Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Citaat:Puntenrijbewijs
In Duitsland werkt men met het puntenrijbewijs. U kunt naast een boete ook een of meer strafpunten krijgen. Dit hangt af van de aard van de overtreding. Heeft u binnen twee jaar 18 punten gekregen, dan volgt er een ontzegging van de rijbevoegdheid. Voor meer informatie over het aantal punten per overtreding:
> Puntenoverzicht verkeersovertredingen Duitsland
Ontzegging van de rijbevoegdheid
Naast een geldboete kunt u een ontzegging van de rijbevoegdheid krijgen, variërend van één tot drie maanden. Deze ontzegging geldt niet in Nederland, alleen in Duitsland. U heeft vier maanden de tijd om de rijontzegging te laten aantekenen. Doet u dit niet dan kan dat problemen opleveren zodra u zich weer in Duitsland bevindt. Denkt u aan inbeslagname van het rijbewijs.
Voor informtie over hoe te handelen bij een rijontzegging verwijzen wij u naar de betreffende instantie. Contactgegevens vindt u op de brief. Zij kunnen u informeren over de mogelijkheden.
mo_van_dijk schreef:... Ik zou alvast gaan sparen voor een hele dikke boete, want daarin zijn de duitsers erg goed!
, de nederlanders zijn daar heel wat "beter" in, met het geven van dikke boetes
!
!)Juliette86 schreef:Rijbewijs kunnen ze inderdaad alleen innemen als ze kunnen bewijzen dat jij op dat moment in die auto zat en dat is dus alleen bij een aanhouding.
.mo_van_dijk schreef:Handig, iemand die in duitsland woont! Mijn duits reikt maar tot een bepaald punt.... In NL rijd ik standaard te hard, maar in duitsland hou ik mij wel aan de snelheid zodra deze is aangegeven. Anders rij ik ook gewoon 'te hard', ofwel harder dan 130. Zal maar niet zeggen hoe hard
. (Afhankelijk van met welke auto ik onderweg ben, zit ik meestal ook wel 50-80 km boven de adviessnelheid
.)
.
.chantalvdv schreef:1 van 20 en 1 van 30 km te hard in een dorp
.__Possie__ schreef:Oooooooooh maar wij zijn al wel 3x door een flitser geflitst waar er een maximum snelheid gereden mocht worden van 100km/u en waar wij 60km/u te hard op uit kwamen, we hebben enkel alleen die keren aardige boete aan onze broek gekregen...
... Sterre schreef:chantalvdv schreef:1 van 20 en 1 van 30 km te hard in een dorp
Na aftrek van 3 km tolerantie kan je met de eerste boete geluk hebben (kost je alleen geld), met de tweede is het dan wel prijs: daarvoor krijg je (terecht!) punten. Met 30 km te hard in een dorp vind ik ook behoorlijk asociaal.

Ondanks dat ik weet dat ik veel te hard heb gereden, was het niet gevaarlijk en niet in een woonwijk oid. Voordat jullie een heel erg verkeerd beeld bij me krijgen.

Liezel1 schreef:Hawai schreef:In Duitsland te hard rijden, en dan nog 57 kilometer te hard, sjeeeemineeeee hoe hard heeft je vriend gereden dan?
Niet op alle wegen in Duitsland mag je zo hard rijden als je wil....
lieke2 schreef:Het Nederlandse rijbewijs is eigendom van de Nederlandse staat, en kan volgens mij daarom niet door Duitsland worden ingenomen. Das ook de reden waarom ze in Nederland geen rijbewijzen van dronken Polen kunnen innemen....
cornelie schreef:Tuurlijk, helemaal mee eens. Maar het zou wel erg zuur zijn als je door een keer te hard te rijden je baan verliest.......
Shiloh schreef:laatst namen ze bij wegmisbruikers nog een rijbewijs in van een fransman.. dus van een buitenlandse rijbewijs innemen, dat is gewoon mogelijk. Neem aan dat dat gewoon EU afspraken zijn.