste ijsje vindt is niet meer of minder dan een het ijsje eten wat jij het lekkerst vindt.
Wat een ander daarvan denkt te moeten vínden is diens zaak. Dat ´raar´vinden is hoogst onvolwassen ;)

hc

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:28

vanitymay schreef:
Grappig genoeg gaat dit vanzelf: je ontwikkelt op een gegeven moment een andere smaak (dus mijn violetpaarse slaapkamer is in mijn eigen huis niet meer teruggekomen), je moet op een gegeven moment aan het werk (financieel toch echt noodzakelijk), krijgt steeds meer verantwoordelijkheden (hypotheek, kinderen etc. en pa en ma lossen niet alles meer voor je op ;( ) en je merkt dat je vrienden dit ook allemaal doormaken. Je zult dus zelf op tijd naar bed moeten gaan, om een of andere reden is, zeker na het vinden van een vaste partner, het uitgaan niet zo heel interessant meer en opeens kijk je terug en denk je: jeetje wat gedraag ik mij volwassen...

Gaat vanzelf!

Als ik nu om mij heen kijk ben ik toch heel volwassen geworden in de afgelopen jaren.. ik ben overigens 28, maar ben nog wel steeds gek op Southpark...(dat is dan nog een rudimentair verlangen vanuit mijn jeugd, hihi)

Dat vetgedrukte ben ik niet met je eens, uitgaan doe je toch voor jezelf, je eigen plezier, en niet om een jongen te vinden?
Mijn vriend en ik gaan elk weekend stappen, hij met zijn vrienden, en ik met mijn vriendinnen. Ik kan lekker mijn ei kwijt in het stappen, en blijf het dus ook voorlopig lekker doen! :j

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:29

*voelt een giga bokt meeting aankomen waarbij we een giga overdekte speeltuin met ballenbad en trampolines afhuren*

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:30

Babel schreef:
*voelt een giga bokt meeting aankomen waarbij we een giga overdekte speeltuin met ballenbad en trampolines afhuren*

8-) En aan het einde eten we lekker frietjes en een kinderijsje :9

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:32

Rianneke schreef:
Babel schreef:

8-) En aan het einde eten we lekker frietjes en een kinderijsje :9

mét disco-dip en een kinderverassing natuurlijk :D :D :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:32

I love K3 ;-), vind ik ge-wel-dig. En dan ook de danspasjes proberen mee te doen. Ballenbakken vind ik minder aantrekkelijk maar de horsebal die ik voor m'n paard heb gekocht dan weer WEL, om flikflaks te leren (naja proberen dan) en gewoon dubbel te liggen van het lachen.

En ik ben 44 whahahaha :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:33

IKKE! :) Ben 20!

Natuurlijk niet altijd zo. Maar ik vind het bijvoorbeeld hartstikke leuk om tekenfilms te kijken!
Enne de muziek van kinderen voor kinderen vind ik ook leuk *D En dat wordt niet altijd gewaardeerd :n
Maar daar trek ik me dan weer niets van aan :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:34

Ik liep trouwens gisteren nog in Londen langs een kraampje waar kinderen geschminkt werden. Kreeg een giga opwelling om mn gezicht in een vlinder om te toveren maar heb het toch maar niet gedaan.
Ben wel in Hamleys geweest, een speelgoedwinkel van 7 verdiepingen waar ik me meer dan een uur vermaakt heb!

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 10:34

Babel schreef:

Haha, daar zat ik net aan te denken, waar kunnen heen waar we als kinderen lekker kunnen rondrennen met op zn minst, ballenbak, schommels, trampoline, wipwap, ijsjes... :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:35

Zoon en ik doen regelmatig tikkertje op straat.
Proberen mensen te laten schrikken.
Bommetje doen in het zwembad.

Ik weet niet of ik dat alles zonder zoon ook zou doen.

Je bent zo oud als je je voelt.
Schoonvader was ruim 50 en hing in Eurodisney alle kettingen in de wachtrijen verkeerd.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:36

_Marjon_ schreef:
Ik heb laatst nog 2 knuffels gekocht.
Ben ontzettend gek van Studio 100, ken de helft van de K3 liedjes uit mijn hoofd en heb een abonnement op Plopsaland. En ik word ontzettend raar aangekeken.
'Dat is toch voor kleine kinderen'.
Nee het is niet alleen voor kleine kinderen, en ook al was dat wel zo, lekker doen waar ik zin in heb toch.

Paard en pony mijn manege heb ik een paar jaar terug alweer verkocht. Echt heel erg jammer want wou het laatst weer spelen.

(Ben 21, en vind dat kinderen er voor mij nog even niet in zitten, dus dan maar zo. :+ )

Paard en Pony in de manege heb ik nog te koop hoor :D

Ik heb pas ook nog trampoline gesprongen bij een restaurant (eigenlijk voor mijn kleine nichtjes en neefjes) maar het voelde goed :D Heerlijk! Ben nu 20, bijna 21. Knuffel ligt nog altijd naast mijn kussen (Niet dat ik niet zonder kan, maar hij ligt mij daar best)..

Heb nog heel veel Grand Champions paardjes staan en een complete nagemaakte grote stal. Speel er niet meer mee uiteraard, maar ik kan hem gewoon niet weg doen :n

Spelen met mijn paarden in de wei, ik ga niet met mijn paardje over het erf 'draven' (aah heel soms dan..) maar in de wei ren ik lekker met ze mee en als ik ze ga halen, ren ik ook weer een stukje mee naar het hek (helaas halen ze mij altijd in) Lekker dollen gewoon!

Film Spirit :+:

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:39

Ik ging een keer met mijn buurvrouw de hond uitlaten, ik denk dat ik een jaar of 20 was en zij denk ik 35.
Ging ik ergens belletje trekken en ik rende heel hard weg, maar zij kon dat niet omdat ze hele zere knieen had, dus toen dacht iedereen dat zij aan die bel getrokken had.
Haha, ik helemaal in een deuk.
Ik zoiets trouwens nu nog vlot doen hoor, ben inmiddels wel 38 maargoed, ik word ook nooit volwassen :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:40

haha geweldig dit. Ik krijg geregelt commentaar zo van doe eens volwassen ma, je tikt niet goed. En ja mij gebeurt geregelt dat mensen me raar bekijken of wat dan ook, NOU EN, ik ben gelukkig vele niet omdat ze zich niet durven te uiten.
Ik ben 25 en doe vrolijk mee met mn zoontje, geweldig . Ook zonder mn zoon doe ik gek.

Geniet ervan en laat andere denken wat ze willen als je maar gelukkig bent en geniet