Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:00

Maya schreef:
@ Otje_ ik zeg ook niet dat als als beide personen het niet vinden kunnen er gelijk geen vertrouwen of vrijheid is. Maar ik vind wel dat er iets ontspannener over gedaan mag worden ipv gelijk van het ergste uit te gaan.

Oke, daar ben ik het wel mee eens :j

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:01

Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad dat mijn huidige vriend en ook mijn ex bij vriendinnen of vrouwelijke collega's bleven slapen. Zeker in de studententijd kwam dit nog weleens voor, omdat iedereen ver uit elkaar woonde. De meeste meiden waren bekenden van me, maar tijdens de introweek bleef er ook wel eens wat slapen. Ik heb hier nooit wat achter gezocht. Mijn vriend werkt regelmatig aan de andere kant van Nederland. Meestal komt hij naar huis, maar als het erg laat wordt blijft hij ook weleens bij een collega slapen. Ik heb er een hekel aan om midden in de nacht wakker te worden van zijn gestommel dus ik heb zelfs liever dat hij dan uit logeren gaat :o .
Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik nog nooit een vriend heb gehad die vreemdging, waardoor het voor mij denk ik makkelijker is om hem te vertrouwen. Ik zou het zelf niet prettig vinden als ik van mijn vriend niet bij anderen mocht blijven slapen. Ik heb een relatie van 8 jaar en hoop toch wel dat hij me nu vertrouwt (weet het gelukkig wel zeker).

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:01

Ik persoonlijk vind dat je vriend helemaal gelijk heeft. Wat maakt het nou uit of hij bij een vriendin of een vriend blijft slapen? Een relatie moet gebaseerd zijn op (wederzijds) vertrouwen, en zo te lezen is dat er van jouw kant dus niet echt. Ik zou echt proberen om hier iets aan te doen als ik jou was, want ik kan me voorstellen dat je met jouw gebrek aan vertrouwen alleen maar bewerkstelligt dat hij het een volgende keer dan wellicht "stiekem" doet of dat je hem uiteindelijk misschien zelfs van je afstoot...

Mijn vriend mag van mij trouwens gerust bij een vriendin blijven slapen (als dat gunstig is ivm werk, dan vind ik dat alleen maar logisch... en het heeft ook absoluut mijn voorkeur boven over straat zwalken om een andere slaapplek te vinden :+ ), ik heb echt genoeg vertrouwen in hem om dat met een gerust hart te laten gebeuren. Als iemand vreemd zou willen gaan, dan kan dat ook gewoon overdag hoor, daar heeft blijven slapen niets mee te maken...

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:02

Wauw ik weet niet hoor. Ik heb een beetje met verbazing de reacties zitten lezen :o
En stiekem ben ik ook harstikke jaloers aangelegd. Maar ik weet niet of ik er zoveel problemen
mee zou hebben als mijn vriend, mocht ik die hebben, bij iemand bleef slapen.

Het ligt natuurlijk aan de situatie! Ik weet niet wat voor type je vriend is. Ik weet niet of zijn vriend die
andere meisjes goed kende? En die andere meid. Is dat een goede vriendin?
Want waar ga je inderdaad grenzen leggen?
Mijn ex ging ook weleens bij een goede vriendin eten. Maar ik geloofde het absoluut als hij zei dat het alleen
samen eten was, daar in huis. Ze bovendien ook helemaal niet zijn type. En hij was verder ook echt geen lievertje. Maar
op dat soort momenten geloof ik dan wel dat iemand oprecht is.

Het is een lastige situatie. En misschien kan je vriend voortaan beter plannen. Maar als hij straks niet meer uitkan
omdat jij benauwd thuis zit. Dan denk ik dat het je relatie niet ten goede komt. Misschien moet je bij jezelf
ten rade legen waar je zo bang voor bent. Zit je relatie momenteel ergens scheef?
Ik ben het iig niet eens met de reacties die neerkomen op "vast binden die handel, een man is een man en bespringt
alles wat langs komt" ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:02

Als ik de vriendin ken waar hij blijft slapen, geen probleem...maar bij een voor mij wildvreemde meid blijven slapen is een no go!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:05

Ik zie het gewoon als: De kat op het spek binden.
Je hoeft het niet uit te gaan zitten lokken. Elke man, hoe trouw ook, heeft er gruwelijke moeite mee als er flink wat gedronken is en er dan ineens een bloedmooi meisje in een stringetje voor zn neus zou staan die wat ging proberen bij hem.

Ik geloof heus dat niet ELKE man zo boven op alles duikt maar je hoeft het niet op te gaan zoeken.
Dus waarom slapen bij andere vrouwen??

