Goede vriend(in) komt uit de kast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Re: Goede vriend(in) komt uit de kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:43

Ik heb homofiele, lesbische en biseksuele vrienden.

Ze waren al uit de kastvoordat ik ze kende maar ik heb me er niet 1 seconde druk om gemaakt. En als een van mijn lesbische vriendinnen toevallig omdat het niet anders kan met mij in 1 bed moet slapen, vind ik dat prima.

Alsof ze zomaar elke vrouw zou bespringen, pffffff, wij heteroseksuele vrouwen duiken toch ook niet op elke man.
Als ze gevoelens voor me zou krijgen of hebben dan weet ze dat ik die vanwege mijn geaardheid en mijn lieve vriend nooit zou kunnen beantwoorden.

Nou, er zijn wel meer mensen die een blauwtje hebben gelopen hoor. Ik zou het vervelende vinden voor onze vriendschap dan dat het iets met haar geaardheid te maken heeft.

Nee hoor, geen probleem hier met welke geaardheid dan ook. Als ze maar aardig zijn, ik er een leuk gesprek mee kan voeren en er een wederzijdse vriendschappelijke klik is, vind ik het allemaal best.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:47

Als ik zou denken dat mijn vrienden zoiets niet zouden kunnen accepteren, dan zouden het mijn vrienden niet zijn. Simpel. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:49

Rienn schreef:
Ik zou er zelf absoluut geen problemen mee hebben. Die gene blijft wie hij/zij is.. Maar ik weet dat er bij mij in de vrienden groep niemand zal toegeven dat hij/zij op het zelfde geslacht valt. Reden; Ze hebben allemaal een probleem/hekel met homo's, en dat is nog netjes uitgedrukt. Ik probeer wel eens een normaal gesprek met ze daar over te hebben, alleen komt er dan gewoon geen normaal woord uit. Ik vind dat zo jammer, en snap gewoon niet zo goed waarom. Ik zou het ze denk ik ook niet durven te vertellen. Niet dat dat nodig is, want ben zelf hetero.

Aan alle rectie's te lezen hebben echt heel weinig mensen er nog een probleem mee, en dat lijkt mij voor de gene die uit de "kast" wil komen een stuk makkelijker..

Wat vervelend dat je vrienden zo reageren, meestal hebben ze dan nog niet eens een goeie reden waarom zo zo'n hekel hebben aan homo's.. en dat is dus waar de mensen die uit de kast moeten komen zo bang voor zijn..
Ik loop er zelf niet te koop mee, zou met onbekenden niet snel meteen gaan gillen dat ik bi ben. Als het toevallig ter sprake zou komen misschien, maar nee. Ook niet al mijn vrienden weten het, bijv. op school niet, omdat ik weet dat er 'n aantal mensen zijn die een hartgrondige hekel hebben aan homoseksualiteit. ;) Jammer is dat. Dan voel ik er ook niet veel voor om het zo even te gaan vertellen, mochten ze erachter komen zou het me ook niet uitmaken, maar daar ga ik het niet van de daken schreeuwen.

Saskiaatje schreef:
Als ik zou denken dat mijn vrienden zoiets niet zouden kunnen accepteren, dan zouden het mijn vrienden niet zijn. Simpel. :)

En dat is wss omdat jij lesbisch bent. Als je hetero was geweest had het miss toch iets anders gelegen, tenminste dat zou ik me zo kunnen voorstellen. Dat is toch anders want dan heb je er niet echt zelf iets mee te maken. :)
Ik heb ook wel vrienden die op bepaalde punten andere ideeën hebben dan ik (niet over homo's), dat vind ik prima. Als ze het kunnen onderbouwen en mij niet hun ideeën gaan opdringen, no problem. :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:52

Voor mijn zal/is het echt geen probleem als vriendinnen of vrienden tegen mij zouden zeggen dat ze toch op hetzelfde geslacht vallen :n Ze blijven toch gewoon hetzelfde? :j Dus waarom zou de geaardheid van diegene een enkel verschil maken? :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:53

Ik heb het met een vriend van mij gehad. Het was wel een schrikken toen we te horen kregen dat hij op jongens viel. Maar we steunden hem er wel gewoon in dat het helemaal niet erg was enz. Hetzelfde zou ik doen als een goede vriendin van mij zoiets zou zeggen. Ik heb er niet zo veel problemen mee.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:54

HBVisser schreef:
Alsof ze zomaar elke vrouw zou bespringen, pffffff, wij heteroseksuele vrouwen duiken toch ook niet op elke man.

