Tuinhaard onterecht bij bestelling. Terugbrengen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Re: Tuinhaard onterecht bij bestelling. Terugbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:31

Terugbrengen niet, ze komen het maar halen. Ik meld het wel natuurlijk, maar ben niet in de mogelijkheid om het terug te brengen en ik ga echt niet speciaal vervoer regelen.
Het geval van de hamburgers, nee daar zou ik niet voor terugrijden, een half uur voor 3 euro is me te gek. Volgende keer zou ik het wel even zeggen en dan alsnog betalen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:40

Ik zou er ook melding van maken en dan mogen ze hem halen. Ik zou hem zeker niet houden.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:41

Billy schreef:
Ik had gezegd dat ze hem konden komen halen ;)

Hier idem! Zou het echt ontzettend asociaal vinden om 'm te houden, iedereen maakt weleens een fout en het zegt m.i. aardig wat over de mensen die zo'n ding gewoon zouden houden.
Ik ben het dan wel weer met Billy eens dat ze 'm zelf mogen komen ophalen, het blijft immers hun fout.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:44

hopelijk zijn ze wel zo aardig en geven je een tegoed bon oid

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:46

Inderdaad, gelijk bellen zodra de fout geconstateerd is, en dan mogen ze hem zelf komen halen. De winkel mag blij zijn met de eerlijkheid, er zijn toch mensen die hem zelf zouden houden of zouden verkopen op marktplaats.

Voor een paar euro moeilijk doen gaat weer wat te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:58

Lynn_Nikita schreef:

Waarom :?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:59

Omdat men vind dat er voor eerlijkheid altijd wat tegenover moet staan :7

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:00

Ik zou het inderdaad ook laten ophalen. Het is wel hun fout en jij bent zo eerlijk om het te melden. Terugbrengen lijkt me heel veel werk dus ik had gebelt dat ze hem weer op konden halen, denk ik..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 11:00

Lynn_Nikita schreef:

Dat zou wel leuk zijn ja.
Vooral omdat we een leuning van een stoel van de louncheset ook nog zelf hebben gerepareerd (houten plank op leuning zat niet vast en er zat een gaatje in. Gaatje gedicht met vloeibaar hout. Willen de plank vastschroeven, want we hadden de schroeven los in de doos gevonden, blijkt dat de plank helemaal niet langs de rugleuning past...niet voldoende ingezaagd. Dus manlief dat ook maar even op maat gezaagd. Wil hij de schroeven erin draaien, wisten we meteen waardoor er een gaatje in de plank zat....schroeven waren te lang }:0 . Dus daar waar hij de schroef net door het hout had gedraaid was het hout een beetje versplinterd. Dus dat ook weer bijgeschuurd :Z . ) Daar ga ik dus zeker over reclameren. We dachten: och dat doe je wel even. Daar gaan we niet voor terug. Maar ondertussen vielen we van het ene in het andere.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:20

dan zou ik dat ook zeker aangeven!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:40

Maya schreef:
Waar het om draait is dat ze benieuwd was naar andere meningen omdat ze reacties had gehad dat mensen het niet zouden terugbrengen. Dus naar aanleiding van een situatie een 'wat zou jij doen' - topic opstarten...

Ik zou geen seconde twijfelen, zoiets komt toch wel boven water als de pakbonnen worden gecontroleerd dan schaam je je ogen toch uit je hoofd?
Maar goed blijkbaar leeft TS nog in een íets andere wereld, dat kan natuurlijk en waardebon is dus ook niet nodig.
Ze waren er toch wel achter gekomen :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:41

Babsiej schreef:

Kan ik me wel in vinden, je moet goed gedrag wel belonen. Mijn zoontje heeft toen hij 1,5 was ooit uit een winkel een boekje gepakt terwijl hij in de buggy zat, het viel me buiten pas op :o Ik ben netjes terug de winkel in gelopen, heb mijn excuus aangeboden en heb netjes het teruggegeven....... krijg ik me toch een uitbrander dat ik mijn kind maar beter in de gaten moet houden! Een volgende keer zou ik niet meer teruglopen denk ik.
Als iemand met iets klein terugkomt is een bedankje voldoende, maar als iemand iets ter waarde van 600 euro terugbrengt zou ik als ik de winkelier was toch op zijn minst een zooi aardbeienplantjes als bedankje meegeven ofzo.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:50

Ik bel meteen op, maar ze mogen het wel komen halen. Ik zou het wel netjes in de schuur zetten.
Fouten maken is menselijk en daar hoeven andere niet voor op te draaien

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:03

Babsiej schreef:

Het is jammer dat goed gedrag beloont moet worden, ik vind zoiets gewoon logisch.

Ik heb ooit een telefoon in de trein laten liggen en kon hem gelukkig ophalen bij de vindster, ze wilde er niks voor hebben.
En vorige week had iemand mijn portomone gevonden met net gepind geld erin, ik kan dus wel stellen dat ik erg blij ben dat als ik iets verlies ( en dat is vaak :o ) het bij een eerlijk iemand komt.

Als ik iets vind, gaat het ook terug, hoef ik niet eens over na te denken.
Laatst bijgewerkt door kavama op 08-06-09 12:07, in het totaal 2 keer bewerkt

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:04

odetteke, dat is dan ook weer niet leuk.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:12

Ik had het ook gemeld, het is gewoon pure diefstal als je hem houdt. Persoonlijk zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Maar er zijn altijd mensen die het wel doen en dat ding dan op Marktplaats o.i.d zetten.