Knoffer

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:05

Soms kan het praktisch zijn.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:06

Ik heb ook een keer bij (mn ex nogwel) geslapen met 2 andere meiden, wij met de 3 meiden in bed en hij op luchtbed,

Was uiteraad niks gebeurdt, alleen zn ouders keken een beetje raar toen wij naar beneden kwamen :P :D

Had toen 4 jaar een relatie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:06

Tja, ik ben zelf zo iemand die heel makkelijk ergens blijft slapen. Zowel voor werk (slaap regelmatig overal en nergens in hotels, met of zonder collega's) als privé (vriendlief stapt niet zo en ik mag nog graag af en toe ff lekker ergens uit m'n bolletje met een beetje drank erbij)

Ik denk dat ik het niet zo leuk zou vinden als mijn vriend daar zoveel moeite mee zou hebben. Hoewel, als het zou zijn omdat 'ie me zo mist dan was het een soort van lief. Maar omdat 'ie het niet vertrouwt... nee, daar zou ik echt niet blij van worden...

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:07

Suzanne F. schreef:
Je hoeft het niet uit te gaan zitten lokken. Elke man, hoe trouw ook, heeft er gruwelijke moeite mee als er flink wat gedronken is en er dan ineens een bloedmooi meisje in een stringetje voor zn neus zou staan die wat ging proberen bij hem.

Ik geloof heus dat niet ELKE man zo boven op alles duikt maar je hoeft het niet op te gaan zoeken.

Je weet de intensies van die meiden toch ook niet?
Als het inderdaad vrienden of kennisen van waren?

en als je je vriend daarop niet kan vertrouwen. En hij kwijlt niet alleen, hij hapt ook. Dan is je relatie toch al
naar de bodem gezonken. Mannen zijn namelijk niet alleen apen, maar hebben ook vrij ontwikkelde hersenen ;)
Het wordt dan gewoon dringend tijd om een ander type te zoeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:10

Als het vertrouwen er is, waarom niet?
Ik zie het probleem niet, mijn vriend mag van mij ook zo slapen bij kennissen. Ik heb ook wel eens een andere kerel in de tent gehad omdat mijn tent stuk was. Ik lag toen tussen 2 andere kerels in: maar goed ook want het was koud!!
Vriendlief vond dat helemaal niet erg, er gebeurde toch neits :)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:11

Welshcobfan schreef:
Als het vertrouwen er is, waarom niet?
Ik zie het probleem niet, mijn vriend mag van mij ook zo slapen bij kennissen. Ik heb ook wel eens een andere kerel in de tent gehad omdat mijn tent stuk was. Ik lag toen tussen 2 andere kerels in: maar goed ook want het was koud!!
Vriendlief vond dat helemaal niet erg, er gebeurde toch neits :)

Weet je het zeker?! aangezien je het toen niet meer koud had.. >;) :D :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:11

hahahhahah, ze lagen wel dicht tegen mij aan: maar ja: anders paste het niet :D
Denk maar niet dat ik bij -10 iets buiten mijn eigen slaapzak ga doen :D

Ik vond het wel heel gezellig met die heren :j

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:15

Zelf zou ik het ook absoluut niet goed vinden, en kan me daar dan ook heel erg druk om maken. Nou weet ik van mijn vriend dat hij dat niet zal doen, en ik ook niet ;) In jou geval zou ik hem uitleggen wáárom je het niet wil, en vraag hem om zich eens in te beelden in jou situatie. Misschien begrijpt ie je dan beter.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:16

Ik vind het echt niet kunnen. Het is toch de kat op het spek binden. Tuurlijk, hij hoeft er geen bedoelingen mee te hebben, maar na een nacht stappen en waarschijnlijk alcohol op dan bij een meid blijven slapen..... Tja, dan kunnen er onbedoeld toch emoties loskomen die niet te bedwingen zijn op dat moment. Ik zou me er iig niet lekker bij voelen.

0maris0

Welshcobfan schreef:
hahahhahah, ze lagen wel dicht tegen mij aan: maar ja: anders paste het niet :D
Denk maar niet dat ik bij -10 iets buiten mijn eigen slaapzak ga doen :D

Ik vond het wel heel gezellig met die heren :j

haha wie gaat er dan ook met -10 in een tentje slapen :D

Mooi zo!

Thaliaatjuh

Iedereen heeft het weer over vriendinnen maar hij kende die meiden ergens vaag toch?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:17

dicenbalt schreef:
Ik vind het echt niet kunnen. Het is toch de kat op het spek binden. Tuurlijk, hij hoeft er geen bedoelingen mee te hebben, maar na een nacht stappen en waarschijnlijk alcohol op dan bij een meid blijven slapen..... Tja, dan kunnen er onbedoeld toch emoties loskomen die niet te bedwingen zijn op dat moment. Ik zou me er iig niet lekker bij voelen.

