Zeuren over de buren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:49

Hmhm dat is zeker waar, maar weet je, ik ben in verhouding met mijn beestjes heel erg weinig thuis, en die diertjes moeten hier dan wel lekker rond kunnen wandelen *geldt niet voor de hond trouwens, die is zoveel mogelijk mee*

Vrouw2014

Re: Zeuren over de buren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:42

Wij hadden ook van die leuke buurtkindertjes, met ouders vielt niet te praten want die spraken geen nederlands (marokanen)
Paar keer na buiten gevlogen dat ze op moesten rotten en op een gegeven moment werd de hond het zelf zo zat dat ie door de ruit van de voordeur vloog. Nooit geen last meer van die kindertjes gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:53

Wij hebben ook zulke buren...

Vrijstaand huis, flink stuk grond achter het huis voor drie honden. Binnen/buiten kennel ect. En een waakhond.

Onze lieve buren hebben zich zelf en hun kinderen niet onder controle. Kids lief spelen hier op de oprit...
Met enig regelmaat zie ik kinder vingertjes door de schutting heen komen om de honden te lokken, ook ligt er brood en staan met enig regelmaat de kinderen onze honden op te fokken. (die er amper meer op reageren.) Om vervolgens gillend weg te rennen dat de honden ze proberen op te eten.

Tot een jaar terug zaten ze standaart de honden op te fokken, en zodra ze blaften werd de politie gebeld met geluidsoverlast. Politie is overgens op de hoogte van wat zij en hun kinderen doen. Nadat de politie bij hun is langs geweest na hun melding, klagen ze plots ook niet meer. Honden zijn raar genoeg ook stil.

Geen mogelijkheid om je tuin te omheinen en een bordje verboden voor onbevoegte op te hangen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:17

Met verbazing lees ik jullie verhalen.
Buren hebben uit je tuin te blijven.

Het toeval wil dat wij een enorme herriemaker naast ons hebben wonen. Op advies van de politie is nu buurtbemiddeling ingeschakeld. Die komen vanavond praten.
Over een paar weken zal er dan op neutraal terrein een gesprek met de buren plaatsvinden.

Lukt het allemaal niet dan bellen we bij overlast de politie en delen die boetes uit.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:40

Danielledm schreef:
Wij hadden ook van die leuke buurtkindertjes, met ouders vielt niet te praten want die spraken geen nederlands (marokanen)
Paar keer na buiten gevlogen dat ze op moesten rotten en op een gegeven moment werd de hond het zelf zo zat dat ie door de ruit van de voordeur vloog. Nooit geen last meer van die kindertjes gehad :)

Hm tsja...mijn hond gaat de kindertjes dan ook daadwerkelijk opeten denk ik zo :D

Judith, huis is zo dat we een omheinde achteruin hebben, daat loopt de hond nu lekker los etc. als ze blaft blaffen de buurkinderen mee en daar zitten de katten dus ook.
Groete probleem is het voortuintje...we wonen in een soort portiekwoning, je hebt 1 middenpad wat leidt naar de deuren van hier en de buren en dan een trap omhoog voor de twee bovenburen.
De voortuin omheinen zou wel kunnen, er zit een hekje aan de voorkant maar de zijkant naast het paadje naar ons en hun huis is open.
In het begin renden de buren links door ons voortuintje naar de buren rechts en vice versa, dit is *voor zover wij dus weten* gestopt na flink wat gesprekken want ik heb mijn voortuintje helemaal opgeknapt en hier behoorlijk wat werk in gestoken dus erg grappig vond ik het niet.
Nu stappen ze dus net van het paadje af, een iniminie klein stukje onze tuin in, maar het raam loopt over de hele voortuin en staan dan precies voor het raam.

Ik weet niet, maybe is het gewoon niet een buurt waar je moet gaan wonen als je niet bezeten bent en alles goedkeurd van kinderen, alhoewel ik met genoeg kids geen moeite heb trouwens, maar dit heb ik dan ook nooit meegemaakt.

