Zal ik het doen of toch niet? Dilemma....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 14:12

Nou, ik ben terug van "kraamvisite" de kittens hebben 2 mama's :j Dat komt omdat beide katten zwanger waren, 1 kat heeft 2 jonkies gekregen waarvan 1 helaas dood geboren is, de andere leeft nog. Andere kat heeft 5 kittens gekregen die allemaal leven. De 2 mama's zijn zussen van elkaar en hebben nu een soort van co-ouderschap want ze geven de 6 kittens allebei melk. Ze liggen samen in een grote mand en de kittens drinken bij allebei de mama's :+ Maar goed, ik heb "Plum" uitgezocht! Hij/zij is zwart met 4 witte pootjes tot aan het lijfje, een zwart koppie maar een witte onderkaak en een wit puntje aan de staart. De kittens zijn nu nog heel klein (nog geen week oud) en ze hebben de oogjes nog dicht dus we hebben ze nog niet opgepakt. Zodra dat kan, kom ik hem showen! *-:)

Francis

Re: Zal ik het doen of toch niet? Dilemma....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:27

Gefeliciteerd Uthrick! Je bent dus officieel poezenmama.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:29

Mag ik in jouw topic ook iets vragen? Zit nl met hetzelfde dilemma. Ik vroeg me nl een paar dingetjes af:
Als je nou op 2hoog zit, hoe kan je kat naar buiten?
En als je een hond hebt maar geen tuin, hoevaak moet je dan gaan wandelen? En gaat ie zich niet vervelen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:41

En kat hoeft echt niet verplicht naar buiten.
Mijn katten zijn nog nooit buiten geweest (behalve dan in de draagmand naar de dierenarts) en vermaken zich prima binnen.
Als je een tuin of balkon hebt kan je die afzetten en kunnen ze veilig naar "buiten".

Maar als je het in huis maar aantrekkelijk genoeg maakt en ze veel te doen geeft hoeven katten echt niet naar buiten.
Met alle vergiftigingen, ontvoeringen, kattenmoorden en auto's tegenwoordig is het bijna iets wat je niet eens meer zou moeten willen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:43

Ik heb 2 balkons maar die zijn maar een meter breed.
Is dat genoeg? Is er ook een ras dat op dat gebied iets rustiger/gemakkelijker is?

Sorry TS, dat ik je topic even afneem :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:53

Armaris schreef:
Mag ik in jouw topic ook iets vragen? Zit nl met hetzelfde dilemma. Ik vroeg me nl een paar dingetjes af:
Als je nou op 2hoog zit, hoe kan je kat naar buiten?
En als je een hond hebt maar geen tuin, hoevaak moet je dan gaan wandelen? En gaat ie zich niet vervelen?

zie mijn voorgaande post ;)
kat heb ik aangeleerd om haar naar beneden te brengen en aan het eind van de middag weer op te halen
honden gewoon goed uitlaten,afhankelijk van je soort hond natuurlijk
mijn bull is lui :P
edit: ps ik zit ook op 2 hoog ;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:02

Tnx :D
Ik lees het nu! Mh, het begint toch wel te kriebelen bij mij :)

zonnebloem18

Armaris schreef:
Is dat genoeg? Is er ook een ras dat op dat gebied iets rustiger/gemakkelijker is?

Zelfs al had je geen balkons dan zou het nog kunnen dus elke beetje extra is mooi meegenomen.

Er zijn zeker rustigere rassen al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen.
Britten, heilige birmanen en perzen zijn over het algemeen rustig, maar ook onder de HTK-katten zitten hele rustige katten.
Als je gaat voor een raskat hou dan rekening met een prijs tussen de 400 en 800 euro (afhankelijk van het ras) en zorg ervoor dat de ouders wel volledig getest zijn.

Sily

Ik denk dat een hond gewoon of het nou een appartement is of een huis gewoon altijd zoveel mogelijk naar buiten moet, tenzij je die van mij hebt, die ziet nu de regen en blijft stug liggen als ik haar roep :D
Regen is vies voor het geval je dat nog niet wist }:0

Mijn katjes hebben ook altijd binnen gezeten, zijn al drie keer met me mee verhuisd en nu in dit huis mogen ze ook in de tuin en vanuit daar kunnen ze alle tuinen af, 1tje vindt dit helemaal geweldig en zit regelmatig op andermans schuur, de ander vindt het eng en gaat niet verder dan de zon in onze eigen tuin.
Nu liggen ze alletwee boven in hun kachelmand want hey! het regent :D

TS succes en veel plezier met je kitten(tjes)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:03

Een raskat hoeft voor mij niet :)
Ik ga wel even op BB een topic opstarten over hoe en wat :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:09

Ik heb niet het hele topc gelezen maar:

1 van mijn beste vrienden woonde in een appartement die ongeveer even groot als de jouwe klinkt. Al woonde hij op 3 hoog.
Hij had 2 katten en had altijd alle deuren los. De katten vond dat heerlijk konden lekker samen spelen overal.

