Waar kan jij financieel op bezuinigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:19

volgens mij niet echt, doe niet echt gekke dingen. heb spaargeld en leef gewoon lekker. Ik zou best op dingen kunnen bezuinigen als het nodig zou zijn, maar dat is nu niet nodig. ik leef naar wat ik heb, de ene maand heb ik meer dan de andere.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:21

nou wij hier 3 kids 5 honden ( ja je leest het goed )3 katten en een pony

vriendlief werkt 60 uur in de week en heeft een leuk inkomen :-)ik doe een beetje acrylnagels zetten erbij (als ik 1 klant in de week heb is het eel heb dr gewoon effe geen zin en tijd in )

meubels zijn oud niet zo oud dat ze uit mekaar vallen maar we hebben jkleine kinderen en vind het gewoon sunde er een bank an 1000 euro neer te zetten wan t zoonlief denkt afentoe dat het een tekenvel is

we rijden een statoin (kan de trailer achter en hij kan helemaal volgestampt worden met boodschappen )

boodschappen bij de lidl en jumbo maar ik loop dagelijks langs appie of de coop ,kleren kopen doe ik oor de kids als ik zin heb en wat leuks zien en dat is niet 1 keer in het half jaar of alleen met de kinderbijslag ,als ik wat wil koop ik het meestal ook

ga voor carmen altijd naar theo kevenaar betaal liever iets meer dan dat ik na een week weer terug kan

wil er wel bij zeggen hebben bijna een schuld an 40000 euro helemaal in ons uppie opgelost (27500 oude hypotheek) hier hebben we dik 6 jaar over gedaan

en nu ja weet je we genieten an het geld besparen komt wel als de tijd rijp is we hebben geleerd an de schulden en zullen wel 2 keer nadenken dus koop nooit iets op afbetaling ,leningen levensgevaarlijk

mijn schoonvader zegt altijd laat die centen rollen op is op en je kan het niet mee nemen naar boven

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:22

Welshcobfan schreef:
I
Wat wel duur is, is de sportschool. Maar goed, daar zou ik op kunnen bezuinigen door gewoon te gaan hardlopen, maar daar kan ik mezelf er niet toe zetten :P

Ben vorige week ook weer begonnen met hardlopen... allemachtig zeg wat een ellende die eerste keren.

wat goed van je PatriesCarm dat jullie zo'n schuld hebben weten af te lossen!!!

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:26

Less schreef:
Welshcobfan schreef:
I
Wat wel duur is, is de sportschool. Maar goed, daar zou ik op kunnen bezuinigen door gewoon te gaan hardlopen, maar daar kan ik mezelf er niet toe zetten :P

Ben vorige week ook weer begonnen met hardlopen... allemachtig zeg wat een ellende die eerste keren.

wat goed van je PatriesCarm dat jullie zo'n schuld hebben weten af te lossen!!!

nou en of en weet je wat het ergste is nu komen er pas mensen moeten we helpen 6 jaar lang niks nada noppes en nu ben je klaar en dan komt de hulp

schip is onderhand al gezonken bij wijze van spreken

vuurneon

Re: Waar kan jij financieel op bezuinigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:30

Ik bezuinig ook op de vakanties bedenk ik mij net :P
Ga dit jaar maar een weekje naar ameland toe :)

En eind juni ga ik een weekendje naar mijn ouders toe: die zijn nu 4 week met de sleurheut weg (laagseizoen is lekker goedkoop :j) dus kan ik goedkoop een weekendje bij hun in de sleurhut slapen :) Oke,wel even proppen in de caravan maar is wel gezellig! :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:31

[NM] -> [LZP]

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:57

Ik kan zo geen dingen bedenken waar ik op kan bezuinigen. Ik ga bewust om met geld en ben misschien best een beetje zuinig. Vind het meestal veel te pijnlijk om veel geld uit te geven. :P

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:46

Als het moet kunnen wij op ontzettend veel dingen bezuinigen :)

- De katten eten nu Royal Canin, die kunnen ook op goedkoop voer leven.
In de kattenbak ligt nu Catsan maar daar kan ook prima een of ander budgetspul in.
- De honden eten Energique, de grote hond zou ook op een goedkope brok kunnen.
Iedere dag krijgen ze een Dentastick of een andere lekkernij, ze kunnen ook een geperst bot kunnen
krijgen, daar doen ze veel langer mee en het is veel goedkoper.
- De paarden en de pony's krijgen lijnzaadolie, knoflook en soms Max Hippo over hun sportbrok.
Zonder die toevoegingen zullen ze nog niets tekort komen en de sportbrok kan wel vervangen
worden door een goedkope basisbrok.
- 's Nachts gaan ze op stal, als ik ze met enigdzins redelijk weer buiten laat scheelt mij dat enorm veel
strooisel, ze staan nu op vlas maar een potstal met stro is vast goedkoper!
- Alle paarden en pony's die niet intensief gebruikt worden hoeven geen deken op en kunnen van de ijzers
af. De hoefsmid zou ik minder vaak laten komen, in plaats daarvan zou ik mijzelf een breuk gaan vijlen.
- minder vaak naar een ruitersportzaak, alleen het hoognodige en dan eerst Marktplaats checken

- Het gazon bemest ik wel met 15-15-15 ipv met Ecostyle Gazon AZ.
Ipv zeewierkalk zou ik Dologran gebruiken.
Voor alle planten gebruik ik nu een specifieke meststof, daar zou ik dan 12-10-18 strooien en wat
paardenmest.
- Geen potten met 1 jarige bloeiende planten op het terras
- Water uit de sloot of regenton halen.
- Onkruid met de hand verwijderen in plaats van te spuiten

- De container goed aanstampen en minder vaak bij de weg zetten
- Composthoop maken en niets meer in de groene gooien
- dag en nachtstroom aanvragen en vervolgens de wasmachine 's nachts laten draaien
- waspoeder in grootverpakking of van een minder bekend merk, zuinig doseren
- geen wasverzachter
- vaker op een lagere temperatuur wassen of op een kort programma
- handdoeken 2x gebruiken en minder snel iets bij de was gooien
- geen A merken meer kopen
- boodschappen halen voor 50,- in de week, alleen in het weekend iets lekkers

- kleinere en zuiniger auto aanschaffen, of de 2e auto helemaal de deur uit doen
- vaker fietsen
- slimmer de auto gebruiken
- tanken bij de Tango ipv aan de snelweg omdat het zo makkelijk is
- 5 minuten douchen en 1 maal daags ipv 2x daags een kwartier
- cremespoeling,maskers, scrub, lotions, parfums etc kunnen we ook best zonder
- geen permanent of kleurtje, haar in een staart 2x per jaar laten knippen
- minder kleding kopen en dan winkelen bij de C&A ipv Steps

- kijken of verzekeringen goedkoper kunnen
- schrappen van bepaalde verzekeringen
- mailen ipv bellen
- vaste telefoon de deur uit, goedkope belbundel uitzoek

En noem maar op :D

Wij leven niet boven onze stand, geven geen geld uit wat we niet hebben ;)
We genieten erg van de luxe die we ons zelf gunnen :o
Op mijn manier probeer ik wel op dingen te besparen, zo koop ik alles in grootverpakking O:)
En is er een aanbieding dan sla ik direct enorm in :$
Heb zojuist BK pannen gekocht met 50% korting :D
Ik bewaar alle kassabonnen en bekijk iedere maand hoeveel ik heb uitgegeven %)
Nu ik dit typ zit ik mij toch te bedenken dat ik wel erg makkelijk geld uitgeef :o
Vanaf nu ga ik bewuster met mijn geld omO:)