Welke make-up past bij mij ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:09

xx_ladyilse schreef:
Omdat je zulke grote ogen hebt is een eyeliner boven je wimperraad erg mooi. Misschien een keertje langer doortrekken als je uit gaat. Neem geen felle kleuren, dat heft elkaar op. Bij bruine ogen zijn de kleuren eigenlijks eindeloos. Zowel parelmoer of wet en dry oogmake-up zijn erg mooi. Persoonlijk denk ik dat je ook wel goed met 2 tinten kan gaan werken.

Ohja en doe het liefst vloeibare foundation dat dekt nog het meeste, en nee niet je gehele gezicht. probeer wat lichtere onder je ogen en voor de rest alleen de plekjes op je gezicht, of om je gezicht te matteren :D :+

Je bent 16 toch?
Je hebt volgens mij geen last van puistjes of acné oid, dus ik zou geen foundation gebruiken! Op je fotos te zien is je huis egaal, dus foundation lijkt mij overbodig. Je hebt alleen maar meer kans op puistjes.. :) .

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:46

Ik denk dat gewoon eyeliner en gewoon kohl potlood op je waterlijn er mooi zal staan.
Ik trek zelf het lijntje altijd net wat langer door(eyeliner)
Dan wimperkruller gebruiken en 2 laagjes mascara aanbrengen :j
Gewoon wat proberen :)

Foundation hoeft niet persee te lijden tot puistjes :n

Je hebt heel veel verschillende soorten foundation's voor verschillende type huid.
Mensen denken snel dat make up slecht voor je is, met name foundation.
Maar dat valt tegenwoordig echt mee!

Verder zal misschien wat bronzer op je gezicht wel mooi staan!
Maar zorg wel dat je het goed aanbrengt en niet je hele gezicht met bronzer doet.

Ghani

Re: Welke make-up past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:53

Ik weet best dat foundation niet persé tot puistjes hoeft te leiden..

Maar aangezien het TS 16 is, en de foundation waar je geen puistjes van krijgt nogal! prijzig is... (is heel relatief, maar voor een dame van 16 lijkt mij het relatief duur..) draait het er snel op uit dat een goedkope foundation wordt aangeschaft, waar wel puistjes door ontstaan!!

Inderdaad.. van een foundation van Clinique of dergelijke, verwacht ik niet dat je puistjes krijgt.. [...]

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:04

Nou ja goedkopere foundation hoeft niet slecht te zien, en die van clinique hoeft ook niet goed te zijn! Belangrijk is dat er mineral stoffen in zitten zodat de huid ook kan ademen. Die zitten ookwel in goedkopere foundation

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:25

Charlottte schreef:
Edit: Mascara op mijn onderste wimpers ziet er bij mij altijd heelerg uit alsof ik geknoeid heb, hoe kan ik zorgen dat dit niet zolijkt?

Je kan daarna met een vochtig wattestaafje onder je wimpers langs gaan; dan veeg je daarmee de restjes weg die je evtl. "geknoeid" hebt en komen je winmpers zelf beter uit :) .

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:13

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:16

xx_ladyilse schreef:
Nou ja goedkopere foundation hoeft niet slecht te zien, en die van clinique hoeft ook niet goed te zijn! Belangrijk is dat er mineral stoffen in zitten zodat de huid ook kan ademen. Die zitten ookwel in goedkopere foundation

De poeder-foundation True Minerals van L'Oreal is heel goed :j Niet de goedkoopste (hij gaat wel lang mee), maar je krijgt er in elk geval geen puistjes van en het ziet er heel natuurlijk uit...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:34

Charlottte schreef:
Bedankt iedereen voor de tips !
Naar aanleiding hiervan :
http://94.100.115.47/603600001-60365000 ... _qbbs.jpeg

Leuk idee trouwens om dit inderdaad voor meer mensen te doen!

