luuntje schreef:Met verbazing lees ik jullie verhalen.
Buren hebben uit je tuin te blijven.
Het toeval wil dat wij een enorme herriemaker naast ons hebben wonen. Op advies van de politie is nu buurtbemiddeling ingeschakeld. Die komen vanavond praten.
Over een paar weken zal er dan op neutraal terrein een gesprek met de buren plaatsvinden.
Lukt het allemaal niet dan bellen we bij overlast de politie en delen die boetes uit.
Tsja, opzich zijn de buren geinig, als het dus allemaal goed gaat, kan hier gerust sávonds een wijntje bij ze drinken voor de deur etc. maar eh daar heb ik het dus te druk voor.
Ik respecteer dat hun hun kinderen hebben, geen tapijt op de trap dus zondag ochtend wordt je steevast even wakker van het geren op de trap, geen probleem'.
Maar dan hebben we het om 5 minuten over half negen op de muur bonken als je ook maar een spijker in de muur slaat, het klagen over de wekker die afgaat smorgens om 7 uur...gevraagd hoe laat zij er dan uit moet, ja 7 uur, nou dat is dan toch geweldig? Heb je twee wekkers in plaats van 1 *ja kom op zeg, ik hoor het ook als hun ruzie hebben* voordat ik met de voortuin begon was het wanneer wordt de voortuin gedaan want zo ziet het er niet uit, keurig vermeld dat ik met de voortuin begin als er geen kids meer doorheen rennen omdat ik een rozen/woestijn tuin wou aanleggen met grint en een terasje, kijk dan opeens kunnen de kids eruit blijven terwijl het daarvoor was ja ze luisteren gewoon niet.
En zo kunnen we nog een waslijst volmaken, alles is goed en ok, zolang het allemaal gaat zoals hun en hun gezinnetje gewend zijn, en omdat mijn "gezinnetje" anders is moet dat dan maar aanpassen, en dat vind ik dus onzin, we betalen allemaal voor onze huisvesting, deze hele zooi is opgeknapt en verbouwd en van overige buren komen er dus alleen maar complimentjes binnen op de wijze waarop het huis, de tuin en de hele uitstraling veranderd is van verwaarloosd naar net opgeknapt en goed onderhouden.
Dus mijn oorlogsverf is tevoorschijn gekomen, ook wel deels door jullie reacties, en dat betekend niet dat ik hysterisch gillend door de buurt ga rennen maar volgende keer toch wel even heel erg duidelijk ga reageren als er een op of aanmerking komt *en eens in de gaten houden of hier een wijkagent is*
Binnenkort VVE vergadering en dan ga ik het toch eens aankaarten, alhoewel er dus maar 1 zo'n gezin bij zit, de andere twee *bovenste verdiepingen* zijn hardstikke positief en fijn mee om te gaan.