Wat is 'haar' situatie dan? Dat ze thuis ongelukkig zit omat ze hem niet vertrouwd? Moet ie zich daar in inleven?? Lijkt me geen goede zet voor je relatie ;) .

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:20

katiavl schreef:
Ik zou er geen probleem bij hebben, de basis van een relatie is vertrouwen. En als jij dat niet kan geven zul je er iets aan moeten doen en dat gaat niet weg met zijn vrijheid te beperken.

ja ik vind precies het zelfde. Zeker omdat ik zelf gewoon geen zin zou hebben om de hele tijd jaloers te moeten zijn als hij weg is. ik snap dat je het niet echt leuk vind als hij bij een meisje blijft slapen. Maar soms komt het gewoon zo uit, en als jullie een goede relatie hebben zou ik het hier niet door laten verpesten ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:21

Suzanne F. schreef:

Hoe weet je dat? Ken je elke man en weet je wat er in elke man om gaat? Ik vind dat een beetje een kortzichtige opmerking... En heel flauw zou ik zelfs wel kunnen zeggen dat ik zeker weet dat dat niet voor elke man het geval is... ik ken er meerdere die niet warm of koud worden van een meisje :+

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 14:21

Thaliaatjuh schreef:
Iedereen heeft het weer over vriendinnen maar hij kende die meiden ergens vaag toch?

Inderdaad Thaliaatjuh.
Nog even voor de duidelijkheid;
HET ZIJN GEEN VRIENDINNNEN. VAGE KENNISSEN.

mo_van_dijk, voor de rest houdt hij prima rekening met mij en is 't echt mijn ventje :+:

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:24

Ik zou er geen problemen mee hebben, en mijn vriend gelukkig ook niet. Want bij ons ben ík het die wel eens bij andere 'heren' slaapt... samen in 1 tentje :)) Ik zit in de organisatie van een 4x4-vereniging en minimaal 1x per jaar hebben wij een kampeerweekend in het buitenland, dat kan Frankrijk zijn, België of bijvoorbeeld zoals dit jaar Duitsland. Mijn vriend zat op dat moment zelf in het buitenland voor zijn werk dus ik ben met een 'goede kennis' meegereden in zijn Dodge, want waarom met 2 auto's met elk 1 persoon rijden als je ook samen in 1 auto kunt gaan.

Samen in 1 tentje, dat behoeft misschien wel enige uitleg: het is zo'n tent met 2 aparte slaapcabines, zeer degelijk gescheiden door een 'leefruimte' ;-) Ook hier geldt, waarom 2 tenten mee slepen als je ook keurig netjes in één tent kunt vertoeven... Vorig jaar hebben we dit ook zo gedaan en ook dit jaar had (ook) zijn vrouw er wederom geen problemen mee, dus die heeft er kennelijk ook wel vertrouwen in. Dus 1x per jaar zijn wij gelegenheidsvoordeurdelers ;)

Hier dus ruim voldoende wederzijds vertrouwen. Maar misschien komt het ook wel omdat ik geen 'stringetjes' draag _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:25

Mag ik nog even iets in de groep gooien?

Ik val op mannen.
Maar... ik kom toch ECHT niet zo vaak een vent tegen waarbij ik nou echt spontaan de neiging krijg er direct bovenop te springen danwel hem uit te nodigen dat bij mij te doen...

Waarom gaat iedereen hier er vanuit de man te hebben waar blijkbaar elke willekeurige andere vrouw "het op kan/wil" :? Of hebben jullie allemaal een soort van Brad Pitt thuis ofzo? :P

dicenbalt

BraveSpots schreef:
dicenbalt schreef:

Wat is 'haar' situatie dan? Dat ze thuis ongelukkig zit omat ze hem niet vertrouwd? Moet ie zich daar in inleven?? Lijkt me geen goede zet voor je relatie ;) .

Nou, het is geven en nemen hoor. Tuurlijk hoeft hij niet als een muurbloem thuis te blijven voor haar, maar dit is wel iets heeel specifieks en als het haar zo ongelukkig maakt zou hij het respect moeten opbrengen om het niet meer te doen (of gebeurt er toch van alles en wil hij dat soms niet opgeven...)

Adil

Marije112 schreef:
Thaliaatjuh schreef:

Inderdaad Thaliaatjuh.
Nog even voor de duidelijkheid;
HET ZIJN GEEN VRIENDINNNEN. VAGE KENNISSEN.

mo_van_dijk, voor de rest houdt hij prima rekening met mij en is 't echt mijn ventje :+:

In dat geval absoluut niet...issie nou helemaal...ik ga ook niet bij wildvreemde mannen slapen...