Nou, dat vind ik ook hoor! Je hoort wel eens mensen zeggen: 'ik vind het niks, ik wil er niet bij in de buurt komen want straks zitten ze aan me' ofzo. De arrogantie! Alsof iedere homo op jóu valt, waarschijnlijk moeten ze er niet eens aan denken om je met ook maar één vinger aan te raken. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:55

Nimue schreef:
HBVisser schreef:

Nou, dat vind ik ook hoor! Je hoort wel eens mensen zeggen: 'ik vind het niks, ik wil er niet bij in de buurt komen want straks zitten ze aan me' ofzo. De arrogantie! Alsof iedere homo op jóu valt, waarschijnlijk moeten ze er niet eens aan denken om je met ook maar één vinger aan te raken. :D

Hihi ja. :D "Straks gaat ze me zoenen.." ehh... nee bedankt? := :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:55

hihihi :) persoonlijk zou ik het een eer vinden als mijn vriendin me zo vertrouwd dat ze zulke dingen tegen me zegt.

ik persoonlijk heb er echt NUL problemen mee :D :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:56

Lotte_ schreef:
Ik respecteer het ook zeker wel.
Zoals ik al zei reageerde ik er meteen heel positief op..
Maar het is wel eventjes een rare gedachte,
Aangezien we vorig jaar nog achter dezelfde jongens aan zaten en gewoon bij elkaar in bed sliepen enzo :)
Zou ik nu ook nog doen hoor!

Vind t ook onwijs dapper dat ze t me verteld heeft.
haar stiefmoeder weet t nu ook maar die geloofde het niet..
Pas nadat ze met mij had gepraat wist ze dat t geen onzin was..

Ik had vroeger (nog voor mijn huidige vriend :D ) Ook hele goede vrienden waar ik na een avond stappen zo bij in bed stapte omdat de bank of het opblaasbed gewoon niet lekker sliep :n dat hoeft nog niet te betekenen dat er ook liefde of lust in het spel was, daar ging ik gewoon slapen na een gezellige avond en ik moet er wel bij zeggen dat die jongens nog nooit maar dan ook nog nooit iets geprobeerd hebben, dat heet wederzijds respect :j :)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:01

Fiffill schreef:

Haha, en het zijn meestal ook niet de echt aantrekkelijke mensen die er dat soort ideeën op nahouden hé? :+

Ik snap trouwens best dat het voor sommige mensen toch een raar idee is hoor, als je het ineens van je beste vriendin hoort. Je moet toch je beeld van die persoon een beetje bijstellen. Ik vind het ook niet vreemd of raar dat je er in eerste instantie even van schrikt, en dat zal ik dus ook nooit veroordelen. Zolang je daarna maar wel weer gewoon open-minded genoeg bent om die ander weer te accepteren.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:02

Ow en van Rock en Bella hier in het topic wist ik het in het begin ook niet, toen ik het hoorde was het ook helemaal geen probleem voor mij :n Het blijven beide gewoon schatten van meiden en mijn gedachtegang over beide meiden is dan ook echt niet veranderd :n :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:03

Maar wat het vooral ook is, als voorbeeld: ik zeg tegen 'n vriendin dat ik bi ben. Daarop schrikt zij heel erg, etc.
Maar.. al die tijd zijn we al vriendinnen geweest, alsof ik haar nu ineens zou gaan zoenen ofzo? := Er veranderd toch niets?
En inderdaad, het zijn meestal niet al te aantrekkelijke mensen. :')

