Huisbaas 'bedreigt' ons als we niet betalen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:20

Gewoon informeren bij de huurcommissie,aangesloten of niet...daar kunnen ze je ook wel mee helpen.
Je mag hier in Nederland niet zomaar een woning verhuren en dan maar raak vragen/eisen,daar zijn allerlei
regeltjes voor :j
Huisbaas met grote bek ook niets van aantrekken,zorg dat alles op papier staat en dat je getuigen hebt dan kun je altijd nog aangifte doen als dat nodig is.

Ken ook iemand die particulier huurt en steevast elk jaar door de huurcommissie een rechtzaak aan laat spannen tegen de eigenaar.Ook hier zijn de bedreigingen af en toe niet van de lucht :+ maar een huursverhoging heeft hij al jaren niet gehad,wel een huursverlaging ;)

Sterkte...en als het een probleem blijft waarbij je je ongemakkelijk blijft voelen,lekker verhuizen ;)

Liezel1

Re: Huisbaas 'bedreigt' ons als we niet betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:20

Tinky, ik kan er persoonlijk niet bij dat die persoon dan die woning wil blijven huren van die verhuurder.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:21

OK, snap het!

Maar als ze met die dingen gaat dreiegen, gaat het echt niet via de officiele weg hoor, dan doen ze dat echt niet zo. Denk dat je blij mag zijn als je een deel van die gemeentelijke belastingen moet betalen en dat het dan klaar is!

Commissies kunnen hier weinig tegen doen als ze niet is aangesloten.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:22

Lees maar op de site huurscommissie is voor iedereen die een woning huurt of verhuurt!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:23

Silly1972 schreef:
Bij mij werkte dat allemaal prima en was ook in overleg met de huurcommissie, de verhuurder bleef in gebreke niet ik.

Dan kan het misschien wel ja, maar zou dat wel eerst even goed kortsluiten met de huurcommissie :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:27

Dat is uiteraard logisch :-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:28

Ik vind van wel ja, maar voor de duidelijkheid vond ik het wel het vermelden waard ;)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:37

De WOZ-waarde, hiervoor betaald de eigenaar van de woning een deel, NIET DE GEBRUIKER, die hoeft hiervoor niet te betalen. De overige belastingen kunnen wel door de huurder betaald moeten worden, bv rioolheffing of afvalstoffenheffing, en die worden dan door degene betaald die op de dag van de aanslag op het betreffende adres staat ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie. Dit betaal je voor het hele jaar. Daar kan de verhuurder niets aan doen, dat bepaald de gemeente, al had de verhuurder je daarval wel op de hoogte mogen stellen. Maar van de andere kant kun je dat zelf ook nazoeken en hoeft niet alles voorgekauwd te worden natuurlijk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:55

Liezel1 schreef:
Tinky, ik kan er persoonlijk niet bij dat die persoon dan die woning wil blijven huren van die verhuurder.

Liezel...soms kun je niet anders.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:57

Tinky12 schreef:
Liezel1 schreef:

Liezel...soms kun je niet anders.

Volgens mij is de huur opgezegd hoor per 1 juli as. TS wil nu weten hoe de eindafrekening verlopen moet.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 11:58

Zo gedaan dat we morgen de huurcomissie meteen bellen, in verloop daarvan gaan we handelen. Ben benieuwd wie wat moet gaan betalen.
Ben verder niet bang voor mevrouw, heb aangifte gedaan dus mocht ik ergens in een beekje eindigen dan weten ze wie het gedaan heeft :+ .

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:16

Erg vervelend dat de verhuurder zo doet, zeg!
Idd eerst ff info opvragen, zodat je goed beslagen ter ijs komt.
Vraag de (kopie) aanslag op aan verhuurder, zodat je weet over welke gemeentelijke belasting het gaat.
Wedden dat ze die niet geeft? ;)
Zou het namelijk gaan over afvalstoffen/rioolrechten had JIJ de aanslag persoonlijk gehad, niet de verhuurder.
Dat moet je idd voor een heel jaar betalen, maar neem je gewoon mee naar het volgende huis.
Ga je in een andere stad ofzo wonen (andere gemeente), wordt dat keurig verrekend trouwens.

Laat je niet in de luren leggen door dreigementen, hoor!
Heeft ze wel een vergunning om particulier te verhuren eigenlijk?

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:28

tja, ze zal wel vervelend doen omdat ze een melkkoe kwijt is en probeert er nu nog uit te halen wat er in zit,als je de huur achteraf betaald zou ik zelfs het te veel betaalde bedrag aan huur verrekenen met je laatste huur.(wel wanneer je er uit bent natuurlijk)