Geven jullie fooi aan bezorgers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 03:14

Oei, wat krijgen jullie weinig betaalt :oo !
Mijn dochter werkt (als bijbaantje) op een schip http://www.mississippiqueen.de/ en verdient 8 € per uur (ze is net 19). Op goede avonden heeft ze soms iets van 50 € fooi erbij! 20 € zijn het eigenlijk altijd wel.
Natuurlijk is een fooi niet verplicht, maar het is wel een blijk van waardering :) .
Als ik prettig bediend wordt (en dat hoeft nog niet eens zonder een -klein- foutje te zijn ;) ) geef ik altijd een fooi; in een restarant/kroeg natuurlijk meer dan bij de pizzabezorger aan de deur; de pizzabezorger krijgt iets van 1-2 €.

bollebeer

Re: Geven jullie fooi aan bezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 03:54

Ik heb ook een tijdje in duitsland gewerkt en daar geven mensen toch wel meer en vooral vaker fooi dan in nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:01

Nee, wij bestellen nooit. :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:07

Noem me een krent, maar nee, ik geef geen fooi.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:12

Krent :D !

Het is idd waar, de nederlanders staan -hier- over het algemeen niet bekend als d´r grote fooiengevers := ...

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:25

Ik geef eigenlijk nooit fooi.
Ik ben student en werk hard voor mijn geld. Ik werk extra niet in de horeca omdat dat en slecht verdiend en omdat je dan werkt op feestdagen etc. Anderen die dat wel doen kiezen daar zelf voor. waarom moet ik zedan fooi geven?

Maar er zit verschil in:

Bezorgers van pizza en dergelijke krijgen wel fooi. 1 of 2 euro ofzo.

Horecabediening niet. Ik ga erg vaak terrassen of cafeetjes doen om eelrijk te zijn kan ik het me ook niet veroorloven om dan altijd fooi tegen. In 1 vast cafe waar ik kom geef ik wel fooi aan de vast mensen daar.

Overigens als een ondzettende leuke jongen in de bediening werkt krijgt hij wel fooi. Dit schrijf ik ook af op mijn leeftijd. Hormonen enzo ;) :=

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:29

Ik geef eigenlijk altijd fooi, tenzij de bediening bijvoorbeeld echt slecht was. Als we wat te eten bestellen geef ik de bezorger eigenlijk ook altijd fooi.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:59

Als het netjes op tijd is mogen ze het wisselgeld meestal wel houden of rond ik het af in hun voordeel, als dit in verhouding staat tot de bestelling (dus bij een bestelling van 10 euro ga ik geen 5 euro fooi geven).

Als het echt te laat is geef ik niks, vorige keer kwam er iemand 2,5 uur nadat we besteld hadden, we hadden wel 3 keer moeten bellen... Die bleef me ook met grote ogen aankijken met zijn handje op, maar toen heb ik niks gegeven.

Maar goed ook want het was niet te eten!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:02

nee ik geef t niet, ze krijgen gewoon betaald, en als ze t te weinig vinden dan zoeken ze maar een andere baan. Ik krijg ook niet extra betaald voor alle poep luiers die ik doe. me neus :+