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:04

Nimue schreef:
Fiffill schreef:

Haha, en het zijn meestal ook niet de echt aantrekkelijke mensen die er dat soort ideeën op nahouden hé? :+

Ik snap trouwens best dat het voor sommige mensen toch een raar idee is hoor, als je het ineens van je beste vriendin hoort. Je moet toch je beeld van die persoon een beetje bijstellen. Ik vind het ook niet vreemd of raar dat je er in eerste instantie even van schrikt, en dat zal ik dus ook nooit veroordelen. Zolang je daarna maar wel weer gewoon open-minded genoeg bent om die ander weer te accepteren.

Ja of juist hele mooie mensen die zichzelf heel wat vinden... :=
en die meestal denken dat de hele wereld om hun draait en dat iedereen zomaar ineens met ze naar bed willen _O-

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:09

Fiffill schreef:
Maar wat het vooral ook is, als voorbeeld: ik zeg tegen 'n vriendin dat ik bi ben. Daarop schrikt zij heel erg, etc.
Maar.. al die tijd zijn we al vriendinnen geweest, alsof ik haar nu ineens zou gaan zoenen ofzo? := Er veranderd toch niets?
En inderdaad, het zijn meestal niet al te aantrekkelijke mensen. :')

Nee, er verandert niks, maar ik snap wel dat je ervan staat te kijken. Meer in de zin van 'goh, dat had ik echt niet verwacht!' dan in 'getver, viezerik!' natuurlijk, maar ik begrijp wel dat het even als een verrassing kan komen en dat je er wat van schrikt. Niet zozeer omdat je het vies vindt, niet omdat die ander nu ineens een ander persoon is, maar omdat je het niet had zien aankomen, je misschien nog nooit iemand hebt gesproken die op hetzelfde geslacht valt (die mensen zijn er echt....), dat soort dingen.

Natuurlijk moet dat wel alleen de eerste reactie zijn, niet dat die ander zegt 'nou, nu wil ik een week niet met je praten om dit te gaan laten bezinken' of dat soort onzin. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:12

Ja, maar die mensen zijn er dus wel. ;) Gelukkig wordt het in mijn vriendenkring totaal geaccepteerd en kijkt niemand er meer van op. Moet zeggen dat er in dit topic ook veel positieve reacties zijn. :)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:14

Ik heb er weinig problemen mee.... Maar ik vind het zo belachelijk als iemand ermee te koop gaat lopen.

Pas ook had ik een man aan mijn kassa, en die kwam even uitgebreid vertellen dat hij homo was, en dat het nergens op sloeg dat mensen onderscheid maakten enzo. Dat vind ik echt vreselijk irri!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:17

Ik zie hier anders toch ook een aantal mensen tóch nog maar even benadrukken dat ze hetero zijn. ;)

Ik vind het altijd wel lachen, van die extreme homo's. Een paar jaar terug ging ik nog wel eens naar PANN-feesten, en daar had ik altijd de grootste lol met die gasten.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Als ik heel eerlijk ben hoef ik van 90% van de bevolking helemaal niet te weten wat ze in bed uitspoken - en dus ook niet of ze dat met een man of een vrouw doen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:19

Vriend van mij is ook zo'n extreme homo :))
Er gaat geen dag voorbij als ik bij hem ben dat we niet lachen en grapjes maken, hij is ook lekker "verwijft" en dat maakt hem juist helemaal af zoals hij is :j :+:

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:57

Mijn beste vriendin van inmiddels een paar jaar geleden (ook verwaterd want ze is nu getrouwd en heeft een kind) vertelde me ook ineens dat ze bi was. En ik kreeg er meteen bovenop dat ze gevoelens voor mij had en ze heeft me meermaals proberen te zoenen. Ik gaf aan dat dat niet gewenst was maar ze ging er wel mee door. Dat is wel vervelend :')
Maar ik heb er totaal geen moeite mee als iemand ineens uit de kast komt. Waarom zou je? Iemand wordt daar niet minder om en ook echt niet enger door.. Ik heb zelfs een bisexueel vriendje gehad een jaar of 3 geleden :j

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:57

Ik zie niet in waarom je daar problemen mee zou hebben :+
De persoon blijft hetzelfde! En indd, niet iedere homoseksueel duikt gelijkt op alles van hetzelfde geslacht :D (gelukkig niet zeg!)