Wat voor kleur oogschaduw heb je nu gebruikt? En ik kan niet zo goed zien hoe je de oogschaduw nu op hebt gedaan, maar het is belangrijk om niet je hele (bewegende) ooglid dezelfde kleur te geven..Begin dus met een lichtere oogschaduw en doe dit op je hele ooglid en breng dan alleen in je buitenste ooghoeken de donkere tint aan :) Als je met bruin of een andere natuurtint werkt kun je de donkere tint ook nog in je arcadeboog aanbrengen..De arcadeboog is dat bot wat je boven je oog voelt ;) Daar zet je dan aan de buitenkant het kwastje op en je gaat langzaam naar binnen..Niet helemaal tot aan je binnenste ooghoek :n Kortom: even oefenen ;)

Sommigen in het topic kwamen al met eyeliner boven je oog en dat lijkt me zelf ook heel mooi bij jou :j Eyeliner is ook wel even een gepruts, maar met een eyeliner pen gaat het (naar mijn mening) het makkelijkst :) Ik til altijd eerst mijn ooglid op en dan "kleur" ik de binnenkant van mijn binnenste ooglid..Aan de bovenkant zie je dan ook al een beetje zwart verschijnen en die lijn kun je dan gemakkelijker volgen :) Als je niet te opvallend wilt, laat je de eyeliner stoppen waar je oog ook stopt en als je wat opvallender wil, kun je het streepje in je buitenste ooghoeken iets langer door laten lopen..Let er dan wel op dat je een mooi boogje omhoog maakt ;)

Op youtube staan een aantal insturctie video's die heel handig zijn en je ook op ideeën brengen :) Voorbeeldjes: http://www.youtube.com/results?search_q ... =0&spell=1
(kijk de bovenste even voor de eyeliner!)

Nog een laatste tip: katiaVl op Bokt is erg goed met make-up, misschien heeft zij nog tips :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:36

Ghani schreef:
Ik weet best dat foundation niet persé tot puistjes hoeft te leiden..

Maar aangezien het TS 16 is, en de foundation waar je geen puistjes van krijgt nogal! prijzig is... (is heel relatief, maar voor een dame van 16 lijkt mij het relatief duur..) draait het er snel op uit dat een goedkope foundation wordt aangeschaft, waar wel puistjes door ontstaan!!

Inderdaad.. van een foundation van Clinique of dergelijke, verwacht ik niet dat je puistjes krijgt.. [...]

Clinique foundation is heerlijk :+: Geeft een heel mooi natuurlijk effect en is er voor veel verschillende huidtypes :) Wel goed laten adviseren voor de kleur, want een verkeerde kleur is erg lelijk..

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:57

Ik had nu heel lichtjes oogschaduw opgedaan, donkergrijs aan de buitenkant en dat wat vervaagd.
Maar had het maar heel lichtjes gedaan ( was voor overdag )

twinkelchw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:10

Zelf heb ik ook grijze ogen... een mooi zwart lijntje vlak onder je ogen maken met daaronder weer een dun wit lijntje. Boven je ogen eerst een dun wit lijntje met daarboven een beetje donker blauwe oogschaduw geeft een heel mooi effect.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:43

De foto ziet er leuk uit, maar toch *mis* ik nog iets.... Ik zou er op je bovenooglid nog een eyeliner aan toe voegen. Maar dan alleen vanaf het midden naar de buitenkant toe. Even oefenen en je hebt t zo onder de knie!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:02

xx_ladyilse schreef:
Nou ja goedkopere foundation hoeft niet slecht te zien, en die van clinique hoeft ook niet goed te zijn!

Clinique foundation is goed ;)
Vooral voor de huid, anders zou dat foundation niet de naam van Clinique dragen. Clinique foundation wordt zovaak getest op de huid en ze blijven net zolang door gaan met testen tot dat er niemand meer op reageert of er een reactie op geeft. Krijgen ze toch een klacht door een allergie oid, -wel met geldig allergieformulier van een parfumeriezaak- dan wordt het product weer opnieuw getest ;)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:43

Sorry maar eigenlijks kan het niet dat *niemand er geen reactie op geeft,het product kan niet perfect zijn, dan zal het geen werking meer hebben, dit kan ook in verloop van de tijd. Zelf weet ik dat clinique erg goed reageerd voor mensen met huidprobemenis oid, maar aangezien de TS een normale huid heeft, betekent niet dat goedkopere foundation per definitie slecht is.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 16:54

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:07

Die tip van dezelfde kleur eyeliner boven en onder je ogen ga ik zeker eens proberen! Ik weet alleen niet welke kleur. Heb groene ogen..