Moeders telefoon verloren, staat te koop op internet wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:39

itske schreef:
Henkjan schreef:
Naartoe gaan als koper, politie daar inlichten, is het de mobiel van je moeder, zeg dat je even geld gaat pinnen, onder het ''pinnen'' bel je de politie, die neem je mee naar mevrouw toe, en je hebt je mobiel weer terug.

Goed idee.
Als je naar het nummer van je moeder belt wat gebeurt er dan.

niks want ze heeft waarschijnlijk haar simkaart laten blokkeren, wel zo handig als je je telefoon met abbo kwijt bent en je niet wil dat iemand op jou kosten gaat bellen. ;)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:44

Nope we moeten iets speciaals doen met de telefoon, ik weet niet precies hoe mijn moeder is nu werken dus kan het ook niet nog eens vragen.

Er zit niets in de telefoon, en het lijkt mij niet dat verkoper een splinternieuwe telefoon van nieuwwaarde 200 euro een paar maandjes later voor 50 verkoopt. Terwijl de nieuwprijs nu nog 300 euro is! Daarbij zit er dus niets in de telefoon..dus ik heb mijn twijfels. Die vertel ik alleen hier hoor, niet tegen verkoper..ik kan het ook hartstikke mis hebben!

Haha voor de mensen met popcorn, ik laat het jullie nog weten hoors :P

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:45

Ze kunnen je telefoon als het goed is blokeren door het imeinummer door te geven, dit staat op je papieren bij de doos etc, dus dit zou ik even doorgeven en mocht het haar telefoon zijn, of zou iemand anders hem vinden en niet afgeven, hebben ze er ook niets meer aan, je telefoon zend namelijk bij het aanzetten 2 signalen uit, waaronder je imeinsignaal, als die geblokeerd is, kun je niets meer met de tel ;)
suc6 !
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 04-06-09 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:45

Heb de adv bekeken maar geen enkele telefoon levert er groen/blauwe kabeltjes bij

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:46

Ik zou inderdaad heen gaan als potentiële koper, dan die test met het nummer uitvoeren om na te gaan of het 'm is (en serienummer checken). Als het wel de telefoon van je moeder is dan zou ik in eerste instantie de verkoper ermee confronteren, en evt. de politie inlichten.

Officieel is ie natuurlijk niet gestolen, maar het is ook niet netjes om 'm zo door te verkopen zonder te proberen de eigenaar te achterhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:50

Als ze die telefoon gratis bij een abonnement heeft gekregen is 50 euro wel een goede marktprijs om hem zo snel kwijt te raken. Maar volgens mij zit er wel een nummer in de telefoon en die nummers staan weer op de doos van jouw moeder.

Ik zou wel even de stekker van de oplader uitproberen, wij hebben een boel van die dingen, bij elke telefoon weer een andere.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:51

hyppolyte schreef:
Ik zou inderdaad heen gaan als potentiële koper, dan die test met het nummer uitvoeren om na te gaan of het 'm is (en serienummer checken). Als het wel de telefoon van je moeder is dan zou ik in eerste instantie de verkoper ermee confronteren, en evt. de politie inlichten.

Officieel is ie natuurlijk niet gestolen, maar het is ook niet netjes om 'm zo door te verkopen zonder te proberen de eigenaar te achterhalen.

dit zal ik ook idd doen
ik ben benieuwd hoe dit afloopt

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:22

russel schreef:
Als ze die telefoon gratis bij een abonnement heeft gekregen is 50 euro wel een goede marktprijs om hem zo snel kwijt te raken. Maar volgens mij zit er wel een nummer in de telefoon en die nummers staan weer op de doos van jouw moeder.

Ik zou wel even de stekker van de oplader uitproberen, wij hebben een boel van die dingen, bij elke telefoon weer een andere.

dan een telefoon verkopen voor 50 euro maar dan zou je gek zijn zit je misschien met een 2 jarig abbonement

succes

hoofdstel2

Re: Moeders telefoon verloren, staat te koop op internet wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:57

Ik zou inderdaad het serienummer even checken! Dan gewoon het bonnetje/doos meenemen naar die vrouw en als het serienummer wat daarop staat overeen komt met het nummer dat in/op de telefoon staat de verkoopster daar mee confronteren...