Het kan makkelijk maar je moet ze dan niet in 1 kamer bv opsluiten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:21

Mijn zus had ook 2 katten in haar appartement. Is best te doen, maar op het laatst werden ze érg territoriaal, gingen alles en iedereen aanvallen in huis. :?
Kwamen nooit buiten, nu zijn ze bij ons op de boerderij en ze vinden het heerlijk. Ze jagen overal achteraan.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:16

Ik he nog op site's voor een leuke poezennaam gekeken, maar ik blijf toch bij Plum(metje)! :+ Leuk, of niet?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:09

jep erg leuke naam, doen!
maar je neemt er dus 1 begrijp ik, nou moet je alleen nog zo lang wachten!

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:18

Gefeliciteerd met Plummeke!!

Ik maak idd ook op uit je reactie dat je er 1 neemt?!?!
Eerlijk gezegd is het veel fijner om een zusje erbij uit te kiezen (kater zou ik niet doen ivm terratorium afbakenen)
Je werkt 36 uur per week, maar hebt ook een paard of rijdt paard???
dus per dag min. 2 uur extra weg van huis.
Boodschappen doen..
Gewoon lekker je ding doen...

Allemaal uurtjers extra op de 36 uur dat je niet thuis bent en dus is Plum vaak alleen thuis.
Als een kat in en uit kan lopen zou ik daar geen moeite mee hebben, maar deze zit dus ALTIJD alleen binnen zonder vriendje...

Zou zeker nog eens overwegen om een pudding erbij te nemen.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 22:04

Haha, ja daar heb ik ook over nagedacht maar alle puddinkjes uit dit nestje waren al vergeven! :+ Plum is met grote waarschijnlijkheid een kater en ik kan er wel een kater uit een ander nestje bij doen maar heb eigenlijk geen behoefte aan gepies in mijn huis ivm territorium afbaken strijd :n

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:24

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 22:31

Maar Plum komt/kan wel naar buiten hoor! En als ik een nachtdienst heb gehad ben ik de dag daarna vrij dus als ik bijgeslapen ben, dan ben ik gewoon bij hem in de woonkamer, Want hij mag echt niet in mijn slaapkamer/bed, dat vind ik zoals eerder gezegd écht vies.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:45

ohw! alstie lekker naar buiten kan kan hij idd daar vriendjes zoeken!
ik slaap wel met me poezels :j ik was/verschoon de boel vaker en stofzuig meer :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:45

Armaris schreef:

Je moet er wel iets omheen dien, zodat ze niet van het balkon kunnen springen.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:20

Gefelicteerd Uthrick met plum :)

Ik heb hier ook 2 katten lopen in mijn flatje van 2 hoog. Zijn geen familie van elkaar maar zijn wel samen opgegroeid :)
Af en toe mogen ze spelen op het balkon maar ik heb verder geen problemen onder vonden dat ze in huis moeten blijven.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:44

Uthrick schreef:
Oké.. dus de meesten denken wel dat het kan! 2 katten heb ik ook al over nagedacht maar dan zit ik weer met de ruimte en ik wil ze écht niet in mijn slaapkamer hebben (bah...) Maar goed, 2 katten is misschien wel net zo eerlijk/leuk voor ze want ik werk 36 uur per week maar onregelmatig en nachtdiensten.

Tjah en dan nu de namen.... Voor de katten van mijn ouders heb ik jaren geleden Mellow&Muppet bedacht :+

Ik roep al járen dat als ik ook weer een kat heb/krijg dat die Plum gaat heten. Ja, ik weet dat het Pruim betekend maar ik vind het zo'n grappige naam voor een kat. Nou en áls ik voor 2 kittens ga, dan moet er dus ook een 2e naam komen! Plum&Pudding? haha, nee Pudding vind ik geen leuke naam... dus kom maar op!

als je 1 hoog woont kan je dan niet vanaf het balkon een laddertje/plank naar beneden doen 20cm breed wat alleen begaanbaar is voor katten? hadden onze buren ook altijd katten konden zo altijd naar buiten

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 11:19

Nee, want ik heb geen balkon. Wel een deur naar buiten die open kan maar daar staat een hek achter want anders kletter je meteen naar beneden. Daarbij zou dat trappetje dan in de tuin van de buren moeten staan en ik weet nu al dat ze dat niet goed vinden, zoiets zou ik zelf ook niet in mijn tuin willen.