Anyway zou een klein hekje nog neer kunnen zetten, alhoewel ze daar overheen kunnen buigen, een schutting mag niet aan de voorkant.
Moet zeggen dat het nu wel erg rustig naar de hond en de katten etc. toe is dus maybe is de hint met de knijpers wel aangekomen, maar het is nog geen weekend he :D

Echt, ik ben volgens de omgeving laat met kids en een kinderwens, maar grote voordeel daaraan is dat ik nu vooral zie hoe ik het NIET wil met mijn kinderen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:48

luuntje schreef:
Met verbazing lees ik jullie verhalen.
Buren hebben uit je tuin te blijven.

Het toeval wil dat wij een enorme herriemaker naast ons hebben wonen. Op advies van de politie is nu buurtbemiddeling ingeschakeld. Die komen vanavond praten.
Over een paar weken zal er dan op neutraal terrein een gesprek met de buren plaatsvinden.

Lukt het allemaal niet dan bellen we bij overlast de politie en delen die boetes uit.

Tsja, opzich zijn de buren geinig, als het dus allemaal goed gaat, kan hier gerust sávonds een wijntje bij ze drinken voor de deur etc. maar eh daar heb ik het dus te druk voor.
Ik respecteer dat hun hun kinderen hebben, geen tapijt op de trap dus zondag ochtend wordt je steevast even wakker van het geren op de trap, geen probleem'.
Maar dan hebben we het om 5 minuten over half negen op de muur bonken als je ook maar een spijker in de muur slaat, het klagen over de wekker die afgaat smorgens om 7 uur...gevraagd hoe laat zij er dan uit moet, ja 7 uur, nou dat is dan toch geweldig? Heb je twee wekkers in plaats van 1 *ja kom op zeg, ik hoor het ook als hun ruzie hebben* voordat ik met de voortuin begon was het wanneer wordt de voortuin gedaan want zo ziet het er niet uit, keurig vermeld dat ik met de voortuin begin als er geen kids meer doorheen rennen omdat ik een rozen/woestijn tuin wou aanleggen met grint en een terasje, kijk dan opeens kunnen de kids eruit blijven terwijl het daarvoor was ja ze luisteren gewoon niet.
En zo kunnen we nog een waslijst volmaken, alles is goed en ok, zolang het allemaal gaat zoals hun en hun gezinnetje gewend zijn, en omdat mijn "gezinnetje" anders is moet dat dan maar aanpassen, en dat vind ik dus onzin, we betalen allemaal voor onze huisvesting, deze hele zooi is opgeknapt en verbouwd en van overige buren komen er dus alleen maar complimentjes binnen op de wijze waarop het huis, de tuin en de hele uitstraling veranderd is van verwaarloosd naar net opgeknapt en goed onderhouden.

Dus mijn oorlogsverf is tevoorschijn gekomen, ook wel deels door jullie reacties, en dat betekend niet dat ik hysterisch gillend door de buurt ga rennen maar volgende keer toch wel even heel erg duidelijk ga reageren als er een op of aanmerking komt *en eens in de gaten houden of hier een wijkagent is*
Binnenkort VVE vergadering en dan ga ik het toch eens aankaarten, alhoewel er dus maar 1 zo'n gezin bij zit, de andere twee *bovenste verdiepingen* zijn hardstikke positief en fijn mee om te gaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 07:21

Dan sta je natuurlijk wel sterk, als hun het enige 'zozo' gezin zijn. Pols voor de VVE eens hoe de rest van de buren er over denken en dat jij het eigenlijk wel graag bij de vergadering naar voren wil brengen? Zo sta je niet compleet alleen als je het verteld en weet je ook wat je positie is.
Iig wel goed dat je er mee aan de slag gaat, hopelijk heeft het effect!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:03

Ik had als ik die kinderen een keer betrapte gewoon een emmer water over hun heen gekieperd. Heb je vast al wel eens een kans voor gehad :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:40

Of met een camera video opnamen maken, en dan de buren bedanken voor de beelden; ga je even mee naar politie :D

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:43

jaja, buren he, die van ons waren komen reclameren over een kikker in onze tuin, ze konden niet slapen. Hallooo ga dan in het stad wonen daar zijn er geen kikkers meer %)