Verloven, hoe te vragen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Verloven, hoe te vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:16

het is dus eig om je schoonvader het huis uit te kicken? Begrijp ik? Daarom wil je je verloven? Zodat hij ziet dat het serieus is en jij lekker het huis voor jezelf en je vriend heb?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:19

Zolang je als reden voor je verloving nog je schoonvader en de huishoudster (??) erbij moet halen zou ik het niet doen.
Je bent 18, dan kan er nog aardig wat veranderen, ook al wil je dat vast niet horen.. ik vind t hele verhaal een beetje vreemd.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:24

Bizzybijtje schreef:
Ik vind het persoonlijk gewoon een smoes om te verloven ;) Ik snap best dat je het wel ziet zitten, maar wacht er nog even mee. Je hebt nog alle tijd van de wereld. En bovendien heb je het nu 1,5 jaar met je vriend, en vind je dat zelf niet wat kort om gelijk al te verloven? Je weet nooit hoe het over een half jaar is :)

:D Toen ik 1,5 jaar met f/hubbie samen was, waren we al een half jaar getrouwd en was ik net zwanger van de oudste ;) Dus dat is op zich geen argument.

Wat die huishoudster betreft: dat hoefde mijn poets zo ook niet te doen, want dan kon ze gelijk vertrekken, vriendin van mijn schoonpa of niet!

Vraag hem op een leuke manier, geef een etentje voor jou en hem en verstop iets in zijn eten (cadeautje, briefje), heeft hij bepaalde hobby's? Dan kun je daar mss iets mee doen.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 03-06-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:27

reininglover schreef:
Wat heeft je huishoudster hier mee te maken :D
Verder zou ik eerst even polsen bij je vriend (wel subtiel :+) en inderdaad, verloven kan maar met trouwen zou ik even wachten

ik snap er inderdaad geen hout van..
eerst een heel verhaal met geklaag over de hulp..
en dan de vraag hoe je je vriend t beste ten huwelijk kan vragen?
ik snap de link niet ^^

maargoed,
als je zeker weet dat je dit wilt.. zou ik inderdaad eerst voorzichtig pijlen..
maar om eerlijk te zijn..1.5 jaar is niet lang, en al helemaal niet als je 18 bent..
echt, als ik zie hoeveel IK (en met mij zo ongeveer iedereen die ik ken en van mijn leeftijd is) veranderd ben ten opzichte van 2 jaar geleden (ben nu bijna 21)..
ik bedoel..je bent pas 18.. is het echt nodig om nu al zoveel vast te leggen?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:47

je kan ook gewoon je huishouder de deur wijzen en een nieuwe aannemen die wel haar werk naar behoren doet.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:00

Waarom heb je dat hele verhaal erbij gezet, als je alleen maar wilt weten hoe je je vriend moet vragen om te verloven. Dat begrijp ik niet helemaal en daarom maak ik eruit op dat je het juist wél voor de omgeving doet en niet voor elkaar. Waarom anders dat hele verhaal erbij.

Maargoed, dat maakt ook niet uit, ik vind alleen zelf nog wel een beetje jong en nog kort bij elkaar om al te verloven en ik zou het zeker niet doen voor je schoonvader. Ga dan gewoon een goed gesprek aan, want verloven heeft dan niet echt een toegevoegde waarde.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:25

1) Huishoudster buiten, punt. En als je daar niet mans/vrouws genoeg voor bent dan moet je al helemaal niet beginnen aan verloven.

2) Wat doet het er nu toe als je schoonpa vind dat het niet serieus is, zijn probleem toch? Zolang jij en je vriend, het serieus vinden lijkt alles me gewoon ok.

Persoonlijk vind ik een verloving zo vroeg juist getuigen van kinderachtigheid eerlijk gezegd. Als je een verlovng nodig hebt omdat je zo onzeker bent over jezelf/relatie/buitenwereld, dan moet je daar iets aan doen. Niet verloven omdat je dan pas een serieuse relatie hebt :+ .

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:20

Hmm snap eigenlijk niet zo goed wat je huishoudster hiermee te maken heeft? :o
Maargoed, tis en blijft jullie eigen keuze om jullie te gaan verloven.. maar ik vind het persoonlijk wel erg snel en op erg jonge leeftijd..
Dat je moeder na een jaar al verloofd was wil nog niet meteen zeggen dat jullie dat ook maar zo snel moeten doen, alles op zijn tijd toch.
Als hij echt de ware voor je is zoals jij zegt, kan je er toch zolang mee wachten als je wilt? Alsof het ineens zo'n haast heeft en je persé met hem moet verloven om de buitenwereld te laten zien dat jullie bij elkaar horen.

Ik denk ook zo over mijn vriend, hij is absoluut de ware voor me en we wonen ook al samen maar we maken geen overhaaste beslissingen.

Maargoed, dat is mijn mening.. het is jullie keuze natuurlijk.
Ik denk dat je het gewoon soms ter sprake moet brengen en misschien kun je hem ook gewoon vragen wat die ervan zou vinden als jullie zouden verloven. Of je kunt het een beetje romantische aanpakken en bijv een keer als die thuiskomt allemaal kaarsjes neerzetten, en een etentje voor jullie 2 organiseren thuis, zodat je het tijdens het eten ter sprake kan brengen, dat is dan weer wat romantiser :)

Iig succes ermee!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 06:55

Nou mensen ik ken een stel dat toen ze mekaar leerde kennen daarna die jongen haar 3 weken later ten huwelijk vroeg, en daarbij is ze nu ook nog eens zwanger geraakt van hem (bijna uitgeteld) en komt de trouwerij er ook al bijna eraan...Terwijl ze al heel vaak en genoeg mot hebben gehad met mekaar ivm ze teveel botsen en daar bedoel ik bij ´´Zij doet geen ene flikker maar wel overal voor haar handje voorop houden qua geld, en die jongen maar tot laat over werken ivm ze een eigen bedrijfje gestart zijn wat totaal niet soepel verloopt´´.