Ben benieuwd hoe het af gaat lopen, succes!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:01

Als jij om de hoek gaat staan bij die mevrouw als je moeder langsgaat om zogenaamd die mobiel te kopen.. Dan bel jij naar de ' oude' mobiel van je moeder en dan hoor je meteen of het echt de jouwe is..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:01

Ben ook benieuwd hoe dit gaat aflopen. Zoals hierboven ook al gezegd, zorg dat je alle nrs bij de hand hebt, dan kun je haar confronteren. Succes ermee hoor!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:05

StillAngel schreef:
Als jij om de hoek gaat staan bij die mevrouw als je moeder langsgaat om zogenaamd die mobiel te kopen.. Dan bel jij naar de ' oude' mobiel van je moeder en dan hoor je meteen of het echt de jouwe is..

Dat gaat dus niet werken, omdat de simkaart van het abonnement van de moeder van de TS is geblokkeerd.

Op de originele doos van het toestel staat een Imeinummer, cijfertje of 18 ongeveer. Schrijf dit op of neem dit mee. Meestal staat hij ook op de kassabon van het toestel.

Onder de accu van het daadwerkelijke toestel staat ook het Imeinummer. In dit geval bij het kijken dus toestel openmaken, accu verwijderen en nummers vergelijken. Als je niet meteen slapende honden wakker wilt maken geef je aan dat je kijkt naar eventuele groene uitslag (waterschade).

Ik hoop dat het je moeders gsm is en ze hem, zonder te moeten betalen, mee kan nemen.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:05

Je hebt eingelijk al heel veel goede tips gekregen hier boven,
ik zou alleen nog zeggen suc6 & laat het vooral even weten, ben wel heel erg benieuwd ;P

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:09

heel veel succes, ik ben benieuwd. Overigens kun je het nr ook opvragen in de tel. Moet hij natuurlijk wel aan staan.

Hoe dat werkt kunnen ze exact vertellen in een telwinkel

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:12

Ben benieuwd hoe het afloopt of het echt van haar is of toevallig zelfde type en kleur telefoon.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:19

even over de politite: ik weet niet of het nut is om hun in te schakelen. Het gaat hier niet om een gestolen mobiel maar eentje die gevonden is. Ik weet niet tot welke waarde je zo'n porduct mag houden als je het vind of dat je wettelijk verplicht bent om nog een haarspelt aan te geven. Denk dat je dat eerst moet uitzoeken want of iets gestolen is of gevonden is denk ik (maar weet ik niet zeker) toch een verschil.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:24

Ik heb deze telefoon ook gehad en zo op de foto te zien is het wel de kabel die bij deze telefoon hoort. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het dezelfde is, maar ben verder wel benieuwd hoe het afloopt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:25

mmm zou wel iemand meenemen, in elk geval niet alleen gaan.
Samen sta je sterk zullen we maar denken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:43

spannend!
Ik volg dit even hoor.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:43

Grinn, het is idd echt een popcorntopic..

Ik hoop voor je moeder dat het idd haar mobiel is.

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:24

Ben echt benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Hoop voor je moeder dat het haar telefoon is en dat ze er voor
kan zorgen dat ze hem gratis weer terug kan krijgen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:56

Hoe is het afgelopen? Ik ben niet niewsgierig hoor. :+

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:05

idd imei nummer controleren, deze staat altijd op een sticker op de doos en als je de batterij verwijderd zit er vaak een sticker met het imei nummer op het toestel, als deze twee gelijk zijn (vooral het laatste deel, eerste is bijna altijd hetzelfde) dan heb je de GSM van je moeder gevonden.
Als die sticker weg is moet je *#06# intoetsen en dan verschijnt het imei nummer op het scherm.

Als ik je moeder was zou ik iig aangifte van vermissing doen bij de politie en laat het imei nummer noteren. Dan staat ze een stuk sterker als ze de GSM "terugvindt" en de "eerlijke" vinder confronteerd.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:06

Ik ben ookm erg benieuwd! Heb dat even gecontroleerd dat *#06# en verdomd dat werkt echt

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:12

Pff maar hoe ga je er daar achterkomen... stel het is haar telefoon en dan???