Komen ze hem nu halen? Of breng je hem zelf? :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:15

janouk schreef:
Ondernemers zijn net mensen: ze maken ook wel eens een fout. :D Het is toch te gek voor woorden als mensen het dan niet zouden teruggeven. Ik snap niet eens dat mensen erover denken om het te houden. Dat is diefstal.

volgens mij is het verduistering. maar het is geen diefstal ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:16

Chiqa, je leest niet goed. TS heeft allang aangegeven bij het tuincentrum dat ze teveel heeft ontvangen en dat ze het terug gaat brengen.
Alleen wat reacties uit haar omgeving van mensen die anders zouden besluiten deed haar besluiten om een topic te openen.

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:19

ik zou gewoon opbellen om het aan te geven dat die tuinhaard er onbedoeld bij zat en dan vragen wat de winkel wil dat je ermee doet...
komen ze m ophalen of moet je ervoor rijden...

ach door miscommunicatie heb ik al eens een printer aan een bestelling over gehouden... via internet een cd brander voor de pc besteld en wat kregen we een printer..
netjes gebeld en aangegeven dat ik m terug zou sturen, op hun portokosten...
vervolgens bezorgde tnt de printer 4 dagen later weer bij mij thuis, maar moest ik wel zo'n 16 euro aan bezorgkosten betalen...
dus ik de printer terugkopen van de postbode en weer gebeld (ja er zat geen goed retournummer op en dan accepteren we geen goederen...)
prima als ik de verzendkosten terug krijg en jullie mij het goede retournummer sturen dan stuur ik m weer terug...
uiteindelijk heb ik er nog 3x achteraan gebeld, de printer heeft een jaar lang in de doos gestaan en nu gebruiken we m toch maar

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:18

kavama schreef:
Babsiej schreef:

Het is jammer dat goed gedrag beloont moet worden, ik vind zoiets gewoon logisch.

Ik heb ooit een telefoon in de trein laten liggen en kon hem gelukkig ophalen bij de vindster, ze wilde er niks voor hebben.
En vorige week had iemand mijn portomone gevonden met net gepind geld erin, ik kan dus wel stellen dat ik erg blij ben dat als ik iets verlies ( en dat is vaak :o ) het bij een eerlijk iemand komt.

Ja daarom ook mijn smiley het is toch gewoon logisch dat je dat doet :o

@ odetteke een uitbrander had niet gehoeven maar een dankjewel in dit geval toch ook niet? Jij neemt iets mee wat niet betaald is...
( ik noem express jij omdat jij verantwoordelijk bent voor je kind)

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:40

Babsiej schreef:
kavama schreef:

Ja daarom ook mijn smiley het is toch gewoon logisch dat je dat doet :o

@ odetteke een uitbrander had niet gehoeven maar een dankjewel in dit geval toch ook niet? Jij neemt iets mee wat niet betaald is...
( ik noem express jij omdat jij verantwoordelijk bent voor je kind)

Een dankjewel dat je zo eerlijk bent geweest om het terug te brengen? Ze had het ook gewoon kunnen houden. Als jij bezig bent met boodschappen kun je niet de hele tijd je kind in de gaten houden en ze pakken sneller dan je denkt wat mee! Wij hebben ook wel eens gehad dat mensen gewoon even langs kwamen om een bel terug te brengen, waarvan ze tijdens het afrekenen (we hebben impulsbakken voor de kassa, op grijphoogte van het kind zegmaar) niet gezien had dat haar kind dat gepakt had... Ik ben allang blij dat ze dat terug komen brengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:07

Kreeg een PBtje ter verduidelijking, en idd TS is gewoon goudeerlijk en zal zich niet in de vingers snijden,
ongelovelijk dat er mensen zijn op de wereld die uberhaupt alleen al met het idee spelen!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:39

Chiqa schreef:
Maya schreef:
Waar het om draait is dat ze benieuwd was naar andere meningen omdat ze reacties had gehad dat mensen het niet zouden terugbrengen. Dus naar aanleiding van een situatie een 'wat zou jij doen' - topic opstarten...

Ik zou geen seconde twijfelen, zoiets komt toch wel boven water als de pakbonnen worden gecontroleerd dan schaam je je ogen toch uit je hoofd?
Maar goed blijkbaar leeft TS nog in een íets andere wereld, dat kan natuurlijk en waardebon is dus ook niet nodig.
Ze waren er toch wel achter gekomen :)

Als jij nou toch eens een dubbeltje zou krijgen voor al je bitchy antwoorden zou je al snel een bril kunnen kopen. Leer toch eens lezen en mensen in hun waarde te laten, bah.

ontopic: ik zou zoiets altijd melden, ik werk zelf in de horeca en maak ook wel eens een fout, dan ben ik ook altijd blij als mensen met me mee denken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:41

Chiqa schreef:
Kreeg een PBtje ter verduidelijking, en idd TS is gewoon goudeerlijk en zal zich niet in de vingers snijden,
ongelovelijk dat er mensen zijn op de wereld die uberhaupt alleen al met het idee spelen!

Als je goed gelezen had was dat pb-tje niet nodig geweest ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:49

terug brengen, geen twijfel over mogelijk :)