En dan mezelf op 18June2009 ben ik alweer 5 jaar saampies met manlief en we zijn nog altijd steeds dol op mekaar en als ik nu zwanger zou worden komt het heel goed uit en is het absoluut ook niet ongepland maar zullen we juichen en de trotse ouders zullen worden, net als ieder ander hier is.

Maar over trouwen hebben we wel eens over gesproken maar daar zijn we beiden goed over uit dat we toch ook gewoon zo met mekaar enorm gelukkig zijn, wel misschien dat het in de toekomst zal gebeuren want we willen het wel maar als wij dan echt gaan trouwen dan willen wij dit onwijs goed willen plannen en er nog even goed sterk voor sparen ivm we niet in nederland zouden willen trouwen (tenminste als dit zomaar kan als iemand hierop misschien een antwoord voor op heeft of je als beide rasechte nederlanders ook wel in een ander land zou mogen trouwen?), ivm wij het graag willen en nog meeste als dat ook gewoon mag en toegestaan is natuurlijk willen we in de VS trouwen op een enorme mooie locatie ;) , maar hierover wil ik dit maar al te graag maar als dit zeg maar niet mag tsja dan houd het op en zal ik me erbij neer moeten leggen.

We hebben al ruim genoeg op onze spaarrekening staan wat al richting de €35000 aan loopt :D ;) Maar natuurlijk willen we ook weer niet al het spaargeld op maken voor alleen de bruiloft, maar natuurlijk ook voor onverwachte dingen die plotseling kunnen opduiken.

Maar het stel wat binnenkort al gaat trouwen en een kind krijgen hebben echt nauwelijks geld ze kunnen nu al amper rondkomen laat staan een peperdure bruiloft wat ze hebben en echt dat overdrijf ik niet want wat en hoe ze het willen is echt peperduur, en ben benieuwd of ze dat voor mekaar krijgen, ze zeggen dat ze het wel kunnen redden maar goed ik heb er een hard hoofd in!! Want bovendien stonden ze ook al aantal keren met lege handen in een winkel _-:(

En tsja dat noemt men dat ze alles goed op rolletjes hebben lopen?? nou ikke niet hoor }:0

Brainless

Re: Verloven, hoe te vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:42

_Possie_
Ts vraagt hoe ze haar vriend ten huwelijk/verloving kan vragen....

Mijn man en ik hadden vroeger een redelijke spaarpot, totdat ik mijn rug brak (3plekken).
Wij doen leuke dingen juist nu (mits er geld is) en we wachten niet meer tot....... Ik heb geluk dat ik nog alles kan, maar met dezelfde gang had ik niet meer kunnen lopen maar had ik wel een leuk spaarpotje gehad, maar geen leuke dingen gedaan.

Ach en mijn zusje was met 18 zwanger, had geen geld, ging nog naar school, en hun redden het ook. Ze is nu getrouwd (kindje is 1 jaar) zij gaat 2 dagen werken en hij werkt fulltime.

Iedereen doet het op hun manier. De 1 vind het fijn om 50000 op de bank te hebben (ik ook wel hoor) maar ik ben meer van het uitgeven dan van het sparen.
Ook vind ik het zonde om heel veel geld voor een bruiloft uit te geven (het is maar 1 dag) en degene die daar het meeste van mee krijgen zijn de gasten. Van 20.000 kunnen wij met ons gezin (5 pers) 15 jaar op zomervakantie.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:47

Inderdaad je hebt ook helemaal gelijk en zal nu dan ook wel helemaal ontopic blijven.

Dus @ TS, bij als je met je vriend dat weekendje weg gaat samen weet niet waar dat zou zijn maar als er een strand in de buurt is kan je daar dan bijv een picknick doen organiseren met lekker wijntje of champagne erbij en croissantjes vooral...En dat dan doen op het moment dat er ook een zonsondergang aanwezig is, en dan zeg je je vriend ineens van ´´Schat ik wil je even iets vragen´´ En vertel je je vriend zo van: Omdat je het gewoon voelt dat jullie voor mekaar bestemd zijn en hij voor jou absoluut de ware is, en dan bedenk je nog eens iets en dan pas op het laatst ´´Schat zou je je met mij willen verloven?´´ :+:

Tis maar een vb he ben niet zo heel erg goed in hihi...
;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:52

Er zijn meer mensen die verloofd zijn die nog geen trouwplannen hebben. Ik ken er in mijn omgeving al 4 van ongeveer mijn leeftijd en dat is 19/20 jaar. Het lijkt wel de nieuwe rage :+

Maargoed, probeer een nachtje weg te plannen, in een romantisch hotel of ergens een weekendje weg.
Misschien een idee om het dan te vragen tijdens het uit eten?
Of een keertje als je alleen thuis bent en dan de huiskamer verlichten met kaarsjes enzo.
En dan vragen van 'Zullen we ons verloven?' of iets in de kant.
Heb er geen ervaring mee, dus weet ook niet echt :o