Ik ben zelf lesbisch, ik maak er geen probleem van en mijn vrienden gelukkig ook niet, die vinden het wel cool geloof ik! En mijn mannelijke vrienden gaan maar al te graag met mij vrouwen spotten :') Heb wel 1 vriendin gehad die er nogal een probleem van maakte en tja, nu is de vriendschap een beetje verwaterd. Prima, als jij niet door mijn seksuele geaardheid heen kunt kijken naar wie ik ben, ben je voor mij echt TE oppervlakkig/dom om vrienden mee te kunnen zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:02

Robynn schreef:
Ow en van Rock en Bella hier in het topic wist ik het in het begin ook niet, toen ik het hoorde was het ook helemaal geen probleem voor mij :n Het blijven beide gewoon schatten van meiden en mijn gedachtegang over beide meiden is dan ook echt niet veranderd :n :)

:D
Ik ben ook nog steeds cool 8-)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:08

Wat een verademing hé? :P

Och, weet je? Ik ben er echt van overtuigd dat iedereen wel een beetje bi is. Nou zullen vrouwen dat sneller bevestigen dan mannen, maar toch. Ik heb zelf een lange heteroseksuele relatie achter de rug en ik neig ook wel naar mannen, maar ik kan vrouwen ook heel erg mooi en sexy vinden. Ik vind mezelf (niet-prakizerend) bi. Wie weet veranderd mijn voorkeur ooit nog wel als ik eens iets met een vrouw krijg, maar vooralsnog zijn het gewoon mannen. Ik sluit niks uit. :D :+

Maar ik denk dat bovenstaande ook wel deels de reden is waarom voornamelijk vrouwen dergelijke ontboezemingen van vrienden sneller en gemakkelijker zullen accepteren... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:11

Dat kan ik me best voorstellen Sylvia. Ik denk dat als je heel objectief kijkt (voor zover dat kan) vrouwen gewoon stukken mooier zijn dan mannen. Geen haren op rare plekken, geen rimpelig raar aanhangsel :') en nog mooie rondingen ook...

Ik denk dat het veel 'logischer' is om te zeggen dat je vrouwen ook wel aantrekkelijk vind als dat maar een heeel klein beetje in je achterhoofd zit als vrouw, dan dat het is voor een man om dat te zeggen...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:11

ik heb ook bi/lesbische en homesexuele vrienden... helaas is het groepje nu een beetje uit elkaar gevallen maar in 2007 gingen we zovaak we konden samen uit soms met zn 3en soms met zn allen en das echt een behoorlijk grote groep!! enige minpunt was dat er met zoveel lesbo's op de dansvloer geen enkele vent naar me toe kwam:P maar oke haha

ik heb dr totaal GEEN moeite mee ook nooit gehad ik slaap samen knuffel met ze :P why not! kwa meiden kan ik beter opschieten met hun dan met hetero meisjes!!!

enige wat ik moeilijk vond of eerder zielig was dat een meisje helemaal verliefd op me was, liepen gewoon vriendschappelijk hand aan hand en danste gewoon veel samen...tot een moment dat we redelijk close danste en ik echt t gevoel kreeg dat ze me zo zou gaan zoenen... ik vond toen zoooo erg dat ik haar dat niet kon trug geven.. overgins..ik zoen ondertussen gewoon met dames maar daar blijft t ook bij =D

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:12

Rock, 'haren op rare plekken' hangt van de persoonlijke verzorging af hoor :P

En in het kader van dingen opbiechten, vrouwen zoenen wel goed :D :o